Igen, az exHajdús E95-ösök váltották ki a borsodi 266-osokat. Ha azokat nem kaptuk volna meg, még mindig 266-osok pattognának. Mind a két vagy három darab óriási segítség volt, valóban.
Országos szinten valóban (jóval) szarabb lett a helyzet a KK-sítás óta, de azért van olyan cég, aki nem jött ki rosszul a dologból (sőt), ezek közé tartozik az ex-Borsod is. Ha minden marad a régiben, meg merem kockáztatni, hogy még mindig 266-asok pattognának, nem "szar" ex-Hajdús E95-ösök....
amikor az egész abból indult ki, hogy "Borsod teleszórta Hajdút 30+-os Ikarusokkal"
Ki írt ilyet? Mikor? Vissza tudod keresni?
Nem, nem abból indult ki... Onnan indult ki, hogy, elviszik a Citarókat, mire valakinek az az csodálatos ötlete támadt, hogy akkor vegyék vissza a Hajdútól azt a 2(?) csuklós Volvót. Erre válaszoltam, hogy az évek alatt teljesen ki lett zsigerelve a cég, amire te azt írtad, hogy tényszerűen nem igaz. De tényeket mondjuk azóta sem sikerült mellé írni, se neked, se másnak.
Országos szinten valóban (jóval) szarabb lett a helyzet a KK-sítás óta, de azért van olyan cég, aki nem jött ki rosszul a dologból (sőt), ezek közé tartozik az ex-Borsod is. Ha minden marad a régiben, meg merem kockáztatni, hogy még mindig 266-asok pattognának, nem "szar" ex-Hajdús E95-ösök...
(Egyébként most pontosan ez történik ismét: a csongrádiak prüszkölnek, hogy roncs-lerakat lesz a megyéjük, a többi megye meg attól tart, hogy az elvitt gépek helyére még szarabbak érkeznek, vagy épp a csuklós fordákat ki se lehet majd állítani csuklósokkal.)
Neked meg az agyad nem fejlettebb, egy 1 hónapos csecsemőnél. Nem veszed észre, hogy szívatásból írom ezeket, hogy törjed magad. Nevetséges, hogy ilyen dolgokon, ilyen apró geciségeken, ki tudtok akadni, meg meg tudtok sértődni, hogy pl amit elvittek azon sárga volt a kapaszkodó, amit meg hoztak, azon meg fekete. Remélem, hogy teleszórják a térségedet még egy csomó szar busszal, mehetsz a moditopikba árulkodni, hogy uraim megbántottak á:'(
Épp olyan helyen élek, ahol évtizedek óta lubickolhatok abban, hogy a Borsod és a Hajdú Volán versengve küldi a Miskolc-Debrecen járataira az abszolút oda nem való MAN Sü-kocsijait. Rendületlenül, a járműállomány aktuális állapotától, életkorától, a távolsági buszállomány nagyságától, az utazói igényektől tökéletesen függetlenül.
Úgyhogy pontosan tudom, hogy mennyivel jobb volán volt a Hajdú, mint a Borsod...
De ha esetleg nem esett volna le egyikőtöknek sem, akkor még egyszer jelzem: az ÉMKK-n belüli jármű-, forda- stb. átcsoportosításban nem Miskolc fújta a passzátszelet. Tehát kb. most azt csináljátok, mint amikor a balra élő szomszédotokat átkozzátok, amiért a jobbra élő szomszédotok átdobálja a kertetekbe a szemetet. (És mintha ti nem is dobálnátok egyikőjük kertjébe se semmit vissza.)
Minek örüljek te szerencsétlen? Annak, hogy kaptunk egy fasza E95-öst, ami hónapok óta üzemképtelen és a süllyesztőben lenne a helye? Örüljek annak, hogy Ózdot teleszórták MAZ-okkal meg MAN SL222-vel? Örüljek annak, hogy elvittek egy halom MAN-t? Bárki bármit mond, azok a MAN-ok jók. Azok szidják csak, akik nem dolgoztak velük. A fehér ARC-oknak örülök. Azok tényleg jók.
Ezt is kitárgyaltuk már e topikon is számtalanszor, épp torqmatic-kal, csak úgy csinál, mint aki még sosem hallott róla. Igen, tudjuk: a Borsod Volán a szakadtabb volánok közé tartozott az ezredforduló óta. Ennek ezer meg millió oka van, amivel egyszer úgy tűnt, hogy kb. konszenzusra is jutottunk torqmatic-kal. (Olyanokról van szó, hogy sokkal könnyebb egy Hajdú Volán-szerű céget üzemeltetni és rendben tartani, mint egy Borsod Volánt - a megye kisebb, a települések nagyobbak, szinte nincsenek zsákfalvak stb-stb. - hadd ne folytassam.) Távolról sem arról van szó, hogy Debrecenben fedezték fel a spanyolviaszt, a hülye miskolciak meg még lemásolni sem voltak képesek.
