Ha 10db credo lesz barcikan akkor az ikaruszok szépen el mennek gondolom én.
DUD-972 JMN-893 KUU-212 arc ikarusz LOA-489 NVN-749 LVJ-231 Volvo FLR-863 (JMN-892-LDL-535) őket felvaltva láttam azért írtam így nem tudom ki fordas rajta 12:55 kor indul Edelénybe Kazincbarcikarol...
Hat ezt csak magamnak gondoltam hogy cserélve lesznek nem tudok semmit biztosan.......
Várd még ki a végét. Érkeznek az új Credok, de azokat a buszokat amiket váltanak tovább kell adni valószínű Szeged és környékére. Eger,Debrecen biztos, hogy aztán Miskolcon lesz e hasonló azt nem tudom de esélyes.
A menetidőt a KRESZ szabályainak betartásával, nem lehetett tartani. A másik, hogy Tiszaújvárosban 1 perc állt rendelkezésre az utascserére. Anno az érintettek megkérdezése nélkül döntöttek a 14:45-ös indulásról, mivel kapóra jött a 14:50-es debreceni rásegítőjének kiváltása kapcsán. Arról már nem is beszélve, hogy ezzel párhuzamosan a járat kapott egy plusz megállót (harsányi útelágazás). Összegezve: - 5 perc a menetidőből + 1 megálló, a legnagyobb csúcsban. Na ez minden, csak nem logikus...
Az indulási idő "visszamódosítása" teljes mértékben megalapozott és indokolt!
Anno 13:40-kor indult ennek az ellenpárja. Azért kellett eltolni öt perccel 14:45-re, mert sosem ért be rendesen. Illetve sokszor az történt, hogy beért, de nem tudott a kocsiállásba beállni a tumultus miatt. (Mondjuk ebbe belejátszott, hogy a fordán dolgozott egy trehány sofőr, aki rendszeresen 10 percekkel később indult már Tiszaújvárosból is, állandóan hurcolászott egy hölgyet, azzal is csak beszélgetett, késett rendszeresen.)
Ezek miatt aztán rendre megkésve tudott csak visszaindulni. Azóta - jó néhány évvel ezelőtt - előrébb hozták a tiszaújvárosi indulást 13:30-ra, mivel a Debrecen-Miskolc járatok ütemesítve lettek, s így tűnt célszerűbbnek. Most viszont már gondolom, hogy a 14:45-ös indulás okoz gondot:
- feleslegesen foglalja a helyet a Búzán pont a legnagyobb csúcsban
- 14:45-kor már elállja a kocsiállásban a 14:50-ös elől a helyet
- a 14:50-es gyorsnak jobban tud sepregetni, ha 10 perccel korábban indul (így talán olyanok is felszállnak rá, akiknek számít, hogy tiszaújvárosi vagy polgári érkezésnél ne veszítsenek 5 percet sem)
- Tiszaújvárosba így pont akkor ér, hogy be tud segíteni a TVK ún. irodista műszakváltásába Polgár, Hajdúnánás irányába.
A 14:45-ös Mályit talán a Kályhagyár tartja életben szerintem ugyanis innen megy a jármű rezsiben oda és teljesíti szerződéses járatát. Talán azért kifizetődő ez mert nem kell üresen kimennie Mályiba a busznak hanem járatot teljesít.
A régebbiek emlékezhetnek a reggel 8 körüli Mályi-Nyékládháza-Miskolc járatpárra, az is mint ez a Kályhagyári szerződéses járatból fordult. Amint elmúlt az igény a 7:15-ös "irodista járatra" így a Nyéki járat is megszűnt. Amint jelen esetben sem lesz igény a 16:00-ás behordóra szerintem ez a Mályi is meg fog szűnni.
Egyébként érdekes ez a Fireplace járat, vannak napok hajnalban illetve délután amikor eléggé sokan mennek vele de van mikor kong az ürességtől. Van itt valaki aki többet tud róla mint az általános tudni valók? A sajóbábonyi járatok is érdekelnének, amennyiben van itt valaki aki ott dolgozik és használja. Azokat eddig csak üresen láttam felmenni és lejönni is a gyár területéről.
Nos,én is fűznék egy pár gondolatot a legújabb menetrend módosításhoz.
"A munkanapokon 14:45-kor Miskolc, Autóbusz-állomásról Hajdúnánásra közlekedő járat 5 perccel korábban, 14:40-kor indul, és a megállóhelyeket a korábbitól eltérő időpontokban érinti, a végállomásra 16:09-kor érkezik. " Ennek nem értem,hogy mi értelme van. Pár éve ugyanúgy 14:40-kor indult,és feltehetőleg az egykori 14:50-es Miskolc-Tiszaújváros(rásegítő) Gyorsjáratot igyekezett "helyettesíteni",ezért tolhatták el '45-re,anno ,mikor megszűnt ez a Tiszaújvárosi gyors.Lehet,hogy szőrszálhasogatásnak tűnik,de mi indokolja,hogy újra 40-kor induljon?
Egyébként azon csodálkozok,hogy pl. a 14:45 Miskolc-Mályi járatot "életben" hagyták,ugyanis,amióta létezik a 14:40-es ónodi járat,a Mályiig utazók zömét elviszi,hiszen egészen a Mályi-Tóig kimegy(az csak apróság,hogy gyakran sofőrfüggő,hogy a Mályiban lévő megállókat milyen sorrendben érinti...),a 14:45-ösön pedig 4-5 utasnál többet nem szoktam látni.
Érdekes az a forda az biztos, volt abban már minden. Talán papír szerint a HRN-282 és a JMN-901 lenne a két borsodszentgyörgyi kocsi amelyek váltóban egyik nap az egyik, másik nap a másiknak kellene csinálja a barcikai részt, úgymond a rövid számot.
Dátumokat nem tudok sajnos de amik voltak már benne:
7:10 Kazincbarcika - Sajókaza 7:33
7:35 Sajókaza - K.barikca, II. iskola 7:52
(talán ez a járt még mai napig megvan)
Egy időben innen rezsizett egyet Putnokra, onnan hozta be a 8:10-es járatot K.barcikára
Akkor volt hogy az övé volt a 9:00-ás Tardonai kanyar
Mintha rémlene hogy volt 4-es helyi is benne de lehet ez csak kavarodás
Ami még mindig megvan viszont az a 10:00-ás Mályinka, ezzel tölti ki a pihenőjének nagy részét.