Keresés

Részletes keresés

Attila5959 Creative Commons License 1 napja 0 0 31785

Nem semmi,ez a hozzászólás tetszett a legjobban !!!

Ha tényleg emlékmű akar lenni,én meghagynám így,ahogy van,a lényeg,hogy minél nehezebb maradjon. Így nem nőne "szárnya",deha mégis a becses nép elakarná tulajdonitani,legalább néhány gerincsérvük minden bizonnyal kialakulna !!! Kivéve a gépesítést,gondolok itt KCR-es teherautóra.

Előzmény: MuSteamPunk (31766)
toolontool Creative Commons License 1 napja -1 0 31784

Ahhh!

 

Sárgaréz poharat még életemben nem láttam, de most igen. Mire használhatták? Ivásra.

 

A tiédhez hasonló drótkefém nekem is van egy, itt lakik a műhelykémben régóta. Még nem használtam.

 

Viszont a recepciós csengőn lévő menetről azért nem írtam részleteket, mert nehéz volt korrekt méreteket mérni. Az átmérő - úgy emlékszem - 3,15÷3,2÷3,4 mm-t mutatott attól függően hogy hol mértem. A menetemelkedés illetve a menetszám angol hüvelyk hosszra számítva pedig valahol a 32÷38 közötti tartományra esett. Nem tartottam nagyon lényegesnek itt írni róla, de már nem is emlékeztem az adatokra.

 

Itt az én drótkefém:

 

Előzmény: Pijepapa (31783)
Pijepapa Creative Commons License 1 napja 0 0 31783

Szia!

 

Remélem elnézed nekem, hogy ilyen "erőszakos/rámenős" vagyok de nem írtad meg az eredeti ø-t és azt, hogy az 5 menet mekkora hosszon volt.

A válasz fejében előre külöm a mai szerzeményem fotóit.

A pohár festett sárgaréz. A kefe sörtéi úgyszintén csak nem festett.

 

 

Előzmény: toolontool (31776)
toolontool Creative Commons License 2 napja -1 0 31782

Igen! Ez így van. Örülök, hogy valaki így visszaigazolt, mert pár éve - amikor azt hoztam szóba hogy milyen fejtöréseket okoz némely menet beazonosítása, - valaki rámteremtett, hogy ott van a menetfésű.

Előzmény: rferi (31781)
rferi Creative Commons License 2 napja 0 1 31781

Ez simán lehet olyan régi, hogy a mester a metszőt is maga készítette, és semmilyen szabványhoz nem csatlakozott.

Annak idején például a Singer gyárban is csak gyártották a gépeket, a csavarok olyanok voltak, amilyenek. De mivel százmilliószám gyártották a varrógépeket, és meg akarták tartani visszamenőlegesen a csereszabatosságot, ezért inkább az ő csavarjaikat emelték be egy amerikai szabványba, amit Singer thread néven neveznek, és a mai napig gyártanak pótlásként a száz+ éves varrógépekhez.

Az én bőrvarrógépemben is van asszem két méret, ami a világon semmivel sem kompatibilis, csak magával, de a neten utánakeresve kiderült, angliából még most is rendelhetnék frissen gyártottat.

Előzmény: toolontool (31776)
toolontool Creative Commons License 2 napja -1 0 31780

Sok-sok Whitwort menetmetszőm és menetfúróm van. Van egy készletem amelyben sok különféle finommenetű Whitwort fúrók és metszők is vannak - úgy tudom a biciklik összes menetét lehet ezzel a készlettel elkészíteni. Valószínűleg angol eredetű. Az ecseri piacon vettem sok éve. De ezen kívül is nagyon sok menetmetszőm és menetfúróm van. Még bécsi zoll alapú is. De még olyan is, ami semmilyen szabványhoz sem tartozik. Kovács mester csinálta valamire.

Előzmény: Pijepapa (31777)
toolontool Creative Commons License 2 napja -1 0 31779

Vannak csengőharangjaim, éppen csak pár mm-rel kisebbek, ami ide jó lenne. De nem aggaszt, mert az egész szerkezet nem az enyém, hanem egy régiségkereskedő barátomé. Majd megoldja a harang kérdést. Vagy nem.

 

Előzmény: Pijepapa (31777)
toolontool Creative Commons License 2 napja -1 0 31778

Háááát! Én nem vágnám el. Arra gondolok, hogy az adott feladatot talán meg tudnám oldani más szerszámmal. Ezzel a szerszámmal viszont nem találkozom mégegyszer, amíg élek.

 

Ez egyébként általános filozófiám. Ha egy régi tárgyat megvehetek, akkor megveszem, mert máskor nem találkozom vele. Viszont azzal a húszezer forinttal  - amit érte kell adnom - találkozni fogok akár a jövő hónapban is, akár a jövő héten is.