Tehát ebben igazad van.
Ennek viszont semmi köze ahhoz, hogy "Borsod teleszórta-e 30+-os Ikarusokkal Hajdú megyét" vagy sem. Pláne egy olyan rendszerben, amiben idővel nem is Miskolcon, illetve nem is miskolciak döntöttek.
Senki nem kívánt mérleget vonni, tekintettel arra, hogy rajtad kívül kb. mindenki egyetért abban, hogy:
- az egész szektor úgy, ahogy van, le van szarva
- az egész kks-ítás mindenki számára púp volt a hátán, senki nem érzi magát benne egy picit sem nyertesnek
- aki esetleg mégis nyertesnek érzi magát, annak váljék egészségére, hogy kapott egy társvolántól nagy valószínűséggel egy olyan kocsit, amitől a leginkább meg akart szabadulni / ha nem akart tőle megszabadulni, de elvezényelték tőle, akkor az utolsó időkben úgy is bántak vele
- ha mindez nem lenne elég, akkor amit eddig kicsiben játszottak, régiók szintjén, azt most eljátsszák nagyban, országos szinten.
De azért ne nagyon játszd el itt az érzelmektől mentes, konkrétumokhoz oly bőszen ragaszkodó egyetlen objektívet, amikor az egész abból indult ki, hogy "Borsod teleszórta Hajdút 30+-os Ikarusokkal".
Beböffentettél ugyanis egy egyetlen mondatos megjegyzést (nem először, nem másodszor), aminek semmi köze sem a valósághoz, sem a konkrétumokhoz, annál több az érzelmekhez. Hogy ebből hogy vonulsz ki, az pedig színtiszta provokáció, nem több, nem kevesebb.
Tudod mi lett volna nagy ? :D Ha anno a Borsodot nem a Hajdúval meg a Szabolcs volánnal vonják össze, hanem a Nógráddal meg az Agriával. Én hallottam anno egy ilyen elképzelést miszerint ez lett volna. Na akkor forognál a színpadon. A Hajdú volán az a volános időkben az egyik legigényesebb, legjobb volán volt azért.. Örülnötök kellene az ottani térségről áthelyezett összes busznak.
Na jó, akkor ezt a vitát itt szerintem le is zárhatjuk, érzelmi alapon íródott hozzászólásokkal nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Tények továbbra se nagyon vannak, illetve amit beírtatok, azok hibásak vagy hiányosak. Csak hogy tisztázzuk:
- A Hajdú Volán buszparkjának átlagéletkora 2010-ben még ~7 év volt
- Valóban át tudtak csoportosítani a szolgáltatóváltás után helyi buszokat is helyközi forgalomra, ebből jelenleg kb 35-40 lehet még forgalomban, mára ezeknek az állapota is kritikussá vált, abszolút csereérett korba vannak. Na meg ugye - kényszerből - nem is a funkciójuknak megfelelően használják őket
- 2010-ben, a beszerzési stop előtt még 30 vadonat új buszt vásárolt a Hajdú Volán, csak mondom, hogy ezek mindegyikre alacsonypadlós, automata váltós, légkondicionált, utastájékoztató rendszerrel felszerelt volt. De a korábbi években is élenjáró volt a cég a beszerzések mennyiségét illetően, így az természetesen valótlanság, hogy mindent a debreceni szolgáltatóváltásnak lehetne köszönni
- 2010 után Hajdú-Bihar megye kapott 10 Econellt, 2 Neoplant és ennyi volt az új busz. Ráadásul a 10 Econellért cserébe rögtön elvitték a 10 Ikarus E127/E134-est is
- a 10 debreceni eredetű MAZ először Nyíregyen, majd Ózdon kötött ki
- szóló, debreceni eredetű Solarist kapott Nyíregyháza is, de vittek el számos jobb állapotú 280-ast, C80-ast, C56-ost, E95-öst, E94-est és MAN SL223-ast is máshova. Azt mondjátok, hogy ezek szar buszok? Pár éve még 266-oson pattogtatok, miért nem tartottátok meg akkor azokat?
- a Debrecenbe átcsoportosított használt szarokat meg inkább hagyjuk, a miskolcról kiselejtezett, jövőre nagykorúvá váló csuklós MAN egy vicc, az minden csak nem fejlesztés. A "zászlóshajó" mondjuk szabolcsi, 30 év körüli, ex-NDK-s 280-as, amit szintén megkaptunk kárpótlásul a saját "szarjaink" helyett
- A fentiekből következően elég valószínűtlen, hogy a 9 év alatt beszerzett 12 db új busz elég lett volna a színvonal megtartásához... Régebben 1 év alatt többet vettek.
