Első menetben mindenképpen a Pongác úti elág.tól az EXPO-ig érdemes visszaépíteni a 29-est, aztán majd akkor ráérünk filózni, hogy van e értelme további hosszabbításnak.
KóMa:
"Szóval a vágányrendszerre -a hurokra a műszaki pihenőztetés miatt van/volt/ szükség, mert egyidőben nem bírta kapacitással a Népszínház utca se, sem pedig a Festetich. És mivel rengeteg villanyos járt a vonalon, ezért itt álltak ki pihennia szerelvények, egy időben több is. "
Ebben teljesen igazad van, a legkényelmesebb megoldás valóban a hurok volna. De ha egy háromvágányos visszafogó olcsóbban kivitelezhető, akkor legyen az. A célnak megfelelne, hiszen így akár 3 helyen is lehetne utascserét végezni, és még ettől függetlenül műszakizni is lehetne nyugodtan
"Mindenképpen gond viszont, hogy újratelepítés esetén mennyi ideig marad meg."
Ha a vezetéket feszültség alatt tartják, akkor azt nem fogják ellopni.
Szóval a vágányrendszerre -a hurokra a műszaki pihenőztetés miatt van/volt/ szükség, mert egyidőben nem bírta kapacitással a Népszínház utca se, sem pedig a Festetich. És mivel rengeteg villanyos járt a vonalon, ezért itt álltak ki pihennia szerelvények, egy időben több is.
A vágányhálózat lehetővé tette a forgalmi számok ide-oda rendezését. Tehát kerültetni is lehetett, meg besoroltatni. Hibát korrigálni, javíttatni, műszakiztatni. Minderre elég a hely - sőt kell is.
Megjegyzem, hogy a 37-esnél levő kitérőket javítani/cserélni/ kell. A Királyvágányig vezető rész kifogástalan, a fákat kell megritkítani űrszelvényben. (Meg a hontalanokat elköltöztetni...)
A Királyvágány átszelései kifogástalanok, a rendezőpályaudvarra menő váltó hibátlan. Az Albertirsai útig vezető rész jó állapotú, az útátjáróban némi aszfalttisztítás kell.
A hurok külső íve kifogástlan, űrszelvénybe lógó fa igazítása szükséges. A főbejárati peronnál a középső és belső ív századeleji, de használhatóságuk lehetséges. A mocsár nem probléma, a felépítmény elviseli a terhelést.
Indulás előtt egy alapos vágánytisztítás 1-2 nap alatt elvégezhető kézi erejű munkával és a nyomvályúszippantó-tisztító céljárművel, az olajozásokon kívül egyéb karbantartást nem igényel.
A Királyvágánynál levő táplálási kábelt is ellopták sajnos, még a földből is kiásták egy darabon. Pótlása nem túl nagy költségen kivitelezhető. Az Albertirsai úti betáplálókábelek megvannak a tápkábel szekrényig.
A főbb költség a felsővezetékrenddszer újraépítése lenne, illetve a MÁV-BKV vezetékkereszteződés újjáépítése. Pontos összegeket nem tudok, de nem horribilis pénzről van szó. Az Albertirsai út felé közeledve néhány felsővezeték tartó oszlop is szublimált. Újratelepítése darabonként körülbelül 3 millió Forint. Mindenképpen gond viszont, hogy újratelepítés esetén mennyi ideig marad meg.
Szóval én az újraindítás mellett voksolok, mert épeszű ember nem a dugóban araszol, hanem felpattan a villanyosra, és azzal megy! Éljen a modal-split! :D
Ami ma van az Exponál az egy katasztrófa! Egy szeméthalmaz, és szeméttelep, ami a végállomás romjainál van! 2006-ban ez azért egy ilyen nagy kiállító komplexum Főbejáratánál ahol rengeteg külföldi ember is megfordúl, ezt nem lehetne megengedni.
Hogy a témánál maradjak : Előszöris az lenne a legjobb, ha legalább az eredeti útvonalon közlekedne egyenlőre a 29 / 29Y villamos! Az is már egy nagy előrehaladás lenne. A hídtól az Expo térig a vágányokat ki kellene kicsrélni ill. felújítani, és a hurok egy részét, legalább a szélső vágányokat is rendbe kellene rakni, hogy meg tudjon fordulni. Egészen megváltozna a tér jellege, és még talán a villamosoknak így a jobb közlekedésnek köszönhetőenl még több ember látogatna el ide.