Előzmény: Pijepapa (31777)
Pijepapa Creative Commons License 2 napja 0 0 31777

Köszönöm a választ.

Ha kérhetem: mekkora ø-t és emelkedést mértél az eredeti csapokon? A harangokról is van elképzelésed?

Tehát van W 1/8" metsződ és menetfúród is?

 

És most az én "projectem": Nagy szentségtörésnek tartanád ha a képen látható nem mai darab sűlyesztő/sorjázó szerszámot a felirat után elvágnám és az elejét csőszerű vagy központfuratos alkatrészek egytengelyű megmunkálására menesztőként felhasználnám. A maradékra is kitalálok majd valamit.

Előzmény: toolontool (31776)
toolontool Creative Commons License 2 napja -1 1 31776

Ez egy recepciós csengő, de most hiányoznak róla a csengőharangocskák. Úgy kell működnie, hogy a tengely végein egy-egy recézett kupakot kell tekergetni. Ezek nincsenek még készen. A menetek látszanak. Semmilyen menetfésűvel sem mérhető, ezért tolómérővel lemértem öt menet hosszát. Az eredmény a metrikushoz közel sincs, de még a Whitwortnál is nagyobb.

 

Végül kínomban csaltam és a tengelyvégeken a meneteket átmetszettem W1/8"-ra és ehhez már könnyű volt recézett kupakokat készíteni.

 

Előzmény: Pijepapa (31775)
Pijepapa Creative Commons License 2 napja 0 0 31775

"...mert érdekes menettel kínlódok."

 

Lekínlódtad?

 

Engem érdekelne mert azt írtad nem szabványos. Ha nem az, mivel alakítottad ki?

Jó lenne egy pár kép a menet profiljáról is. Hacsak nem szakmai titok. No, a végére én is kifogalmaztam magam!

Előzmény: toolontool (31676)
Pijepapa Creative Commons License 2 napja 0 0 31774

Tegyél fel képeket! 

Aztán jönnek a jobbnál-jobb ötletek. 

Előzmény: m.domi (31773)
m.domi Creative Commons License 3 napja 0 0 31773
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani valakit aki eszterga ágy köszörüléssel foglalkozik?
Egy 320x750-es esztergáról van szó és a gép Vecsésen van.
Meg kellene nézni, hogy egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele.

Üdv. Domi
rferi Creative Commons License 3 napja 0 0 31772

A legelső műholdvevő lavórantennákat itthon egy vállakozó vízben robbantással alakította ki.

Megcsinálta a negatív formát, rárakta a lemezt, az egész egy vizes kádban volt, majd felette robbantott. Volt klassz szökőkút, de a lemez rásimult a formára.

Még a tévé is foglalkozott vele valamikor a nyolcvanas évek közepe táján. Ha jól emlékszem valamelyik mátrai faluban volt a műhely.

Előzmény: default6 (31768)
Feri948 Creative Commons License 3 napja 0 0 31771

Úgy hívják hogy robbantásos hegesztés, hivatalos eljárás ma már ritkán használatos.

Előzmény: default6 (31768)
cyr45 Creative Commons License 3 napja 0 0 31770

Ezt javasolta Csuhás is, viszont én attól tartok, hogy nehéz lenne "helyileg" megvalósítani a keréken,

mert a nagy tömege miatt a hűtés elszökne.     Bemeríteni meg kicsit macerás lenne!:-)

Előzmény: CNC guru (31764)
cyr45 Creative Commons License 3 napja 0 0 31769

Bocs, ezt nem láttam még, amikor az előzőt írtam!

Előzmény: MUM.21 (31762)
default6 Creative Commons License 3 napja 0 0 31768
Nem szorosan kapcsolódik ide, egyszer beszélgettem egy oreg vallalkozóval aki valahogy ugy állított elő bimetál szerű erintkezőanyagot, hogy ellenőrzött körülmények között osszerobbantotta a két lemezt, azt magyarázta, hogy a lökéshullámtól felborzolódott a két osszeérő felület, utána ha jol emlekszem még hengerelték. Szóval biztos lehet valahogy legálisan robbantani, persze biztos tobbe kerul a leves mint a hus.
cyr45 Creative Commons License 3 napja 0 0 31767

Én is kérdeztem tőle, hogy minek, de eddig még nem válaszolt.

Szerintem csak akkor lenne terrorcselekmény, ha egy beépített, vagy beéoítésre váró keréken csinálná!  Ha neki otthon van ez a kereke, amelyhez (valahogyan) hozzájutott azt csinálhat vele, amit akar.

