Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemtomika Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123082

Régebben volt,sajnos nem emlékszem a részletekre.

Az biztos,hogy sikerült valahogy jobban összeütögetni a szegecset,de lehet forrasztottam is.

Azóta jól működik.

Előzmény: amator11 (123081)
amator11 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123081

ovoid:

 

a multiméterrel a két csatlakozót mértem ott volt a12,6 V. Tehát volt test és + is.

 

nemtomika:

 

a szegecset hogy erősíted? kisajtolod a műanyagházból az egészet vagy csak a helyél meg forrasztod?

Előzmény: nemtomika (123080)
nemtomika Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123080

Hasonlóan jártam,a csatlakozó és a foglalat közti szegecselést kellett megerősíteni.

Vacak megoldás az egész!

Előzmény: amator11 (123078)
ovoid Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123079

Test?  (minusz)

Előzmény: amator11 (123078)
amator11 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 123078

Sziasztok,

 

Puntó féklámpa. Foghijasan ég (kb 3 db), gondoltam kicserélem az égőket. Kivételnél látszott, hogy nem én voltam az első aki kiveszi, patentok törve, műanyag sin repedve. Égő kicserél, amit lehet megragaszt, visszarakom és egy sem ég. Hátul a csatlakozóban meg van a 12 volt.

 

Égőket kivesz, lábakat igazit, de a helyzet változatlan.

 

Valami tipp?

Varshi Creative Commons License 2022.01.14 0 1 123077

> Sok új és használtautó tesztben is anno(Lancia Y,Punto,Stilo)megállapították a tesztelők

 

Fene tudja, kb. 200e km-t tettünk Punto 1.2 16V autókba családilag (egyik 0 km-esen lett véve, a másik 100e km körül), de én sose tapasztaltam ezt.

Előzmény: Kormi76 (123075)
gss Creative Commons License 2022.01.14 0 1 123076

Ebből a rángatásból én nem tapasztaltam a 10 év alatt semmit.

De az alacsony feszt aláírom.

Előzmény: Kormi76 (123075)
Kormi76 Creative Commons License 2022.01.14 -1 0 123075

A szegedi Opel/Fiat/Chevrolet Rupesky a 2010-es évek közepéig árult-szervízelt Fiatokat,az ország egyik legnagyagyobb vidéki márkakereskedőjeként....mostanra már csak szervízelést végeznek de nagyrészt a régi csapattal.

Többezer autó fordult meg náluk,nekik hasonló kérdésekben jobban hiszek mint egy-egy fórumon bárkinek,ezért is hivatkozok rájuk.Elnézést.

 

Az autómon 1,5 éve kuplungszett,gyertyák,gyújtáskábelek és a főtengely fordulat jeladó volt cserélve,minden emissziós érték a gyárira lett beállítva,a motordiagnosztika után az autó hibakód mentessé vált és azóta kizárólag 98-as benzint kap(Auchan).

A kuplung a csere után vajpuha lett,a magasabb oktánszámú benzintől a motor járása finomabbá vált de a hidegen való rángatás ugyanúgy megjött október-novembertől mint előtte,kb 10 fok alatti indításnál.

Magasabb hőmérsékleten ill bemelegedve a jelenség alig tapasztalható.

A hengerenként 2 szelepes motorokra valóban nem annyira jellemző a dolog a kevesebb szelep és a központi befecskendezés miatt.

Sok új és használtautó tesztben is anno(Lancia Y,Punto,Stilo)megállapították a tesztelők,hogy az 1.2-1.4 16v motor rángatásra hajlamos és hidegebb időben nehezebben indul.

Az olasz mérnökök elsősorban a saját éghajlati viszonyaikból indultak ki a tervezéskor hiába tudták,hogy a motorjuk világtermék lesz.

Megjegyzendő még,hogy pl a generátor a legtöbb Fiatban/Lanciában/Alfában max 13.9-14.1V-ot tölt járó motornál míg német,japán és koreai típusoknál leginkább 14.5V-ot,ez is direkt van igy.

Utóbbit csak érdekességként írtam le 20 éve Fiatokat szerelő embertől tudom.Ezért van az,hogy télen sokkal több olasz/francia autó küzd indítási gondokkal,akkuproblémával.Több idő kell a generátornak a visszatöltéshez.

