Keresés

Részletes keresés

Utas555 Creative Commons License 1 napja 0 1 38569

Igen,  rosszul mondtam. Nem a PIG-447 került a surányi fordára, hanem a PIG-448, a KLN-153 helyére. Ma kezdett a PIG.

Előzmény: miresz_ (38567)
miresz_ Creative Commons License 2024.04.08 0 0 38568

Nem beszélve, ha Regiók is játszanak nála..

A JUX-014 hk-s tartalék, van hogy beteszik helyire is. Jelenleg épp JPN-855 helyén van, bátonyin. 

Előzmény: Solyomi (38546)
miresz_ Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 38567

PIG-447 továbbra is Balassagyarmaton van/ KLN-153 Tarjánban így.

Egyedül a Conecto ment el Egerbe, de már több, mint egy hónapja.

MLC-224 viszont tarjáni március óta. 

Előzmény: Utas555 (38551)
f_k Creative Commons License 2024.04.01 0 1 38566

Fénykorában a Bp-Ózd 13  Volán járatpár volt most 8.

Volt egy Bp Hatvan Pásztó Nagybátony- Bükkszék ( Agria Volán  1982-2012) , volt egy Dorogháza- Budapest

 

Ezek mind megszűntek, ez 7 járatpár, de a Bp- Lőrinci- Apc- Pásztó-Starján járatok száma is mintha csökkent volna!!! Talán 2-3 járatpár biztos.

Ezek a járatok"hiányoznak" mert volt még ülőhely is volt a Bp- Starján közti települések utasainak...

A vasút anno 100 km/h pályasebességet tudott Hatvantól Kisterenyéig 80 km/h volt a Kisterenye Salgótarján szakasz sebessége.

4-5 közvetlen volt Budapestre. Losoncról Beszercebányáról, ill.  Lengyelországból volt átmenő nemzetközi forgalom...

Előzmény: trizs77 (38565)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 -2 0 38565

A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Komolyan ?

Te élsz ott, te használod, tehát elfogadom álláspontodat.

Ennyire megnőtt az utasszám az 1021-es vonalon?

 

Lenne értelme a Salgótarján-Budapest autóbuszos gyorsjáratoknak Kisterenyétől Budapestig rásegítő, másodrészt indítani ?

 

Mostanában egy hétköznapon 31 olyan autóbusz indul Salgótarjánból Budapestre melyről nem kell átszállni.

31x45= kb. 1400 ülőhely.

Jellemzően 1 óra 35 és 1 óra 55 közötti menetidővel.

Van pár , valóban csak pár, falujáró változat is megy 2 óra 55 alatt teszi meg a távolt.

 

Ahogy írod ez néha kevés.

Gondolom én nem a napi kapacitás kevés, hanem bizonyos időszakokban vannak, lehetnek, bizonyos útszakaszokon utas lemaradások.

 

A 31-ből hány olyan busz lehet naponta (ez csak egy irány) ahol szükséges lenne, lehetne a másodrész indítása ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 -4 2 38564

A 81-es vonal busszal való kiváltása - bár technikailag lehetséges és nem is nagy munka - nem kívánatos.

Amúgy a Nógrád Volánnak van most ezeregy ennél fontosabb dolga is a megyében.

 

Tartom magam az előzőekben leírtakhoz.

Ha téyleg szükséges annak a pár viszonylatnak az újjá élesztése (?) *** akkor azt először - kísérletképen - valamilyen 20 ülőhely közeli kapacitású járművel kell kezdeni.

 

Ha a Nógrád Volánnak holnaptól lesz 8-10 ilyen midi busza akkor a szolgáltató lehet akár a Nógrád Volán = volánbusz is.

 

Bár én inkább valamilyen magán szolgáltatóval kötnék szerződést a kísérletre mondjuk először csak két évre.

 

*** = a felsorolt viszonylatokból a Salgótarján-Fülek-Losonc viszonylatról gondolom azt, hogy egy kis busszal akár holnaptól megélhet, napi min. 2x2 vagy 4x2járattal.

 

Az Ipolysági jó ötlet, de nem új járatként hanem a Honti járatok meghosszabbításaként.

