Mi okozta? Nem nehéz kitalálni. Az a kb 50 év ami ül a vállukon, és az ezzel járó elhanyagoltság. Ha igazi felújítást szeretnél, és nem csak imitt- amott belepiszkálni, működőképessé tenni, még nagyon sok meglepetés érne. És nyugi, azokat is, akik szentül meg vannak győződve róla, hogy kifogták az aranyhalat, és milyen olcsón...
Igen, nem marad más, improvizálok. Sokat nem veszthetek vele. Örülnék, ha az egész olyan állapotban lenne, mint az általatok prezentált képeken. Az enyém sokkal ramatyabb. Az évek,a hibás csapágy,és még ki tudja mi okozta a többi alkatrész ilyen mértékű kopását.
Igen, ezt én is használható megoldásnak találom. A fogaskeréken viszont nincs semmi jele ennek a megoldásnak. Ki is csúszott a helyéről. Nem tudom meg-e fogom tudni fúrni a fogaskereket. Egy próbát megér. A persely falvastagsága 1,5mm. Bronznál nem lenne probléma, de műanyag kontra hernyócsavar?
Egy roncsolt alkatrészről pontos méretet venni nem mindig szerencsés. Főleg ha valamilyen ipari műanyagból (pl. textilbakelit) van, még ha utángyártott is. Ezért érdekelne mások tapasztalata, akik már szedtek szét E1N Nortont. Az anyaga? Ha acél lenne nem kellene persely, elég lenne kisebb fogaskerék furatátmérő.
Van a melóhelyen egy Emco compact 8e esztergánk és azt vettem észre, hogy a tokmánynál fogva kotyogtatható. Nagyobb fordulatokon morog, a hibajelensége pedig esztergálás közben is jelentkezik, némi túlzással apró sokszögű lesz néha a felület és munka közben hangosan berezonál, bizonyos irányokból különösen. Forgócsúccsal támasztva még használható, akkor nagyjából eltűnnek a hibák.
Hogyan lehetne ezt javítani?
Csak gyanítom és remélem, hogy a csapágy ment tönkre és cserével megoldható. Úgy vélem szét tudnám szedni, általunk használt gépeket magunk szoktunk javítani. Ha van ehhez jótanács azt szívesen veszem.
Ezt ugye nem viccnek szánod? A méretei adottak, szétszedés után mérhető, az anyaga me olyan legyen amilyaen most is, ha bronz, akkor az, ja öntvény akkor az, ha szénacél, akkor meg az.
Ha azon a linken eléritek amit Joe0111 tett ki akkor vigyétek bátran. A megosztás típusa a "link birtokában bárki" Az excelben meg az E1N fogaskerekeinek az áttételeivel játszottam de benne vannak a Norton kerekeinek a fogszámai is. Lehet vele számolni olyan emelkedést is ami a gyári táblában nincs.
Köszönöm. Olaj volt benne valamennyi. Lassan szivárog a szárnyas anyánál. Gondolom. Új tömítés majd segít rajta. Viszont a képen (nem) látható csapágy tropa. Ez nem tett jót a fogaskerekeknek sem. Nem bírom szétszedni. A tengelyt bentről kifelé kell kiütni? Van még ott valami ami elkerülhette a figyelmemet?
Van rengeteg képem E1N Norton, lakatszekrény, főorsó szétszedésről. Egyszer talán Csuhás fel is töltötte az irodalmak közé, de ha rám írsz megosztom. Az a vonóékes ABC váltó sok bajt okoz, pláne ha olaj se volt benne régóta.
Ez mind igaz. A Nortont csak most akarom megbontani, ha nem megy másként. Ugyanis ha ZOLL kerekekkel mm- re álitva a menetváltókart működik az előtolás oda vissza. A vezérorsó és a vonóorsóval is.
"Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben?"
Az irányváltó karnak nem sok köze van a Noton szekrényhez kapcsolódás szempontjából(nem is azon helyezkedik el) illetve a második képen nem a Norton szekrény látható hanem a lakatszekrény.
Ha a mentorsó megáll az inkább a vezér-vonoorsó váltó kar nem megfelelő reteszelődéséből adothat. (nekem ezt a kart ki kell támasztanom menetvágáskor, hajlamos szétkapcsolódni,ekkor megáll a menetorsó ami menetvágáskor nem túl hasznos.)