A Fiat Fire motorjainak szerkezeti felépítése nagyon hasonló az Opel Ecotec motorcsaládjáéhoz,ezért ugyanúgy és ugyanazért hajlamosak az olajfogyasztásra.

 

Üdv.

 

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (123064)
gss Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123074

Keresgéltem, il topolino-t pl többen dicsérték. 

 

Előzmény: 1kabo1 (123066)
gss Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123073

Szerintem meg egy tipushoz értő, abban gyakorlott szerelő feleannyi idő alatt (és negyedannyi pénzért) megtalálja a hibát mint egy nagyon komoly műszerekkel és elméleti tudással felvértezett (és felkapott)  Novoth Tibor.

De az csak az én véleményem. :-)

Előzmény: Énvagyok148V (123072)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123072

Ez az a szint ahol spórolni nem éri meg.. A hibakeresést amúgy sem lehet óraárban megfizettetni, tehát senki nem tud előre árat mondani. Még ha zsebbe is kell nyúlni mélyen utána kárpótolni fog az élmény amit a hibátlanul működő autó nyújt. Szvsz.

Előzmény: gss (123070)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123071

Ha el van rakva a vezérlés, akkor rögtön jön a CE, plusz vészüzemre vált az elektronika, 4000 fölé üresben sem forog és gyenge mint a harmat. Ezt tapasztalatból tudom...

Előzmény: Rigo35 (123068)
gss Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123070

Szerintem ő túl drága ehhez.

Facebook fiat vagy grande csoportban kérdezz ha ide nem jön ajánlás.

Előzmény: 1kabo1 (123069)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123069

VW csoport és Mini. De látom független. De akkor ide érdemes menni?

Előzmény: Énvagyok148V (123067)
Rigo35 Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123068

Kettes pontod megfogott a traktorhang.Esetleg vezérlés átugrott egy  fogat? Attó lehet elgyengülés remegés,rázkódás simán.Mi van ha még nem is cseréltek benne.8v -nél mondjuk nem ér a szeleptányér a dugóba.

Előzmény: 1kabo1 (123061)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123067

Nekem még nem kellett. De ott van pl. a méltán híres Novoth-műhely.

Előzmény: 1kabo1 (123066)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123066

És Budapesten tudtok ajánlani jo szakit? Aki ezeket meg tudja oldani?

Előzmény: Énvagyok148V (123064)
ovoid Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123065

"Szinte lehetetlen vele kis gázzal elindulni,hiába van tökéletes állapotban(és beállítva)a kuplung az adagolhatóság sz.r."

El ne hidd már! Micsoda duma! 

Nézzétek már meg a kuplungpedál kapcsolóját! Nagyon érdekes dolgokat tud produkálni!

Régebben ez  (is) volt már téma.....

Előzmény: Kormi76 (123062)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123064

"ezek az erőforrások ilyenek"  Nem. Nem ilyenek. A 8V nálam vajpuhán működik, hidegen és melegen egyaránt. Lehet, hogy csak simán mázlista vagyok.. Ez tipikus duma azok részéről, akik nem értenek hozzá és nem is akarnak foglalkozni ezekkel a "piszlicsáré" dolgokkal. "Majd a kedves tulaj hozzáidomítja a lábait az autóhoz, meg amúgy az összes idegszálát az autó vezetésére összpontosítja".. Hápersze..
A hibátlan működéshez minden rendszerelemnek a hibahatáron belül kell működnie és megfelelő összhangban. Na most ez vonatkozik a motor mechanikus állapotára, az üzemanyag ellátó rendszer elemeire, érzékelőkre, a beavatkozó szervekre, a csatlakozókra, a vezetékekre, és a vezérlő szoftverre is. Ha valami kilóg a sorból akkor ott valami "fura" jelenség lesz tapasztalható. Csak legyen egy diagnoszta akit meg akarsz és meg is tudsz fizetni, hogy kitúrja ezt a sorból kilógó valamit.

