Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123107

Köszönöm, mindkettőtöknek!

Ezt akartam hallani :)

És én sem találtam, sehol, de azért nem árt többfelöl informálódni.
Mint az sejthető, szemezek eggyel....

Előzmény: Rigo35 (123106)
Rigo35 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123106

Ebben nincs hálaisten.

Nemúgy mint bajor társ prémium modelljeibe.

Előzmény: ovoid (123104)
gss Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123105
Előzmény: ovoid (123104)
ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123104

Urak!

Az 1,4 T-jet-ben is van a szívókeresztmetszetet szabályzó síktolattyú?

Vagy a turbós változatból kihagyták?

Erre gondolok...

 

amator11 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 123103

Én nem vagyok tribológus.

 

Saját tapasztalat, 1,2 turbó benzines, 110 Le.

 

A fedélzeti computer tudta mutatni az olajhőmérsékletet. Már régen meleg volt a víz (télen már bőven meleglevegőt lehelt) be amikor az olaj hőmérséklet még korántsem volt az üzemi hőfokon.

 

Ez azt jelentette, hogy télen -10-0 fok között kellett neki országúton kb 10 km, nyáron ez kb 7-8 km hogy elérje az üzemi hőfokot az olaj. Vagyis mondhatjuk, hogy egy átlagos (vidéki) városban szinte sohase éri el az üzemi hőmérsékletet, ha munkába/iskolába/oviba jársz vele, hacsak nem a város túlsó végére jársz.

 

De a tapasztalat az, hogy az átlagos üzemi hőmérséklet normál országúti (100-100) és light autópálya tempónál (110-120) között 94-96 fok között volt (-10 fok és 40 fok külső hőmérséklet esetén)

 

Ha nagyon megzavartam (értsd siettem) és óraszerint 170-180 között mentem tartósan, akkor nyáron 35-40 fok külső hőmérséklet esetén ez 104-108 fok volt.

 

De ugyanilyen sebesség mellett télen -10 fokban is ennyi volt, tehát a külső hőmérséklet különbség ami jelenesetben 50 fok volt szinte alig befolyásolta az olaj hömérsékletet (értsd internetes beírások, hogy nyáron vastagabb olajat tesznek bele).

 

A Toyota Yaris 1,3 esetében az ajánlás 0-20, de megengedi az 5-30-at is azzal a kitétellel, ha autópálya menetek is vannak benne. És ezeknél (off Toyota motoroknál) nem az olajfogyasztás volt a kezdeti gond, hanem a magasabb viszkozitás mellett a gyűrűk kokszosodása, megszorulása és ennek folyománya lett az olajfogyasztás. Pedig a szervizek ott is jót akartak.

 

De persze az Toyota, itt meg Fiat fórum ezért kérdeztem a tapasztalatot.

Előzmény: Énvagyok148V (123102)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123102

Csak az előírtat! Az 5W-40 és a 0W-20 között óriási a különbség viszkozitásban. Még az 5W-30 sem jó. A vékony olajtól ki fog csapágyasodni a nem igazán szoros illesztésekkel készült motor. Ha a megfelelő olaj van benne, akkor így a motor kvázi kinyírhatatlan, hidegen üvegeléstől sem hal mag azonnal (már ha valaki leszarja az autót vagy tehetségtelenül vezeti). A "FIAT 9.55535" az minden Fiat motornál ugyanaz, de ami utána következik ott van a lényeg.

Előzmény: amator11 (123093)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123101

MAP szenzor. Csere. Sajnos tipikus.

Előzmény: szola911 (123095)
subcy Creative Commons License 2022.01.25 0 0 123100

Nekem 14.3 V alapjáraton a töltésem. Szerintem nem kevés. Sosem merült ez az autó még le! Pedig sokszor van használva rövid távokra is.

Előzmény: Kormi76 (123075)
subcy Creative Commons License 2022.01.25 0 0 123099

Hali,

 

MAP szenzor. Nekem is most ment tönkre, ugyanezzel a tünnettel. Itt is írta valaki nemrég. Kb 150.000 km körül cserélni is kellene. Ebben 191.000 km volt és most makkant meg. Csere óta tökéletes!

Előzmény: szola911 (123095)
ovoid Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123098

Urak! Keresek EVO-t 1.4 Mair-t, a 105 lovast, kevés km-rel. Világos szín, előny lenne. Aki tud írjon legyenszíves. Köszönöm! :) 

gss Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123097

Akkor megvan a hiba, csak a pontos helyét kell megkeresni.

ECU csatlakozóján is meg kellene mérni a hőérzékelő jelét.

Lehet hogy vhol pl eltört a vezetéke. 

