hello, van egy grande punto 3 ajtos, 2007 es benzines, 1.4 es autom. A ventillator jo, termosztat jo, uj, futoradiator atmosva, jo. A problemam, hogy az auto par perc melegedes utan mar meleget fuj, nagyon meleget is, de kb 20 perc utan mar nem fuj csak hideget, a kerdesem, hogy miert? Mi lehet a gond, hogy csak kb 20 percig van futes.A belso homersekletet kb 30 fokra szoktam allitani, szoval nem lehet, hogy eleri a belso homerseklet a 30 at es leall a futes, hiszen kb a 0 fokos utasteret felfuti 10 fokra es vege, 20 perc utan megszunik a meleg levego es mar csak hideget fuj. Ha valaki tud segiteni, kerem ossza meg tanacsat
- először is kellene egy hibakód olvasás egy komolyabb szoftverrel.
- aztán az érintett területen élő adat mérés (hiszen világít a check engine lámpa).
- utána érintett területen csatlakozók, érintkezők megnézése, esetleg kontakts spray
Ha a szenzorok cseréje után megszűnt a hiba (előtte meg hiába mozgattad a csatlakozókat) akkor mégis a szenzor volt a hiba.
Vannak olyan hibák amelyeknek köze sincs a valós okhoz. (Pl renault gyertya beázás gyútjás kimaradás esp és abs hibát is dob)
Ha előttetek ritkán és ráadásul nem megfelelő olajat használtak és cseréltek azt már utólag (mármint a gyűrűk megszorulását) nehéz orvosolni (lyukas fogat is hiába mosol már attól nem javu meg).
Ha nem füstöl kéken (hidegen és meleg gázfröccsöket adogatva, vagy esetleg mögötte haladva tartós motorfék üzemben nézve) akkor vélhetően nem szelepszár szimering.
Alá kell nézni, esetleg papírt teríteni alá (miután melegen leállítottad) és napok múlva megnézni, hogy hol csöpög.
De megoldás lehet olajmárka váltás is (pláne ha nem gyári van benne). Nekem volt olyan autóm ami a Castrolt ette de más márkába belese kóstolt. Aztán volt olyan autóm is ami alig ette az olajat (Passat) normál módban, de ha siettem és forgattam képes volt 5.000 km alatt egy liter olajat is megenni.
Nem az enyém az autó, hanem a fiamé. Természetesen a kompressziómérés mellett a nyomás veszteség mérése is fontos. Sajnos már eddig is jó sokat költöttünk az autóra, mert a vásárláskori karbantartás után, sorra jöttek elő a hibái. Így eladni sem igazán lehet, hacsak a szerződésben nem kerül lefektetésre hogy az autó hibás. Egyelőre abban reménykedem, bár szerintem hiába, hogy valami triviális oka lehet az olajfogyásnak, mert ha éppen megy az autó, akkor jól megy, erő is van benne, nem is fogyaszt sokat, és az olajfogyasztása ellenére nem is füstöl. De nem tudom hová tesz ennyi olajat.
Most az a két variáció van, hogy vagy megtaláljuk a hibáját nem túl költséges módon, vagy hajtja a fiam a végletekig és bontó lesz a vége ha feladja. Ez már az a szint, ahol nem tudom megítélni hogy még mennyi ráfordítást szabad még tenni.
Egy ECU csatlakozóról szóló részletes leírás jól jönne valahonnan, mert szerintem az eddig cserélt szenzorok is inkább vezeték hibák miatt lettek cserélve, mintsem a szenzorok hibája miatt.
A kompresszió mérés azt mutatja, meg, hogy önindítlózás közben mekkora kompresszió van a motorban. Ha a "kompresszió a helyre nyomja" a szelepeket attól a " a másik oldalon" a szelepvezetők még lehetnek kopottak. Én a kompresszió mérés mellett mérnék "nyomás veszteséget" is a motorban.
Az olajfogyasztás mértékre utalhat a hidegindításnál a kék füst, a felhigult, folyamatosan növekvő olajszint is. Bár az is előfordulhat, hogy úgy eszi az olajat, hogy a sok városi használat során belekerülő üzemanyag miatt a szint nem is változik.
