Ez a kocsi a sírba tesz, már azután nem sokkal átkoztam magam, amikor megvettük a fiamnak. Szóval újabb fejlemények vannak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines járgánnyal, tréleren érkezett haza. A fiam leírása alapján, városban, menet közben elkezdett erőtlenedni a motor, már csak kettesben, hármasban volt hajlandó elindulni a lámpáknál. Aztán mire félreállt egy mellékutcában, addigra már világított a check engine lámpa. Elmondása szerint, amikor kinyitotta a motorháztetőt, akkor olyan égett elektromos szagot érzett. Megnézte az olajszintet és mivel a nívópálcán nem látszott semmi, vett olajat, de kiderült hogy kicsit több mint fél liter betöltése után már normális volt a szint, úgyhogy olaj volt benne még ha nem is teljesen elegendő. Ezután már nem igazán indult be az autó, vagy ha beindult, akkor erősen rázkódott a motorja. Amit még említett, hogy már előtte nehezen melegedett be a motor.
Most ott áll a szerelő előtt, mert természetesen aktuálisan nincs ideje rá így még csak nem is sejtjük hogy mi lehet a baja és hogy mibe fog fájni.
Ha a leírtak valakinek mondanak valamit, osszák meg velünk hogy legalább saccolni tudjuk hogy mekkora a baj.
Milyen nehéz kinyírni egy ilyen autó motorját helyrehozhatatlanul?
- elektromos, tehát a gyújtás ráadása után "előállítja" - tipustól függően - a megfelelő benzin mennyiséget vagy benzin nyomást
- benzin szivárgás esetén (ennek jeleit nem látom) a gyújtás ráadása után a teljes rendszert fel kellene töltenie
- ha második indítás után alapjáraton és terhelés alatt is jól működik akár 200 km-es távokon is, akkor ez úgy tűnik rendben van
- ha leakar fulladni (akkor le is fog, a beíndítás utáni pár másodpercben) akkor hiába adok gázt, akkor is le fullad. De a következő azonnali beíndítás után már jól működik egész nap
- dugulás. Mivel egyirányba nyom a szivattyú ennek többször is kellene jelentkeznie. Vagy fordulaton, terhelés alatt nem kapna elég benzint.
Multiair rendszer:
- gyakorlatilag és eléggé leegyszerűsítve ez változó szelepnyitási időket és egyúttal változó szelepemelési magasságokat tesz lehetővé.
- tipus hiba, hogy tartós állás után nem biztos, hogy beindul (de az enyém igen)
- beindulás után (akár leáll akár nem) stabil alapjárat van - ellentétben a fojtószelep koszolódás tüneteivel (egyébként egy éve volt takarítva)
- terhelés alatt is jól viselkedik, erős, nyomatékos a motor (már amennyire egy 105 lovas szívó benzines az)
- ha hibás lenne, akkor a szelepek nyitása vagy állása miatt alapjáraton se járna a motor. Utána viszont korrektül jár.
Szenzor hiba:
- persze gondolhatnék valamilyen szenzor hibára is. pl hidegen más értéket ad és a téves jel alapján nem működik a motor. De 5-8 másodperc alatt melyik szernzor melegszik annyira,hogy alapjaiban másként viselkedjen..
Ami számomra furcsa, hogy a 1.4 szivó 95 le és 1.4 turbó kb 130 le multiair motor alapjaiban megegyezik (persze az egyiken más hengerfej és vezérlés és turbó van). Nem igazán értem, hogy külsőségeiben hasonló motor esetén miért változtatnák meg annyira a motortartó bakot, hogy ellentétben a yt-n található multiair filter cserés videókkal ahol simán ki lehet venni a szűrőt itt a motortartó bak kialakítása miatt ezt le kellene venni (persze láttunk már buta megoldásokat, ahol valami miatt a fél autót szét kell szedni - akár egy égőcsere miatt is.
Erről 12346-12347 hsz-ben képeket csatoltam.