 

Az Ipolytarnóci járatok meghosszabbítása Losoncig nem sok eredményt hozhat.

Ott esetleg azt lehet eljátszani, hogy a Tarnóci határ ne legyen határ, magyarul kössük össze a ma is meglévő két oldali  járatokat.

Magyarul a Szlovák busz jöjjön be min. Szécsényig a Volánbusz meg innen ne végezzen Tarnócon hanem menjen tovább Losoncra.

Ettől sokat nem várnék, talán 3-4 fő határt lépőt buszonként.

Viszont regionális lelki haszna lenne a dolognak.

 

 

 

Előzmény: Angyal K. (38563)
Angyal K. Creative Commons License 2024.03.29 -1 4 38563

Itt nem csak az utas létszámról van szó és arról, hogy a ló háta sok akkor elég a szamáré is.

Biztos vagyok benne, hogy olvasol vas kerekes híreket, topikokat is és tapasztalod - velünk együtt - hogy országunk vasúti mellékvonali közlekedése milyen áldatlan állapotoknak "örvend".

Én úgy tudom, hogy jelenleg nincs olyan vaskerekes jármű ami északi szomszédunkhoz beléphet, így vélhetőleg, hogy ON is legyen a téma a 81-es vonal nem jut arra sorsra, hogy buszok közlekedjenek vonatok helyett, hanem a szlovák vasút járművei fognak Hatvanig lejárni, ezzel kiváltva 5 pár kohószökevény BZ roncsot.

A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.

Pedig - némi iróniával és túlzással - Salgótarján-Budapest viszonylat dinamikusabban van kiszolgálva mint Salgótarjánon belül a két legnagyobb lakótelepünk közötti táv. (63/63S Camping telep - Hősök úti forduló)

 

 

Előzmény: trizs77 (38557)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 -5 2 38562

Nógrád megyében Debercsény és Szécsénke községek között lehet csuklós+emeletes autóbuszokkal, 30 perccel követéssel közforgalmú közlekedést vízionálni.

 

Hisz egy szabad ország.

Mindenki azt álmodik amit akar.

 

a Nógrád Volán, vagy a VOLÁNBUSZ Nógrád megyei részlegét irányítók erről még nyilatkozhatnak is a sajtónak.

Sőt.

Ide is írhat erről akárki hiszen 101%-ban ON téma.

 

Közforgalmú autóbusz közlekedésről szól, Nógrád megyében.

De ha a megyei Volán vezető kihívja a mentőket a hozzászólást íróhoz, nem kell megsértődni.

 

 

balint36 Creative Commons License 2024.03.28 -4 5 38561

Csak a kezemet figyeld, mert csalok!

Van nekünk:

81-es vonali topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9146899&la=166667388

Nyugat-nógrádi vasúti topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134656&la=166676049

Nógrád megye közösségi közlekedése topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9249496&la=166677310

 

Micsoda véletlen, hogy ekkora választékunk van, amik témában sokkal jobban kapcsolódnak, mint a Volánbusz Nógrád megyei tevékenysége topic. Tudtommal nincsen megtiltva ezek használata. Úgyhogy zárásként mindkettőtöket megkérlek, hogy offolást fejezzétek be.

Előzmény: Racilaci (38560)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.28 -4 3 38560

Ha jól értem, akkor azt javaslod, hogy ennek a kérdésnek a megvitatásához nyisson a topiktárs egy Szlovák minisztériumi elképzelések a magyar-szlovák kishatárforgalomról című topikot.

 

Nem gondolod, hogyha van egy Nógrád megyét érintő közlekedésfejlesztési ötlet, amelyben valakiben felmerül, hogy menetrendszerű vonat helyett elég lenne a menetrendszerű busz is, akkor azt esetleg ezen a szent helyen is felvetheti?

 

Sosem értettem ezt a témanáciskodást. Ha van valakinek konkrét ellenérve, akkor írja le azt. Ha nem érdekli a téma, akkor ugorja át. Ha tényleg nagyon zavaróan offtopik valami, akkor persze szóljon - de hát ahhoz meg kellene várni féltucatnyi hsz-t, vagy Pamela Anderson őszülő halántékáról kellene, hogy szóljon az a bizonyos offtopik hsz.

