Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tamaspunto Creative Commons License 2 napja 0 0 123444

hello, van egy grande punto 3 ajtos, 2007 es benzines, 1.4 es autom. A ventillator jo, termosztat jo, uj, futoradiator atmosva, jo. A problemam, hogy az auto par perc melegedes utan mar meleget fuj, nagyon meleget is, de kb 20 perc utan mar nem fuj csak hideget, a kerdesem, hogy miert? Mi lehet a gond, hogy csak kb 20 percig van futes.A belso homersekletet kb 30 fokra szoktam allitani, szoval nem lehet, hogy eleri a belso homerseklet a 30 at es leall a futes, hiszen kb a 0 fokos utasteret felfuti 10 fokra es vege, 20 perc utan megszunik a meleg levego es mar csak hideget fuj. Ha valaki tud segiteni, kerem ossza meg tanacsat

amator11 Creative Commons License 2 napja 0 0 123443

Szóval:

 

- először is kellene egy hibakód olvasás egy komolyabb szoftverrel.

- aztán az érintett területen élő adat mérés (hiszen világít a check engine lámpa).

- utána érintett területen csatlakozók, érintkezők megnézése, esetleg kontakts spray

 

 

Ha a szenzorok cseréje után megszűnt a hiba (előtte meg hiába mozgattad a csatlakozókat) akkor mégis a szenzor volt a hiba.

 

Vannak olyan hibák amelyeknek köze sincs a valós okhoz. (Pl renault gyertya beázás gyútjás kimaradás esp és abs hibát is dob)

 

Ha előttetek ritkán és ráadásul nem megfelelő olajat használtak és cseréltek azt már utólag (mármint a gyűrűk megszorulását) nehéz orvosolni (lyukas fogat is hiába mosol már attól nem javu meg).

 

 

Ha nem füstöl kéken (hidegen és meleg gázfröccsöket adogatva, vagy esetleg mögötte haladva tartós motorfék üzemben nézve) akkor vélhetően nem szelepszár szimering.

 

Alá kell nézni, esetleg papírt teríteni alá (miután melegen leállítottad) és napok múlva megnézni, hogy hol csöpög.

 

De megoldás lehet olajmárka váltás is (pláne ha nem gyári van benne). Nekem volt olyan autóm ami a Castrolt ette de más márkába belese kóstolt. Aztán volt olyan autóm is ami alig ette az olajat (Passat) normál módban, de ha siettem és forgattam képes volt 5.000 km alatt egy liter olajat is megenni.

Előzmény: laca1313 (123441)
Airbag. Creative Commons License 2 napja 0 0 123442

azért eszi az olajat ..

olyan 1L kellett bele 5000km-t,apránként...

az 1000Km/Liter még normális egyes autógyártók szerint/opel/

Előzmény: laca1313 (123441)
laca1313 Creative Commons License 2 napja 0 0 123441

Nem az enyém az autó, hanem a fiamé. Természetesen a kompressziómérés mellett a nyomás veszteség mérése is fontos. Sajnos már eddig is jó sokat költöttünk az autóra, mert a vásárláskori karbantartás után, sorra jöttek elő a hibái. Így eladni sem igazán lehet, hacsak a szerződésben nem kerül lefektetésre hogy az autó hibás. Egyelőre abban reménykedem, bár szerintem hiába, hogy valami triviális oka lehet az olajfogyásnak, mert ha éppen megy az autó, akkor jól megy, erő is van benne, nem is fogyaszt sokat, és az olajfogyasztása ellenére nem is füstöl. De nem tudom hová tesz ennyi olajat.

Most az a két variáció van, hogy vagy megtaláljuk a hibáját nem túl költséges módon, vagy hajtja a fiam a végletekig és bontó lesz a vége ha feladja. Ez már az a szint, ahol nem tudom megítélni hogy még mennyi ráfordítást szabad még tenni.

Egy ECU csatlakozóról szóló részletes leírás jól jönne valahonnan, mert szerintem az eddig cserélt szenzorok is inkább vezeték hibák miatt lettek cserélve, mintsem a szenzorok hibája miatt.

Előzmény: amator11 (123440)
amator11 Creative Commons License 4 napja 0 0 123440

Nem vagyok autószerelő, ez a magánvéleményem.

 

A kompresszió mérés azt mutatja, meg, hogy önindítlózás közben mekkora kompresszió van a motorban. Ha a "kompresszió a helyre nyomja" a szelepeket attól a " a másik oldalon" a szelepvezetők még lehetnek kopottak. Én a kompresszió mérés mellett mérnék "nyomás veszteséget" is a motorban.