Egy korábbi szerelési hiba miatt (autószerelő vezérlést cserélt még az előző tulajnál) a 3 motortartó bak csavarból 2 db-ot megszakított igy újra kellett rakni a menetet - tehát ha nem muszály akkor feleslegesen nem szedném szét..
Mésik egy korábbi történet miatt. Skoda Felicia 1.3 sebesség váltás közben megállt, de fordulaton jól ment. Persze szivattyú és szűrő csere, meg ami ilyenkor szokásos. A végén kiderült, hogy a központi befecskendező időnként megszorult. Ez terhelésnél nem bukott ki, de alapjáraton igen. Tehát van/volt egy alkatrész, ami másodpercenként n-szer mozog de mégis egy-egy pillanatra képes megszorulni, na ezt álmomban nem gondoltam volna.
Szóval abból okulva nem kezdek el random cserélni dolgokat, cserébe elég nehéz detektálni egy olyan hibát ami nagyon ritkán jelentkezik és nem lehet reprudukálni. Mert ugye ha beindult, aznap már rendben van.
2 puntóm játszotta ugyanezt (eleinte melegen elhalkult)
Szerintem is a hőtágulás miatt van.
Először gondoltam ráhúzok kicsit az anyára. Épphogy rátettem a csillagkulcsot rögtön letört. Vsz már rég el volt repedve, semmit nem tartott csak nem esett le.
De érdekes hogy nagyon sok puntónál csak ugyanitt ugyanez előfordul.
Köszönöm a tippet, megnézem hogy hátha az csinálja ezt a hangot. Csak nekem az a furcsa, hogy miután bemelegszik a motor, elmúlik ez a traktorhang. Olyan mintha csak addig lenne, amíg az automata szívató megy, utána megszűnik. Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál.
Valaki találkozott már azzal, hogy a Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzines, indítás után egy darabig mély hangot ad, ami aztán megszűnik. (olyan mintha lyukas lenne a kipufogója, de persze nem az) Valahol mintha olvastam volna arról, hogy műanyag kartergáz visszavezetője van, ami meg tud repedni.
Egy 2009-es 1.3 Multijet (75 ló, dízel) Grande Punto tulaja vagyok, friss jogsi, első autó, szóval még csak kóstolgatom a tulajdonosi létet.
Többször láttam itt, hogy a hasonló autók tulaja hibaként írta fel, ha teljesen hidegen, gyújtás után picit ingadozik az alapjárat.
Nálam is ez a helyzet. Ha egy napig nem hajtom a kocsit, akkor gyújtás után az alapjárat nem teljesen egyenletes, a mutató egy picit ingadozik 900-1000 fordulat között (láthatóan mocorog). Ilyenkor egy picit hangosabban is dolgozik az autó. Pár perc járás után is teljesen megszűnik a dolog, és csak akkor jön újra elő ha legalább fél napig nem hajtom (ergo ténylegesen totálisan lehűl). Nem vettem észre abnormális füstölést, sem szagokat, nem világít a motorhiba jelzés sem, az autó teljesen normálisan dolgozik, szerintem rendesen húz is (bár nem ültem másikban, szóval a fene tudja), minden teljesen rendben van rajta. Már belehajtottam 10.000 km-t, most lett az olaj, szűrök, stb cserélve, azonban ez továbbra is fennáll.
Ez valóban hiba lenne? Ha igen, mit érdemes megnézni?
Ami érdekesség a kocsival kapcsolatban, hogy ha kizárólag a motorkódot nézzük, akkor ez a nem DPF-es EURO4-es motor, 199A2000. Alvázszám alapján viszont ez egy különleges, továbbra is EURO4-es DPF-es kiadás, 199BXC1A05C. A motorvezérlőre ragasztott feliratozáson is fel van tüntetve, hogy DPF-es, diagnosztikával kiolvastattam, hogy tényleg benne van az egység, és rendben dolgozik, észre is szoktam venni, ha regenerál, és olyankor kicsit meghajtom.
ezeket en is neztem. a motortarto bak kikepzese olyan (felfele hajlik a pereme es kozelebb van) hogy oda a motortarto bak eltavolitasa nelkul semmi nem fer be.
Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!