Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Énvagyok148V Creative Commons License 4 órája 0 0 123092

Korábban elhatároztam, hogy megszabadulok attól a gagyi féklámpától és.. ..az aliról rendeltem LED-eset.. hát, inkább elfagyiztam volna az árát.. Persze, hogy nem működik, mert a CAN-nel nem kompatibilis. Nem tudom, talán meg lehetne hekkelni valami ellenállás bebuherálásával, de nem visz rá a lélek. Amúgy nálam a fő probléma, hogy beázik ha a magasnyomású oda téved, mert persze már be sem lehet rendesen tenni rendesen a helyére. Amúgy világít a maga kis vérszegény fényerejével. Eddig csak azért cseréltem benne izzókat, mert azok megfeketednek idővel, ki még nem égett egy sem. 2007-es autóról van szó. El kell találni az izzó behelyezését, mert a jó kontakt az nem jön csak úgy magától.. de utána működik.

amator11 Creative Commons License 3 napja 0 0 123091

Szerintem ha megáll akkor új lesz (kb 10.000 Ft). Lehet a bontós ugyanezt az utat fogja bejárni...

Előzmény: gss (123090)
gss Creative Commons License 3 napja 0 0 123090

Kontakthiba miatt (melegedés) ki tud lágyulni az érintkező, és elveszti a rugalmasságát.

Vsz itt is ez a baj.

Lehet hogy valamilyen hőkezeléssel vissza lehet "edzeni" de inkább egyszerűbb bontóbol cserélni az egészet.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 3 napja 0 0 123089

Bocs kicsit hosszú és szájbarágós lett, de remélem valaki tudja majd egyszer hasznosítani.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 3 napja 0 0 123088

Nos kész a Punto (Evo) pótféklámpa égő csere projekt.

 

Über szivás, adtam még egy esélyt neki (de csere lesz előbb-utóbb mert ennyi erővel már agysebész is lehetnék).

 

Szóval a tapasztlatok. Nem én szedtem szét először (szerintem nem is másodszor  :) ) ez meglátszott az elrepedt műanyagokon, a fekete égőtartó sin is több helyen hosszában el volt repedve.

 

A sin szélét megragasztottam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombóval - a "T" bevágáshoz persze kicsit vissza kellett csiszolni.  A megragasztottam a középső részét is - de ezt újra kellett műteni, erről később.

 

Szóval első lépésként megnéztem a pótféklámpa csatlakozónál, hogy multiméterrel mérve ha valaki nyomja a féket meg van-e a 12 V. Megvolt, tehát ott van + és - is. (A pótféklámpa nincs külön testelve, madzag adja neki a két pólust.)

 

Ezek után óvatosan facsavarral "megreszelgettem" az égők helyeit, a csúszó sarut meg csavarhúzóval. Kapott egy kis kontakt spray-t, száradta egy keveset és jöttek bele a égők.

 

Hogy gyorsabban haladjak készítettem rá ideigleines sarukat és direkt az akksinál néztük.

 

Hát elkeserítő, a legváltozatosabb formában égtek az égők. Megunva a csereberét elkezdem az egyik oldalról felépíteni, minden égő behelyezése után próba. Kb a 4. égő behelyezése után kezdett jelentkezni, az a probéma, hogy az első 4 darab ami égett ha beraktam az 5-et akkor nem égett hol a 2., hol a 4. és igy tovább.

 

Újból kiszedtem az égőt a az égő lábak "nútba hajtása " helyett (ugye oldalanként egy lábnak kell lennie) kitaláltam, hogy a jobb érintkezés végett oldalanként a lábakat 45 fokban fordítom el igy jobban érintekzik, mivel a nútt helyett "átível" két üveg domborulaton is.

