Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laca1313 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 123241

üdv mindenkinek!

A fiam 2009-es 1.2 benzines Grande Punto-ja olajcsere érett lett. Olaj, olajszűrő megvan, viszont most már nem tudom, hogy a leeresztő csavar alatt van-e tömítés, vagy nincs. Ugyanis a boltban, ahol a szűrőt vette a gyerek, azt mondta a boltos miután megnézte a gyári katalógust, hogy nincs benne tömítés.  

Nekem az is fura, hogy egy ilyen belső kulcsnyílású hernyó csavar van benne.

Ha valaki cserélt már ilyen motorban olajat, írja már meg legyen szíves, hogy ne akkor kapkodjunk tömítés, vagy tömítő paszta után, amikor már leengedtük az olajat.

 

Laca13

gss Creative Commons License 2023.01.08 0 0 123240

Szerencséd van + lehet hogy ez a kis kúposságú kihajtó jobban működik mint a régebbi meredekebb.

Előzmény: Énvagyok148V (123239)
Énvagyok148V Creative Commons License 2023.01.06 0 0 123239

Próbálok feltölteni két képet.

Előzmény: gss (123234)
Énvagyok148V Creative Commons License 2023.01.06 0 0 123238

Na kérem szépen, ma nekiálltam kiszedni a csavart. Sikerült. Készültem a nagy szívásra, de meglepően könnyen kijött kihajtóval. 

Előzmény: gss (123234)
Rigo35 Creative Commons License 2022.12.19 0 0 123237

Legjobb tudomásom szerint csak az OMW 100 maxmotion jön Schwechatból (austria).

A többi százhalombattai finomitóból,külön kutankénti adalékcsomaggal.Legalábbis itt nyugaton.

Mol.95 öt tankolok régóta,semmi gond nem lehet benzinek között.De én kerülöm mindig az olcsóbb kutakat,ahol lespórólják az adalékanyagot.

 

Hajtod te azt a gépet rendesen?? Ha bemelegedett nyomjad közben azért neki,hogy kitisztuljon az a rendszer.Kétszer egymás utáni százas tankolása talán egyhít a gondon.Próbáld meg.

 

Omw-nek nincs "szar" benzinje.Ott más lesz.

 

Én tegnap voltam "kiégetni rendszert Szhely-Ercsi...végig a 8 ason,néhol 150be belefutva.Veszprém-Szfehérvár között annyira jó az ut,hogy legszivesebben tövig nyomtam volna.Néha kellenek ilyen utak,nem csak város.

Előzmény: Samott (123236)
Samott Creative Commons License 2022.12.18 0 0 123236

Ez volt az utolso hozzaszolas a temamban, erre reagalva. Az volt a gond, hogy hidegben, nehezen indult a kocsi, mintha nem huzna ra a "szivatot", beindult, de rogton lefulladt. 2-3 inditozas utan kapta el az utemet es kepes volt jarni. Szervizben megneztek, azt mondtak hogy minden rendben (van gyujtas, levego, uzemanyagnyomas is), de fura szaga vana benzinnek, fogyasszam ki es tankoljak friss premiumbenzint. Igy is lett, kifogyott az OMV fele 95-os, kapott Shell 100-ast. Hasznalom mar egy hete lassan a friss benzinnel es indul mint a kisangyal. Elso poccre, szepen, gond nelkul. Letezik hogy szar benzint kaptam az OMV-nel? Korabban nem tapasztaltam kulonbseget a 95-os es 98-as meg egyeb premiumbenzinek kozt. (T-jet mocis)

Előzmény: Rigo35 (123226)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.12.01 0 0 123235

Hm.. megfontolandó. Csak vajon az nem nyomja e szét?..  Csináltam ma egy "próbafúrást". A legkisebb kihajtóm szára 4 mm-es, de a bordás rész az nagyobb valamivel. Vettem 4.2 mm-es fúrószárat majd befúrtam egy csavarba 18 mm mélyen (ekkora a bordás rész hossza a kihajtón). Nem ment be végig, kb 2 mm híja volt, de már fogott rendesen, persze csak érzésre. Ha valemelyest szét is nyomja a csavar elejét sztem az alumíniumban nem fog annyira befeszülni, hogy gondot okozzon. Na.. kezdem már túlagyalni.. A hegesztéstől jobban tartok valamiért. Egy ponton melegszik a hf. meg akár meg is olvadhat az alu is a menet körül. Viszont neked meg sikerült.. Na majd lesz valami.. Köszi