 

Az olajfogyasztás mértékre utalhat a hidegindításnál a kék füst, a felhigult, folyamatosan növekvő olajszint is. Bár az is előfordulhat, hogy úgy eszi az olajat, hogy a sok városi használat során belekerülő üzemanyag miatt a szint nem is változik.

 

Hogy mikor éri meg?

- mennyit ér az autód (hahu átlagos adatok)

- mióta van nálad, mit cseréltél, mik a még várható javítások

- mennyi pénzed van másik autóra (ha veszel egy használtat, átírás, eredetivizsga, kötelező vásárláskori cserék ára mit képvisel)

- te szerzed be az anyagokat és te (vagy baráti kör) csinálja vagy szervizben

 

 

Persze van egy határ, de ne feledd, hogy a piac árazza az esetleges hibákat, illetve az is előfordulhat ha a hibákat elhallgatod később a vevő szavasotossági igényt nyújt be feléd és akkor ugyanott vagy. (Ugyanis egy motorkopás nem máról holnapra alakul ki és ha szétkapják és bizonyítható, hogy előtte is kopott volt akkor komoly költségeket kell osztozni.) 

 

Vagy elmondod és akkor nem veszi meg senki vagy nyomott áron.

Előzmény: laca1313 (123439)
laca1313 Creative Commons License 4 napja 0 0 123439

Jogos! Mi az az olajfogyasztási szint, ahol már nem érdemes tartogatni az autót? Egy kompresszió mérés adhat erre információt? Ha csak a szelepszár szimeringek vannak oda az megjelenik a kompresszió mérésnél, vagy sem?

Előzmény: amator11 (123438)
amator11 Creative Commons License 4 napja 0 0 123438

"10W40 olajjal? Tudom hogy a gyári 5w40, az is van benne, de kicsit sokallom az olajfogyasztást, ezért gondolkodom nagyobb viszkozitású olajban."

 

Ezzel csak annyit érsz el, hogy hidegen sűrűbb az olaj, a meleg oldali viszkozitás nem változik. Tehát üzemmelegen ugyanolyan "sűrű" lesz az olaj... 

Előzmény: laca1313 (123437)
laca1313 Creative Commons License 6 napja 0 0 123437

Grande Punto 2009-es 1.2 benzin. A fulladozása lambda szonda cserével megoldódott, aztán jött hogy hideg motornál is tekert a ventilátor, meg még leállítás után is. A hűtőben lévő sönt cseréjével azt hittem minden megoldódott de nem, mert a hűtővíz hőmérő hol mér, hol nem. Check engine lámpa világít. Az az az érzésem hogy valami vezeték probléma van. Mivel azt csak méregetéssel lehet korrekten megkeresni, ha valakinek van egy jó kis rajza az ECU csatlakozókról, hogy mi hová megy, azt nagyon megköszönném. Ja, a hűtő pörgése végül is az AC nyomáskapcsoló csatlakozójának kihúzása és újra csatlakoztatása után állt vissza normálisra.

Járatja valaki ezt a motort 10W40 olajjal? Tudom hogy a gyári 5w40, az is van benne, de kicsit sokallom az olajfogyasztást, ezért gondolkodom nagyobb viszkozitású olajban.

ovoid Creative Commons License 2024.11.04 0 0 123436

Üdv!
Egy jól emléxem régebbi hozzászólásodban, említetted, hogy van a rokonságban akik generátorokkal (is) foglalkoznak.

Légyszíves megkérdezni tőlük, hogy a 14V-os (Grande pl.) RTM200 01 tip. fesszabályzó helyett van e olyan, pont belevaló, ami 14,4V-ot tudna.

Köszönöm!

10m 38s

Előzmény: gss (123435)
gss Creative Commons License 2024.10.25 0 0 123435

terelőlapát mozgatásban vmi műanyagnak szokása törni

bravóban is ez van

Előzmény: cyberway1970 (123434)
cyberway1970 Creative Commons License 2024.10.25 0 0 123434

Szia , megoldódott? mert nekem is ugyanaz a problémám, egyik oldalt hideget a másik oldal meleget fúj, 1.4  8v.  Grande puntó  digit klímás? Köszi.