Előzmény: Kormi76 (123062)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.14 0 0 123063

Igen. Azt hiszem konkrétan három csavar tartja a ventilátort. 5,5 mm-es kulcs kéne rájuk, de nekem valamelyik inch-es méretű fej passzol rá. Előle talán le kell venni a lábtér fűtéséhez való műanyag csövet.

Előzmény: amator11 (123060)
Kormi76 Creative Commons License 2022.01.13 -1 0 123062

Szia.

 

1.4 16v-s Euro IV-es motorú a Fiatom és rángat hidegen....már korábban rákérdeztem volt helyi Fiat márkaszervíznél és ezek az erőforrások ilyenek,talán az 1.4 8V is.

Szinte lehetetlen vele kis gázzal elindulni,hiába van tökéletes állapotban(és beállítva)a kuplung az adagolhatóság sz.r.

Kis gázpedál mozdulatra is megugrik az autó,ha hirtelen felengeded a kuplungot lefullad.Ez a üzemanyagadagolás beállításának hiányossága,belenyúlni-piszkálni nem érdemes gyárilag ilyenre lett csinálva meg kell szokni a sűrű alákuplungolást.

Ha túl korán kapcsolsz fel 2.-ba akkor is rángat ez nem Suzuki,hogy 1200-1300-as fordulaton kettesbe rakhatod és tűri.

Ahogy írod 2-3 perc járatás után minden könnyebben megy,ez igy van.

Az emelt alapjárati fordulatból,ahogy megfigyeltem már kb 1 perc után visszavesz az elektronika.

Ezek a benzinüzemű gépek(és úgy a Fiatok általában)gyűlölik a telet....,minden darabosabban működik,a váltó is nehezebben veszi a fokozatokat hiába van benne Selenia lötty az egész autó kelletlenül mozog,de ahogy az átlaghőmérséklet 10-15 fok fölé megy,ezek a jelenségek nagyrészt eltűnnek.

Az olajfogyasztás a 16v-s gépeknél üzemszerű a 8 szelepeseknél nem annyira.

A gyári norma az 1.4 16v-nél 1l/1000km,gépkönyvben le van írva,először azt hittem rosszul látok de a legtöbb nem kér ennyit a sajátunk 2-3 decit fogyaszt el pedig az átlagnál jobb állapotú a járgány.

Ennek ellenére szeretem a Fiatot,a hiányosságai nagy részét megszoktam.

Előzmény: 1kabo1 (123061)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123061

Megprobálok mindent osszedetten megválszolni. 

(Köszönöm hogy ennyien rajta vagytok a témán :)

Tehát 2 felé szedném a dolgokat.

 

1. Ez a hideg indítást követő rángatás/rángás. Ez a check engine előtt is fent állt nem azóta jelentkezett. Megpróbálom leirni a jelenséget bocs ha túl részletes. Az van hogy időjárástól függetlenül ha fél perc hideg járatás után indulok (persze hidegben 10 fok alatt jobban jelentkezik mert nyilvan lassabban is melegszik.) kuplung felengedésnél ha nem elég precízen engedem azt fel és nem elég lassan, akkor igy rángat 1et kettőt és erőtlenné válik. Ha ha tovább csúsztatom jobban szereti van hogy sikerul megelőzni a rángást ezzel. Majd ez az erőtlenség 2ezres fordulatnál jelentkezik onnan csak jóval nagyobb gázadással tudok gyorsulni de hidegen nem jó érzés rúgni. Furcsa érzés. Az első gázadásnál is rángat hidegen. Főleg hogy minden hideg indításnál más tetszik neki.(szoktam vezetni autómegosztós fiat 500at például és nem tapasztalok ilyet)

Majd ha megmozdul a vizhőfok mutató szépen minden normalizálódik és nyilván vissza is vesz az alapjárati fordulatból ez minden bizonnyal normális. Hozzátenném nincs alapjáráti fordulatszám ingadozás. Se hidegen se melegen. Ha hagyom járni 2- 3 percig nyugodtabb az indulás sokkal. Nyáron ugy nem is rángat télen 10 fok alatt néha igen.

2. Check engine probléma. Amikor jelentkezett traktorrá változott a motor hangja és leállt a 4.es henger mint utólag a diagnosztika után kideruül. Na akkor pláne semmi ereje nem volt 2ezer fölé nem is ment. Nem is mertem használni. (Nem is tudtam) a hiba gyujtás kimaradás volt.