Hogy mikor éri meg?
- mennyit ér az autód (hahu átlagos adatok)
- mióta van nálad, mit cseréltél, mik a még várható javítások
- mennyi pénzed van másik autóra (ha veszel egy használtat, átírás, eredetivizsga, kötelező vásárláskori cserék ára mit képvisel)
- te szerzed be az anyagokat és te (vagy baráti kör) csinálja vagy szervizben
Persze van egy határ, de ne feledd, hogy a piac árazza az esetleges hibákat, illetve az is előfordulhat ha a hibákat elhallgatod később a vevő szavasotossági igényt nyújt be feléd és akkor ugyanott vagy. (Ugyanis egy motorkopás nem máról holnapra alakul ki és ha szétkapják és bizonyítható, hogy előtte is kopott volt akkor komoly költségeket kell osztozni.)
Vagy elmondod és akkor nem veszi meg senki vagy nyomott áron.
Jogos! Mi az az olajfogyasztási szint, ahol már nem érdemes tartogatni az autót? Egy kompresszió mérés adhat erre információt? Ha csak a szelepszár szimeringek vannak oda az megjelenik a kompresszió mérésnél, vagy sem?
Grande Punto 2009-es 1.2 benzin. A fulladozása lambda szonda cserével megoldódott, aztán jött hogy hideg motornál is tekert a ventilátor, meg még leállítás után is. A hűtőben lévő sönt cseréjével azt hittem minden megoldódott de nem, mert a hűtővíz hőmérő hol mér, hol nem. Check engine lámpa világít. Az az az érzésem hogy valami vezeték probléma van. Mivel azt csak méregetéssel lehet korrekten megkeresni, ha valakinek van egy jó kis rajza az ECU csatlakozókról, hogy mi hová megy, azt nagyon megköszönném. Ja, a hűtő pörgése végül is az AC nyomáskapcsoló csatlakozójának kihúzása és újra csatlakoztatása után állt vissza normálisra.
Járatja valaki ezt a motort 10W40 olajjal? Tudom hogy a gyári 5w40, az is van benne, de kicsit sokallom az olajfogyasztást, ezért gondolkodom nagyobb viszkozitású olajban.
Sziasztok Fiat Linea rol mik a vélemények? Menyire problémás az 1.3 90lovas multijet motor? Ford fiesta 1.4tdci jobb , megbízhatóbb konstrukció? Illetve a 5.sebeseges váltó ennél is gyenge mint a 6 sebességes? M20-m32?
Mi okozhatja azokat a hibakódokat (a másik négyet amit nem irtál be)? Pl segítene ha leírnád a többi hibakódot is. De ha a szerelő nem tudja, akkor nem biztos, hogy itt kapsz választ... De segíthet a youtube-n való nézelődés vagy egy másik - hozzáértő - szerelő is.
pl motormosás... vagy felcsapódó víz. Nem ázik be de melegen kicsapódik a pára a gyertyapipán és áthúz. Ezt én úgy orvosoltam, hogy meleg motornál kivettem a pipákat és megszárítottam... (Hideg motornál nem látszott a pára rajta...)
Mit értesz megázás alatt? Egyébként azóta ismét visszajött a P0101 hiba, sőt még négy másik is az check engine lámpával együtt. A szerelő javaslatára MAP szenzor csere is volt, amitől ugyan a check engine kialudt, de a többi hibakód a törlési próbálkozás ellenére megmaradt. Viszont most az autó simán, egyenletesen jár, szépen megy. Mi a túró okozhatja a hibakódokat?
Mint írtam, az amúgy is esedékes olajcsere megvolt, nem volt víz az olajban. Tremosztát házzal együtt házzal együtt cseréve volt, új hűtőfolyadékkal feltöltve. A fojtószelep kitakarítva, meg a MAP szenzor is. Akkor gyönyörűen pörgött, húzott az autó, hibakód magától eltűnt. Másnap munkába menet volt két fulladozós periódus, majd visszafelé semmi probléma nem volt, a hibakód se jött vissza.
