Van egy mixelő lapát középen, az azt állító motor tengelyéről törhet le a bütyök, ami állítgatja magát a lapátot és szabályozza a meleg/hideg levegőt. Bravonál gyakori hiba, GP -nél én nagyon kevésről tudok. Ha letört akkor kellene hallanod ahogyan a tengely forog körbe. Csak gyújtáson fülelj a váltó és a klímavezérlő között. Ez a rosszabbik eset. Maga a motor nem drága, de vázig kell bontani a kocsi belsejét, így a munkadíj magas. Bár úgy emlékszem, hogy a GP -nél kézzel el lehet érni ezeket a mixelő lapátokat és kézzel valamilyen szinten be lehet őket állítani, mint low budget megoldás, de most erre nem mernék megesküdni. Meg kell nézni. FIAT szerelők tudni fogják miről van szó. Aki nem tudja, oda lehet nem is kell vinned.
Illetve lehet valami mágikus kombinációval resetelni a klímát, arra keress rá google -ön (itt is volt szó róla, de hogy mikor és milyen szavakkal....), de kevés az esély, hogy ez megoldja.
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget, tanácsot kérni, miszerint grande punto 2008 1.4 16v 95 Le, autóba lévő kétzónás digitklíma egyik oldalon meleget, a másikon hideget fúj...valamikor jó mindkettő oldalon, de időnként eljátsza a hibát..
Azt tudom, hogy ahol érzékeli a hőmérsékletet, oda érdemes befújni sűrített levegővel, de több ötletem nincs.
Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata, illetve hogy sikerült megoldani?
Sajnos hátulról belémszállt egy taxi a zebránál, ahol megálltam átengedni egy gyalogost. :-( A képen látható sérülésen kívül a nagyobbik baj, hogy nem indul az autó sem, Fuel Cut-off hibajelzés van a kijelzőn, gyújtásra téve elindul a be nem kapcsolt index, de csak a műszerfalon villog, az indexlámpa maga nem és még sorolhatnám az anomáliákat.
Elvileg holnap jön a kárszekértő felmérni és árajánlatot tenni, de aggódom, hogy magasabb lesz a javítási költség, mint amit fizetni szeretnének. Ami a kérdésem lenne, hogy tudtok-e ajánlani Budapesten olyan műhelyt az autó javítására, amivel jó tapasztalatotok van illetve Allianzos kárrendezésben is hátha tudnak segíteni - vagyis ők intéznek mindent a biztosítóval.
Amúgy mi a menete a KGFB-re történő autójavításnak? Szerencsére ezen a téren semmi tapasztalatom, eddig ...
Urak! Most hogy tavaszodik, többször meglepett, hogy egy kereszteződéshez közeledve a még nem üzemmeleg hűtővíz miatt megemelt fordulatszámmal, gázpedálról levett lábbal, relatíve nagy sebességgel érkeztem.
Úgy érződött, mintha belöknének a kereszteződésbe, ahol napjába amúgy többször is járok....
Télen sem volt ilyen "problémám", most meg hogy melegszik az idő, nem értem a dolgot.
Érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg 145 e km van a 2006-os 1.3 75 Le Mjet motorban, viszont semmilyen infom nincs, hogy mikor cseréltek a vezérlést... Az olajat kicseréltem ami belevaló, gondolom az 5w40-el nem lőttem mellé.. Jó fajta olaj, szűrők kerültek bele...
A tipikus lánc hangot nem hallom, nem igazán tudom, hogy érdemes mostanában beiktatni egy cserét, vagy még ráér...
Tudna valaki tanácsot adni, milyen egyéb karbantartás szükséges, ami esetleg más alkatrészt is érinthet a motornál.
"Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról."
A régi klasszikus trafók bírták ezt a vizsgálati módszert, de úgy tudom hogy a mai (nem túlméretezett szigetelésű) egybeöntött vagy "ceruza" trafót ezzel a módszerrel jó eséllyel ki lehet nyírni.