Előzmény: balint36 (38559)
balint36 Creative Commons License 2024.03.28 0 4 38559

Bocsi, de a szlovák közlekedésért felelős minisztérium majd kísérletezés céljából a magyar Volánbusztól fog akármit is rendelni? :D Nem hiszem, és szerintem meg is válaszoltam. A Jani neve meg fel se merült, hogy ő rendeljen meg bármit a saját Volánbuszától.

Előzmény: Racilaci (38558)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.28 -4 2 38558

Ha az egy olvtárs felvetése, hogy egy várhatóan néptelen vasúti járat helyett inkább az olcsóbb busszal kellene előbb kísérletezni, akkor az bizony Volánbusz-téma. 

Előzmény: balint36 (38556)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 -4 1 38557

Ha valahol létező közforgalmú közlekedési igény van akkor legelőször a legolcsóbb, legkisebb eszközt választom annak kielégítésére.

 

Nem Boeing 747-sel kezdek hanem egy közforgalmú, mondjuk 20-22 ülőhelyes busszal.

Az, hogy az a busz a SAD vagy a Nógrád Volán (Volánbusz) üzemelteti az mindegy.

 

Ha kevés ez a kapacitás akkor indítok egy kb. 44-50 ülőhelyes valamit.

Vagy buszt vagy motorvonatot.

 

Ha a 44 ülőhely is kevés akkor nagyobb kapacitású jármű kell, jellemzően valamilyen kötöttpályás eszköz.

 

kívánom a Nógrád volánnak, hogy az említett viszonylatokon - ha indítanak - közforgalmú autóbuszt akkor teljen meg a 44 ülés, utasokkal.

 

 

Előzmény: balint36 (38556)
balint36 Creative Commons License 2024.03.28 -4 5 38556

OFF: Javasolnám, hogy nézd meg a topic címét. Volánbusznak ehhez mi köze van? Kérlek, ne offolj. Ha meg a Volánbusz szemszögéből nézzük, akkor sincs igazad. Már akkor, amikor még csak gyalogos híd állt Őrhalomban, a tót atyafiak már jöttek hozzánk át, és utaztak tovább, mert főleg Ipolyvarbón, főleg hétvégén nincs náluk semmilyen tömegközlekedés. Tudom, hogy Zuglóból nehéz idáig ellátnod, de főleg a közlekedés szakma megigényli a komplex gondolkodást. Ezzel is szívélyesen meghívnálak megyénkbe, hogy saját két szemeddel is láthasd mindazt, amit eddig csak az interneten olvastál.

Méginkább off: Nem kell aggódnod, nekünk is és a szlovákoknak is nehezünkre megy a negyedik vasúti csomag alkalmazása, távol vagyunk még attól, hogy szabad átjárhatóság legyen.

Előzmény: trizs77 (38555)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 -5 3 38555

Ha nincs a magyar-szlovák határ átmenetekben (Nógrád megye) még fél busznyi utas se, majd lesz egész vonatnyi :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166677310&t=9249496

 

 

Solyomi Creative Commons License 2024.03.27 0 0 38554

És sajnos azóta télen HFF-939, valamint HFF-643 ki is lett vonva. HFF-644 és HXT-661 viszont még állományban vannak, csak érvényes műszaki engedély nélkül

Előzmény: Solyomi (38553)
Solyomi Creative Commons License 2024.03.27 0 3 38553

...C-56 esélyes a túlélésre. Olybá tűnik, ez az év besorolódik a nullás évek sorába. Ha a 131 db-os alacsony belépésű szólóra kiírt, vélhetően Credó-s tenderből lesz is valami, akkor is leghamarabb év vége felé kezdhetnek el csak forgalomba állni a NEXT-ek. Utolsó típus lehet, melyet az Ikarus még meghatározó szinten képvisel Nógrádban.

 

 

C 56-osokról listám is van, mely kocsik teljesítettek eddig Salgótarján szolgáltatási területén járatot.