Átkozom a napot amikor megvettük a fiamnak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines kocsit. A minap letört fűtő radiátor csonkja a termosztátnál. elfolyt a hűtőfolyadékja. Szerencsére nem főzte meg túlságosan a motort, és ledugózással haza is tudtam hozni. Természetesen megtörtént az amúgy is esedékes olajcsere, és új termosztát csere is házzal együtt. Aztán másnap p0101 és p3000 hibákat produkálva, az autó alig akarta hazáig elhozni. Időnként erőtlen lett, talán ki is hagyogatott egy-két henger. A fiam elmondása szerit, az olajcsere nem sikerült tökéletesen, mer hogy sikerül kicsit a maxon túl töltenie. Ebből én arra következtettem, hogy a többlet olaj, valamelyik érzékelőn kötött ki. Neki is álltunk kitakarítani a szívó részt, mivel a hiba elvileg légtömeg érzékelési hibát, gyújtáskimaradást jelez. Na most vessetek rám követ, de én a légtömeg mérőt az istennek se találtam ebben a motorban. Helyette sikerült kitakarítanom a tank nyomáskiegyenlítő szolenoidot, meg a MAP érzékelőt. Öröm és boldogság, a kódok maguktól eltűntek, az autó szépen pörög és megy. Csakhogy másnap mikor munkába ment, ugyan hibakód nem jelent meg, viszont ismét gyengülni kezdett az autó, pörgetnie kellett a motor hogy egyáltalán oda érjen. Természetesen visszafele már nem csinálta, simán hazaért vele. Csakhogy nem vagyok nyugodt, mert nem tudom hogy mikor hagyja cserben újra.
Van valaki aki tudja hogy hol van ebben az kocsiban a légtömeg mérő? Van benne egyáltalán?
Lebontottuk a fojtószelepet is, de én hasonlót sem találtam. Pedig a tippem az volt, hogy a fölösleges olaj adott a szenzornak, így a helytelen levegő értékhez, helytelen üzemanyagot adagolt, ezért nem ment a kocsi.
Köszi, benne vagyok a csoportban, nem nagyon szeretnék bontott motort!
Külföldi forumokat bújva sem találtam senkit, akinek csapágyas lett volna 1.4 t-jet, emiatt számomra a logikusnak még mindig az tűnik, hogy leveszi a szerelő az olajteknőt és akkor azért látszik már, mekkora a baj.Egy motor csere sem lenne 400e forintánál kevesebb és tudom szoktak adni rá garit, de ugyanúgy lehetnek hibái.
Történet: Vettem egy 220k km-es 1.4 t-jet puntot, aminek vásárlás előtt elszakadt a vezérműszíja.
Előző tulaj által kapott egy hengerfej felújítást, új szelepek, hidrotőkék, vezérlés, olaj.
Én megvettem, pár hét alatt kb. 1500 km belement. Észrevettem, hogy 1500-2000 fordulat felett
eléggé csörög, csattog a motor.Mivel nagy melegek voltak, klímáztam, nem nagyon tűnt fel korábban, óvatosan jártam vele, amikor kiderült. Tegnap volt szerelőnél, szerinte lentről jön, kezdőd csapágy hang. Ha szeretném, jövő héten leveszi az olajteknőt és ad egy szett új csapágyat, de ha a főtengely is gagya, akkor keressek bontott motort. Az autóra az előző tulaj nagyon vigyázott, a felújítás 400k volt, bontott motor szerintem lutri. Ahogy jártam a korábbi, nem jóska-pista szerelőimnél itt a 22. kerületben, kb senki nem szeretne foglalkozni ennek a javításával. Felhívtam egy neves pesti motor felújítót saját műhellyel, ott 1-1.2 millát mondtak motor ki, szétszed, mindent megmérnek és cserélgetnek. Utóbbit nyilván azért nem költeném rá az autóra.Tényleg vezérlés szakadás okozhatott ilyen problémát, oda is bele tud verni valami? Mit javasoltok?
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, miszerint az összes megtett km villog a kijelzőn...Igazából egyik elindulás után elkezdte, azóta is villog.... 222750 km, esetleg van valamilyen megoldás erre a jelenségre? 2008 as Grande punto, 1.4. 16 v 95 Le