Üdv! Holnaptól AE FI-906 átkerül Balassagyarmatra a vonóhorog miatt és valamelyik SSM jön érte cserébe a vanyarci fordára. Most mondta a kolléga, hogy nem rég szóltak neki, hogy holnap tegye le a buszt. Továbbá AA DS-211 kapott egy kis zúzódást Salgótarjánba, a buszállomáson. Egy Alfa Regioval kicsit összement.
A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.
A 81-es vonal busszal való kiváltása - bár technikailag lehetséges és nem is nagy munka - nem kívánatos.
Amúgy a Nógrád Volánnak van most ezeregy ennél fontosabb dolga is a megyében.
Tartom magam az előzőekben leírtakhoz.
Ha téyleg szükséges annak a pár viszonylatnak az újjá élesztése (?) *** akkor azt először - kísérletképen - valamilyen 20 ülőhely közeli kapacitású járművel kell kezdeni.
Ha a Nógrád Volánnak holnaptól lesz 8-10 ilyen midi busza akkor a szolgáltató lehet akár a Nógrád Volán = volánbusz is.
Bár én inkább valamilyen magán szolgáltatóval kötnék szerződést a kísérletre mondjuk először csak két évre.
*** = a felsorolt viszonylatokból a Salgótarján-Fülek-Losonc viszonylatról gondolom azt, hogy egy kis busszal akár holnaptól megélhet, napi min. 2x2 vagy 4x2járattal.
Az Ipolysági jó ötlet, de nem új járatként hanem a Honti járatok meghosszabbításaként.
Az Ipolytarnóci járatok meghosszabbítása Losoncig nem sok eredményt hozhat.
Ott esetleg azt lehet eljátszani, hogy a Tarnóci határ ne legyen határ, magyarul kössük össze a ma is meglévő két oldali járatokat.
Magyarul a Szlovák busz jöjjön be min. Szécsényig a Volánbusz meg innen ne végezzen Tarnócon hanem menjen tovább Losoncra.
Ettől sokat nem várnék, talán 3-4 fő határt lépőt buszonként.
Itt nem csak az utas létszámról van szó és arról, hogy a ló háta sok akkor elég a szamáré is.
Biztos vagyok benne, hogy olvasol vas kerekes híreket, topikokat is és tapasztalod - velünk együtt - hogy országunk vasúti mellékvonali közlekedése milyen áldatlan állapotoknak "örvend".
Én úgy tudom, hogy jelenleg nincs olyan vaskerekes jármű ami északi szomszédunkhoz beléphet, így vélhetőleg, hogy ON is legyen a téma a 81-es vonal nem jut arra sorsra, hogy buszok közlekedjenek vonatok helyett, hanem a szlovák vasút járművei fognak Hatvanig lejárni, ezzel kiváltva 5 pár kohószökevény BZ roncsot.
A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.
Pedig - némi iróniával és túlzással - Salgótarján-Budapest viszonylat dinamikusabban van kiszolgálva mint Salgótarjánon belül a két legnagyobb lakótelepünk közötti táv. (63/63S Camping telep - Hősök úti forduló)
Nógrád megyében Debercsény és Szécsénke községek között lehet csuklós+emeletes autóbuszokkal, 30 perccel követéssel közforgalmú közlekedést vízionálni.
Hisz egy szabad ország.
Mindenki azt álmodik amit akar.
a Nógrád Volán, vagy a VOLÁNBUSZ Nógrád megyei részlegét irányítók erről még nyilatkozhatnak is a sajtónak.
Sőt.
Ide is írhat erről akárki hiszen 101%-ban ON téma.
Közforgalmú autóbusz közlekedésről szól, Nógrád megyében.
De ha a megyei Volán vezető kihívja a mentőket a hozzászólást íróhoz, nem kell megsértődni.
Micsoda véletlen, hogy ekkora választékunk van, amik témában sokkal jobban kapcsolódnak, mint a Volánbusz Nógrád megyei tevékenysége topic. Tudtommal nincsen megtiltva ezek használata. Úgyhogy zárásként mindkettőtöket megkérlek, hogy offolást fejezzétek be.
Ha jól értem, akkor azt javaslod, hogy ennek a kérdésnek a megvitatásához nyisson a topiktárs egy Szlovák minisztériumi elképzelések a magyar-szlovák kishatárforgalomról című topikot.
