Az ilyeneket nem tanítják valahol, valamikor a cégeknél?
---------------------
A beszállítási rend fontosságáról, a másodrészek alkalmazásának módjairól, és még sok másról, nagyon megoszlottak a vélemények.
Meg kell mondani az őszintét, hogy a rendnek a fegyelemnek akkor sem volt mindenki híve, amikor azért a mai viszonyokhoz képest kökemény katonai fegyelem volt a volánoknál.
Annyit sikerült elérni, hogy 1980-tól talán 5-6 éven át, a Forgalmi tiszti tanfolyamokon ez a tananyag része volt.
De a Volán Tröszt (belső harcok miatt) ezt nem akarta kiadni utasításba, hanem csak ajánlásként jelent meg.
így a Volán Vállalatok nagy része nem vette oktatásba, csak az akkori menőbb volánok, 10, 12, 14, 15, 19,20 alkalmazták.
Mai néven Tisza, Pannon, Alba, Veszprém, Kisalföld, Volánbusz.
Az együtt megyünk ketten a másodrésszel millió alig tudható hibát rejt.
rendkívül megnehezíti a közlekedést.
Akkoriban 1977-1981 között a Mezőhegyes-Budapest vonalon hétfőnként felfelé, pénteken lefelé volt másodrészünk Orosházától/ig.
Néha (például karácsony utáni visszaszállításnál) volt negyedrészünk is.
Kellett hozzá ész, hogy ne követgesse a négy busz összevissza egymást.
Ráadásul úgy, hogy a négy buszhoz csak 1 db pénztárgép volt az alapjárati kocsin, lévén a másik három busz megerősítőnek a Különjárati/nemzetközi üzemegységtől érkezett segíteni.
Nem csak a volt melósokról van szó de nincs Európába még egy ilyen ország ahol ilyen sokan ingyen utazgatnak s kb 40fajta kedvezmény van. Ha ez nem lenne, talán országnak nem kerülne ilyen sokba a közlekedés s talán volán társaságok is jobban állnának.Vagy akkor is ha már ilyen sok a kedvezmény van, nem csak a 70% térítené meg az állam.
Az ilyeneket nem tanítják valahol, valamikor a cégeknél? Most már nem utazgatok annyit, de mindig elképedtem, hogy ezzel (az egyetlen értelmes) megoldással alig-alig találkoztam. Ellenben olyannal igen, amikor beszállítás előtt tanakodott a két sofőr, hogy most hogy legyen, s általában az volt az eredmény, hogy mindenki visz, akit lát. És akkor valóban az van, hogy végig követik egymást, sokszor még akadályozzák is egymást a megállókból ki-, beállásban.
Jó kis busz ez a GTT :) Reggel mentem vele 7:25-ös 7C-be ,a hangja egy picit hasonlít a 209-re, gondolom DAF motoros meg Voith váltós. A másik 415 lesz a D10-es az meg ha jól láttam a 7:20-as 11B-t csinálta, a volt 518 vezérével, valami HJY-588, de nem vagyok benne biztos majd holnap megnézem.
Legtöbbször megtöltöttem a másodrészt a végállomásig utazókkal, majd ELVETTEM a másodrésztől a táblát (viszonylatjelzőt) és útnak indítottam.
Ugyanis ha elmegy és nem áll meg a végállomásig, akkor végig előttem és a menetrendi idő előtt lesz.
Nem kell, hogy az útközben a megállókban várakozó utasok azt lássák, hogy a menetrendi idő ELŐTT 10-15 perccel elment az a járat amit ők vártak, s még ráadásul meg sem állt ott ahol ők várakoznak.
Mert nem ment el.
Majd időben megjövők én.
Úgy is engem vártak, tehát feleslegesen ne bosszankodjanak, ne telefonálgassanak, ne irogassanak hirtelen felindulásból.
Amikor ideje lesz, ott leszek én az alapjárattal.
A másodrészt meg megtöltjük, 'oszt hagy menjen.
------------------
Jó pár kollégám, inkább követte magát a saját másodrészével, oszt ide is beszállított, oda is beszállított.
Itt is cserélt utast, amott is cserélt utast.
------------------
Tehát ha a másodrészen csak végállomásig utazó utasok vannak, akkor nagyon helyes, ha nincs rajta viszonylatjelző tábla.
Ez már ne az utasok baja legyen... nem ők tehetnek róla, hogy 40 év aktív munkába járás után megöregedtek és most már nem melóba járáshoz veszik igénybe a közösségi közlekedést...
Inkább a sok ingyen utazó tetvest kellene kordában tartani.
Ez így van nem kötelező, de egy magán cég sem tolakodik,hogy járatokat üzemeltessen mert nem éri meg. Amíg ez piszok sok kedvezmény van rendszerben(pl:sok 90%). Mák kártyával városon belül két fő igyen utazik na ez a gond.NV sok a hitele
azok a híres Localok milliókat visznek havonta csak lizing díj+jav költség, és sajnos ez örökség.
És azt szabad tudni, hol szálltak fel rá ennyien? Mert az indulás előtti percekben 13 utas tartózkodott a buszon, illetve a másik buszra is befejeződött a beszállítás, utaslemaradás nem volt. Egyébként pedig tisztában vagyok vele, mit takar ez a másodrészes járat...
Csak súgom neked nem tíz s nem is húsz kb 30fő akiről beszélünk. S nehezen férnek a menetredszerintire hidd el. Ja és ez a járat csak azért tarjánban áll meg mert gyorsba jön nem tér be Tarnalelesz Nbátony, 1:20 alatt tarjánba van.S persze regi járatba megy Egerbe.
Sajnos az a probléma, hogy ilyen közfeladatot ellátó cégeknek soha nem lesz konkurenciája és így azt csinál amit akar, mert nem érzi meg közvetlen a bevételen és azon hogy minden nap küzdeni kell a talpon maradásért!
Igen, az a 10 utas "nagyon nehezen" fért volna fel a járatra. De akkor is képesek elküldeni egy helyi igényekre szabott midibuszt másodrészre, egy 70 km-es útra, aminél éppen a végig közlekedő utasokért indul? Szerintem elég szégyellni való dolog így 2014-ben. Tudom szegény ember vízzel főz, de ez nem mentség. Meg az sem, hogy iránytábla nélkül közlekedik le a járat, amiért csak Tarjánban áll meg. Ezért máshol komoly büntetéseket rónak a sofőrökre. Ha már nem volt kéznél viszonylatjelző, lehetett volna nyomtattatni egy A/4-es papírra, vagy filctollal kiírni esetleg. Vagy felprogramozni a kijelzőt, mielőtt kiadják forgalomba. Tisztában vagyok vele, hogy ez a Nógrád Volán, de én akkor sem tudom utas-szemmel elfogadni ezt a jelenséget. Egyedül fotótémának jó... Annak viszont kiváló. :)