Előzmény: toolontool (31758)
MuSteamPunk Creative Commons License 3 napja 0 1 31766

Emlékművet nem nagyon érdemes készíteni a vasúti kerékből, mert nem fog fennakadni senki szeme rajta. Valószínűleg egy kedves kis korcskutya körülpisálja, aztán továbbmegy. Majd jön egy macska, aki körülszaglássza, majd unottan odébb megy, hátha van egy fészek a közelben, ahol gyíkok rejtőznek. Azokkal jó lenne eljátszadozni.

 

Csinálj inkább egy  steampunk szerkezetet a felhasználásával. Egy darab sín fölött egy mm-rel tudjon forogni, rengeteg fogaskerék kapcsolódjon hozzá és lehetőleg egy dugattyú hajtókar. Egy rusztikus asztallapot forgathatna a vendégek előtt, aki kóstolgathatnák a japán izesítésű döglött halakat. Úgymint szusi és egyebek - japán vizitormával ízesítve.

 

A székek stílszerűen autórugókon rugóznának, és a macskák is örülnének a sok döglötthalnak. A kutya pedig egy kicsit odébb féloldalára feküdve nézné, hogy mikor lesz itt megint normális az élet.

Előzmény: MUM.21 (31762)
halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 31765

le akarod venni a karimát, vagy csak összecsúnyítani akarod?

nem lehetne egyszerűen lánggal vagy oxigénnel megcsipkedni? vagy a "gyökölő" elektródával?

 

Vajk

Előzmény: MUM.21 (31762)
CNC guru Creative Commons License 3 napja 0 0 31764

Folyékony levegőt rá, vagy minimum szárazjeget, ugyanis -51 fok alatt az acél törik mint az üveg. Ha acetonban oldod a szárazjeget, lemegy -100-ig is és könnyebben felvihető a kívánt helyre is.

Előzmény: MUM.21 (31734)
rferi Creative Commons License 3 napja 0 0 31763

Szerintem ez a kerék van olyan kemény, hogy talán lassú nyomásra is törne.

Esetleg megpróbálni valami hidraulikus préssel, combossal, valahogyan több ponton alátámasztva?

Előzmény: MUM.21 (31762)
MUM.21 Creative Commons License 3 napja 0 0 31762

Sziasztok !

 

Köszönöm az ötletelést !

 

 

Emlékművet készítek  belőle , azért szeretném megcsorbítani . 

 

Ezt a kereket leselejtezték , és hivatalosan vásároltam meg a jármű javítótól !

 

Üdvözlettel   MÜM.21

default6 Creative Commons License 3 napja 0 0 31761
Biztos az se boldogult a kerékkel, kénytelen volt a hidat felrobbantani.
Előzmény: szakmókus (31760)
szakmókus Creative Commons License 3 napja 0 0 31760

Mozgó jármű esetén minden bizonnyal. PL: Matuska Szilveszter.

 

Előzmény: toolontool (31758)
szakmókus Creative Commons License 3 napja 0 0 31759

Sajnos nem az elődök gondoskodását látod. A felület nagyon barázdás volt.

A fateromnak egyik ismerőse foglalkozott vele. Volt hozzá felszerelése. Sajnos nem voltam jelen mikor csinálta,jó lett volna ellesni, ill egy kicsit ellenőrizni is a munkát......  Sajnos dolgoztam és a főnököm nem engedett haza korábban.

Mivel egy délelőtt végzett vele maradjunk annyiban hogy gondos hántolásról szó sincs,inkább felület javításról lehet szó. (Olyan jó az neked koma.)

Egyébként volt közös munkánk,ő gépészetileg én villamos háttérrel néhány szerszámgépet megjavítottunk.

Sajnos időközben az egészségi állapota megromlott,a szavát is alig érteni...... Sajnos nem számíthatok már rá hogy ismereteit átadja. Pedig vevő lettem volna rá,és szükségem is lenne a tudására.

 

És minden évben egy egy régi vágású szaki távozik az ismerőseim közül.     :(

Előzmény: Pijepapa (31757)
toolontool Creative Commons License 3 napja -1 1 31758

Mielőtt használható tippet kapsz, elmondanád, hogy mi a célod ezzel a vasúti kerék roncsolással?

 

A vasúti kerekek roncsolása gyakorlatilag terrorcselekménynek számít. Ha jól gondolom.

Előzmény: MUM.21 (31734)
Pijepapa Creative Commons License 3 napja 0 0 31757

Hónolást írtam de tusirozásra gondoltam. Elnézést!

Előzmény: Pijepapa (31755)
Pijepapa Creative Commons License 3 napja 0 0 31756

"biztos lesz nyoma"

 

Amire leejtik azon biztosan. Mert mi is van egy épitkezés körül? 

Egyébbként nem MUM akarja "sértegetni" a kereket.

Előzmény: szőrmók (31754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!