Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kormi76 Creative Commons License 2022.01.13 -1 0 123062

Szia.

 

1.4 16v-s Euro IV-es motorú a Fiatom és rángat hidegen....már korábban rákérdeztem volt helyi Fiat márkaszervíznél és ezek az erőforrások ilyenek,talán az 1.4 8V is.

Szinte lehetetlen vele kis gázzal elindulni,hiába van tökéletes állapotban(és beállítva)a kuplung az adagolhatóság sz.r.

Kis gázpedál mozdulatra is megugrik az autó,ha hirtelen felengeded a kuplungot lefullad.Ez a üzemanyagadagolás beállításának hiányossága,belenyúlni-piszkálni nem érdemes gyárilag ilyenre lett csinálva meg kell szokni a sűrű alákuplungolást.

Ha túl korán kapcsolsz fel 2.-ba akkor is rángat ez nem Suzuki,hogy 1200-1300-as fordulaton kettesbe rakhatod és tűri.

Ahogy írod 2-3 perc járatás után minden könnyebben megy,ez igy van.

Az emelt alapjárati fordulatból,ahogy megfigyeltem már kb 1 perc után visszavesz az elektronika.

Ezek a benzinüzemű gépek(és úgy a Fiatok általában)gyűlölik a telet....,minden darabosabban működik,a váltó is nehezebben veszi a fokozatokat hiába van benne Selenia lötty az egész autó kelletlenül mozog,de ahogy az átlaghőmérséklet 10-15 fok fölé megy,ezek a jelenségek nagyrészt eltűnnek.

Az olajfogyasztás a 16v-s gépeknél üzemszerű a 8 szelepeseknél nem annyira.

A gyári norma az 1.4 16v-nél 1l/1000km,gépkönyvben le van írva,először azt hittem rosszul látok de a legtöbb nem kér ennyit a sajátunk 2-3 decit fogyaszt el pedig az átlagnál jobb állapotú a járgány.

Ennek ellenére szeretem a Fiatot,a hiányosságai nagy részét megszoktam.

Előzmény: 1kabo1 (123061)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123061

Megprobálok mindent osszedetten megválszolni. 

(Köszönöm hogy ennyien rajta vagytok a témán :)

Tehát 2 felé szedném a dolgokat.

 

1. Ez a hideg indítást követő rángatás/rángás. Ez a check engine előtt is fent állt nem azóta jelentkezett. Megpróbálom leirni a jelenséget bocs ha túl részletes. Az van hogy időjárástól függetlenül ha fél perc hideg járatás után indulok (persze hidegben 10 fok alatt jobban jelentkezik mert nyilvan lassabban is melegszik.) kuplung felengedésnél ha nem elég precízen engedem azt fel és nem elég lassan, akkor igy rángat 1et kettőt és erőtlenné válik. Ha ha tovább csúsztatom jobban szereti van hogy sikerul megelőzni a rángást ezzel. Majd ez az erőtlenség 2ezres fordulatnál jelentkezik onnan csak jóval nagyobb gázadással tudok gyorsulni de hidegen nem jó érzés rúgni. Furcsa érzés. Az első gázadásnál is rángat hidegen. Főleg hogy minden hideg indításnál más tetszik neki.(szoktam vezetni autómegosztós fiat 500at például és nem tapasztalok ilyet)

Majd ha megmozdul a vizhőfok mutató szépen minden normalizálódik és nyilván vissza is vesz az alapjárati fordulatból ez minden bizonnyal normális. Hozzátenném nincs alapjáráti fordulatszám ingadozás. Se hidegen se melegen. Ha hagyom járni 2- 3 percig nyugodtabb az indulás sokkal. Nyáron ugy nem is rángat télen 10 fok alatt néha igen.

2. Check engine probléma. Amikor jelentkezett traktorrá változott a motor hangja és leállt a 4.es henger mint utólag a diagnosztika után kideruül. Na akkor pláne semmi ereje nem volt 2ezer fölé nem is ment. Nem is mertem használni. (Nem is tudtam) a hiba gyujtás kimaradás volt.

Az olaj étvagya sem új keletű. Főleg városban és külváros egy részében van használva egy alkalommal 40-50kmert megtéve de nem az araszolós dugóban. 1000km alatt 4-5 decit eszik. A nívó pálca tetejéről a közepéig csokken ez alatt. (Ugy tudom az fél liter) Garázsban all és olaj nyom sehol nem.is volt. Vissza térve a check enginre. Olajban úszott a 4.es hegerhez tartózó gyertya. Ezt többször is ellenőrizték egy másik "tiszta" gyertyával is.