Eredetileg nyolc busz tartozott a megyeszékhelyhez: 

FLM-535, HFF-642, HFF-643, HFF-644, HFF-940, HSW-652, HSW-653, HXT-662

 

Ez a flotta 2020 során gyarapodott még öt kocsival:

GXD-365, GXD-366, HFF-939, HXT-661 és RWA-264. Ezekből az első négy Gyarmatról, az ötödiket Hajdú-Bihar megyéből örököltük. Ekkor lett jelen az az állapot, mikorra már annyi C56 tartozott Tarjánhoz, mint amennyit eredetileg vásárolt a Nógrád Volán. GXD-367 2017-ben kigyulladt, ám a sárga Hajdússal pótolva lett a létszám.

 

Aztán az első 'tudatos' selejtezés 2021 őszén történt meg, mikor a HFF-940 kiesett, utána pedig 2022 elején folytatta a sort a GXD-365 és még ezévben utánuk kapott egy 'S' jelet a GXD-366 is. Közvetlen év zárásával pedig még egy buszt selejtezett a volán, ez a HFF-642 volt.

 

A tavalyi év az FLM-535 selejtezésével/forgalomból kivonásával kezdődött, mely aztán mégsem selejteződött, csupán az ukrajnai szolgálatra való tekintettel állítatták le rendbetétel miatt. Viszont, ami valóban selejtezésre került tavasszal, az a HSW páros, HSW-652, HSW-653. Vígaszul ezekre az eseményekre rá bővült ugyanakkor a flotta szolnokiaktól egy GVM-407-tel, és HHG-044-gyel. Előbbi jelenleg is pásztói fordás, másik nem sokat töltött a megyében, nem beszélve arról, hogy most járt le a műszakija is. Mindezek ellenére még ezek után sem állt meg a buszmozgatás, mert az ősz során még az ex.Hatvanos KDR-298-at is nógrádivá tették, amit már ugyan Egerből hoztak, de azóta selejteztek is.

 

Ami tán az egyik nagy újdonságnak számít, az a tavaly ősz óta vezénylésileg Egerhez kerülő, ugyanakkor értelemszerűen továbbra is Tarján közszolgáltatási területén lévő, és a továbbá is tarjáni üzemi fordás RWA-264-ggyel kiszolgált 3022-es járat, mely kocsi ha épp nincs,Egernek kötelessége tartalékot adni rá.

Ebből kifolyólag 3022-est sikerült lebonyolítani többek közt már novemberben a HCA-632-vel, majd télen HPS-513, HPS-515-tel, de tán még LIR-570-el is.

És még kitudja mik jönnek még. 

Szép kalandos történet. 10 éve nem gondoltuk volna, hogy Istenmezejére látunk menni Agriás C56-ost Tarjánból.  

Leszegezve területarányosan jól elvagyunk még látva. Beszerzéses topikban összegyűjtöttek egy több, mint 90%-ban pontos listát. Van már egy része a volánnak, ahol egyáltalán nincs fennmaradó ebből a típusból sem. 

SzElek Creative Commons License 2024.03.26 0 0 38552

A JKM-656-nak lejárt a műszakija. 

Lejárt még az alábbiaknak szintén: HFF-644, HXT-661, HCA-776

Nem tudom mi lesz a terv velük. Kocsi nem igen érkezett sehonnan. 

Előzmény: BPI759 (38550)
Utas555 Creative Commons License 2024.03.21 0 1 38551

Üdv! Április 1-től KLN-153 átkerül Balassagyarmatra és PIG-447 jön ide a helyére  Balassagyarmatról. Csere lesz.

BPI759 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 38550

Erről jut eszembe... JKM-656-ról mit tudni? Rég nem volt kint.

Előzmény: Solyomi (38546)
Irisbus Creative Commons License 2024.03.20 0 1 38549

Fogalmazzunk úgy, ma minden második busz, amit láttam, az Localo volt.... GRRR

Előzmény: potlasok (38545)
potlasok Creative Commons License 2024.03.20 0 1 38548

Köszi a segítséget!

Előzmény: Solyomi (38546)
Solyomi Creative Commons License 2024.03.20 0 0 38547

*S.tarján helyi: KTK-398 + helyközi: KTK-390, KTK-401 

Ezek kimaradtak a felsorolásból.