Előzmény: Cyberlaci74 (123404)
XD XD Creative Commons License 2024.10.06 0 0 123433

Sziasztok Fiat Linea rol mik a vélemények? Menyire problémás az 1.3 90lovas multijet motor? Ford fiesta 1.4tdci jobb , megbízhatóbb konstrukció? Illetve a 5.sebeseges váltó ennél is gyenge mint a 6 sebességes? M20-m32?

amator11 Creative Commons License 2024.09.29 0 0 123432

Mi okozhatja azokat a hibakódokat (a másik négyet amit nem irtál be)? Pl segítene ha leírnád a többi hibakódot is. De ha a szerelő nem tudja, akkor nem biztos, hogy itt kapsz választ...    De segíthet a youtube-n való nézelődés vagy egy másik - hozzáértő - szerelő is.

Előzmény: laca1313 (123430)
amator11 Creative Commons License 2024.09.29 0 0 123431

pl motormosás... vagy felcsapódó víz. Nem ázik be de melegen kicsapódik a pára a gyertyapipán és áthúz. Ezt én úgy orvosoltam, hogy meleg motornál kivettem a pipákat és megszárítottam... (Hideg motornál nem látszott a pára rajta...)

Előzmény: laca1313 (123430)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.28 0 0 123430

Mit értesz megázás alatt?  Egyébként azóta ismét visszajött a P0101 hiba, sőt még négy másik is az check engine lámpával együtt. A szerelő javaslatára MAP szenzor csere is volt, amitől ugyan a check engine kialudt, de a többi hibakód a törlési próbálkozás ellenére megmaradt. Viszont most az autó simán, egyenletesen jár, szépen megy. Mi a túró okozhatja a hibakódokat?

Előzmény: amator11 (123429)
amator11 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 123429

ha a gyertya pipa mellett megázik, hajlamos időnként kihagyni, majd lehűlés után megint megy, de ha felmelegszik akkor kezdődik előlről..

 

szóval nézd meg a gyertyákat és pipákat, hogy nem párás-e?

Előzmény: laca1313 (123428)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.15 0 0 123428

Mint írtam, az amúgy is  esedékes olajcsere megvolt, nem volt víz az olajban. Tremosztát házzal együtt házzal együtt cseréve volt, új hűtőfolyadékkal feltöltve. A fojtószelep kitakarítva, meg a MAP szenzor is. Akkor gyönyörűen pörgött, húzott az autó, hibakód magától eltűnt. Másnap munkába menet volt két fulladozós periódus, majd visszafelé semmi probléma nem volt, a hibakód se jött vissza.

Előzmény: gss (123427)
gss Creative Commons License 2024.09.15 0 0 123427

Én leengedném az olajat, sanszos hogy víz van benne (hengerfejes)

+ előtte megnézném a gyertyákat, és a hűtővizet

Előzmény: laca1313 (123426)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 123426

Sziasztok!

Átkozom a napot amikor megvettük a fiamnak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines kocsit. A minap letört fűtő radiátor csonkja a termosztátnál. elfolyt a hűtőfolyadékja. Szerencsére nem főzte meg túlságosan a motort, és ledugózással haza is tudtam hozni. Természetesen megtörtént az amúgy is esedékes olajcsere, és új termosztát csere is  házzal együtt. Aztán másnap p0101 és p3000 hibákat produkálva, az autó alig akarta hazáig elhozni. Időnként erőtlen lett, talán ki is hagyogatott egy-két henger. A fiam elmondása szerit, az olajcsere nem sikerült tökéletesen, mer hogy sikerül kicsit a maxon túl töltenie. Ebből én arra következtettem, hogy a többlet olaj, valamelyik érzékelőn kötött ki. Neki is álltunk kitakarítani a szívó részt, mivel a hiba elvileg légtömeg érzékelési hibát, gyújtáskimaradást jelez. Na most vessetek rám követ, de én a légtömeg mérőt az istennek se találtam ebben a motorban. Helyette sikerült kitakarítanom a tank nyomáskiegyenlítő szolenoidot, meg a MAP érzékelőt. Öröm és boldogság, a kódok maguktól eltűntek, az autó szépen pörög és megy. Csakhogy másnap mikor munkába ment, ugyan hibakód nem jelent meg, viszont ismét gyengülni kezdett az autó, pörgetnie kellett a motor hogy egyáltalán oda érjen. Természetesen visszafele már nem csinálta, simán hazaért vele. Csakhogy nem vagyok nyugodt, mert nem tudom hogy mikor hagyja cserben újra.

Van valaki aki tudja hogy hol van ebben az kocsiban a légtömeg mérő? Van benne egyáltalán?

Lebontottuk a fojtószelepet is, de én hasonlót sem találtam. Pedig a tippem az volt, hogy a fölösleges olaj adott a szenzornak, így a helytelen levegő értékhez, helytelen üzemanyagot adagolt, ezért nem ment a kocsi.