Előzmény: szola911 (123095)
ovoid Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123096

Élő adatot olvass ki belőle!

Más, csak találgatás lenne....

Előzmény: szola911 (123095)
szola911 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123095

Sziasztok!

1.4 8V alanynál, találkozott már valaki ilyen hibával? : Mínusz 5 alatt nem indul. Féktisztítót befújva elindul, de tartani kell gázpedállal 2-3 ezres fordulaton amíg melegszik, különben leáll egyből. A vízhőfok jelző azt mutatja, hogy 60-70 fokos a víz, amint el tudom indítani a motort. Lényegében nem dúsít hidegen, azt hiszi meleg a motor. Vízhőfok szenzort cseréltem, a csatija jó, a rá csatlakozó vezeték is jónak tűnik. 0 és mínusz 1-2 fokban szépen elindul és ejti a fordulatot, a vízhőfok visszajelző sem mutat ekkor hülyeséget. Ilyenkor, ha mozgatom a vízhőfok szenzor csatlakozójánál a vezetéket, nem jön elő a hiba, nem hagy ki a motor járása.

Rigo35 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 123094

Nagyon jo a meglátásod!

Bele ne engedd rakni a motorba  a 20ast.Elég nagy b@lf@sz lehet az a szervizvezető.Mond meg neki.Sztem sokan ezen a véleményen leszünk.

5w40 acea C3  ...fiat S2 és slussz.Márka amelyik szimpatikus.

 

 

Előzmény: amator11 (123093)
amator11 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 123093

Sziasztok,

 

Ma a biztonság kedvéért vásárlás után lecseréltettük az olajat. A cserét olyan szerviz végezte, ahol a vezető a városban korábban évekig működött Fiat márkakereskedés szervizét vezette.

 

A gyári előírás ez:

SAE 5W-40 ACEA C3
grade synthetic base lubricant.
FIAT 9.55535-S2 certification.

 

 

Mi ezt tettük bele:

https://olajshop.hu/Selenia-K-Pure-Energy-5W-40-5-L

 

A szervizvezető azt javasolta, hogy Ő inkább a 0w-20 irányába menne el.

https://olajshop.hu/Selenia-ECO2-0W-20-1-L

 

Mindkettő tudja a FIAT 9.55535 spcefikációt de az első FIAT 9.55535-S2 szabvány a második FIAT 9.55535-DM1.

A második az elviekben már az Euro6-os motorokhoz javasolt.

 

Kérdés, hogy érdemes-e a másodikat alkalmazni (vélhetőleg a szervizvezetőnek van valamilyen tapasztalata)? A hidegoldali viszkozitási csökkentést még értem, a melegoldali csökkentést még nem. Ezek a motorok a leírások szerint hajlamosak az olajfogyasztásra, ami adott esetben egy melegoldalon még higabb olajjal lehet tovább nő.

 

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.19 0 0 123092

Korábban elhatároztam, hogy megszabadulok attól a gagyi féklámpától és.. ..az aliról rendeltem LED-eset.. hát, inkább elfagyiztam volna az árát.. Persze, hogy nem működik, mert a CAN-nel nem kompatibilis. Nem tudom, talán meg lehetne hekkelni valami ellenállás bebuherálásával, de nem visz rá a lélek. Amúgy nálam a fő probléma, hogy beázik ha a magasnyomású oda téved, mert persze már be sem lehet rendesen tenni rendesen a helyére. Amúgy világít a maga kis vérszegény fényerejével. Eddig csak azért cseréltem benne izzókat, mert azok megfeketednek idővel, ki még nem égett egy sem. 2007-es autóról van szó. El kell találni az izzó behelyezését, mert a jó kontakt az nem jön csak úgy magától.. de utána működik.

amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123091

Szerintem ha megáll akkor új lesz (kb 10.000 Ft). Lehet a bontós ugyanezt az utat fogja bejárni...

Előzmény: gss (123090)
gss Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123090

Kontakthiba miatt (melegedés) ki tud lágyulni az érintkező, és elveszti a rugalmasságát.

Vsz itt is ez a baj.

Lehet hogy valamilyen hőkezeléssel vissza lehet "edzeni" de inkább egyszerűbb bontóbol cserélni az egészet.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123089

Bocs kicsit hosszú és szájbarágós lett, de remélem valaki tudja majd egyszer hasznosítani.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123088

Nos kész a Punto (Evo) pótféklámpa égő csere projekt.

 

Über szivás, adtam még egy esélyt neki (de csere lesz előbb-utóbb mert ennyi erővel már agysebész is lehetnék).