Lehet itt szidni mindenkit de a tényeken nem vàltoztat az ,hogy még pàr évvel ezelőtt milyen àllapotok,jàrművek uralkodtak Borsod területén:szakadt 256,260,280-asok (266-osok!)tucatszàmra,közülük rengeteg fordakocsi is volt még nem is olyan rég.
Hajdú Debrecen helyi flottàjàt eladtàk/bérelték: ujjabb 280-asok az orszag kulonbozo helyeire kerultek,260/263-as kesoi gyartasuak bkvhoz kerultek, 80-as evekbeliek meg akkor kukàk voltak.
Sl Manok ,Mazok sokàig Gödöllő területén voltak,màr akkoriban se volt koros jàrmű nagyon Hajdú területen függetlenül helyi üzemtől.
Jó, ez szerintem simán előre megjósolható következménye volt az egész kks-ításnak. Anno épp ezért rohadt szét a MÁVAUT is, s lettek egyre önállóbbak a megyei x. számot viselő volánok. Ez is mutatja, hogy az egész régiósítás, meg központosítás egy szörnyű, értelmetlen, kizárólag károkat okozó elképzelés.
Én azt nem értem amúgy, hogy miért van az, hogy egy-egy ember Hajdúból vagy Szabolcsból idejön észt osztani meg provokálni, és hajtogatni a befásult, begyepesedett gondolkodású hülyeségét, hogy Borsod így szar, meg úgy szar, meg tönkre tette Hajdút meg Szabolcsot. Kezd már unalmas lenni. ÉMKK sincs már, felesleges vitázni. Azt meg a szabolcsiak valahogy mindig elfelejtik, hogy annak idején a Borsod Volán húzta ki őket a szarból, amikor akkora adóságot halmoztak fel, hogy erősen csődközeli állapotban voltak.
Mint említettem, a Hajdús flotta átlagéletkora azért alakult olyan jól 2015 előtt, mert Debrecen város szolgáltatót váltott, s így tudott a HV megválni egy halom olyan roncstól, amiből Borsodban tucatszámra közlekedtek tovább. Ez egy egyszeri torzító hatás, ami az ország egyik legnagyobb vidéki városának helyi állományáról lévén szó igen tekintélyes tétel. Emiatt az átlagéletkor-mutató az égvilágon semmit nem jelentene még akkor sem, ha a kedvedre csuklóztathatnál és kikeresném neked.
Bocs, de ha komplett kimutatásra vágysz, akkor megint csak mást szívass vele vagy csuklózz magad néhány órácskát rajta. Te állítottál valamit, ami nyilvánvaló tévedés / hazugság / ferdítés / túlzás.
A nyilvánvalóságra tudok neked példákat említeni - így pl. a tiszaújvárosi üzemegység viszonylatában:
Tiszaújváros a Hajdútól egyetlen autóbuszt örökölt, GMY-684 Ik-280-as csuklóst. Ennyit arról, hogy a Hajdú megkapta a Borsod összes szar 30+-os Ikarusát.
Ellenben a Hajdúságba vitték el a DUD-581 Ik-256-ost (ez csakugyan kb. az a kategória, ami miatt dühöngsz évek óta), FLX-174 Ik-Cl 56-ot, a következő MAN-eket: HYG-654, FJT-337, IAF-413, FKE-781. A Hajdú kapott még Tiszaújvárostól két különböző Volvo Alfa Regiot: FLR-862, LKT-299 Továbbá minimum egy Mercedes Sprintert, de szerintem kettőt: LRA-601, 602?
Emellett azért ugye valahogy csak átszármazott Hajdúból Borsodba MAZ-busz, meg az Autosan Tramp, úgyhogy ezek sem igazolják azt, hogy annyira rossz lett volna a lobbitevékenysége a debrecenieknek...
Ha mindezt nem tekinted kellően árnyalt és alapos érvelésnek, akkor légy szíves, te magad állítsd össze a kért adatokat, azok bizonyosan igazolni fogják az igazadat. Ha esetleg nem teszed, akkor talán nem kellene 6-8 havonta visszatérően a Borsod Volán topikban provokálni nyilvánvaló valótlanságokkal.
