Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2023.02.24 0 1 1040

Nem vasút, de hasonló és a megállapításai érdekesek:

https://www.bbc.com/news/uk-64651414

paca664 Creative Commons License 2023.02.06 0 0 1039
trebront Creative Commons License 2023.01.26 0 0 1038

nekem volt citroen xantiám, hidropneu. rugózással. én imádtam. sokat/sokan voltunk vele nyaralni, mindenki imádta. de 1 nőszemélynek kisebb hányingere volt benne. sima egyenes vasalt autópályán is. teli/üres gyomorral is. (és nem volt terhes :)

Előzmény: manhattani (1037)
manhattani Creative Commons License 2023.01.26 -1 0 1037

Köszönöm a kiegészítést!

 

Értelmezés kérdése, hogy, mondjuk, ha kocsinként két utas hány, az jelentős mennyiség-e, vagy nem :-) Szerintem jelentős.

Az APT (Advanced Passenger Train) fejlesztésének utolsó fázisáról, a futópróbákról brit vasúti magazinokban olvastam.

De lehet, hogy az APT beépített hibáit akarták a fejlesztők az utasok érzékenységével leplezni. 

 

Nem volt szó ablaktalan kocsik gyártásáról, lehet, hogy egy kocsi ablakait próbaként befedték, ahogy a repülőkét is lehet, és akkor érezhette néhány próbautas a klausztrofóbiát, de ez csak találgatás.

 

Ami tény, hogy a 150 mph sebességű, kocsinként két gázturbinát hordozó vonat talán a bonyolultsága, és a koncepció helytelensége miatt nem épült meg (a gázturbinás TGV sem lett hosszú életű), az APT fejlesztése pedig abbamaradt, több példányos gyártott termék nem lett belőle.

Előzmény: nazareth (1036)
nazareth Creative Commons License 2023.01.26 0 2 1036

A 150mph-s terveket nem ismertem, de az ATP-nek anno utána olvastam. 

 

Amennyire én ismerem a helyzetet, az "utasok jelentős része" egyáltalán nem igaz. Volt egy komolyabb felhajtás az első próbamenetek alkalmával, amikor egy rakat újságírónak este egy iddogálós bemutatót tartottak, majd másnap délelőtt egy próbaútra vitték őket. Nem tiszta, hogy a rosszullétek milyen arányban voltak a billenőszekrény és a másnaposság számlájára írhatók, de mivel újságírókkal történt az eset, kellően nagy sajtóvisszhangot kapott. 

 

Ugyancsak nem tudok olyanról, hogy az ablaktalan kocsiszekrény ötlete bárkiben komolyabban felmerült volna; próbafutásokról, amelyben utasok klausztrofóbiások lettek, végképp nem hallottam. Azért is lett volna ez a megoldás furcsa, mert aktív billenőszerkezetről lévén szó relatíve egyszerűen meg tudták oldani, hogy "rontsanak" a hatásfokán – meg is tették.

 

Természetesen az ATP körül volt egy sereg komoly műszaki probléma, amelyek nem voltak ennyire bulvárszagúak, így kisebb nyilvánosságot is kaptak, de (nem utolsó sorban a fenti félreértelmezések miatt) végül a projekt körül annyira elfogyott a levegő, hogy félúton lefújták. Ennek azonban főként politikai oka volt; a problémákat végül a terveket megvásárló olaszok kiküszöbölték, a konstrukciót pedig sikerre is vitték. 

Előzmény: manhattani (1035)
manhattani Creative Commons License 2023.01.26 -1 0 1035
paca664 Creative Commons License 2023.01.24 0 0 1034
Előzmény: paca664 (1029)
manhattani Creative Commons License 2023.01.20 -1 0 1033

Kösz, a 90-es években az itthoni BKV-dolgozók hozzáállásában éltem, meg sem fordult a fejemben, hogy ilyesmit lehetne kérni :-) Mindenesetre lett olyan jegyem is.

