Szerintem fel, csak össze kell törni a kemény részeket, valamint érdemes a friss cementtel összekeverni. Én is ezt csináltam, igaz csak hat-hét hónapos cementtel.
Az lenne a kérdésem, hogy felhasználhatom-e az 1 éves cementet járda betonozáshoz? A zsákok külseje kemény (gondolom az a nedvességet beszívta) de belül por.
Sziasztok! Most találtam rá erre az oldalra, aminek nagyon örülök, mert járdát, gépkocsibejárót kellene készítenünk, de nincs még eldöntve, hogy hogyan.
Én a mosott kavicsos járólapok felé hajlok, mert azok tetszenek. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Tudtok esetleg olyan céget ahol jó árban tudnék vásárolni?
Ilyen festéket hol lehet kapni? Van sok féle színben? A színeket lehet keverni? Én most úgy képzelem, hogy nem vonatkozik rá a színkeverés szabálya, mivel por alakú.
Egész kellemes árak, és nincs is messze tőlünk, az árlistától eléggé eltér :-).
Két kérdésem lenne:
Növénytámfal van esetleg arrafelé? Amolyan flóra támfalelem érdekelne, azthiszem ez a rendes neve. A listában látok támfalelemet, de hogy az milyen nem tudom. Ha igen milyen áron?
Betonozni olcsóbb lenne. Betonfestékkel fel lehetne dobni az egyhangúságát. Csak nem tudom, hogy mennyire lenne tartós a festés. Az is elkophat egy idő után. Valamint ha sima a beton felülete, akkor a festett részen csúszós lenne a felülete, az meg veszélyes. Szóval nem tudom.
Vagy talán felesben kéne, járdalap/viacolor és beton.
Gyartonal kell nezni, nekunk innen van: betonlm2000.uw.hu/arlista1.htm
Ez persze csak az anyag (osszehasonlitast nem tudok, mert mi lejtos autofeljaronal direkt csak gyepracskovet neztunk, amit akkor 2 eve ok adtak legolcsobban kb. 20 helyen neztem, igaz a szallitast hozzankig pluszban szoval eleg helyfuggo lehet).
Hát ha 80m hosszú, akkor több helyen. De igazából nehéz ezt megválaszolni. Mert lehet, hogy semmit sem csúszna lefelé az út a meredeksége ellenére sem. Csak az elővigyázatosság beszél belőlem, hogy célszerűbb a legelején ezt megcsinálni, de ez se garantálja hogy nem lesz süllyedés vagy megcsúszás. A 10cm-t átlagban gondoltam.
Szia! Lehet, hogy neked van igazad, és a felületi kopások elfedésére elég lenne rá 4-5 cm jó erős betonréteg vas nélkül is. De bocsáss meg a kérdező nem ezt írta.
Idézem: "Most egy 20 cm beton fedi le, mely elég repedezett. (ami kissé heppe - huppás, vagyis néhol 2-3 cm szinteltérés van benne) "
Ez nem az általad írt, idézlek: "csak a felülete kopott, töredezett le."
Én abból indultam ki, hogy tényleg repedezett, és a teherautó súlya megsüppedt, és így alakult ki a szintkülönbség.
a terméskő felülete elég érdes, az út alsó részét az előző tulaj már megcsinálta. Én most folytatnám hasonló kőből, kb 80 méter hosszan. A pontalap jó ötlet, elég szerinted legalul, vagy pl félúton is csináljak egyet? A tíz centi vastagságot átlagosan vagy minimálisan érted - a kövek eltérő vastagsága miatt ugyanis a beton vastagsága is változó lesz...
Eleve ezt a termésköves felületet aggályosnak érzem télen. Mennyire érdes? Nem lenne jobb valami kőzúzalékos járólap?
Eléggé betonpárti vagyok, tehát inkább a több beton elvet vallom :) 10cm vastagságnál kisebbel nem kezdenék.
Ha kimozdulhat lefelé ez a beton a meredekség és a rajta való autózás folytán, akkor valahogy lehorgonyoznám, vagy a legalsót pontalap szerűen csinálnám meg. Ez meggátolna a "felette" levőket a lecsúszásban. Persze nem kéne 1 m mélyre levinni, de 30-50cm mélyre talán igen.
egy hosszú kocsibejárót szeretnék építeni személyautónak, két kb 60 cm széles csíkban, erősen emelkedő terepen. Elképzelésem szerint betonágyba tennék 10-15 cm vastag szabálytalan alakú termésköveket. A betonágy alatt néhány centi sóder lenne, a tömörített talajon. Kérdésem, hogy szerintetek milyen vastag legyen a betonágy, és kell-e alá valamilyen vasalat,
Szia! Ez attól függ, hogy mennyire van összetörve az alatta lévő igen vastag beton, és, hogy ez után is olyan igénybevétel várható mint eddig, ami a 20cm vastag betont is összetörte. Ha garantálható, hogy nem lesz nagy igénybevétel akkor ki spórolható a háló, bár a hálózás következtében a beton teherbírása a többszörösére nő. Elhagyható a dilatáció, az ára pedig meglepően kedvező. (már úgy értem hogy a szálban árult betonvashoz képest olsó)
Szia! A ház és a járda között feltétlenül legyen elválasztás, mégpedig valami víz szigetelő anyagból, pld. kátránypapír. A járdabeton alá pedig nem szabad a földet döngölni, 20-25 cm sóder vagy kohósalak vagy valami vízelvezető réteg kell, azt kell döngölni. A vízelvezető réteg nélkül már az első télen megindul a felfagyás. A döngölt földbe befagyott talajvíz megemeli a járdát. Nyáron pedig csak részben megy vissza.
Szia! Szerintem se kell felszedni, de mivel, idézlek (ami kissé heppe - huppás, vagyis néhol 2-3 cm szinteltérés van benne) ezt, vagy a fagy vagy a kissé laza talaj, esetleg a rossz vízelvezetés okozta. Szerintem meg kellene egy kicsit erősítened 4-5 cm beton benne 4es 10x10 es vashálóval. biztos lehetsz benne, hogy sokáig nem lesz vele probléma. A térkövet pedig, fagyálló ragasztóba kell rakni.
A térkő alá semmi képen nem jó a finom sóder mert annak a szemcséi gömbölyűek, szétcsúszik. Vagy ahogy előbb írták apró murva, vagy pedig kohósalakot tegyél alá.
De az egymástól független térkő elemek nem osztják szét a terhelést, az alsó beton tovább fog süllyedni. Kicsit drágább de most érdemes meg erősíteni.