 

Ekkor ár szinten minden égett kivéve 2 db-ot, ezek könnyen mozogtak. Hiába hajtottam a lemezeket vissza egy idő után elengedtek. Akkor fogpiszkálóból "farkasfogasan" egymással szemben ahol a fekete műanyagban alulról zárt mélyedések voltak a lemez mellé beraktam egy-egy figpiszkáló darabot ezzel már jó lett az érintkezés - de a hosszában ragasztott fekete égő tartó sin újból elrepedt a feszüléstől. Itt nem akartam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombót haszálni (korábban itt csak pillanatragasztó volt) igy fogóval összeszorítva, forrasztó pákával a hátlapot "összefésültem".

 

Igy "üresen" burkolat nélkül minden működött, de ha beraktam a burkolatba és mellé bepattintottam a "S" alakú fekete rögzítőket akkor az újból szétnyomta, igy az kihagyva simán beraktam a burkolatba (igy is beleszorult) raktam vissza a helyére.

 

Most minden ég, kérdés meddig. Hát ősszintén megvallva láttam már ennél profibb megoldásokat is mind a kasztniba mind az égő rögzítés tekintetében.

 

 

 

 

 

gss Creative Commons License 3 napja 0 0 123087

...lehet hogy nálunk azért nem jön elő ez a rángatás mert nem rúgjuk neki hidegen.

Nagyobb hidegben sem vettem észre, akkor sem ha kivételesen nem a hőszigetelt garázsban állt.

Énvagyok148V Creative Commons License 3 napja 0 0 123086

Ja, a Pisti.. Nézem, de ő "csak" lelkes amatőr, nem autószerelő. Még a szívást is szereti.. Ehhez jobb autót nehéz is lett volna találnia mint egy lerúgott Alfát.. :)

Hát ha minden egyéb dolog rendben van, akkor bizony a szoftver a nem megfelelő. Nem tudom, hogy lehet-e rajta módosítani vagy újat tenni fel, de én nem tudnék együtt élni olyan autóval ami rángat. Az elvonja a figyelmet, lassabban lehet elindulni hideg motorral, mindenképpen kellemetlen.

Előzmény: Kormi76 (123085)
Kormi76 Creative Commons License 3 napja 0 0 123085

Persze,hogy szállítottak belőlük Észak-Europába,szívnak is az ottani tulajok eleget kb októbertől-áprilisig.

A gyengébb hatásfokú generátor régi ismert tény,amíg egy gyengülő akku visszatöltése egy japán/koreai autónak 20-30km alatt megvan az olasz-francia autóknak minimum 50km kell ugyanehhez,természetesen egyhuzamban megtéve.

A távol-keleti masinák viszonylag jól bírják a napi 15-20km-es városi üzemet egy olasz járgány akksija pár hónap alatt kifekszik ha nem iktatnak be egy-egy hosszabb országúti menetet.

Ajánlom figyelmedbe YouTube-on a "Pisti szerel" videocsatornát....egy Finnországban élő autószerelő srác csinálja.Szereti az olasz kocsikat.ért is hozzájuk és ott nagyon olcsón lehet venni  használtan.Most épp egy benzines 147-es Alfával szív a -20fokokban :-)

 

Az Auto-Motor nyomtatott újság 2004/Februári számában újonnan tesztelik az 1.4-es Lancia Ypsilont,erről nem tudok linket adni mert a neten csak cikkrészlet van fenn,itt olvastam először a hidegen való motorrángatásról.

Pár éve a TC-n tesztelték használtan a Grande Punto 1.4 16v-t,ott is olvastam ilyesmiről.

A motorrángatás nem olyan mértékű,hogy azzal tömegesen mentek volna vissza szervízbe,amint megmozdul a vízhőfokmérő a jelenség általában meg is szűnik,ez van nálam is.

Sokan megtanultak együtt élni vele,megszokták.