Előzmény: paca664 (1032)
paca664 Creative Commons License 2023.01.19 0 1 1032

Érdemes kapusnak szólni, nem lehet ellenvetése ha meg akarnád tartani.

Előzmény: manhattani (1030)
paca664 Creative Commons License 2023.01.19 0 0 1031

Most hétfőre van beharangozva a premier. Ha minden stimmel végre, akkor viszont gyorsra várható a csere mert közel a teljes új flotta megérkezett már.

Előzmény: gw (1027)
manhattani Creative Commons License 2023.01.13 -1 0 1030

Sokáig vadásztam egy utas OFF metrójegyre Londonban, esélytelen volt, mert a kijáratnál a gép beszippantotta, és kész :-)

Aztán egyszer bemondták, hogy mindenki azonnal menjen ki a metróból (alighanem bombariadó volt), a kiengedő kapuk nyitva voltak, a nép pedig a gépre tette a jegyeket, mert az nem is nyelte. Hoztam egy maroknyi jegyet :-)

Előzmény: paca664 (1028)
paca664 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 1029

December 24-én pl. Eustonból Glasgowba az aznapi (és egyben a másnapi vonatmentes napot megelőző) utolsó vonatot sikerült indulás előtt 40 perccel pótlás nélkül lemondani. Még szerencse hogy az egyel korábbival mentem, annak indulásakor viszont még rendesre volt kiírva a következő (utolsó)...

Előzmény: paca664 (1028)
paca664 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 1028

A kijárati peronkapunál (ha működik egyáltalán) mindig előre szoktam szólni hogy a jegyet megtartanám, mindig működött. Vagy kulccsal kiengedtek, vagy előre leürítik a jegytartó dobozt és úgy olvassák be a jegyemet (hogy ne utólag kelljen a dobozban előttem összegyűlt 250 jegy közül megkeresni az enyémet).

 

Ennek főként tavaly óta van jelentősége, a havi stabil 5-6 sztrájknap és a "rendes" napokon is személyzethiány miatt kimaradó minden kb. ötödik vonat miatt. Hosszabb távokon az utas biztosan elszenved egy csatlakozásmulasztást és én is kezdem komolyan venni a Delay Repayt.

Előzmény: GOLAZ111 (1004)
gw Creative Commons License 2023.01.07 0 1 1027

Én is megnéztem őket októberben. És az a vicc, hogy nem is műszaki okból nem járnak, hanem a fafej szakszervezetek miatt.

Előzmény: paca664 (1026)
paca664 Creative Commons License 2023.01.05 0 1 1026

És még mindig nem járnak a 777-esek!

Már lassan nincs hova tenni őket, Karácsony előtt egy jó adag (vagy 10-15 legalább) pihent Crewe TMD-ben is. Az Innotranson a 140-es szerepelt.

Előzmény: gw (1020)
manhattani Creative Commons License 2022.05.18 -1 4 1025
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2022.05.04 0 0 1024

No, meg rövidebbek is, kb. 15-20 méteresek...

Előzmény: segélyvonókészülék (1022)
manhattani Creative Commons License 2022.05.04 -1 0 1023

Szívesen. Az angolszász ton és a metrikus tonna között kicsi a különbség, gyakran át sem számítom :-)

 

Az akkori kocsik tényleg könnyebbek voltak, még expresszvonatiak is voltak fa építésűek, amik könnyebbek, mint a fémek. A teherkocsik is könnyebbek voltak, "A vonat 50 tele, 16 tonna érccel töltött kocsiból állt." Nehéz ércszállító vagon, 16 tonna rakománnyal...

Előzmény: segélyvonókészülék (1022)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.05.04 0 2 1022

Hiánypótló, nagyon köszi!

Ikonikus mozdony, unikális műszaki tartalom.

 

Kérdés:

"Két fékvizsgálat sorozatot csináltak, 10 kocsis (355 tonnás) és 15 kocsis (513 tonnás) vonattal"

Ennyivel könnyebbek voltak akkoriban a brit kocsik, vagy nem a metrikus tonnában vannak az adatok?

