Várd még ki a végét. Érkeznek az új Credok, de azokat a buszokat amiket váltanak tovább kell adni valószínű Szeged és környékére. Eger,Debrecen biztos, hogy aztán Miskolcon lesz e hasonló azt nem tudom de esélyes.
A menetidőt a KRESZ szabályainak betartásával, nem lehetett tartani. A másik, hogy Tiszaújvárosban 1 perc állt rendelkezésre az utascserére. Anno az érintettek megkérdezése nélkül döntöttek a 14:45-ös indulásról, mivel kapóra jött a 14:50-es debreceni rásegítőjének kiváltása kapcsán. Arról már nem is beszélve, hogy ezzel párhuzamosan a járat kapott egy plusz megállót (harsányi útelágazás). Összegezve: - 5 perc a menetidőből + 1 megálló, a legnagyobb csúcsban. Na ez minden, csak nem logikus...
Az indulási idő "visszamódosítása" teljes mértékben megalapozott és indokolt!
Anno 13:40-kor indult ennek az ellenpárja. Azért kellett eltolni öt perccel 14:45-re, mert sosem ért be rendesen. Illetve sokszor az történt, hogy beért, de nem tudott a kocsiállásba beállni a tumultus miatt. (Mondjuk ebbe belejátszott, hogy a fordán dolgozott egy trehány sofőr, aki rendszeresen 10 percekkel később indult már Tiszaújvárosból is, állandóan hurcolászott egy hölgyet, azzal is csak beszélgetett, késett rendszeresen.)
Ezek miatt aztán rendre megkésve tudott csak visszaindulni. Azóta - jó néhány évvel ezelőtt - előrébb hozták a tiszaújvárosi indulást 13:30-ra, mivel a Debrecen-Miskolc járatok ütemesítve lettek, s így tűnt célszerűbbnek. Most viszont már gondolom, hogy a 14:45-ös indulás okoz gondot:
- feleslegesen foglalja a helyet a Búzán pont a legnagyobb csúcsban
- 14:45-kor már elállja a kocsiállásban a 14:50-ös elől a helyet
- a 14:50-es gyorsnak jobban tud sepregetni, ha 10 perccel korábban indul (így talán olyanok is felszállnak rá, akiknek számít, hogy tiszaújvárosi vagy polgári érkezésnél ne veszítsenek 5 percet sem)
- Tiszaújvárosba így pont akkor ér, hogy be tud segíteni a TVK ún. irodista műszakváltásába Polgár, Hajdúnánás irányába.
A 14:45-ös Mályit talán a Kályhagyár tartja életben szerintem ugyanis innen megy a jármű rezsiben oda és teljesíti szerződéses járatát. Talán azért kifizetődő ez mert nem kell üresen kimennie Mályiba a busznak hanem járatot teljesít.
A régebbiek emlékezhetnek a reggel 8 körüli Mályi-Nyékládháza-Miskolc járatpárra, az is mint ez a Kályhagyári szerződéses járatból fordult. Amint elmúlt az igény a 7:15-ös "irodista járatra" így a Nyéki járat is megszűnt. Amint jelen esetben sem lesz igény a 16:00-ás behordóra szerintem ez a Mályi is meg fog szűnni.
Egyébként érdekes ez a Fireplace járat, vannak napok hajnalban illetve délután amikor eléggé sokan mennek vele de van mikor kong az ürességtől. Van itt valaki aki többet tud róla mint az általános tudni valók? A sajóbábonyi járatok is érdekelnének, amennyiben van itt valaki aki ott dolgozik és használja. Azokat eddig csak üresen láttam felmenni és lejönni is a gyár területéről.
Nos,én is fűznék egy pár gondolatot a legújabb menetrend módosításhoz.
"A munkanapokon 14:45-kor Miskolc, Autóbusz-állomásról Hajdúnánásra közlekedő járat 5 perccel korábban, 14:40-kor indul, és a megállóhelyeket a korábbitól eltérő időpontokban érinti, a végállomásra 16:09-kor érkezik. " Ennek nem értem,hogy mi értelme van. Pár éve ugyanúgy 14:40-kor indult,és feltehetőleg az egykori 14:50-es Miskolc-Tiszaújváros(rásegítő) Gyorsjáratot igyekezett "helyettesíteni",ezért tolhatták el '45-re,anno ,mikor megszűnt ez a Tiszaújvárosi gyors.Lehet,hogy szőrszálhasogatásnak tűnik,de mi indokolja,hogy újra 40-kor induljon?
Egyébként azon csodálkozok,hogy pl. a 14:45 Miskolc-Mályi járatot "életben" hagyták,ugyanis,amióta létezik a 14:40-es ónodi járat,a Mályiig utazók zömét elviszi,hiszen egészen a Mályi-Tóig kimegy(az csak apróság,hogy gyakran sofőrfüggő,hogy a Mályiban lévő megállókat milyen sorrendben érinti...),a 14:45-ösön pedig 4-5 utasnál többet nem szoktam látni.