Előzmény: Solyomi (38546)
Solyomi Creative Commons License 2024.03.20 0 3 38546

Salgótarjánban ezek biztosan fordán vannak:

KTK-393 Mizserfa/Rákóczibánya térségében forog.

KTK-402 szintén Mizserfa - Kazár/ R.bánya térsége + indul napi egyszer az ipari parkból egy szerződésessel hétköznaponként. 

KTK-403 Bátonyban van.

KTK-396 megint csak Bátonyterenye térségében mozog.

KXM-053 is Bátonyban van. Fix helyis forda, és(vagy) rövid helyközi járatokat csinálnak vele.

KTK-399 is már egy ideje Ceredre jár, ez nem tudom ott marad e állandóra.

A többi kocsi szerintem tartalék, de ha ne lép fel náluk vmilyen műszaki hiba, szinte mindig valahová kiadják őket.

KTK-391-392-394-395, LUF-867, JUX-015

Mind jelelnek egyébként az Utas-on.

 

Helyiben vannak még KXM-ek, meg a JUX-014 e hónap óta Merci helyett, esetleg még KHZ-884 

KXM-esek nem, de a többi jelel nyomkövetőn. Ezekért elég csak a Délibe menni.

 

Balassagyarmaton kihalóban vannak 

JUX-022 tavasz óta JKM-656 helyén helyi járatozik főként

JUX-016/023 tartalékok, de mind jelelnek. 

 

Röviden összefoglalva ennyi, indulásoknál azt tudom mondani tényleg, hogy Utas/menetrendek mindent mutat, ha reggeli órákban ránézel kb 10-15 Localot láthatsz mozogni, melyek egymás után érnek be. Előbb utóbb tudsz mit fotózni.

Előzmény: potlasok (38545)
potlasok Creative Commons License 2024.03.18 0 1 38545

Sziasztok!

A tavaszi szünetben szeretnék néhány,a megyében lévő Volvo-Alfát és Localot lefotózni! Ehhez kérném segítségeteket. Van esetleg olyan indulásotok,vonalatok ahol forda szerint várhatóak? Nagy segítség lenne,előre is köszönöm!

miresz_ Creative Commons License 2024.03.14 0 0 38544

Tippre SSM-702-vel cseréltek. Az most Tarjánban van.

Tegnap SRD-316 járataira volt kiadva egész nap. (Köztük a reggeli 1-esre is.)

Előzmény: Frigyes360 (38543)
Frigyes360 Creative Commons License 2024.03.13 0 2 38543

Jó estét!

 

Az SWW-286 melyik busz helyén van gyöngyösön? 

Angyal K. Creative Commons License 2024.03.07 -1 3 38542

"A Nógrád Volán egészen biztosan nem így gondolkodott volna, hanem egyszerűen folytatta volna a Volvós irányt egységesítés tekintetében."

 

Az biztosan nem így gondolkodott volna! :-)

 

Jelenleg a csuklós állomány Volvo-sodik, a szólóban pedig egyre nagyobb teret nyer az MAN, az egyetlen Merci is megy el innen és valószínűleg a helyett is MAN jön.

Ha a város nem két évente pályáztatna és "fizetne" is a pályázónak, akkor itt is lehetne új, egységes flotta.

Emlékeim szarint a néhai NV idejében sem volt annyira egységes a flotta, sem típusra sem színre, talán még a 200-asok idejében,

de a 400-asok érkezésével teljesen más világ lett, két egyforma nem volt belőlük, és akkor jöttek még közben a Rábák, a Localo-k,

a Säffle volvok, egy Marcoplo ami így eszembe jutott hirtelen.

Előzmény: miresz_ (38537)
Utas555 Creative Commons License 2024.03.02 0 1 38541

Azt mondják a kollégák, hogy a gyöngyösiektől jött. Az AA DS-212 pedig itt maradt, csak átkerült az egri fordára.

Előzmény: miresz_ (38540)
miresz_ Creative Commons License 2024.03.01 0 0 38540

Ez honnan került át?

Előzmény: Utas555 (38539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!