 

Szóval a tapasztlatok. Nem én szedtem szét először (szerintem nem is másodszor  :) ) ez meglátszott az elrepedt műanyagokon, a fekete égőtartó sin is több helyen hosszában el volt repedve.

 

A sin szélét megragasztottam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombóval - a "T" bevágáshoz persze kicsit vissza kellett csiszolni.  A megragasztottam a középső részét is - de ezt újra kellett műteni, erről később.

 

Szóval első lépésként megnéztem a pótféklámpa csatlakozónál, hogy multiméterrel mérve ha valaki nyomja a féket meg van-e a 12 V. Megvolt, tehát ott van + és - is. (A pótféklámpa nincs külön testelve, madzag adja neki a két pólust.)

 

Ezek után óvatosan facsavarral "megreszelgettem" az égők helyeit, a csúszó sarut meg csavarhúzóval. Kapott egy kis kontakt spray-t, száradta egy keveset és jöttek bele a égők.

 

Hogy gyorsabban haladjak készítettem rá ideigleines sarukat és direkt az akksinál néztük.

 

Hát elkeserítő, a legváltozatosabb formában égtek az égők. Megunva a csereberét elkezdem az egyik oldalról felépíteni, minden égő behelyezése után próba. Kb a 4. égő behelyezése után kezdett jelentkezni, az a probéma, hogy az első 4 darab ami égett ha beraktam az 5-et akkor nem égett hol a 2., hol a 4. és igy tovább.

 

Újból kiszedtem az égőt a az égő lábak "nútba hajtása " helyett (ugye oldalanként egy lábnak kell lennie) kitaláltam, hogy a jobb érintkezés végett oldalanként a lábakat 45 fokban fordítom el igy jobban érintekzik, mivel a nútt helyett "átível" két üveg domborulaton is.

 

Ekkor ár szinten minden égett kivéve 2 db-ot, ezek könnyen mozogtak. Hiába hajtottam a lemezeket vissza egy idő után elengedtek. Akkor fogpiszkálóból "farkasfogasan" egymással szemben ahol a fekete műanyagban alulról zárt mélyedések voltak a lemez mellé beraktam egy-egy figpiszkáló darabot ezzel már jó lett az érintkezés - de a hosszában ragasztott fekete égő tartó sin újból elrepedt a feszüléstől. Itt nem akartam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombót haszálni (korábban itt csak pillanatragasztó volt) igy fogóval összeszorítva, forrasztó pákával a hátlapot "összefésültem".

 

Igy "üresen" burkolat nélkül minden működött, de ha beraktam a burkolatba és mellé bepattintottam a "S" alakú fekete rögzítőket akkor az újból szétnyomta, igy az kihagyva simán beraktam a burkolatba (igy is beleszorult) raktam vissza a helyére.

 

Most minden ég, kérdés meddig. Hát ősszintén megvallva láttam már ennél profibb megoldásokat is mind a kasztniba mind az égő rögzítés tekintetében.

 

 

 

 

 

gss Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123087

...lehet hogy nálunk azért nem jön elő ez a rángatás mert nem rúgjuk neki hidegen.

Nagyobb hidegben sem vettem észre, akkor sem ha kivételesen nem a hőszigetelt garázsban állt.

Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123086

Ja, a Pisti.. Nézem, de ő "csak" lelkes amatőr, nem autószerelő. Még a szívást is szereti.. Ehhez jobb autót nehéz is lett volna találnia mint egy lerúgott Alfát.. :)

Hát ha minden egyéb dolog rendben van, akkor bizony a szoftver a nem megfelelő. Nem tudom, hogy lehet-e rajta módosítani vagy újat tenni fel, de én nem tudnék együtt élni olyan autóval ami rángat. Az elvonja a figyelmet, lassabban lehet elindulni hideg motorral, mindenképpen kellemetlen.

Előzmény: Kormi76 (123085)
Kormi76 Creative Commons License 2022.01.16 -1 0 123085

Persze,hogy szállítottak belőlük Észak-Europába,szívnak is az ottani tulajok eleget kb októbertől-áprilisig.

A gyengébb hatásfokú generátor régi ismert tény,amíg egy gyengülő akku visszatöltése egy japán/koreai autónak 20-30km alatt megvan az olasz-francia autóknak minimum 50km kell ugyanehhez,természetesen egyhuzamban megtéve.

A távol-keleti masinák viszonylag jól bírják a napi 15-20km-es városi üzemet egy olasz járgány akksija pár hónap alatt kifekszik ha nem iktatnak be egy-egy hosszabb országúti menetet.

