Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123360

Hát akkor szedd le a motortartót....

Előzmény: amator11 (123359)
amator11 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123359

multimair szurot korabban irtam, hogy ebbol a yt videokkal ellentetben csak a motortarto leszedese utan jonne ki - ha a turbo nelkuli valtozatban van.

 

Előzmény: ovoid (123355)
gss Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123358

2 puntóm játszotta ugyanezt (eleinte melegen elhalkult)

Szerintem is a hőtágulás miatt van.

Először gondoltam ráhúzok kicsit az anyára. Épphogy rátettem a csillagkulcsot rögtön letört. Vsz már rég el volt repedve, semmit nem tartott csak nem esett le.

De érdekes hogy nagyon sok puntónál csak ugyanitt ugyanez előfordul.

 

 

Előzmény: laca1313 (123356)
ovoid Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123357

"Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál"

Fogjuk a hőtágulásra :-)

A tömítés ekkor jobban betölti a funkcióját és halkabb lesz a jelenség...

Az enyém kicsit olyan ciripelő volt.

Majd ideírod, mit találtál...

Köszi!

Előzmény: laca1313 (123356)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123356

Köszönöm a tippet, megnézem hogy hátha az csinálja ezt a hangot. Csak nekem az a furcsa, hogy miután bemelegszik a motor, elmúlik ez a traktorhang. Olyan mintha csak addig lenne, amíg az automata szívató megy, utána megszűnik. Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál.

Előzmény: gss (123351)
ovoid Creative Commons License 2023.11.23 0 0 123355

Üzemanyag nyomás?

Multiair szűrő?

Előzmény: amator11 (123354)
amator11 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 123354

Sziasztok,

 

fűtött garázs, min egy napos vagy több napos állás után...

 

Beindítod (gáz nélkül) és jár 5-8 másodpercig, majd leáll.

 

Újraindítás után (vagy aznap már nem csinálja).

 

Olyan minta "Simsonos korszakban" amikor kifogy a benzin és lefullad...

 

Merre keressem, mert hibakód nincs...

 

Punto Evo 1.4 multimair

gss Creative Commons License 2023.11.19 0 0 123353

azaz!

:-)

Előzmény: ovoid (123352)
ovoid Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123352

 

 

Erre gondoltál?
Ez pl gyárilag volt elkövetve...
Kiszedve meg, balos tőcsavar kiszedővel.

Előzmény: gss (123351)
gss Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123351

Kipufogó leömlő tőcsavar törés. 2puntómból 2 volt ilyen. (bár azok 77lovas 1,4es ek voltak)

Co-val anyaráhegesztéssel jött ki.

A legszélsőnek szokása,látszik a korom a kifújásnál.

Nem tuti de elég vsz hogy nálad is ez a gond.

Nyitott motorháztetővel indításkor füleléssel kiderül.

Ha alulról jön, akkor meg a rugalmas szövethálós kis szakasz csereérett.

Előzmény: laca1313 (123350)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123350

Sziasztok!

Valaki találkozott már azzal, hogy a Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzines, indítás után egy darabig mély hangot ad, ami aztán megszűnik. (olyan mintha lyukas lenne a kipufogója, de persze nem az) Valahol mintha olvastam volna arról, hogy műanyag kartergáz visszavezetője van, ami meg tud repedni.

Mi lehet még?

 

szabee94 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 123349

Sziasztok!

 

Egy 2009-es 1.3 Multijet (75 ló, dízel) Grande Punto tulaja vagyok, friss jogsi, első autó, szóval még csak kóstolgatom a tulajdonosi létet.

Többször láttam itt, hogy a hasonló autók tulaja hibaként írta fel, ha teljesen hidegen, gyújtás után picit ingadozik az alapjárat.

Nálam is ez a helyzet. Ha egy napig nem hajtom a kocsit, akkor gyújtás után az alapjárat nem teljesen egyenletes, a mutató egy picit ingadozik 900-1000 fordulat között (láthatóan mocorog). Ilyenkor egy picit hangosabban is dolgozik az autó. Pár perc járás után is teljesen megszűnik a dolog, és csak akkor jön újra elő ha legalább fél napig nem hajtom (ergo ténylegesen totálisan lehűl). Nem vettem észre abnormális füstölést, sem szagokat, nem világít a motorhiba jelzés sem, az autó teljesen normálisan dolgozik, szerintem rendesen húz is (bár nem ültem másikban, szóval a fene tudja), minden teljesen rendben van rajta. Már belehajtottam 10.000 km-t, most lett az olaj, szűrök, stb cserélve, azonban ez továbbra is fennáll.

 

Ez valóban hiba lenne? Ha igen, mit érdemes megnézni?