Nem gondolod, hogyha van egy Nógrád megyét érintő közlekedésfejlesztési ötlet, amelyben valakiben felmerül, hogy menetrendszerű vonat helyett elég lenne a menetrendszerű busz is, akkor azt esetleg ezen a szent helyen is felvetheti?
Sosem értettem ezt a témanáciskodást. Ha van valakinek konkrét ellenérve, akkor írja le azt. Ha nem érdekli a téma, akkor ugorja át. Ha tényleg nagyon zavaróan offtopik valami, akkor persze szóljon - de hát ahhoz meg kellene várni féltucatnyi hsz-t, vagy Pamela Anderson őszülő halántékáról kellene, hogy szóljon az a bizonyos offtopik hsz.
Bocsi, de a szlovák közlekedésért felelős minisztérium majd kísérletezés céljából a magyar Volánbusztól fog akármit is rendelni? :D Nem hiszem, és szerintem meg is válaszoltam. A Jani neve meg fel se merült, hogy ő rendeljen meg bármit a saját Volánbuszától.
Ha az egy olvtárs felvetése, hogy egy várhatóan néptelen vasúti járat helyett inkább az olcsóbb busszal kellene előbb kísérletezni, akkor az bizony Volánbusz-téma.
OFF: Javasolnám, hogy nézd meg a topic címét. Volánbusznak ehhez mi köze van? Kérlek, ne offolj. Ha meg a Volánbusz szemszögéből nézzük, akkor sincs igazad. Már akkor, amikor még csak gyalogos híd állt Őrhalomban, a tót atyafiak már jöttek hozzánk át, és utaztak tovább, mert főleg Ipolyvarbón, főleg hétvégén nincs náluk semmilyen tömegközlekedés. Tudom, hogy Zuglóból nehéz idáig ellátnod, de főleg a közlekedés szakma megigényli a komplex gondolkodást. Ezzel is szívélyesen meghívnálak megyénkbe, hogy saját két szemeddel is láthasd mindazt, amit eddig csak az interneten olvastál.
Méginkább off: Nem kell aggódnod, nekünk is és a szlovákoknak is nehezünkre megy a negyedik vasúti csomag alkalmazása, távol vagyunk még attól, hogy szabad átjárhatóság legyen.
És sajnos azóta télen HFF-939, valamint HFF-643 ki is lett vonva. HFF-644 és HXT-661 viszont még állományban vannak, csak érvényes műszaki engedély nélkül
...C-56 esélyes a túlélésre. Olybá tűnik, ez az év besorolódik a nullás évek sorába. Ha a 131 db-os alacsony belépésű szólóra kiírt, vélhetően Credó-s tenderből lesz is valami, akkor is leghamarabb év vége felé kezdhetnek el csak forgalomba állni a NEXT-ek. Utolsó típus lehet, melyet az Ikarus még meghatározó szinten képvisel Nógrádban.
C 56-osokról listám is van, mely kocsik teljesítettek eddig Salgótarján szolgáltatási területén járatot.
Eredetileg nyolc busz tartozott a megyeszékhelyhez:
Ez a flotta 2020 során gyarapodott még öt kocsival:
GXD-365, GXD-366, HFF-939, HXT-661 és RWA-264. Ezekből az első négy Gyarmatról, az ötödiket Hajdú-Bihar megyéből örököltük. Ekkor lett jelen az az állapot, mikorra már annyi C56 tartozott Tarjánhoz, mint amennyit eredetileg vásárolt a Nógrád Volán. GXD-367 2017-ben kigyulladt, ám a sárga Hajdússal pótolva lett a létszám.
Aztán az első 'tudatos' selejtezés 2021 őszén történt meg, mikor a HFF-940 kiesett, utána pedig 2022 elején folytatta a sort a GXD-365 és még ezévben utánuk kapott egy 'S' jelet a GXD-366 is. Közvetlen év zárásával pedig még egy buszt selejtezett a volán, ez a HFF-642 volt.