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (123084)
Énvagyok148V Creative Commons License 3 napja 0 0 123084

Én nem tudom azt az érvelést elfogadni, hogy nem erre az éghajlatra készült. Bocsi, de ez hülyeség. Észak-Európában is árulták a GP-t. Központi befecskendezés az 8V-ben? Ezt remélem csak elírtad. Ugyanúgy hengerenkénti befecskendezéses mint a 16V. Központi befecskendezés már az EU3-as autókban sem volt. A GP meg eleve az EU4 idején került piacra. És mondom, eddig olyan -15 fokra emlékszem amit látott az autó, nem rángatott soha, még rossz MAP szenzorral sem, csak nagyon nehezen indult a motor, mert semmi plusz dúsítást nem kapott, mert az ECU azt hitte hogy üzemmeleg az amúgy jéghideg motor. Nem gondolom, hogy a 16V-k alapból rángatósak, mert az tömeges garanciális reklamációhoz vezetett volna, mikor még benne voltak abban az időszakban. A gyertyákból érdemes a gyári előírásút beletenni, talán a 16V is az NGK ZKR7A-10-et kéri. Van ennél ugyan olcsóbb alternatíva bőven, de azok nem egyeznek meg az előbb említettel amit Fiat motorokhoz készítettek. Nem állítom, hogy csak ezen múlik, de valamiért ezt a típust külön készíttette a Fiat az NGK-val és nem egy "konfekció" gyertyát tettek bele. Ha nem nagy gond akkor légyszi linkelj be egy olyan új autó tesztet ahol panaszkodnak a motor nehéz indulására és rángatására.

Hogy ki hogyan választ szervizt, nekem édes mindegy, ezen felesleges vitatkoznunk. Az általad említett Rupeskynél én is jártam (amikor még Szegeden éltem), a szerviz jelzőt nulláztattam velük 30000 km-nél. De nem volt akkor sem kicsi pénz ezért a 7000 Ft, úgyhogy azóta nem jelzi a szervizt a computer.. Eddig minden nyűgjét tudtam magam orvosolni, ill minden karbantartást meg tudok csinálni rajta (ok bevallom a szelephézagokat sosem állítottam, de annyira nem kívánja szerencsére), szóval nem kellett még "gurut" keresnem.

Előzmény: Kormi76 (123075)
nemtomika Creative Commons License 3 napja 0 0 123083

A hátsó lámpáknál is gyenge a csatlakozó,én oda is külön testet forrasztottam közvetlen a panelra,

azóta az is jó.

nemtomika Creative Commons License 3 napja 0 0 123082

Régebben volt,sajnos nem emlékszem a részletekre.

Az biztos,hogy sikerült valahogy jobban összeütögetni a szegecset,de lehet forrasztottam is.

Azóta jól működik.

Előzmény: amator11 (123081)
amator11 Creative Commons License 4 napja 0 0 123081

ovoid:

 

a multiméterrel a két csatlakozót mértem ott volt a12,6 V. Tehát volt test és + is.

 

nemtomika:

 

a szegecset hogy erősíted? kisajtolod a műanyagházból az egészet vagy csak a helyél meg forrasztod?

Előzmény: nemtomika (123080)
nemtomika Creative Commons License 4 napja 0 0 123080

Hasonlóan jártam,a csatlakozó és a foglalat közti szegecselést kellett megerősíteni.

Vacak megoldás az egész!

Előzmény: amator11 (123078)
ovoid Creative Commons License 4 napja 0 0 123079

Test?  (minusz)

Előzmény: amator11 (123078)
amator11 Creative Commons License 4 napja 0 0 123078

Sziasztok,

 

Puntó féklámpa. Foghijasan ég (kb 3 db), gondoltam kicserélem az égőket. Kivételnél látszott, hogy nem én voltam az első aki kiveszi, patentok törve, műanyag sin repedve. Égő kicserél, amit lehet megragaszt, visszarakom és egy sem ég. Hátul a csatlakozóban meg van a 12 volt.

 

Égőket kivesz, lábakat igazit, de a helyzet változatlan.

 

Valami tipp?