Előzmény: gss (123234)
gss Creative Commons License 2022.12.01 0 0 123234

nem tudom mekkora, de 20mm-re saccolnám

én előbb ütnék a 2-3mm-re megfurt lukba köszörült torx bitet mint egy kúpos kihajtót, az mire tudna a kihajtáshoz elég nyomatékot átadni már rég szétfeszítette a lágy tőcsavart

de hogy érzed, sok sikert

Előzmény: Énvagyok148V (123233)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.12.01 0 0 123233

Meg tudnád mondani, hogy kb milyen hosszú a csavar azon része a hfben van? Sztem sokan rosszul használják a kihajtót és/vagy nem megfelelően készítik a furatot átmérőben és hosszban.

Előzmény: gss (123231)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.30 0 0 123232

3-as, max 4-es fúróval gondoltam nekimenni úgy hogy kap majd WD 40-et is aztán hátha nem szorul be. Hengerfejet nem kéne cserélni legfeljebb nagyobb csavart kap. Persze plusz macera az is, de egy életem egy halálom. Se várni nem akarok szerelőre sem megfizetni az óradíját. Kell az autó, mert termelőeszköz és családi mindenes is egyben. Amíg nem muszáj nem kell másik mert baromi jó kis kocsi.

Előzmény: gss (123231)
gss Creative Commons License 2022.11.29 0 0 123231

Csavarkihajtó nekem szinte soha nem vált be. Csak szétfeszíti a csavart és még jobban beleszorul. Ha megfúrod azt az M8as tőcsavart a kihajtónak olyan kicsi falvastagság marad hogy az már nem bírja azt a nyomatékot amivel kijönne.

Keress a környékeden egy lakatost vagy autószerelőt akinek van co-ja. Sokkal olcsóbb mint hengerfejet cserélni. Leömlőt természetesen levettem.

 

Előzmény: Énvagyok148V (123230)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.29 0 0 123230

Én kifúrásban gondolkodom. Néztem hogy befér az akkus fúró. Utána pedig csavarkiszedővel kihajtom. Csak nincs az úgy beletépve, végül is alu a menet. Gondolom te sem szedted le az egész leömlőt. Ahogy láttam kb. a hf síkjánál van a törés vagyis mélyen a leömlő karimája alatt. Meg hát co-m sincs..  Na érdekes lesz az biztos. Köszi!

Előzmény: gss (123229)
gss Creative Commons License 2022.11.29 0 0 123229

Ez előfordul sűrűn ennél a motornál, vsz a csavar pocsék és/vagy gyárilag túlhúzzák.

Co-val simán kiszedhető, annó lefényképeztem de nem találom.

A sík alatt letört tőcsavar körül karcoltam egy kört, ennek a segítségével központosan odatettem egy anyát.

A lukon keresztül összehegesztettem az anyát a tőcsavarral és kitekertem. Persze hegesztéskor a pisztolyt is központosan a tőcsavarra kell célozni.

Az első ilyen mentésnél kb a negyedik hegesztés lett elég erős, a harmadiknál már az első.

 

Szélvédőt garanciába megoldották. Elvileg kivették és az egészet ujraragasztották,gyakorlatileg meg a fene tudja, de a lényeg hogy utána már tömített rendesen.

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (123228)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.28 0 0 123228

Nah.. Víz után "tűz".. Ma egy random, félmeleg motorral való elindulás után kifújó hang elölről.. De egy fél perc után semmi..

Mondom, biztos képzelődöm.. De nem, következő induláskor megint hang.. Utána felpattintottam a géptetőt, hamisítatlan "kipufogó szag" csapott meg vagyis a katalizátor előtt van a baj és a hang is ütemes, tehát nem a közös részből jön hanem egy hengernél van gond, de kérdés hogy repedt-e a leömlő? (ennél azt hiszem nem öntvény (1.4 8V), vagy a tömítés ment ki? Később alaposabban körbenéztem, hiányzik egy csavar az egyes hengernél alul. Bele van törve a hengerfejbe. Vett már ki valaki úgy beletört csavart hogy nem vette le a hengerfejet? Nincs túl sok hely a hűtő és a zárhíd miatt.

Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.25 0 0 123227

Ejha.. És mi lett a megoldás? Én tavaly nyáron cseréltettem szélvédőt (de megint kell majd a vizsgára...) a Pilkingtonnál, én bízom benne hogy minőségi munkát végeznek. Meg mondom, szerintem nem régi a dolog, mert nincs szétrohadva se a szőnyeg, se a lemez, és nyomokat sem találtam a tűzfal körül. Bár nyilván nem tudtam minden lehetséges helyre benézni.

Előzmény: gss (123221)
Rigo35 Creative Commons License 2022.11.22 0 1 123226

Kartergáz szűrőd volt pucolva mostanság?

Megér egy misét,vedd le, hideg zsiroldózd belül,majd vizzel jól átmosni a járatait.

Membrán ha letapad benne,tud kellemetlenséget okozni.

Várj multkor pucoltam én is:

Ha nem enged át, turbo elé,a motor "tulnyomással " üzemel.

Vas M messze van?

Még a benne levő gyertyákra kiváncsi lettem volna mind a 4 egyforma szinű -e....esetleg egy trafód haldoklik.

Előzmény: Samott (123225)
Samott Creative Commons License 2022.11.21 0 0 123225

Helyzetjelentes: ugy dontottem hogy tulsagosan le kellene bontani hozza, inkabb elvittem egy szervizbe, kimertek mindent, minden rendben van. Nincs hiba a taroloban, a szenzorok jol mernek, uzemanyagnyomas is van (meg erre gyanakodtak). Mindent megpucoltak, megneztek. De hidegen tovabbra is nehezen indul. Csak az elso inditas, kesobb mar megy rendben. Kapott friss gyertyakat is. Nem ertem mi a fene lehet ez.

Előzmény: Dave Kindig (123218)
Rigo35 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123224

Ilyesmi gumitömités.

 

Rigo35 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123223

Sziasztok!

grande,de a t-jet olajhűtő (hőcserélő) csak a tömítésre lenne szükségem.

Valaki cserélt már?

KösziCikkszám kellene,nem szeretnék külföldi oldalakról rendelni.

Fiatalkatreszek.hu-n ha valaki tud számot dobni.

Vizet szerintetek le kell engedni?

Köszi.

Merlbalu Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123222

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, 2007-es 1,4 16V Grande Puntom műszerfalán a kijelző időnként megbuggyan. Hol teljesen elsötétedik, vagy össze vissza karakterek jelennek meg, vagy villog a km számláló.

Valaki tud segíteni ebben, tapasztalt már ilyet? Esetleg megoldásban, vagy szakiban aki tudja javítani.

Köszönöm.

gss Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123221

Nekem anyós oldal ázott be, slaggal locsolva kiderült hogy a szélvédőnél nem tömít és elől lecsordogál a szőnyeg alá.

Előzmény: Énvagyok148V (123219)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123220

Oké! Kimaradt az "elég" szócska. Köszi

Előzmény: ovoid (123210)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.11.20 0 0 123219

Kedves Car-társak!

Tegnap ért utol a döbbenet (hosszú nyugalmas idő után) amikor porszívóztam a vezető oldali lábteret. Áll a víz a lábtérben.. szőnyeg csatak vizes (utóbbi napok esői..) Viszont nem látom annak a jelét hogy már régóta fennállna ez a helyzet. Egyelőre annyit talán tisztáztam, hogy nem a tűzfal felől, sem a klímabox felől nem jön a víz. A padlólemezen az ülés környékén van két "lyuk" ami be van fedve talán a hangcsillapító kátránylemezzel. Valaki tapasztalt már ilyen "ok nélküli" vizesedést? Hol jöhet be a víz? Autó nem volt törve (nagyon).

Dave Kindig Creative Commons License 2022.11.09 0 0 123218

Az már jó jel,előtted nem piszkálta senki.

Akkor épp itt az ideje.

Nyugodtan cserélheted őket "aba" bilincsre,könyebben szerelhető később.Én már megtettem .

Mindig utáltam azt az összeakasztós vacak bilincset.

Lidlibe azt hiszem akciós még a bilincskészlet abba van rengeteg méretbe.

Előzmény: Samott (123217)
Samott Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123217

Koszi szepen, igy utanaolvasva a topikban en a MAP szenzorra tippelnek, azt sikerult megtalalnom. De ha mar ott jarok a tobbit is megnezem. Az a fura hogy a motorboritas tele van csovekkel, ezek a bilincsek leszedhetoek/felrakhatok celszerszam nelkul is, vagy keressek olyat elotte?