Az olaj étvagya sem új keletű. Főleg városban és külváros egy részében van használva egy alkalommal 40-50kmert megtéve de nem az araszolós dugóban. 1000km alatt 4-5 decit eszik. A nívó pálca tetejéről a közepéig csokken ez alatt. (Ugy tudom az fél liter) Garázsban all és olaj nyom sehol nem.is volt. Vissza térve a check enginre. Olajban úszott a 4.es hegerhez tartózó gyertya. Ezt többször is ellenőrizték egy másik "tiszta" gyertyával is.

Azert cserélték a szelepszár szimmeringeket mert azt mondták ott eszi. Nem tudom hogy újra marták e a szelepfészkeket nem mondtak ilyet én pedig most hallok erről először. 185e km van benne de szerintük amugy valamivel több. Váltó nem morog semmi különöset nem hallok ha kinyomom a kuplungot vagy ha felengedem üresbe. (Nem volt zsigulim)

A kompressziós értékekről csak annyit tudok hogy jók. Hogy ezt hol mérték és mennyi volt elotte utana nem tudom. De abból indulok ki hogy csak tudják. Nem egy sufni tuning műhely.

Előzmény: amator11 (123055)
amator11 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123060

közben belenézve úgy látom, hogy a kesztyűtartó alatt van, néhány csavar fogja, talán 3-4

Előzmény: amator11 (123059)
amator11 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123059

Krepegés = asztali/szoba ventilátorhoz hozzá értetsz működésközben valami száraz kórót...

 

A szétkapás mikéntje érdekelne. Honnan bontsam meg?

Előzmény: Énvagyok148V (123057)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123058

Szia!

 

1. esethez. Cseréld ki a MAP szenzort, pláne ha még a gyári van benne (annak már rég meg kellett volna halnia). Csak a Bosch a jó, ne is próbálj ezen spórolni. De sajnos az sem örök életű...

 

2. Hogyan jött a diagnózis arra hogy a 4. henger "ette az olajat"? Milyen mennyiségű olaj fogyott mondjuk 1000km-en összességében és mennyi fogy most? A 4. henger gyertyáján vastag olajkoksz volt? A többin nem?

 

Előzmény: 1kabo1 (123049)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123057

Ha az a Punto egy Grande akkor valóban lehet falevél a ventilátorban (nem tettek rácsot beszívó nyíláshoz, úgy gondolták, hogy úgyse megy levél be az ablaktörlő szerkezet műanyag fedele alá..). A "krepegés" szó számomra nem jelenít meg semmilyen hangot sajnos. Én onnan szoktam tudni, hogy levél van a ventiben, hogy azt magas fordulaton járatva érezhetően és hallhatóan beremeg a járókerék. Olyankor szétkapom és kiszedem a levele(ke)t belőle. Az enyém aut. klímás, de gondolom a venti ugyanolyan szerkezetű a manuálisban is.

Előzmény: amator11 (123052)
gss Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123056

Nem akarlak bombázni a negatív sugaraimmal, de szerintem itt nagyon sántít vmi. (kb az egész)

Olajteknő tömítést nem cseréltek? Akkor hogy fértek hozzá a gyűrűkhöz?

Vagy oda kellett egy liter tömítőpaszta? (5000ft)

Mi alapján cseréltek gyűrűt? Régi gyűrűket megkaptad?

Trafóról nem is beszélve.

Milyen gyertyát tettek bele ami ilyen drága??? 

Akkor cserélték amikor a hengerfejet levették?

20e Ft-os hengerfej javítás mit takar??? 

Rendes gépműhelyben síkköszörülés, szelepek ellenőrzése csiszolása, ennyiből nem jön ki.

Üveglapra tett csiszolópapíron igazításnak meg sok.

 

De adj nekik egy esély menj vissza hogy eszi az olajat és rángat.

 

...vagy keress egy olyan szerelőt aki nem csak vaktában alkatrészcserélő (vagy legalábbis azt felszámoló).

 

Előzmény: 1kabo1 (123053)
amator11 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123055

Szia,

 

ezek igy semmit nem mondanak távolról. Csak a szerelőd tudja.