Varshi Creative Commons License 4 napja 0 1 123077

> Sok új és használtautó tesztben is anno(Lancia Y,Punto,Stilo)megállapították a tesztelők

 

Fene tudja, kb. 200e km-t tettünk Punto 1.2 16V autókba családilag (egyik 0 km-esen lett véve, a másik 100e km körül), de én sose tapasztaltam ezt.

Előzmény: Kormi76 (123075)
gss Creative Commons License 4 napja 0 1 123076

Ebből a rángatásból én nem tapasztaltam a 10 év alatt semmit.

De az alacsony feszt aláírom.

Előzmény: Kormi76 (123075)
Kormi76 Creative Commons License 4 napja 0 0 123075

A szegedi Opel/Fiat/Chevrolet Rupesky a 2010-es évek közepéig árult-szervízelt Fiatokat,az ország egyik legnagyagyobb vidéki márkakereskedőjeként....mostanra már csak szervízelést végeznek de nagyrészt a régi csapattal.

Többezer autó fordult meg náluk,nekik hasonló kérdésekben jobban hiszek mint egy-egy fórumon bárkinek,ezért is hivatkozok rájuk.Elnézést.

 

Az autómon 1,5 éve kuplungszett,gyertyák,gyújtáskábelek és a főtengely fordulat jeladó volt cserélve,minden emissziós érték a gyárira lett beállítva,a motordiagnosztika után az autó hibakód mentessé vált és azóta kizárólag 98-as benzint kap(Auchan).

A kuplung a csere után vajpuha lett,a magasabb oktánszámú benzintől a motor járása finomabbá vált de a hidegen való rángatás ugyanúgy megjött október-novembertől mint előtte,kb 10 fok alatti indításnál.

Magasabb hőmérsékleten ill bemelegedve a jelenség alig tapasztalható.

A hengerenként 2 szelepes motorokra valóban nem annyira jellemző a dolog a kevesebb szelep és a központi befecskendezés miatt.

Sok új és használtautó tesztben is anno(Lancia Y,Punto,Stilo)megállapították a tesztelők,hogy az 1.2-1.4 16v motor rángatásra hajlamos és hidegebb időben nehezebben indul.

Az olasz mérnökök elsősorban a saját éghajlati viszonyaikból indultak ki a tervezéskor hiába tudták,hogy a motorjuk világtermék lesz.

Megjegyzendő még,hogy pl a generátor a legtöbb Fiatban/Lanciában/Alfában max 13.9-14.1V-ot tölt járó motornál míg német,japán és koreai típusoknál leginkább 14.5V-ot,ez is direkt van igy.

Utóbbit csak érdekességként írtam le 20 éve Fiatokat szerelő embertől tudom.Ezért van az,hogy télen sokkal több olasz/francia autó küzd indítási gondokkal,akkuproblémával.Több idő kell a generátornak a visszatöltéshez.

A Fiat Fire motorjainak szerkezeti felépítése nagyon hasonló az Opel Ecotec motorcsaládjáéhoz,ezért ugyanúgy és ugyanazért hajlamosak az olajfogyasztásra.

 

Üdv.

 

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (123064)
gss Creative Commons License 4 napja 0 0 123074

Keresgéltem, il topolino-t pl többen dicsérték. 

 

Előzmény: 1kabo1 (123066)
gss Creative Commons License 5 napja 0 0 123073

Szerintem meg egy tipushoz értő, abban gyakorlott szerelő feleannyi idő alatt (és negyedannyi pénzért) megtalálja a hibát mint egy nagyon komoly műszerekkel és elméleti tudással felvértezett (és felkapott)  Novoth Tibor.

De az csak az én véleményem. :-)

Előzmény: Énvagyok148V (123072)
Énvagyok148V Creative Commons License 5 napja 0 0 123072

Ez az a szint ahol spórolni nem éri meg.. A hibakeresést amúgy sem lehet óraárban megfizettetni, tehát senki nem tud előre árat mondani. Még ha zsebbe is kell nyúlni mélyen utána kárpótolni fog az élmény amit a hibátlanul működő autó nyújt. Szvsz.