Segítség! :))

Rigo35 Creative Commons License 2024.08.30 0 0 123425

Hát nem is szokott az lenni(csapágyasodás)

Durván el kellene hanyagolni ahhoz.

Csészét ha leveszik,megmondható.

Előzmény: fityesz94 (123424)
fityesz94 Creative Commons License 2024.08.28 0 0 123424

Köszi, benne vagyok a csoportban, nem nagyon szeretnék bontott motort!

Külföldi forumokat bújva sem találtam senkit, akinek csapágyas lett volna 1.4 t-jet, emiatt számomra a logikusnak még mindig az tűnik, hogy leveszi a szerelő az olajteknőt és akkor azért látszik már, mekkora a baj.Egy motor csere sem lenne 400e forintánál kevesebb és tudom szoktak adni rá garit, de ugyanúgy lehetnek hibái.

Rigo35 Creative Commons License 2024.08.28 0 0 123423

Fb.grande punto hungary (naggyal minden) csoport !!!

Ott adnak bontott motort.

Ezt engedd el,gazdasági totálkár lenne.

Gondolj bele ,ha a főtengely is sérült,bár nem valószinü.

Totál.szét kell mindent is szedni,ahogy mondták.

Hatalmas összeg még igy is okmanyirodába futkozni motorcsere miatt...stb.

Előzmény: fityesz94 (123422)
fityesz94 Creative Commons License 2024.08.27 0 0 123422

Történet: Vettem egy 220k km-es 1.4 t-jet puntot, aminek vásárlás előtt elszakadt a vezérműszíja.

Előző tulaj által kapott egy hengerfej felújítást, új szelepek, hidrotőkék, vezérlés, olaj.

Én megvettem, pár hét alatt kb. 1500 km belement. Észrevettem, hogy 1500-2000 fordulat felett

eléggé csörög, csattog a motor.Mivel nagy melegek voltak, klímáztam, nem nagyon tűnt fel korábban, óvatosan jártam vele, amikor kiderült. Tegnap volt szerelőnél, szerinte lentről jön, kezdőd csapágy hang. Ha szeretném, jövő héten leveszi az olajteknőt és ad egy szett új csapágyat, de ha a főtengely is gagya, akkor keressek bontott motort.  Az autóra az előző tulaj nagyon vigyázott, a felújítás 400k volt, bontott motor szerintem lutri. Ahogy jártam a korábbi, nem jóska-pista szerelőimnél itt a 22. kerületben, kb senki nem szeretne foglalkozni ennek a javításával. Felhívtam egy neves pesti motor felújítót saját műhellyel, ott 1-1.2 millát mondtak motor ki, szétszed, mindent megmérnek és cserélgetnek. Utóbbit nyilván azért  nem költeném rá az autóra.Tényleg vezérlés szakadás okozhatott ilyen problémát, oda is bele tud verni valami? Mit javasoltok?

gumi22 Creative Commons License 2024.08.25 0 0 123421

1.3 mjet klimahuto ventillator csak magas hofokon kapcsol be.Azt talalom 2 fokozatban kellene mukodni.Biztositekok jok.Mi lehet a baj? 

Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.08.01 0 0 123420

Szia! Az egészen pontosan mi? Passz, minden működik, csak egyedül a teljes megtett km villog.. Van valami ötlet? Köszönöm szépen!

Előzmény: 406 hdi (123419)
406 hdi Creative Commons License 2024.07.30 0 0 123419

Szia! Blue&me van benne?

Előzmény: Cyberlaci74 (123415)
ovoid Creative Commons License 2024.07.23 0 0 123418

Az angoloknál nézted már, hogy volt e valakinek már ilyen?

Előzmény: Cyberlaci74 (123417)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 123417

Nem, a digitklíma vezérlője, illetve a fejegység volt csak szétkötve...Viszont utána nem volt semmi gond...egyszer csak elkezdett villogni..

Előzmény: ovoid (123416)
ovoid Creative Commons License 2024.07.22 0 0 123416

Nem volt mostanában ECU, vagy műszercsere?

Előzmény: Cyberlaci74 (123415)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 123415

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, miszerint az összes megtett km villog a kijelzőn...Igazából egyik elindulás után elkezdte, azóta is villog.... 222750 km, esetleg van valamilyen megoldás erre a jelenségre? 2008 as Grande punto, 1.4.  16 v 95 Le

 

Köszi szépen

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!