Itt van kettő érdekes hír.
-Nem szabad túlígérni magunkat.
Jobb megmondani, mennyit tudunk teljesíteni, s azt be is tartani. Szerintem az őszinteség lesz a nyerő a mostani választáson" - mondta a Népszavának adott interjúban Lendvai Ildikó.
(http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=758895)
Ha ezt a Lendvai komolyan gondolta, akkor az MSZP-nek annyi, nincs esélye.
„Rövid nyilatkozatában az amerikai elnök gratulált a magyar gazdaság sikereihez.”
(http://www.nol.hu/cikk/380038/ )
Jó humora van az amerikai elnöknek.
A Gyurcsányék komolyan vették, szerintem.
Neked mi a véleményed?
Kikerülte a városi képviselő-testületet, és ezzel törvénysértést követett el Páva Zoltán, Komló szocialista polgármestere, amikor egy
személyben nagy mennyiségű száraztészta önkormányzati beszerzéséről, és a részben lejárt szavatosságú élelmiszer szétosztásáról határozott – állapította meg a Baranya Megyei Közigazgatási Hivatal.
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=318355&rvt=2
"Helyiek akkor elmondták: előfordult az is, hogy az aktivisták személyesen vitték ki a tésztát a helybelieknek, és az önkormányzat által megvett áruról azt közölték, hogy az a Magyar Szocialista Párt ajándéka."
Talán nincs is ember ma Magyarországon, aki ne vette volna észre, hogy az elmúlt hetekben mennyit változott a balliberális politikusok, politológusok és publicisták szóhasználata. Enyhülésről és mérsékeltségről természetesen szó sincs. Csupán annyi változott, hogy a szélsőjobboldalizás és a nacionalistázás helyett egy újabb fogalom, a populizmus kezd előretörni, és tért hódítani a közbeszédben. Hogy a kifejezés használata honnét ered és hova vezethet, arról Michiel Klinkhamer holland russzológussal beszélgettünk.
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=318480&rvt=51
Az ágazati GDP-ből nálunk 5% körül van az építőipar részaránya. Szemben más ágazatokkal, mint pl: ipar, kereskedelem-szolgáltatás, ingatlan ügyek, közigazgatás, ami együttesen 74%. A maradék 20%-ról most nem szólok. Egy gazdaság fejlődését egy részről a beruházások mutatják, ami megmutatkozik az építőipari szektor teljesítményében is. Más részről a termelés-szolgáltatás expanziója. Egy gyorsan fejlődő társadalomban ezek a mutatók természetszerűen magasabb részarányúak. Lásd pl: Kis tigrisek. Persze lehet fejlődni átmenetileg infrastruktúra nélkül is. Ebben igazad van, de csak rövid távon.
Az már messzebb vezető kérdést vet fel, hogy a lakossági hitelekből finanszírozott építkezések, mennnyire válnak javára egy gazdaságnak. Egy biztos, hogy az építő szektort felfelé nyomják. Az építések száma pedig tényleg nem jelent semmit. Valóban az összértéke számít.
Ám a beruházásoknak szokott értelme is lenni. Olyan autópálya építés, ami csak részlegesen valósul meg, az inkább zavarja a szállítást. A semmibe vezető autópályák úgyszintén. A gazdaságnak van egy ésszerű kiszámítható mozgása, amit célszerű lenne szem elött tartani.
Miután vállalkozás fejlesztéssel foglalkozom már egy évtizede, engedelmetekkel tovább nem magyarázom a fejlődés mikro- és makroökonómiai összefüggéseit.
Majd helyettem úgyis megmagyarázza azt a "szakértő" Sipánka és a polisztár Gyurcsány!
Mert hiába repül gyurcsány jövőre, az adósságok mögött az országot látják, és nem a populista, kölcsönből népszerüsödő dilettáns "egyre igazságosabb" miniszterelnököt.
Az üdülési csekk a hazai turizmust fejleszti. Ám ezt nem kérdeztem, csak a "nőszemélynek" hoztam fel példaként a turizmus fejlesztésére. A 46 hónapot pedig tisztáztuk a 43-dik hozzászólásban.