A fejlesztésekről: Az esetlleges hosszabítás a kerepesi út felé lehetne, a végállomás pedig lehetne a Pillangó utcai metró megálló. Ott egy fejvégállomás lenne kialakítva.
A Tescoig való hosszabítást és hurokvégállomást nem támagtnám. Mivel a 29 /29Y villamosjárat csak a kiállítások ideje alatt célszerü üzemeltetni. Ha a tescoig közlekedne, akkor állandó villamosjáratként kellene üzemeltetni. Szerintem nem nagyon lenne kihasználva.
Nem erőlteti senki sem a hurkot. Igazándiból nosztalgiából/l'art pour l'art jelleggel vetettem csak fel (ami alapján tényleg nem célszerű komoly gazdasági döntést hozni.)
tények minimális ismerete (valódi utazási igények stb.) nélkül nem vitatkoznék.
Én sem. Tulajdonképpen csak a gondolattal játszottam el, mert nemrég voltamarra fotózni. Viszont a dolog megérne annyit, erről meg vagyok győződve, hogy az utazási igények komolyan és alaposan felmérjék.
*A Tesco már régen nem a legolcsóbb bevásárlóközpont, és még sz*r is.
100 %-ig egyetértek. Ezzel együtt sokan hiszik, hogy olcsó és ennélfogva meglehetősen sokan látogatják.
Ritka kivétel: ahol egyirányú járművek közlekednek, tehát Budapest egyáltalán nem tartozik ide. Kár erőltetni.
A 29-es visszaállítása szerintem is indokolt, a meghosszabbításról viszont a tények minimális ismerete (valódi utazási igények stb.) nélkül nem vitatkoznék.
*A Tesco már régen nem a legolcsóbb bevásárlóközpont, és még sz*r is.
Nem lenne szükségszerű a hurok, egyáltalán. Manapság már nem nagyon divat a hurok, inkább eltűnnek (ritka kivétel Seged).
Viszont szvsz a 29-es újraindítása és meghosszabbítása indokolt. Azon persze lehet vitatkozni, hogy meddig és hol. Szvsz az EXPO-hoz jó lenne egy villamosvonal, meg sokan örülnének, ha a Tesco* villamossal is elérhető lenne (nem csak a 80-as trolival).
*Sokan szeretnek ott bevásárolni, mert kedvező(bb) árakkal operál.
Ennek sok értelmét nem látom. Ennyi erővel a 4-es metrót is leágaztathatnánk, hogy közvetlenül elérhető legyen Kelenföld felől. Ezért kár egy méter villamospályát is építeni.
Szerintem nem lenne jó ötlet egy áruházat körbekeríteni villamosvágányokkal. Ha nagyon kell a hurok, akkor férjen el a bejárat előtti placcon (pl. Szeged); de a fejvégállomásban sem látok semmi kivetnivalót.
Nem kötözködés: A teherforgalom '96-ban szűnt meg. Azóta csak anyagvonatok és átállítómenetek vannak; de nem olyan sűrűn, hogy ott egy esetleges villamosforgalmat zavarna.
IDŐSZAKOS-JÁRATKÉNT: Pillangó utca felől is megközelíthető a BNV. Értsd: Újpalota/Szentmihály, megy egyéb helyről 130-ról, Örs vezér tere tehermentesítés
És ez miért is lenne jó? Aki jön bárhonnan a BNV-re, miután feltankolt prospektusokkal, lufikkal, + egyéb vásári csecse-becsével, az utána mehet a tuskóba vásárolni?
A hurok a Tesco körül menne, szvsz nem foglalna el olyan nagy helyet, éppen ezért.
Persze hurok nélkül is menne. Rengeteg kőbányai juthatna el így a tesco-ba bevásárolni (ugye most nem is beszélek a BNV-ről).Meg hát szinte két-három hetente van ám valami kiállítás az EXPO területén is.
Előrebocsátom: csak a gondolattal játszottam el, nem kell a leírtakat túl komolyan venni (módosítottam is az elképzelést, a Stadionokig nem menne el).
Tehát Baross tér (Festetics gy utca) az egyik végállomás. A másik pedig nem a volt vá. Vásárközpont/Expo tér lenne. A viszonylat tovább menne az Albertirsai úton a Kerepesi út felé. Rákanyarodna a Krepesire (a volt HÉV vágányokon menne) és valahol a Pillangó utcai metró körül térne el balra a Tesco irányába. Tesco-nál pedig egy hurok lenne.