Segítséget szeretnék kérni, 2007-es 1,4 16V Grande Puntom műszerfalán a kijelző időnként megbuggyan. Hol teljesen elsötétedik, vagy össze vissza karakterek jelennek meg, vagy villog a km számláló.
Valaki tud segíteni ebben, tapasztalt már ilyet? Esetleg megoldásban, vagy szakiban aki tudja javítani.
Tegnap ért utol a döbbenet (hosszú nyugalmas idő után) amikor porszívóztam a vezető oldali lábteret. Áll a víz a lábtérben.. szőnyeg csatak vizes (utóbbi napok esői..) Viszont nem látom annak a jelét hogy már régóta fennállna ez a helyzet. Egyelőre annyit talán tisztáztam, hogy nem a tűzfal felől, sem a klímabox felől nem jön a víz. A padlólemezen az ülés környékén van két "lyuk" ami be van fedve talán a hangcsillapító kátránylemezzel. Valaki tapasztalt már ilyen "ok nélküli" vizesedést? Hol jöhet be a víz? Autó nem volt törve (nagyon).
Koszi szepen, igy utanaolvasva a topikban en a MAP szenzorra tippelnek, azt sikerult megtalalnom. De ha mar ott jarok a tobbit is megnezem. Az a fura hogy a motorboritas tele van csovekkel, ezek a bilincsek leszedhetoek/felrakhatok celszerszam nelkul is, vagy keressek olyat elotte?
Sziasztok, 1.4 T-Jet, rendszeresen karbantartva, szepen fut. De mostanaban inditaskor szivat. Vagyis inkabb nem szivat. Ugye amikor indul akkor nem alapjaraton megy (800rpm korul) hanem 1200 kornyekere felemeli a fordulatszamot amig kicsit be nem melegszik. Mostanaban viszont azt csinalja hogy beindul, de rogton a normalis alapjaratra ejtene a fordulaszamot, amitol rogton le akar fulladni. Kicsi gazfroccsel at lehet ezen lenditeni es akkor felveszi a melegedo fordulatszamot es minden megy rendben utanna. De ez biztos valami gond es nem szeretnem ha komolyabbra fordulna. Merrefele kell keresgelni, mivel lehet a problema? Tudom otthon javitani, vagy komolyabb es keressek szerelot? Koszi!
Sok évnyi halogatás után elkezdtem foglalkozni a ragadó műszerfal problémával. A műszercsoport körüli kisebb takarót kiszedtem (4 csavar) és kipróbáltam rajta sokféle szert, ha valamelyik végleg tönkretenné az könnyebben és olcsóbban cserélhető. WD40, féktisztító, benzin, lakkbenzin, motortisztító folyadékok, zsíroldók, izopropil alkohol, stb. Egyik sem működött, vagy csak nagyon minimális hatása volt.
Aceton és nitrohígító leszedte, viszont magát a műanyagot is megoldja.
Denaturált szesszel szépen lejött, viszont a kis takarót kifehérítette. De mivel ez tűnt a legjobbnak kipróbáltam a műszerfalon is egy picike darabon, és azon tökéletesen működött. Légbeömlőket, ezüst színű betétet, szélvédőnél levő légbeömlőt kipattintottam, kisebb rongyokkal, zoknikkal csináltam, hogy amit már a rongy felszedett ne kenjem vissza, és sorban haladtam kis törlésekkel egy újjal, nem nagy elhúzásokkal tenyérrel. Kb fél liter fogyott el, hibátlan lett a végeredmény, nem hagyott nyomot, nem lett fehér, foltos, nem rongálta a felületet. A kis takarót viszont kifehérítette. Ha nem próbálkoztam volna rajta mindenféle szerrel lehet megpróbáltam volna műszerfalápolóval vagy hasonlóval vissza feketedik-e, de mivel már foltos lett az acetontól meg nitrotól, ezért az egészet gyors, folytonos, hosszú mozdulatokkal áthúztam nitros ronggyal, ismét szép fekete lett tőle. Nagyon dörgölni nem lehet, mert mint írtam oldja a felületet, ez inkább szükségmegoldás volt, de az eredmény így is egész jó lett.
Összefoglalva:
Ragacsos műszerfal -> denaturált szessz + rongyok + rengeteg dörzsölés -> ragadásmentes szép műszerfal
Egyik este nem indult a kocsi, lemerült az akkumlátor, kerregett, kattogott, nem volt semmi nafta az aksiban.
Reggel sem töltött fel igazán, mivel 5 éves volt már a jószág, így cseréltem.
Azóta indul.
Viszont, a csere után vettem észre, hogy a benzinszintjelző alap állásban nem vízszintes, hanem a szegénységjelző lámpáig beesik.
Ha teletankolom, akkor sem megy fel teljesen hanem 1 osztással kevesebbet mutat.
Van erre valami házipatika? Hogy lehet rávenni, hogy újra jó helyen álljon?
Másik: Ma pedig a csomagtérzár kezdett el szarakodni. Le van csukva, de azt jelzi hogy nyitva van. Bukkanóknál a visszajelzés eltűnik majd visszajön. Levettem a kalaptartót, hogy megnézzem mi a helyzet a csomagtér-világítással.
Ha le van csukva a csomagtérajtó, akkor gyönyörűen világ. Ha csak a nyitóval kipattintom a csomagtérajtót, akkor el-el alszik a lámpa, de aztán újra világit. Ha kinyitott állapotban megkocogtatom a zárat, akkor is el-el alszik a lámpa.
Gondolom a zár megadta magát. Vagy olvastam, hogy a mikrokapcsoló, de inkább cserélem az egész zárat. Jól sejtem, hogy ez lehet a baja?
A vezérlést nem kell rögzíteni, viszont a rögzítő szettben lévő "pók" használata nélkül nem tudod pontosan oda visszatenni a szelepfedelet ahova kéne, ami nem a tömítés miatt gond, hanem azért mert a veztengely jeladó (a szelepfedélben van) nem a megfelelő helyzetben lesz. Legendák szólnak arról hogy van akinek ez sikerül szerszám nélkül is, de ugye az esély nem 100%... Amúgy annyit kellett volna a gyárban tenniük, hogy pozícionáló stifteket tesznek a szelepfedélbe... Látom, hogy májusi a kérdésed, szóval remélem túl vagy már ezen a dolgon szívás nélkül.
1.3-as multijet télen és nyáron is inditáskor kékes felhőt lő ki magából a kipufogón aztán néhány pillanat mulva már normál lesz és többé nem füstöl. (Ezzel még valahogy eléldegélek de) a komolyabb és idegesítőbb probléma az hogy üzemmeleg motornál (és meleg környezetben/nyáron) sokszor nem indul. Az öninditó teker, de nem indul be. Aztán a 2. vagy 3-ik inditózás után úgy csinál mintha lemerült volna az akku, nehérzkesen forgatja a motort majd a következő inditózásnál már csak csetten de nem forgat. Ugyan akkor a műszerfal lámpák teljes erővel világítanak, tehát nem arról van szó hogy az akku lemerült. (Az akkut mértem is, nincs lemerülve) Aztán pici (néhány perc) várakozás után újra inditva beindul mintha mi sem történt volna... innentől kezdve rendesen megy. Néha, bizonyos fordulatnál kicsit rángat, aztán megpörgetve a motrot abbahagyja és megy mint a golyó.
Hibakódot többször olvastam, teljesen hibakód mentes.
Mi a nyavaja lehet ez? Bármilyen segítséget/infót/ötletet köszönettel vennék.