 

Ami érdekesség a kocsival kapcsolatban, hogy ha kizárólag a motorkódot nézzük, akkor ez a nem DPF-es EURO4-es motor, 199A2000. Alvázszám alapján viszont ez egy különleges, továbbra is EURO4-es DPF-es kiadás, 199BXC1A05C. A motorvezérlőre ragasztott feliratozáson is fel van tüntetve, hogy DPF-es, diagnosztikával kiolvastattam, hogy tényleg benne van az egység, és rendben dolgozik, észre is szoktam venni, ha regenerál, és olyankor kicsit meghajtom.

ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123348

Hát ez szopacs!
Igazad van, sajnos tényleg útban van az a merevítő.....

Előzmény: amator11 (123347)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123347

Előzmény: amator11 (123346)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123346

Előzmény: ovoid (123344)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123345

ezeket en is neztem. a motortarto bak kikepzese olyan (felfele hajlik a pereme es kozelebb van) hogy oda a motortarto bak eltavolitasa nelkul semmi nem fer be.

Előzmény: ovoid (123344)
ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123344

Itt 4:20-tól jól látszik, hogy hol van....    https://www.youtube.com/watch?v=s5ZcjKI6Wys

Előzmény: amator11 (123342)
ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123343

Biztos hogy van benne!

Előzmény: amator11 (123342)
amator11 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 123342

Azt hol tudom megnezni, hogy a Punto evo 1.4 105 le van-e multi mair finom olajszuro?

 

yt videok alapjan ennek mas a motortarto bak kikepzese. ahhoz a csavarhoz kulccsal nem lehet hozzafernu, csak ha levennem a motortarto bakot.

ovoid Creative Commons License 2023.08.12 0 0 123341

Mivel minden megoldva, már tárgytalan a dolog.....

ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 123340

Hézagolót még nem találtam, 68x2,05mm-es  kellene, aminek a gyári száma; 7660330.

Előzmény: ovoid (123339)
ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 123339

Urak!
Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit?
Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat?
Köszönöm, ha tudsz segíteni!

Airbag. Creative Commons License 2023.07.11 0 0 123338

az aksi negativ és pozitiv kábeleiről beszélek,

ill ami a motor/váltó vastag test kábelei..

Előzmény: pestam (123336)
pestam Creative Commons License 2023.07.11 0 0 123337

Mármint banális=vmi kábel dolog :D

Előzmény: pestam (123336)
pestam Creative Commons License 2023.07.11 0 0 123336

Ez is felmerült bennem, emiatt a gondolat miatt sem voltam boldog, mert generátor csere volt már 1x :( Remélem csak ilyen banális dolog lesz. Amúgy már néztem a kébeleket, sok helyen a 'bandázs' lefoszlott róluk.

Előzmény: Airbag. (123335)
Airbag. Creative Commons License 2023.07.10 0 0 123335

Üdv

Nekem is volt ilyen ijesztgetés...

aztán a 2800ft ki polski testkábel csere megoldotta..

ha kevés áramot termel,akkor a elkezdi lekapcsolgatni a legnagyobb fogyasztókat...sorba..

 

Előzmény: pestam (123334)
pestam Creative Commons License 2023.07.10 0 0 123334

Sajna Sopron nincs ellátva túl sok hozzáértő villamosságissal, de egy jó tuti van, aki legózta már 2x a kocsit. Most a műszaki megvan. Beszéltem volt helyi fiatos szerelővel, ez a kormánydolog típushiba, és necces is. Gyári komplett kormányoszlop 3 kiló, felújítás 120-130e, jó egy hét, vagy csere csak az alkatrész, az kevesebb lehet, de erre azt mondta, azt vkinek ki is kell cserélni... :D Szóval nem olajcsere szintű! Uh elindulok egy alap villamos teljes átnézéssel, aztán meglátjuk, de vastag összeg lesz ez :(

Előzmény: Airbag. (123332)
ovoid Creative Commons License 2023.07.08 0 0 123333

Ez a szép Kazinczy díjas szó, hogy "elmegyegetett" sokba tud fájni....

De legalább nyomon vagytok!

Előzmény: pestam (123330)
Airbag. Creative Commons License 2023.07.07 0 0 123332

szervó is elmegyegetett, 

 

az aksi környékén a saru kábelek rendeben vannak?

testelések a kaszninál,motornál?

Előzmény: pestam (123330)
pestam Creative Commons License 2023.07.07 0 0 123331

Egy kérdésem lenne a T-Jet tulajokhoz: valahol olvastam, h érdemes az olajszivattyút cserélni, mert annak dugulása, lerakódások keletkezése a szűrőben problémát okozhat a turbó kenésében, cserélt vki ilyet, vagy ez mennyire valós probléma?

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!