Sziasztok Fiat Linea rol mik a vélemények? Menyire problémás az 1.3 90lovas multijet motor? Ford fiesta 1.4tdci jobb , megbízhatóbb konstrukció? Illetve a 5.sebeseges váltó ennél is gyenge mint a 6 sebességes? M20-m32?
Mi okozhatja azokat a hibakódokat (a másik négyet amit nem irtál be)? Pl segítene ha leírnád a többi hibakódot is. De ha a szerelő nem tudja, akkor nem biztos, hogy itt kapsz választ... De segíthet a youtube-n való nézelődés vagy egy másik - hozzáértő - szerelő is.
pl motormosás... vagy felcsapódó víz. Nem ázik be de melegen kicsapódik a pára a gyertyapipán és áthúz. Ezt én úgy orvosoltam, hogy meleg motornál kivettem a pipákat és megszárítottam... (Hideg motornál nem látszott a pára rajta...)
Mit értesz megázás alatt? Egyébként azóta ismét visszajött a P0101 hiba, sőt még négy másik is az check engine lámpával együtt. A szerelő javaslatára MAP szenzor csere is volt, amitől ugyan a check engine kialudt, de a többi hibakód a törlési próbálkozás ellenére megmaradt. Viszont most az autó simán, egyenletesen jár, szépen megy. Mi a túró okozhatja a hibakódokat?
Mint írtam, az amúgy is esedékes olajcsere megvolt, nem volt víz az olajban. Tremosztát házzal együtt házzal együtt cseréve volt, új hűtőfolyadékkal feltöltve. A fojtószelep kitakarítva, meg a MAP szenzor is. Akkor gyönyörűen pörgött, húzott az autó, hibakód magától eltűnt. Másnap munkába menet volt két fulladozós periódus, majd visszafelé semmi probléma nem volt, a hibakód se jött vissza.
Átkozom a napot amikor megvettük a fiamnak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines kocsit. A minap letört fűtő radiátor csonkja a termosztátnál. elfolyt a hűtőfolyadékja. Szerencsére nem főzte meg túlságosan a motort, és ledugózással haza is tudtam hozni. Természetesen megtörtént az amúgy is esedékes olajcsere, és új termosztát csere is házzal együtt. Aztán másnap p0101 és p3000 hibákat produkálva, az autó alig akarta hazáig elhozni. Időnként erőtlen lett, talán ki is hagyogatott egy-két henger. A fiam elmondása szerit, az olajcsere nem sikerült tökéletesen, mer hogy sikerül kicsit a maxon túl töltenie. Ebből én arra következtettem, hogy a többlet olaj, valamelyik érzékelőn kötött ki. Neki is álltunk kitakarítani a szívó részt, mivel a hiba elvileg légtömeg érzékelési hibát, gyújtáskimaradást jelez. Na most vessetek rám követ, de én a légtömeg mérőt az istennek se találtam ebben a motorban. Helyette sikerült kitakarítanom a tank nyomáskiegyenlítő szolenoidot, meg a MAP érzékelőt. Öröm és boldogság, a kódok maguktól eltűntek, az autó szépen pörög és megy. Csakhogy másnap mikor munkába ment, ugyan hibakód nem jelent meg, viszont ismét gyengülni kezdett az autó, pörgetnie kellett a motor hogy egyáltalán oda érjen. Természetesen visszafele már nem csinálta, simán hazaért vele. Csakhogy nem vagyok nyugodt, mert nem tudom hogy mikor hagyja cserben újra.
Van valaki aki tudja hogy hol van ebben az kocsiban a légtömeg mérő? Van benne egyáltalán?
Lebontottuk a fojtószelepet is, de én hasonlót sem találtam. Pedig a tippem az volt, hogy a fölösleges olaj adott a szenzornak, így a helytelen levegő értékhez, helytelen üzemanyagot adagolt, ezért nem ment a kocsi.
Köszi, benne vagyok a csoportban, nem nagyon szeretnék bontott motort!
Külföldi forumokat bújva sem találtam senkit, akinek csapágyas lett volna 1.4 t-jet, emiatt számomra a logikusnak még mindig az tűnik, hogy leveszi a szerelő az olajteknőt és akkor azért látszik már, mekkora a baj.Egy motor csere sem lenne 400e forintánál kevesebb és tudom szoktak adni rá garit, de ugyanúgy lehetnek hibái.
Történet: Vettem egy 220k km-es 1.4 t-jet puntot, aminek vásárlás előtt elszakadt a vezérműszíja.
Előző tulaj által kapott egy hengerfej felújítást, új szelepek, hidrotőkék, vezérlés, olaj.
Én megvettem, pár hét alatt kb. 1500 km belement. Észrevettem, hogy 1500-2000 fordulat felett
eléggé csörög, csattog a motor.Mivel nagy melegek voltak, klímáztam, nem nagyon tűnt fel korábban, óvatosan jártam vele, amikor kiderült. Tegnap volt szerelőnél, szerinte lentről jön, kezdőd csapágy hang. Ha szeretném, jövő héten leveszi az olajteknőt és ad egy szett új csapágyat, de ha a főtengely is gagya, akkor keressek bontott motort. Az autóra az előző tulaj nagyon vigyázott, a felújítás 400k volt, bontott motor szerintem lutri. Ahogy jártam a korábbi, nem jóska-pista szerelőimnél itt a 22. kerületben, kb senki nem szeretne foglalkozni ennek a javításával. Felhívtam egy neves pesti motor felújítót saját műhellyel, ott 1-1.2 millát mondtak motor ki, szétszed, mindent megmérnek és cserélgetnek. Utóbbit nyilván azért nem költeném rá az autóra.Tényleg vezérlés szakadás okozhatott ilyen problémát, oda is bele tud verni valami? Mit javasoltok?