Előzmény: gss (123070)
Énvagyok148V Creative Commons License 5 napja 0 0 123071

Ha el van rakva a vezérlés, akkor rögtön jön a CE, plusz vészüzemre vált az elektronika, 4000 fölé üresben sem forog és gyenge mint a harmat. Ezt tapasztalatból tudom...

Előzmény: Rigo35 (123068)
gss Creative Commons License 5 napja 0 0 123070

Szerintem ő túl drága ehhez.

Facebook fiat vagy grande csoportban kérdezz ha ide nem jön ajánlás.

Előzmény: 1kabo1 (123069)
1kabo1 Creative Commons License 5 napja 0 0 123069

VW csoport és Mini. De látom független. De akkor ide érdemes menni?

Előzmény: Énvagyok148V (123067)
Rigo35 Creative Commons License 5 napja 0 0 123068

Kettes pontod megfogott a traktorhang.Esetleg vezérlés átugrott egy  fogat? Attó lehet elgyengülés remegés,rázkódás simán.Mi van ha még nem is cseréltek benne.8v -nél mondjuk nem ér a szeleptányér a dugóba.

Előzmény: 1kabo1 (123061)
Énvagyok148V Creative Commons License 5 napja 0 0 123067

Nekem még nem kellett. De ott van pl. a méltán híres Novoth-műhely.

Előzmény: 1kabo1 (123066)
1kabo1 Creative Commons License 5 napja 0 0 123066

És Budapesten tudtok ajánlani jo szakit? Aki ezeket meg tudja oldani?

Előzmény: Énvagyok148V (123064)
ovoid Creative Commons License 5 napja 0 0 123065

"Szinte lehetetlen vele kis gázzal elindulni,hiába van tökéletes állapotban(és beállítva)a kuplung az adagolhatóság sz.r."

El ne hidd már! Micsoda duma! 

Nézzétek már meg a kuplungpedál kapcsolóját! Nagyon érdekes dolgokat tud produkálni!

Régebben ez  (is) volt már téma.....

Előzmény: Kormi76 (123062)
Énvagyok148V Creative Commons License 5 napja 0 0 123064

"ezek az erőforrások ilyenek"  Nem. Nem ilyenek. A 8V nálam vajpuhán működik, hidegen és melegen egyaránt. Lehet, hogy csak simán mázlista vagyok.. Ez tipikus duma azok részéről, akik nem értenek hozzá és nem is akarnak foglalkozni ezekkel a "piszlicsáré" dolgokkal. "Majd a kedves tulaj hozzáidomítja a lábait az autóhoz, meg amúgy az összes idegszálát az autó vezetésére összpontosítja".. Hápersze..
A hibátlan működéshez minden rendszerelemnek a hibahatáron belül kell működnie és megfelelő összhangban. Na most ez vonatkozik a motor mechanikus állapotára, az üzemanyag ellátó rendszer elemeire, érzékelőkre, a beavatkozó szervekre, a csatlakozókra, a vezetékekre, és a vezérlő szoftverre is. Ha valami kilóg a sorból akkor ott valami "fura" jelenség lesz tapasztalható. Csak legyen egy diagnoszta akit meg akarsz és meg is tudsz fizetni, hogy kitúrja ezt a sorból kilógó valamit.

Előzmény: Kormi76 (123062)
Énvagyok148V Creative Commons License 5 napja 0 0 123063

Igen. Azt hiszem konkrétan három csavar tartja a ventilátort. 5,5 mm-es kulcs kéne rájuk, de nekem valamelyik inch-es méretű fej passzol rá. Előle talán le kell venni a lábtér fűtéséhez való műanyag csövet.

Előzmény: amator11 (123060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!