Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2024.11.04 0 0 123436

Üdv!
Egy jól emléxem régebbi hozzászólásodban, említetted, hogy van a rokonságban akik generátorokkal (is) foglalkoznak.

Légyszíves megkérdezni tőlük, hogy a 14V-os (Grande pl.) RTM200 01 tip. fesszabályzó helyett van e olyan, pont belevaló, ami 14,4V-ot tudna.

Köszönöm!

10m 38s

Előzmény: gss (123435)
gss Creative Commons License 2024.10.25 0 0 123435

terelőlapát mozgatásban vmi műanyagnak szokása törni

bravóban is ez van

Előzmény: cyberway1970 (123434)
cyberway1970 Creative Commons License 2024.10.25 0 0 123434

Szia , megoldódott? mert nekem is ugyanaz a problémám, egyik oldalt hideget a másik oldal meleget fúj, 1.4  8v.  Grande puntó  digit klímás? Köszi.

Előzmény: Cyberlaci74 (123404)
XD XD Creative Commons License 2024.10.06 0 0 123433

Sziasztok Fiat Linea rol mik a vélemények? Menyire problémás az 1.3 90lovas multijet motor? Ford fiesta 1.4tdci jobb , megbízhatóbb konstrukció? Illetve a 5.sebeseges váltó ennél is gyenge mint a 6 sebességes? M20-m32?

amator11 Creative Commons License 2024.09.29 0 0 123432

Mi okozhatja azokat a hibakódokat (a másik négyet amit nem irtál be)? Pl segítene ha leírnád a többi hibakódot is. De ha a szerelő nem tudja, akkor nem biztos, hogy itt kapsz választ...    De segíthet a youtube-n való nézelődés vagy egy másik - hozzáértő - szerelő is.

Előzmény: laca1313 (123430)
amator11 Creative Commons License 2024.09.29 0 0 123431

pl motormosás... vagy felcsapódó víz. Nem ázik be de melegen kicsapódik a pára a gyertyapipán és áthúz. Ezt én úgy orvosoltam, hogy meleg motornál kivettem a pipákat és megszárítottam... (Hideg motornál nem látszott a pára rajta...)

Előzmény: laca1313 (123430)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.28 0 0 123430

Mit értesz megázás alatt?  Egyébként azóta ismét visszajött a P0101 hiba, sőt még négy másik is az check engine lámpával együtt. A szerelő javaslatára MAP szenzor csere is volt, amitől ugyan a check engine kialudt, de a többi hibakód a törlési próbálkozás ellenére megmaradt. Viszont most az autó simán, egyenletesen jár, szépen megy. Mi a túró okozhatja a hibakódokat?

Előzmény: amator11 (123429)
amator11 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 123429

ha a gyertya pipa mellett megázik, hajlamos időnként kihagyni, majd lehűlés után megint megy, de ha felmelegszik akkor kezdődik előlről..

 

szóval nézd meg a gyertyákat és pipákat, hogy nem párás-e?

Előzmény: laca1313 (123428)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.15 0 0 123428

Mint írtam, az amúgy is  esedékes olajcsere megvolt, nem volt víz az olajban. Tremosztát házzal együtt házzal együtt cseréve volt, új hűtőfolyadékkal feltöltve. A fojtószelep kitakarítva, meg a MAP szenzor is. Akkor gyönyörűen pörgött, húzott az autó, hibakód magától eltűnt. Másnap munkába menet volt két fulladozós periódus, majd visszafelé semmi probléma nem volt, a hibakód se jött vissza.

Előzmény: gss (123427)
gss Creative Commons License 2024.09.15 0 0 123427

Én leengedném az olajat, sanszos hogy víz van benne (hengerfejes)

+ előtte megnézném a gyertyákat, és a hűtővizet

Előzmény: laca1313 (123426)
laca1313 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 123426

Sziasztok!