Előzmény: manhattani (1021)
manhattani Creative Commons License 2022.05.04 -1 4 1021

Világvasutai: A Deltic, 1. rész

gw Creative Commons License 2022.02.19 0 0 1020

Megnéztem Angliában is, de a múlt héten csak Kirkdale TMD-ben láttam az újakat, kint próbázni sem, még egy darabig futhatnak a jó öreg 507/8-ok.

Ellesmere Port

Előzmény: paca664 (1019)
paca664 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 1019

Próbázik már néhány Liverpoolban is.

Ma már tulajdonképpen szerte Európában inkább azon kell meglepődni ha egy járműbeszerzés és engedélyeztetés országos címlapos botrányok, de legalább félévekben mérhető késés nélkül le tud zajlani.

Előzmény: gw (1018)
gw Creative Commons License 2021.11.15 0 0 1018

A Merseyrail 777-eseire már nagyon várhatnak, kérdés miért húzódik eddig az engedélyezése. Amint néztem már készen sorakozik az összes Siedlicében, a gyáron nem múlik a szállítás.Siedlice

 

 

paca664 Creative Commons License 2021.10.21 0 0 1017

Most látom hogy pont ekkor írta meg az iho.hu is. Én a RailUK forumról szűrtem ezt le, de aznap este már éppen láttam a 90028-at egy konténervonattal.

Az tény hogy villanymozdonyokat mostanában már csak elvétve lehet látni.

Előzmény: paca664 (1016)
paca664 Creative Commons License 2021.10.16 0 1 1016

Az mindenképpen érdekesnek látszik hogy az egekbe szökött villamosenergia-árak mennyire veszik vissza a villamosítási lendületet.

A drót alatt dízelezés mindig is hozzá tartozott a brit vasúthoz, ez most ott tart hogy a tehervasutak nagyjából az összes villanymozdonyt letárolták és szinte csak Class66-osokkal járnak full villamosított viszonylatokon is.

A dízel/villany kétéltű motorvonatok terjedésével az sincs nagyon messze hogy egy 769-es full dízelben járjon, még drót alatt is.

paca664 Creative Commons License 2021.10.16 0 1 1015

No, ez a Pacer kivonás a tervezett 2019-thez képest idén nyáron történt csak meg, és ezt is leginkább a covid miatt harmadára csökkent utasszám tette inkább lehetővé. A CAF Civity nem egy hatalmas hanyattesés, sőt, elég csúnyán rázkódnak kb. 85 (mph) fölött.

Előzmény: gw (987)
paca664 Creative Commons License 2021.05.25 0 1 1014

Az NDK motorvonatot az NDK-ban gyártották, esetleg az ottani ipar használhatta (és használta is nagy számban, pl. keskennyomközön még gőzösökön is).

Előzmény: SÜNÖCSKe (1013)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.05.25 0 0 1013

Ez azért fura, mert az NDK HÉV motorvonatokon viszont már gyártáskor is Schaku volt, nem? Vagy lehet, hogy listán volt mind a kettő, csak a BSI mondjuk hamarabb kapott mentességet (vö: Commodore 64 már jöhetett '85-től, míg Ethernet kábel csak 1990-től - oké, különböző árufajta, de mindkettő IT cucc :) ).

Előzmény: paca664 (1011)
paca664 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 1012

A kérdés amiért ezt felhoztam: mely más COCOM-embargó alá tartozó országba juthatott még el a BSI ütköző? A kortárs csehszlovák villamos motorvonatok csavarkapcsosak voltak.

Igaz, éppen a csehszlovák ipart pár évvel tovább sújtotta az embargó.

Előzmény: paca664 (1011)
paca664 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 1011

Ha minden igaz akkor a BDV-ken azért van BSI ütköző, mert a Schaku akkor még COCOM-listás volt. (A BVh-kra már Schaku került).

 

Igen ám, de a BSI coupler ezek szerint nem volt a listán?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!