A tavalyi év az FLM-535 selejtezésével/forgalomból kivonásával kezdődött, mely aztán mégsem selejteződött, csupán az ukrajnai szolgálatra való tekintettel állítatták le rendbetétel miatt. Viszont, ami valóban selejtezésre került tavasszal, az a HSW páros, HSW-652, HSW-653. Vígaszul ezekre az eseményekre rá bővült ugyanakkor a flotta szolnokiaktól egy GVM-407-tel, és HHG-044-gyel. Előbbi jelenleg is pásztói fordás, másik nem sokat töltött a megyében, nem beszélve arról, hogy most járt le a műszakija is. Mindezek ellenére még ezek után sem állt meg a buszmozgatás, mert az ősz során még az ex.Hatvanos KDR-298-at is nógrádivá tették, amit már ugyan Egerből hoztak, de azóta selejteztek is.
Ami tán az egyik nagy újdonságnak számít, az a tavaly ősz óta vezénylésileg Egerhez kerülő, ugyanakkor értelemszerűen továbbra is Tarján közszolgáltatási területén lévő, és a továbbá is tarjáni üzemi fordás RWA-264-ggyel kiszolgált 3022-es járat, mely kocsi ha épp nincs,Egernek kötelessége tartalékot adni rá.
Ebből kifolyólag 3022-est sikerült lebonyolítani többek közt már novemberben a HCA-632-vel, majd télen HPS-513, HPS-515-tel, de tán még LIR-570-el is.
És még kitudja mik jönnek még.
Szép kalandos történet. 10 éve nem gondoltuk volna, hogy Istenmezejére látunk menni Agriás C56-ost Tarjánból.
Leszegezve területarányosan jól elvagyunk még látva. Beszerzéses topikban összegyűjtöttek egy több, mint 90%-ban pontos listát. Van már egy része a volánnak, ahol egyáltalán nincs fennmaradó ebből a típusból sem.
KTK-402 szintén Mizserfa - Kazár/ R.bánya térsége + indul napi egyszer az ipari parkból egy szerződésessel hétköznaponként.
KTK-403 Bátonyban van.
KTK-396 megint csak Bátonyterenye térségében mozog.
KXM-053 is Bátonyban van. Fix helyis forda, és(vagy) rövid helyközi járatokat csinálnak vele.
KTK-399 is már egy ideje Ceredre jár, ez nem tudom ott marad e állandóra.
A többi kocsi szerintem tartalék, de ha ne lép fel náluk vmilyen műszaki hiba, szinte mindig valahová kiadják őket.
KTK-391-392-394-395, LUF-867, JUX-015
Mind jelelnek egyébként az Utas-on.
Helyiben vannak még KXM-ek, meg a JUX-014 e hónap óta Merci helyett, esetleg még KHZ-884
KXM-esek nem, de a többi jelel nyomkövetőn. Ezekért elég csak a Délibe menni.
Balassagyarmaton kihalóban vannak
JUX-022 tavasz óta JKM-656 helyén helyi járatozik főként
JUX-016/023 tartalékok, de mind jelelnek.
Röviden összefoglalva ennyi, indulásoknál azt tudom mondani tényleg, hogy Utas/menetrendek mindent mutat, ha reggeli órákban ránézel kb 10-15 Localot láthatsz mozogni, melyek egymás után érnek be. Előbb utóbb tudsz mit fotózni.
A tavaszi szünetben szeretnék néhány,a megyében lévő Volvo-Alfát és Localot lefotózni! Ehhez kérném segítségeteket. Van esetleg olyan indulásotok,vonalatok ahol forda szerint várhatóak? Nagy segítség lenne,előre is köszönöm!
"A Nógrád Volán egészen biztosan nem így gondolkodott volna, hanem egyszerűen folytatta volna a Volvós irányt egységesítés tekintetében."
Az biztosan nem így gondolkodott volna! :-)
Jelenleg a csuklós állomány Volvo-sodik, a szólóban pedig egyre nagyobb teret nyer az MAN, az egyetlen Merci is megy el innen és valószínűleg a helyett is MAN jön.
Ha a város nem két évente pályáztatna és "fizetne" is a pályázónak, akkor itt is lehetne új, egységes flotta.
Emlékeim szarint a néhai NV idejében sem volt annyira egységes a flotta, sem típusra sem színre, talán még a 200-asok idejében,
de a 400-asok érkezésével teljesen más világ lett, két egyforma nem volt belőlük, és akkor jöttek még közben a Rábák, a Localo-k,
a Säffle volvok, egy Marcoplo ami így eszembe jutott hirtelen.