Átkozom a napot amikor megvettük a fiamnak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines kocsit. A minap letört fűtő radiátor csonkja a termosztátnál. elfolyt a hűtőfolyadékja. Szerencsére nem főzte meg túlságosan a motort, és ledugózással haza is tudtam hozni. Természetesen megtörtént az amúgy is esedékes olajcsere, és új termosztát csere is  házzal együtt. Aztán másnap p0101 és p3000 hibákat produkálva, az autó alig akarta hazáig elhozni. Időnként erőtlen lett, talán ki is hagyogatott egy-két henger. A fiam elmondása szerit, az olajcsere nem sikerült tökéletesen, mer hogy sikerül kicsit a maxon túl töltenie. Ebből én arra következtettem, hogy a többlet olaj, valamelyik érzékelőn kötött ki. Neki is álltunk kitakarítani a szívó részt, mivel a hiba elvileg légtömeg érzékelési hibát, gyújtáskimaradást jelez. Na most vessetek rám követ, de én a légtömeg mérőt az istennek se találtam ebben a motorban. Helyette sikerült kitakarítanom a tank nyomáskiegyenlítő szolenoidot, meg a MAP érzékelőt. Öröm és boldogság, a kódok maguktól eltűntek, az autó szépen pörög és megy. Csakhogy másnap mikor munkába ment, ugyan hibakód nem jelent meg, viszont ismét gyengülni kezdett az autó, pörgetnie kellett a motor hogy egyáltalán oda érjen. Természetesen visszafele már nem csinálta, simán hazaért vele. Csakhogy nem vagyok nyugodt, mert nem tudom hogy mikor hagyja cserben újra.

Van valaki aki tudja hogy hol van ebben az kocsiban a légtömeg mérő? Van benne egyáltalán?

Lebontottuk a fojtószelepet is, de én hasonlót sem találtam. Pedig a tippem az volt, hogy a fölösleges olaj adott a szenzornak, így a helytelen levegő értékhez, helytelen üzemanyagot adagolt, ezért nem ment a kocsi.

Segítség! :))

Rigo35 Creative Commons License 2024.08.30 0 0 123425

Hát nem is szokott az lenni(csapágyasodás)

Durván el kellene hanyagolni ahhoz.

Csészét ha leveszik,megmondható.

Előzmény: fityesz94 (123424)
fityesz94 Creative Commons License 2024.08.28 0 0 123424

Köszi, benne vagyok a csoportban, nem nagyon szeretnék bontott motort!

Külföldi forumokat bújva sem találtam senkit, akinek csapágyas lett volna 1.4 t-jet, emiatt számomra a logikusnak még mindig az tűnik, hogy leveszi a szerelő az olajteknőt és akkor azért látszik már, mekkora a baj.Egy motor csere sem lenne 400e forintánál kevesebb és tudom szoktak adni rá garit, de ugyanúgy lehetnek hibái.

Rigo35 Creative Commons License 2024.08.28 0 0 123423

Fb.grande punto hungary (naggyal minden) csoport !!!

Ott adnak bontott motort.

Ezt engedd el,gazdasági totálkár lenne.

Gondolj bele ,ha a főtengely is sérült,bár nem valószinü.

Totál.szét kell mindent is szedni,ahogy mondták.

Hatalmas összeg még igy is okmanyirodába futkozni motorcsere miatt...stb.

Előzmény: fityesz94 (123422)
fityesz94 Creative Commons License 2024.08.27 0 0 123422

Történet: Vettem egy 220k km-es 1.4 t-jet puntot, aminek vásárlás előtt elszakadt a vezérműszíja.

Előző tulaj által kapott egy hengerfej felújítást, új szelepek, hidrotőkék, vezérlés, olaj.

Én megvettem, pár hét alatt kb. 1500 km belement. Észrevettem, hogy 1500-2000 fordulat felett

eléggé csörög, csattog a motor.Mivel nagy melegek voltak, klímáztam, nem nagyon tűnt fel korábban, óvatosan jártam vele, amikor kiderült. Tegnap volt szerelőnél, szerinte lentről jön, kezdőd csapágy hang. Ha szeretném, jövő héten leveszi az olajteknőt és ad egy szett új csapágyat, de ha a főtengely is gagya, akkor keressek bontott motort.  Az autóra az előző tulaj nagyon vigyázott, a felújítás 400k volt, bontott motor szerintem lutri. Ahogy jártam a korábbi, nem jóska-pista szerelőimnél itt a 22. kerületben, kb senki nem szeretne foglalkozni ennek a javításával. Felhívtam egy neves pesti motor felújítót saját műhellyel, ott 1-1.2 millát mondtak motor ki, szétszed, mindent megmérnek és cserélgetnek. Utóbbit nyilván azért  nem költeném rá az autóra.Tényleg vezérlés szakadás okozhatott ilyen problémát, oda is bele tud verni valami? Mit javasoltok?

