Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,tud valaki olyan újságost Kiskörös térségében ahol megtudom vásárolni az Idóház magazin mostani számát.?Előre is nagyon köszönöm!
De ő veszi az újságot és olvassa a cikkedet is. Amit írtál, ezután lehet nem fogja. Jelentkezik a hiány: évente -13000 Ft. Mézes-mázasan mondjad csak. :-)
A 10 63-as nem kétáramnemű, ugye? Mert akkor biztos nem vontatott. Más... Nálam az "Inn-völgy, Brenner: óriási építkezés 2022-ig " c. cikk térképe nem nagyítható, öreg szemeimmel nem nagyon látom.:-)))
Az mindenképpen érdekesség (szerintem), hogy az osztrák vasút 150 éves jubileuma alkalmából hazánkba is ellátogatott kiállítás-vonat élén az ÖBB-t egy 1063-as, a 018-as képviselte. Hogy vontatott is, vagy csak húzták, nem tudom. A kép 1987. augusztus 27-én Budapesten, a városligeti elágazásnál készült.
Egyébként kissé fura belegondolni, hogy ez a modern vonalú, csinos kis mozdonysorozat már 25 éves.
Küldök majd képeket, valószínűleg holnap, most vendégeket várunk, aztán meg melózni kell mennem. Mekkora nagyságban kéred?
Megfontolom a mozdonytörténet beleírását,bár ez a 1063-as esetében különösen nehéz ,alig találni róla a müszaki adatokon kívül más érdekeset.Természetesen van sok fellelhető fotó,különleges menetekről,de itt ugyebár felmerül a kérdés,mit szól a szerző a leközléshez(már ha fellehető)
A következőket igyekszek szinesebbre írni.
Ha valakinek lennének fotói az IHO-ra,a 1064-es,2067-es,2068-as és 2070-es sorozatokról,akkor szivesen venném őket.Címem publikus.
Ennek csak örülhetünk, hiszen a pompás háttérrel rendelkező fotóid így komoly tartalommal telnek meg. Ez esetben kissé száraz az anyag, persze erről nem Te tehetsz, hisz' hogy másképp lehetne leírni egy gépezetet? Esetleg némi mozdonytörténet, érdekességek említésével lehetne színesíteni a leírást.
Üdv!
Hát az én nem értem az ott lakókat, az jobb lenne ha az az évi 2 millió nehéz-teherautó ott járkálna? Inkább ahelytt, hogy örülnének a viszonylag tiszta levegőnek, még alagutat furatnak. Ha látnák itt mi van, egy rossz szavuk sem lehetne. 3 sínes pálya 160-as sebességgel és még fel akarják ujítani??? Sosem fogom őket megérteni, viszont azokat, akik rögtön munkához látnak ha valami probléma akadna, ők értékelendők.
Másodszor is köszönöm a kritikát,nagyjából egyet is értek vele.
Azt tudomásul kell venni,hogy ahol a vasut működik ott szinte mindig a politika közreműködésével.
Tirolban nagy a polgári ellenállás,protstálnak a lakók a megnövekedett tranzitforgalom miatt és a velejáró környezetkásosítás miatt.
Erre ugye megoldás a vasut,ami már igy is a kapacitása végén jár,ezért történnek nagy beruházások,mint Brenner bázisalagut és 4vágányos pályák kiépítése.
De ugyebár a vonat is zajos,sőt port keverni az is tud,ezért van,hogy az innvölgyi szakaszon .Baumkirchen és Kundl között 2012-re már el is készül az uj vonal.A két helység közötti 40 km-ből majdnem 32 km fut majd alagutban,földbesüllyesztett medencébe,vagy mesterséges galériában.
A Vasut drágulni fog,de forrásaim szerint az autópályadíjak is mégpedig nem kevés 25%-os emelkedése várható,a már korábban említett vasas,köves,fás kamionos kitiltásával.Röviden:Ha ez a sajtótájékoztató egyoldalu is,annak ellenére ez a jelenlegi tendencia a szállításban.A kormány segítségével,ha nem is nagymértékben,de tért nyer a vasut!
nem írtam, hogy gond lenne, csak egyszerűen nem annyira rózsaszín a kép mint azt a Pressemeldung leírja. én 10 évvel ezelőtt is küldtem kocsikat Rolával, és mint írtam most is megy jónéhány csereszekrényünk vasúton. 10 (vagy 5) évvel ezelőtt is csak adminisztratív korlátozásokkal lehetett a vasútra szorítani a kamionokat, és ez jobbára ma sincs máshogy. Nemhiába szűnt meg a magyar forgalom nagy része, Magyarországon nem hoztak olyan korlátozásokat, mint Ausztriában, így nemigen éri meg a vasutazás. a kombinált forgalom annyira nem az én szakterületem, csak ugye a vasút miatt ártom bele magam, így ebben nem vagyok igazán bennfenntes, a szállítmányozáshoz viszont konyítok valamicskét.
te kérted a kritikát, én nem az írás tényeivel vitatkoztam, hanem az egyoldalúságával (egy sajtójelentéstől más nem is várható el), ezért írtam, hogy más szempontot is bele lehetne vinni.
Igen, igazad lehet, le vagyok maradva. Sajnos csak 150 tehergépkocsival dolgozunk Magyarországon, és néhány ezerrel Ausztriában, és valóban csak egyetlen vonatpárunk jár Ausztria két vége között csereszekrényekkel teli (nem komplett járműszerelvényekkel) nap mint nap.
No majd többet olvasok újságot, vagy az Indóházat :)
Természetesen köszönöm a hozzászólást,a képek természetesen nem elég változatosak,de nekem nem volt jobb....
Szinesebben irni sem tudok sajnos,ez csak egy hír volt egy ÖKOMBI sajtótájékoztatórol.
A Brenner-hágón hosszú évek óta először idén tapasztalható visszaesés a közúti tranzitforgalomban.
A cikk egyből azzal kezdődött,hogy visszaesés tapasztalható a közuti forgalomban.Ennek természetesen több oka van,mint gazdasági vállság,növekvő uthasználati díjak és a vasut növekvő jelenléte.
A cikk lényege a sajtótájékoztató volt,ez nem egy gazdasági elemzés,nem egy jövőre néző spekuláció...
Ökombi díjemelése meg január 1-től két számjegyű lesz. szerintem ez sokakat meggondolásra késztet majd, bármilyen politikai döntés ellenére.
Egy standard jegy 40tonnás kamionnak(több nem lehet ausztriában egy kamion)120 euró,de rendszeresek az akciós jegyek ami csak 94Euró.
Csak a pályahasználati díj,azonos viszonylatban 90Euró ékszaka 140Euró!!!!!
Ehez jön az üzemanyag 30-40liter,ami 35-45Euró,a mostani kedvező üzemanyagárakkal!Akkor még ott a sofőr pihenőideje,amit igyis ugyis ki kell vennie(ezalatt RoLaval halad ,amugy áll),nem számolsz a fék,gumi ,stb kopásra,esetleges büntetésekkel,a sofőr kilóméterpénzével,stb.
Az autópályadíj is emelkedni fog,ezért a RoLa még mindig olcsóbb lesz!!!!
Van egy további törvénytervezet,ami a tranzitban közlekedő összes Vasat,követ,fát és ércet szálító autót kötelez a vasut használatára!Ezenkívűl az EURO4 besorolás alatti kamionokat ugyszintén!!!