Érdekes az a forda az biztos, volt abban már minden. Talán papír szerint a HRN-282 és a JMN-901 lenne a két borsodszentgyörgyi kocsi amelyek váltóban egyik nap az egyik, másik nap a másiknak kellene csinálja a barcikai részt, úgymond a rövid számot.
Dátumokat nem tudok sajnos de amik voltak már benne:
7:10 Kazincbarcika - Sajókaza 7:33
7:35 Sajókaza - K.barikca, II. iskola 7:52
(talán ez a járt még mai napig megvan)
Egy időben innen rezsizett egyet Putnokra, onnan hozta be a 8:10-es járatot K.barcikára
Akkor volt hogy az övé volt a 9:00-ás Tardonai kanyar
Mintha rémlene hogy volt 4-es helyi is benne de lehet ez csak kavarodás
Ami még mindig megvan viszont az a 10:00-ás Mályinka, ezzel tölti ki a pihenőjének nagy részét.
Vegyesbuszok fényképei közt szerepel HRN 282 es busz, van olyan amikor Mályinka felé,másik Sajókaza, és utánna azzal a táblával amikor vissza megy Ózdra .JMN 901 is járt régebben róla csak a visszafelé van meg És van még egy a JMN 943 ő Tardonai járatban.
Biztosan egy kocsi csinálja: 3:50-kor indul, 4:05-kor érkezik, 4:10-kor indul ismét.
Igen, azóta már megjavult az út. Kérdés, hogy a Bánhorváti-Nagybarca-Ózd összekötés nem ad-e többet, mint a Nekézseny-Kazincbarcika vonal gyorsítása.
Ha már itt tartunk, egy kérdés: mit csinál napközben az a busz, ami 5:30-kor Ózd-Csokvaomány-Mályinka-Kazincbarcika járatot végez és vissza 13:10-kor indul ugyanezen a vonalon?
Az ózdi vonalra pont nem gondoltam, velószínűleg ez lesz a megoldás. De ha azt nézzük nem csak átszállást jelenthet, hanem - szerintem - még forda szerint is egy kocsi fogja csinálni. Gondolom igény jelentkezett Tardonáról Ózd fele és eddig csak igen nagy kerülővel lehetett eljutni.
Személyes javaslat: a 4153-as (Ózd - Nekézseny - Dédestapolcány - Kazincbarcika) vonal járatai ismét Tardona felé közlekednének, hiszen a 2010-es árvíz miatt a buszközlekedés azon a szakaszon megszűnt az út amit már felújítottak, a menetrendben láthatjuk, hogy újra járnak ott buszok. Jelentősen gyorsulna az eljutás Ózd felőli településekről, a 4060-as vonal járatai által érintett településekről ahol van korábban vagy később eljutási lehetőség, reggel csak leszálljás céljából áll meg, délután pedig át is halad rajtuk.
A tanítási napokon 7:40-kor Szalonna, Bolttól Rakacára közlekedő járat meghosszabbított útvonalon Viszló, Boltig közlekedik.
Acee olvtárs remek összefoglalóit visszaolvasva 2013 volt az az év, amikor a rakacaszendi telephelyes néhai JLZ-517 fordája Miskolchoz került, Szendrőn éjszakázó busszal. A BHR-311, majd a JLZ-530-as is sokat dolgozott azon a fordán és már rögtön az átkerülés után pedzegette a buszon dolgozó sofőr, hogy a forda szerinti csaknem 4 órás délelőtti álldogálást szívesebben töltené Viszlón, mint Rakacán. Egyrészt a falu közönsége miatt, másrészt a téli időszakban csak jobb lehet a viszlói "laktanya" falai között tölteni az időt, mint a motort járatni a buszban.
Pár évvel később megtört a jég, így 2017-ben már rezsimenettel átgurulhattak Rakacáról Viszlóra.
Az AKD-872-vel volt szerencsém találkozni Viszlón 2017 nyarán.
És csodák csodája 2019 végétől már a járat is átgurul Viszlóra, visszafelé pedig egészen Edelényig használható.
Lehet, hogy más előnye nincs ennek az összevonásnak, de azért a korábbi BV közleményekhez képest egy nagyságrenddel emészthetőbb és praktikusabb. Nem kell hozzá korábbi 5 pdf-et megnyitni, hogy az ember a járatszámot és a régi indulási időket kibogarássza. :)
Azért meglátszik az értelem az emberekben. Nem akarok én sem veszekedni, sem észt osztani, sem nyafogni, pusztán a véleményemet mondtam el, az, hogy nem jön át a mondanivalóm, sajnálom.