gumi22 Creative Commons License 2024.08.25 0 0 123421

1.3 mjet klimahuto ventillator csak magas hofokon kapcsol be.Azt talalom 2 fokozatban kellene mukodni.Biztositekok jok.Mi lehet a baj? 

Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.08.01 0 0 123420

Szia! Az egészen pontosan mi? Passz, minden működik, csak egyedül a teljes megtett km villog.. Van valami ötlet? Köszönöm szépen!

Előzmény: 406 hdi (123419)
406 hdi Creative Commons License 2024.07.30 0 0 123419

Szia! Blue&me van benne?

Előzmény: Cyberlaci74 (123415)
ovoid Creative Commons License 2024.07.23 0 0 123418

Az angoloknál nézted már, hogy volt e valakinek már ilyen?

Előzmény: Cyberlaci74 (123417)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 123417

Nem, a digitklíma vezérlője, illetve a fejegység volt csak szétkötve...Viszont utána nem volt semmi gond...egyszer csak elkezdett villogni..

Előzmény: ovoid (123416)
ovoid Creative Commons License 2024.07.22 0 0 123416

Nem volt mostanában ECU, vagy műszercsere?

Előzmény: Cyberlaci74 (123415)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 123415

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, miszerint az összes megtett km villog a kijelzőn...Igazából egyik elindulás után elkezdte, azóta is villog.... 222750 km, esetleg van valamilyen megoldás erre a jelenségre? 2008 as Grande punto, 1.4.  16 v 95 Le

 

Köszi szépen

 

nemtomika Creative Commons License 2024.07.08 0 0 123414

Szia!

Nekem a kapcsolóban volt elszakadva a vezeték, világított a tompított,nem lehetett kapcsolni.

Türelemjáték, de a puntón javítható volt.

Előzmény: HéliásTóbiás (123412)
Airbag. Creative Commons License 2024.07.02 0 0 123413

az első,az lehet nem is hiba,

felkapcsolt gyújtáson ég a világítás,nem külföldi behozatalos az autó?

vagy át lett kötve az un. skandináv fény lett be/rá kötve,

jár a motor/vagy gyújtás ráadva akkor mefy rajta a világítás

a másodikra:nem volt rajta motormosás mostanában?

Előzmény: HéliásTóbiás (123412)
HéliásTóbiás Creative Commons License 2024.07.01 0 0 123412

Sziasztok!

 

Nem grande punto, de ez áll hozzá a legközelebb - Fiat Idea 1.4 16V 2004.

 

Külföldi oldalakon próbáltam keresni, de ott is csak grande puntonál írták, hogy ez valamiféle típushiba lehet - röviden: a világítást nem lehet lekapcsolni. Minden működik, minden megy faszán, csak lekapcsolni nem lehet. Korábban csak a helyzetjelzőt nem lehetett lekapcsolni (azaz kikapcsolt állapotban égett az is), most már tompított is megy, akármilyen állásba is teszem a világításkapcsolót. Mondjuk nálam tompított mindig világít, ha közlekedem, engem nem zavar, de vajon vizsgán ez mennyire probléma, mert a héten esedékes (távolságit, ködfénylámpákat, indexet természetesen normálisan lehet ki-bekapcsolni). Valakinek volt ilyen problémája esetleg? Olvastam olyan véleményt, hogy a bajuszkapcsolót kéne szétszedni, és a karban a világításkapcsolóhoz menő vezeték szokott elszakadni, és ilyenkor ha nem kap jelet onnan a computer, akkor automatikusan felkapcsolt állapotba teszi. Szóval ahogy gyújtásra teszem, a távolsági ég, a műszerfalon a visszajelző pedig világít.