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, miszerint az összes megtett km villog a kijelzőn...Igazából egyik elindulás után elkezdte, azóta is villog.... 222750 km, esetleg van valamilyen megoldás erre a jelenségre? 2008 as Grande punto, 1.4. 16 v 95 Le
Nem grande punto, de ez áll hozzá a legközelebb - Fiat Idea 1.4 16V 2004.
Külföldi oldalakon próbáltam keresni, de ott is csak grande puntonál írták, hogy ez valamiféle típushiba lehet - röviden: a világítást nem lehet lekapcsolni. Minden működik, minden megy faszán, csak lekapcsolni nem lehet. Korábban csak a helyzetjelzőt nem lehetett lekapcsolni (azaz kikapcsolt állapotban égett az is), most már tompított is megy, akármilyen állásba is teszem a világításkapcsolót. Mondjuk nálam tompított mindig világít, ha közlekedem, engem nem zavar, de vajon vizsgán ez mennyire probléma, mert a héten esedékes (távolságit, ködfénylámpákat, indexet természetesen normálisan lehet ki-bekapcsolni). Valakinek volt ilyen problémája esetleg? Olvastam olyan véleményt, hogy a bajuszkapcsolót kéne szétszedni, és a karban a világításkapcsolóhoz menő vezeték szokott elszakadni, és ilyenkor ha nem kap jelet onnan a computer, akkor automatikusan felkapcsolt állapotba teszi. Szóval ahogy gyújtásra teszem, a távolsági ég, a műszerfalon a visszajelző pedig világít.
Másik - egyik napról a másikra elszállt az ajtónyitás. A kulcs elvileg működik, ha nyomom a gombot, villog a LED, de biztonság kedvéért elemet is cseréltem. A kulccsal való ajtónyitásra hol kinyitja az összes ajtót, hol csak a vezető oldalit (inkább utóbbi, de néha nyitja az összeset). Zárni természetesen lezárja az összes ajtót.
Vagy csak én nem értem, "menet közben történik álló helyzetben"?
Ha a kérdés lényege az, hogy álló motornál van ez a jelenség, akkor az jogos, mert akkor az akksiról megy. Beindítva, a generátor visz minden terhelést, és a töltést is, és visszaáll a ventilátor a max fordulatra.....
Ha automata a klímád, akkor az másképp is kinézhet, de azt nem ismerem.
Van egy 2010 Fiat Punto Evo-m és azt a jelenséget produkálja, hogy kb 4-5 perc elteltével lecsökken a ventilátor teljesítménye. Legnagyobb fokozaton indítom, de néhány perc elteltével, mintha elvesztené az erejét nem fúj olyan intenzitással. Ez leginkább menet közben történik álló helyzetben, járó motorral nem tapasztalható. Találkozott valaki ilyesmivel? Mi lehet a gond? Köszi a segítséget!
Jól értjük, hogy amikor reggel (egy nap állás után) indítani szeretnéd, akkor csak tekre, majd egyszer elkapja és utána megy?
Mi történik akkor ha már elkapta és pár másodperc járás után leállítod és ujra indítod? Akkor megy rendesen?
Ha igen akkor a benzin pumpát és a benzin útját ellenőrizném először, hogy hosszabb állás után nem levegősödik-e fel valahol...
Ugyanakkor ezt az indítási problémát okozhatja a felső (vagy alsó) holtponti jeladó hiba is - lehet egy kontakt spray is megoldja. Egyszerűen ilyenkor nem tudja a motorvezérlő, hogy hol jár a főtengely és mikor kellene gyújtást adni neki. Ezek sem nagy dolgok, egy normális szerivzben kimérik a csere is meg van bő fél óra alatt (autó tipus függő).
Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy tényleg karburátoros-e (mert autóban már vagy 20 éve nem nagyon gyártanak olyat) :). Ha a vezérlés el van menve (téve) - pl volt -e vezérlés csere mostanában - az a menetközbeni teljesítményben is jelentkezik.
újból itt. Újabb gond a fiat grande puntoval. Hidegen önindítozás, hosszas indítózás háromszor vagy négyszer. Mikor nagy nehezen elkapja robban egy párat és minden rendben van, megy alapgázon. Hagyom hogy bemelegedjen aztán míg meleg addig úgy startol mintha nem lenne semmi gond. Hibakód nincs. Gyertyát cseréltem, levegőfiltert cseréltem, pipákat cseréltem,elosztófejet cseréltem. Már elvittem szervízbe. Azt mondták cseréljem ki az olajat, lehet azért csinálja. A szerelőnél volt három napig + a hétvége. Azt mondták hogy lehet a lenkerék vagy a vezérszíjnál valami. Az okosok. Oda sem viszem az autómat többé. Nem találni egy normális szerelőt. Mindenki csak találgat. Amúgy már két szerelőnél is volt az autó. Szégyen. Van valakinek valami ötlete? Szivattyú ami viszi a benzint? Esetleg a tankban piszok? Karburátorban valami gond? Nem tudom mi lehet.
Úgy néz ki, megoldódott a probléma. A mai napig minden gyújtásrá adásnál törölt, de ma mikor hátramenetben adtam rá a gyújtást, meg sem mozdultak az első lapátok. Probálgatom még, de lehet h ennyi kelllett neki, h újra megtanulja a dolgát?!