Hát komám, tudnánk mesélni. Hajdúból az ARC-okon kívül 2 E94-et, egy E95-öst, pár 280-ast, MAN SL223-at, MAN SL222-t meg két kicsi förtelmes Autosan-t hoztak el. Az E95 (HZT-856) egy forintot nem ér, hónapok óta le van állítva, a CKC-651 meg selejt, a GSZ-339-et meg senki nem akarja kihozni. A fehér ARC pozitív csalódás volt, azok jó autók. Azt azért megjegyzem, hogy az egykori Borsod Volán területe, alkalmazottainak száma, járműállománya és telephelyeinek száma összesen volt annyi, mint Szabolcs és Hajdú együttvéve. A Hajdú Volán járműveinek átlagéletkora kb. ugyanannyi, mint 2015 előtt. Borsodé meg nagyon öreg volt, most már kb. ugyan annyi, mint Hajdúban. Egyébként Borsodban még most is van egy halom Ikarus, Debrecenben már nem nagyon.... Ott van egy csuklós (ex. BCB-202, RAA-453), meg pár szóló, de ha jól tudom, Classic-ok. Akkor lássuk a csereberéket:
A komádi fordáról az 1998-es évjáratú E94-es, GSZ-339 elkerült Miskolcra, helyére jött egy 2002-es évjáratú, sokkal korszerűbb MAN SÜ363, JNR-349 (bükkszentkereszti busz volt, kifejezetten jó kocsi volt amíg itt volt, most nem tudom milyen állapotban van)
Akkor az LMP-s ARC-okat elhozták Miskolcra, helyettük új Credo Econellek jöttek, pontosan nem tudom hány darab.
A 280-asok helyére megvették az MVK-s leállított csuklós MAN-okat, meg Borsodból elhozták a csuklós Volvokat, mi meg kaptunk helyette Merciket, amit most azzal a lendülettel el is visznek.
Szerintem azért nem volt olyan nagy tragédia, hogy ezeket a buszokat elvették tőletek, többnyire az ezredforduló előtt gyártott Ikarusokat vittek el.
Borsodból aranybarátom, kurva jó kocsikat is vittek el:
FLR-792 (Man Lion’s Coach) 2006-os évjárat, zsír újan vette a Volán.
HYG, IRV, IWX, IAF, FJT rendszámú MAN SL283, 2003-as évjárat.
FLX-174 (Ikarus C56), 1999-es évjárat.
LKT-299 (Volvo B12B), 2008-as évjárat.
FKE, FKH, JNR, JPE rendszámú MAN SÜ363, 2002-es évjárat.
JMN-960 (MAN SÜ313), 2002-es évjárat.
DUD-581 (Ikarus 256.44), 1995-ös évjárat.
LHT-929 (Credo EC12), 2008-as évjárat.
Úgyhogy szerintem tőlünk sokkal több jó buszt vittek el, mint tőletek, igaz mi több újat kaptunk, de aki nem vak, az látja, hogy Borsod megyében kétszer annyi busz van, mint Hajdú-Bihar megyében.
Az objektivitás kritikája úgy kezdődne, hogy azt bírálod, amit a másik írt.
Egyfelől nem írtam sehol olyat, hogy a világ legnagyobb bűne a Borsodtól való elvezénylés. (Még akkor sem, amikor a Szabolcshoz került számos borsodi távolsági busz, miközben napi egy távolsági, max. két távolsági járatuk van...)
Ami pedig a hangulatkeltést illeti: nem először sírtad el egy-két olvtársaddal itt a bánatod*, miszerint a kks-ítás óta a Hajdútól csak vittek el buszt, alig jött helyette valami. Ez tényszerűen nem igaz. Ahogyan az sem, hogy trendszerűen minden arra mutat, hogy oda semmi más nem került, csak 30+-os exborsodi és exszabolcsi kocsi, máshol meg csillognak az újabbnál újabb buszok.
* A bánat annyiból jogos, hogy épp a kks-ítás pillanatában az ex Hajdú Volán állt tán a legjobban a flottát illetően. De ez sem jelent semmi olyat, amit évek múlva is érdemes volna felhánytorgatni, mert az egész szektor évtizedes távlatban a majdnem totális kivéreztetés pillanatában van, aminek nyomán tényleg csak múló pillanat múló hatása az, hogy a Hajdú nem sokkal korábban szabadult meg politikai beavatkozásra elbukta Debrecen helyi üzemét (amiért persze egy cseppet sem bánkódott), s ami miatt egy-két éven belül hirtelen nagyon lecsökkent a flotta átlagéletkora.
(Ráadásul minden cég életében vannak bizonyos ciklusok, ha pl. néhány évvel korábban éri a kks-ítás a volánokat, akkor éppen a Szabolcs Volánnak lett volna a legfiatalabb a flottája.)
Egyetértek Ben007 olvtárssal: a kks-ítás mindenkivel kiszúrás, nem kell úgy tenni (következetesen, éveken át), mintha ez bárkinek is az érdekeit szolgálná itt a végeken - mint ahogyan nem is egyetlen üzemegységgel való kiszúrás a célja vagy az eredménye az egésznek.