 

Másik - egyik napról a másikra elszállt az ajtónyitás. A kulcs elvileg működik, ha nyomom a gombot, villog a LED, de biztonság kedvéért elemet is cseréltem. A kulccsal való ajtónyitásra hol kinyitja az összes ajtót, hol csak a vezető oldalit (inkább utóbbi, de néha nyitja az összeset). Zárni természetesen lezárja az összes ajtót.

 

Köszi.

 

ovoid Creative Commons License 2024.06.16 0 0 123411

X akták?

Vagy csak én nem értem, "menet közben történik álló helyzetben"?

Ha a kérdés lényege az, hogy álló motornál van ez a jelenség, akkor az jogos, mert akkor az akksiról megy.
Beindítva, a generátor visz minden terhelést, és a töltést is, és visszaáll a ventilátor a max fordulatra.....

Ha automata a klímád, akkor az másképp is kinézhet, de azt nem ismerem.

Előzmény: Bargeszt (123410)
Bargeszt Creative Commons License 2024.06.16 0 0 123410

Helló!

Van egy 2010 Fiat Punto Evo-m és azt a jelenséget produkálja, hogy kb 4-5 perc elteltével lecsökken a ventilátor teljesítménye. Legnagyobb fokozaton indítom, de néhány perc elteltével, mintha elvesztené az erejét nem fúj olyan intenzitással. Ez leginkább menet közben történik álló helyzetben, járó motorral nem tapasztalható. Találkozott valaki ilyesmivel? Mi lehet a gond? Köszi a segítséget!

amator11 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 123409

Jól értjük, hogy amikor reggel (egy nap állás után) indítani szeretnéd, akkor csak tekre, majd egyszer elkapja és utána megy?

 

Mi történik akkor ha már elkapta és pár másodperc járás után leállítod és ujra indítod? Akkor megy rendesen?

 

Ha igen akkor a benzin pumpát és a benzin útját ellenőrizném először, hogy hosszabb állás után nem levegősödik-e fel valahol...

 

Ugyanakkor ezt az indítási problémát okozhatja a felső (vagy alsó) holtponti jeladó  hiba is - lehet egy kontakt spray is megoldja. Egyszerűen ilyenkor nem tudja a motorvezérlő, hogy hol jár a főtengely és mikor kellene gyújtást adni neki. Ezek sem nagy dolgok, egy normális szerivzben kimérik a csere is meg van bő fél óra alatt (autó tipus függő).

 

Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy tényleg karburátoros-e (mert autóban már vagy 20 éve nem nagyon gyártanak olyat) :). Ha a vezérlés el van menve (téve) - pl volt -e vezérlés csere mostanában - az a menetközbeni teljesítményben is jelentkezik. 

Előzmény: Zidan30 (123408)
Zidan30 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 123408

Sziasztok,

 

újból itt. Újabb gond a fiat grande puntoval. Hidegen önindítozás, hosszas indítózás háromszor vagy négyszer. Mikor nagy nehezen elkapja robban egy párat és minden rendben van, megy alapgázon. Hagyom hogy bemelegedjen aztán míg meleg addig úgy startol mintha nem lenne semmi gond. Hibakód nincs. Gyertyát cseréltem, levegőfiltert cseréltem, pipákat cseréltem,elosztófejet cseréltem. Már elvittem szervízbe. Azt mondták cseréljem ki az olajat, lehet azért csinálja. A szerelőnél volt három napig + a hétvége. Azt mondták hogy lehet a lenkerék vagy a vezérszíjnál valami. Az okosok. Oda sem viszem az autómat többé. Nem találni egy normális szerelőt. Mindenki csak találgat. Amúgy már két szerelőnél is volt az autó. Szégyen. Van valakinek valami ötlete? Szivattyú ami viszi a benzint? Esetleg a tankban piszok? Karburátorban valami gond? Nem tudom mi lehet.

406 hdi Creative Commons License 2024.05.05 0 0 123407

Sziasztok!

Úgy néz ki, megoldódott a probléma. A mai napig minden gyújtásrá adásnál törölt, de ma mikor hátramenetben adtam rá a gyújtást, meg sem mozdultak az első lapátok. Probálgatom még, de lehet h ennyi kelllett neki, h újra megtanulja a dolgát?!

Előzmény: ovoid (123399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!