Ajánlom figyelmedbe YouTube-on a "Pisti szerel" videocsatornát....egy Finnországban élő autószerelő srác csinálja.Szereti az olasz kocsikat.ért is hozzájuk és ott nagyon olcsón lehet venni  használtan.Most épp egy benzines 147-es Alfával szív a -20fokokban :-)

 

Az Auto-Motor nyomtatott újság 2004/Februári számában újonnan tesztelik az 1.4-es Lancia Ypsilont,erről nem tudok linket adni mert a neten csak cikkrészlet van fenn,itt olvastam először a hidegen való motorrángatásról.

Pár éve a TC-n tesztelték használtan a Grande Punto 1.4 16v-t,ott is olvastam ilyesmiről.

A motorrángatás nem olyan mértékű,hogy azzal tömegesen mentek volna vissza szervízbe,amint megmozdul a vízhőfokmérő a jelenség általában meg is szűnik,ez van nálam is.

Sokan megtanultak együtt élni vele,megszokták.

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (123084)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123084

Én nem tudom azt az érvelést elfogadni, hogy nem erre az éghajlatra készült. Bocsi, de ez hülyeség. Észak-Európában is árulták a GP-t. Központi befecskendezés az 8V-ben? Ezt remélem csak elírtad. Ugyanúgy hengerenkénti befecskendezéses mint a 16V. Központi befecskendezés már az EU3-as autókban sem volt. A GP meg eleve az EU4 idején került piacra. És mondom, eddig olyan -15 fokra emlékszem amit látott az autó, nem rángatott soha, még rossz MAP szenzorral sem, csak nagyon nehezen indult a motor, mert semmi plusz dúsítást nem kapott, mert az ECU azt hitte hogy üzemmeleg az amúgy jéghideg motor. Nem gondolom, hogy a 16V-k alapból rángatósak, mert az tömeges garanciális reklamációhoz vezetett volna, mikor még benne voltak abban az időszakban. A gyertyákból érdemes a gyári előírásút beletenni, talán a 16V is az NGK ZKR7A-10-et kéri. Van ennél ugyan olcsóbb alternatíva bőven, de azok nem egyeznek meg az előbb említettel amit Fiat motorokhoz készítettek. Nem állítom, hogy csak ezen múlik, de valamiért ezt a típust külön készíttette a Fiat az NGK-val és nem egy "konfekció" gyertyát tettek bele. Ha nem nagy gond akkor légyszi linkelj be egy olyan új autó tesztet ahol panaszkodnak a motor nehéz indulására és rángatására.

Hogy ki hogyan választ szervizt, nekem édes mindegy, ezen felesleges vitatkoznunk. Az általad említett Rupeskynél én is jártam (amikor még Szegeden éltem), a szerviz jelzőt nulláztattam velük 30000 km-nél. De nem volt akkor sem kicsi pénz ezért a 7000 Ft, úgyhogy azóta nem jelzi a szervizt a computer.. Eddig minden nyűgjét tudtam magam orvosolni, ill minden karbantartást meg tudok csinálni rajta (ok bevallom a szelephézagokat sosem állítottam, de annyira nem kívánja szerencsére), szóval nem kellett még "gurut" keresnem.

Előzmény: Kormi76 (123075)
nemtomika Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123083

A hátsó lámpáknál is gyenge a csatlakozó,én oda is külön testet forrasztottam közvetlen a panelra,

azóta az is jó.

nemtomika Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123082

Régebben volt,sajnos nem emlékszem a részletekre.

Az biztos,hogy sikerült valahogy jobban összeütögetni a szegecset,de lehet forrasztottam is.

Azóta jól működik.

Előzmény: amator11 (123081)
amator11 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123081

ovoid:

 

a multiméterrel a két csatlakozót mértem ott volt a12,6 V. Tehát volt test és + is.

 

nemtomika:

 

a szegecset hogy erősíted? kisajtolod a műanyagházból az egészet vagy csak a helyél meg forrasztod?

Előzmény: nemtomika (123080)
nemtomika Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123080

Hasonlóan jártam,a csatlakozó és a foglalat közti szegecselést kellett megerősíteni.

Vacak megoldás az egész!

Előzmény: amator11 (123078)
ovoid Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123079

Test?  (minusz)

Előzmény: amator11 (123078)
amator11 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123078

Sziasztok,

 

Puntó féklámpa. Foghijasan ég (kb 3 db), gondoltam kicserélem az égőket. Kivételnél látszott, hogy nem én voltam az első aki kiveszi, patentok törve, műanyag sin repedve. Égő kicserél, amit lehet megragaszt, visszarakom és egy sem ég. Hátul a csatlakozóban meg van a 12 volt.

 

Égőket kivesz, lábakat igazit, de a helyzet változatlan.

 

Valami tipp?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!