 

Ha van időd unalmas téli estéken nézz bele pl a youtube-n a Tibi műhelye videókba, hogy miért drága a motor felújítás vagy a Toyota projekt vagy 30 éves motor megmentése. Ott jól elmagyarázzák, hogy miket kell(ene) mérni.

 

DE a te eseted:

- volt egy check engine lámpa, ahhoz tartozott egy hibakód is (gyujtás vagy égéskimaradás a 4. hengerben vagy teljesen máshová mutatott. Most rángatásnál van (akár eltárolt) hibakód?

- ette az olajat. Hogy? Autópályán egyenletes tempónál vagy állandóan tiltásig forgatva, utána motorfékkel lassulás? Mennyit? 0,2-0,4 liter ezer kilométeren vagy többet?

- kompresszió jó volt. Ok, de mennyi volt előtte és mennyi utána? Volt-e jelentős eltérés hengerenként?

-ha szelepszár szimmering környéke porszáraz volt akkor csak azért cserélték mert szét volt szedve?

-Szelepfészkeket újra marták?

- Hány km van benne?

 

 

Ha ezek után is eszi az olajat (biztos eszi és nem szivárog el valahol? ) akkor nem találták meg a problémát.

 

Hidegen rángat? Mit jelent? -6 fokban indítod és elindulás után rángat vagy +15 fokban is csinálja? Az elindulás után mit jelent? Miközben engeded fel a kuplungot vagy már felengedett kuplung után is csinálja? Minden fokozatban azonos fordulatnál jelentkezik?

- alapjáraton is ingadozik a fordulat hidegen? Hideg indításnál előfordul, hogy ha nem lépsz a gázra leáll?

 

Mi történik akkor ha beindítod, hagyod járni vagy 2-3 percig, utána is csinálja?

 

Volt Zsigulid? Vagy más szivatós autó? Ott volt jellemző, hogy ha nem jól adtad rá a szivatot, akkor hidegen (akár sebességben is) bakkecske ugrásokkal ment amig nem melegedett be.

 

Ha kuplung akkor érzed a vibrációt (ütést) miközben engeded fel?

 

Üresben morog a váltó? Ha benyomod a kuplungot akkor ez megszűnik? (kinyomó vagy nyelestengely csapágy probléma).

 

Ha csak hideg motornál csinálja és melegen nem (ide értve, hogy álló  helyzetben megvárod míg kimozdul a mutató) akkor az keverékképzési vagy esetleg gyújtási probléma. Illetve a vezérlőnek nincs elég információja arról, hogy milyen meleg a víz, főtengely jeladók nem megfelelő jelet adnak és ezért indokolatlanul elszegényíti a keveréket emiatt rángat.

 

Bármi is az egy jól körülhatárolható leírással mennék vissza a szerelőhöz, hogy ekkor és ekkor csinálja, ekkor és ekkor ezt tapasztalom.

 

De egy élőadat kiolvasás sokat lendít a dolgon.

 

Előzmény: 1kabo1 (123053)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123054

Ezek után még elszállt a hűtő-fűtő előtét ellenállás. Pont aznap hogy elkészült....Roppant boldog voltam.

Szerencsére azt nem nagy dolog cserélni. Csepp a tengerbe :D 

1kabo1 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123053

A kompresszió jo. Előtte es utána is. A hengerfej javitva tisztítva ls lett.

Ennyit tudok.

 

A kopottságrol meg annyit hogy kerdeztem őket mit láttak. Azt mondták porszáraz volt a szimmering(szelepszár) de mást nem mondtak.

Es nem volt még szerelő akiben ennyire bíztam. Évtizedek óta olasz autókkal foglalkoznak. És szeretnék hinni neki. Ugyanakkor csak ez most jo negyed milliós mutatvány volt és azért mentem bele hogy megszünjon az olajfogyasztás.

 

Ezeket csinálták.

https://img2.indafoto.hu/1/1/244141_c739b50bdfcb29d23e7b632a8effc02e/27009143_da046bf30ebf30cb230575e65de32ecb_xxl.jpg

Nem működik link szolj.

Előzmény: amator11 (123051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!