Előzmény: Rigo35 (123216)
Rigo35 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123216

Nem tudni mi volt tisztitva szétszedve.

Első körben folytószelep le,fényesre kitakarítani.

Majd szívósor mapszenzor,ellenkező oldalon nyomásérzékelő,majd még a turbonyomás szabályzó szelep is el szokott olajosodni.

Folyszelep közben leveheted az akkusaru negativot,utána az uj értékeket "tanulja"be.

Utóbbit diaggal szokták nullázni v resetelni ki hogy nevezi.

Gyertya csak irridiumos lehet ,denso v Ngk. ( 5ohm ) .Különben trafóid elhaláloznak idővel.

 

 

Előzmény: Samott (123214)
zgi521 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123215

a csomagtér ajtó hibája, a fenti átvezetőben vezetékszakadás lesz. ha lehúzod a gumi alagutat, sztem látni fogod. javítható.

Előzmény: Habi úr (123211)
Samott Creative Commons License 2022.11.07 0 0 123214

Sziasztok, 1.4 T-Jet, rendszeresen karbantartva, szepen fut. De mostanaban inditaskor szivat. Vagyis inkabb nem szivat. Ugye amikor indul akkor nem alapjaraton megy (800rpm korul) hanem 1200 kornyekere felemeli a fordulatszamot amig kicsit be nem melegszik. Mostanaban viszont azt csinalja hogy beindul, de rogton a normalis alapjaratra ejtene a fordulaszamot, amitol rogton le akar fulladni. Kicsi gazfroccsel at lehet ezen lenditeni es akkor felveszi a melegedo fordulatszamot es minden megy rendben utanna. De ez biztos valami gond es nem szeretnem ha komolyabbra fordulna. Merrefele kell keresgelni, mivel lehet a problema? Tudom otthon javitani, vagy komolyabb es keressek szerelot? Koszi! 

nxor Creative Commons License 2022.10.24 0 0 123213

Sok évnyi halogatás után elkezdtem foglalkozni a ragadó műszerfal problémával.
A műszercsoport körüli kisebb takarót kiszedtem (4 csavar) és kipróbáltam rajta sokféle szert, ha valamelyik végleg tönkretenné az könnyebben és olcsóbban cserélhető.
WD40, féktisztító, benzin, lakkbenzin, motortisztító folyadékok, zsíroldók, izopropil alkohol, stb. Egyik sem működött, vagy csak nagyon minimális hatása volt.

Aceton és nitrohígító leszedte, viszont magát a műanyagot is megoldja.

Denaturált szesszel szépen lejött, viszont a kis takarót kifehérítette. De mivel ez tűnt a legjobbnak kipróbáltam a műszerfalon is egy picike darabon, és azon tökéletesen működött. Légbeömlőket, ezüst színű betétet, szélvédőnél levő légbeömlőt kipattintottam, kisebb rongyokkal, zoknikkal csináltam, hogy amit már a rongy felszedett ne kenjem vissza, és sorban haladtam kis törlésekkel egy újjal, nem nagy elhúzásokkal tenyérrel. Kb fél liter fogyott el, hibátlan lett a végeredmény, nem hagyott nyomot, nem lett fehér, foltos, nem rongálta a felületet.
A kis takarót viszont kifehérítette. Ha nem próbálkoztam volna rajta mindenféle szerrel lehet megpróbáltam volna műszerfalápolóval vagy hasonlóval vissza feketedik-e, de mivel már foltos lett az acetontól meg nitrotól, ezért az egészet gyors, folytonos, hosszú mozdulatokkal áthúztam nitros ronggyal, ismét szép fekete lett tőle. Nagyon dörgölni nem lehet, mert mint írtam oldja a felületet, ez inkább szükségmegoldás volt, de az eredmény így is egész jó lett.

 

Összefoglalva:

Ragacsos műszerfal -> denaturált szessz + rongyok + rengeteg dörzsölés -> ragadásmentes szép műszerfal

ovoid Creative Commons License 2022.08.10 0 0 123212

A csomagtér mizériádra lehet hogy a bal felső részen levő átvezető vezetéktörés a gond.....

Azt mozgasd meg.

A műszer, na az érdekes, arra tippem sincs, de hátha valaki betéved ide aki sejti, tudja....

Ámbár nagyon nyár van  :)

Előzmény: Habi úr (123211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!