"Jobb megmondani, mennyit tudunk teljesíteni, s azt be is tartani. Szerintem az őszinteség lesz a nyerő a mostani választáson"
"Két éve szinte semmit sem emelkedett a gázszámlám." azaz mindig ugyanarra az emeletre hozzák ki...
"Pedig azzal fűtünk." Terebélyes számla lehet. Régebben gondolom nálatok is gázfűtés volt...
(De lehet, hogy kiváltságos vagy és a Te emelésedet a szomszéd ellenzékire terhelik...)
Decembernek könnyebb, benne van a főnöke a "csapat"ban, ráadásul kiválóan használható reptere is van. Meglep, hogy nem haszálják ki rendesen.
Az út Szegedre rövidesen elér, de a neten láttam, hogy a 6-os /E-75-ös EU-s korridor/ eljut Pécsre is. Arra még EUrót is lehet(ett) szerezni.
Tényleg szörnyű a bányászat ilyen méretű lepusztulása (lepusztítása?).
Helyette valamit ki kellene találni az ottaniaknak, mert senki nem fog 5leteket adni.
Szeged sem kapott a Biopolis-ért semmit, max alapos megköpködést.
Pedig ennek nagyon jelentős alapja nem csak az itteni egyetem, hanem a Gabonakutató és a Biológiai Központ mér régóta műxik. Ha most sikerül olyan központot kialakítani, ami összekapcsolja végre a kutatást a termeléssel, akkor komolyat lépünk előre. Valami ilyesmi kellene nálatok is.
ugy látszik a két város sok mindenben hasonlit egymásra:-)
(abban mindenképpen, hogy mindkettő gyönyörű és mindkettőért igen nagy kár)
Nálunk a bányászat megszünése igen komoly érvágás volt, és a város mai napig nem birta ezt kiheverni. És nem is fogja, mig nem kapcsolják össze normális uthálózattal (reptérrel) az ország többi pontjával.
Pedig mindkét városban az egyetemek miatt (és a felmahlmozott tudás miatt) igen nay lehetőségek vannak.)
még ide sorolnám -mint szerintem fontos és huzó iparágnak a biotechnológiát, a környezetvédelmet, kutatást, műanyagipart...csupa olyan szektora az iparnak, ahol hasznosithatnák az végzett kutatók tudását és amelyekben nagy lehetőségek rejlenek...persze sajnos ezek nem olcsó iparágak, elég jelentős befektetés kell hozzá. De én azt gondolom, hogy nálunk megvav minden azinfrastrukturán kivül - ami idecsábithatja az ezekbe a területekbe befektetni szándékozókat.
szerintem az infrastuktura fejlesztése (autópálya, autóut, repterek, vasut ) épitése lenne most a legelső, és legfontosabb -ez is építőipar, de nem magasépítés), és az egyetemek háttériaprát kéne fejleszteni.
Hiába egyetemi város pl. Pécs ---nincs olyanháttérintéménye, vállalata, amelyben a végzett kutatók letudnának helyezkedni. Nagyon kéne győgyszergyár, vegyiüzem, vagy mittudom én mi, olyan valami, ahol hasznositható helyben a tudás.
Dehát pl. Pécsre senki sem fog idetelepülni, amig olyan az elérhetősége, amilyen...
És ez nagyban igaz az egész országra. Szrencsére jön még be a tőke, nem szabad elvesziteni őket azért, mert a közlekedés olyan, amilyen.
Én csak "majdnem" vagyok az. Persze az összteljesítmény is számít, de a brutó hazai termékben egy átlagos környezetű gazdaságban az építkezések mutatják a fejlődést. Más területen az innováció a lényeg. Egyébként persze mindenben van lehetőség, csak akarni kell. Az "idegenforgalmi" teljesítések javítását például a üdülési csekk jól példázza. Ez nemtom kinek az ötlete volt, de very pozitív.