Azert cserélték a szelepszár szimmeringeket mert azt mondták ott eszi. Nem tudom hogy újra marták e a szelepfészkeket nem mondtak ilyet én pedig most hallok erről először. 185e km van benne de szerintük amugy valamivel több. Váltó nem morog semmi különöset nem hallok ha kinyomom a kuplungot vagy ha felengedem üresbe. (Nem volt zsigulim)

A kompressziós értékekről csak annyit tudok hogy jók. Hogy ezt hol mérték és mennyi volt elotte utana nem tudom. De abból indulok ki hogy csak tudják. Nem egy sufni tuning műhely.

Előzmény: amator11 (123055)
amator11 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123060

közben belenézve úgy látom, hogy a kesztyűtartó alatt van, néhány csavar fogja, talán 3-4

Előzmény: amator11 (123059)
amator11 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123059

Krepegés = asztali/szoba ventilátorhoz hozzá értetsz működésközben valami száraz kórót...

 

A szétkapás mikéntje érdekelne. Honnan bontsam meg?

Előzmény: Énvagyok148V (123057)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123058

Szia!

 

1. esethez. Cseréld ki a MAP szenzort, pláne ha még a gyári van benne (annak már rég meg kellett volna halnia). Csak a Bosch a jó, ne is próbálj ezen spórolni. De sajnos az sem örök életű...

 

2. Hogyan jött a diagnózis arra hogy a 4. henger "ette az olajat"? Milyen mennyiségű olaj fogyott mondjuk 1000km-en összességében és mennyi fogy most? A 4. henger gyertyáján vastag olajkoksz volt? A többin nem?

 

Előzmény: 1kabo1 (123049)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123057

Ha az a Punto egy Grande akkor valóban lehet falevél a ventilátorban (nem tettek rácsot beszívó nyíláshoz, úgy gondolták, hogy úgyse megy levél be az ablaktörlő szerkezet műanyag fedele alá..). A "krepegés" szó számomra nem jelenít meg semmilyen hangot sajnos. Én onnan szoktam tudni, hogy levél van a ventiben, hogy azt magas fordulaton járatva érezhetően és hallhatóan beremeg a járókerék. Olyankor szétkapom és kiszedem a levele(ke)t belőle. Az enyém aut. klímás, de gondolom a venti ugyanolyan szerkezetű a manuálisban is.

Előzmény: amator11 (123052)
gss Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123056

Nem akarlak bombázni a negatív sugaraimmal, de szerintem itt nagyon sántít vmi. (kb az egész)

Olajteknő tömítést nem cseréltek? Akkor hogy fértek hozzá a gyűrűkhöz?

Vagy oda kellett egy liter tömítőpaszta? (5000ft)

Mi alapján cseréltek gyűrűt? Régi gyűrűket megkaptad?

Trafóról nem is beszélve.

Milyen gyertyát tettek bele ami ilyen drága??? 

Akkor cserélték amikor a hengerfejet levették?

20e Ft-os hengerfej javítás mit takar??? 

Rendes gépműhelyben síkköszörülés, szelepek ellenőrzése csiszolása, ennyiből nem jön ki.

Üveglapra tett csiszolópapíron igazításnak meg sok.

 

De adj nekik egy esély menj vissza hogy eszi az olajat és rángat.

 

...vagy keress egy olyan szerelőt aki nem csak vaktában alkatrészcserélő (vagy legalábbis azt felszámoló).

 

Előzmény: 1kabo1 (123053)
amator11 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123055

Szia,

 

ezek igy semmit nem mondanak távolról. Csak a szerelőd tudja.

 

Ha van időd unalmas téli estéken nézz bele pl a youtube-n a Tibi műhelye videókba, hogy miért drága a motor felújítás vagy a Toyota projekt vagy 30 éves motor megmentése. Ott jól elmagyarázzák, hogy miket kell(ene) mérni.

 

DE a te eseted:

- volt egy check engine lámpa, ahhoz tartozott egy hibakód is (gyujtás vagy égéskimaradás a 4. hengerben vagy teljesen máshová mutatott. Most rángatásnál van (akár eltárolt) hibakód?

- ette az olajat. Hogy? Autópályán egyenletes tempónál vagy állandóan tiltásig forgatva, utána motorfékkel lassulás? Mennyit? 0,2-0,4 liter ezer kilométeren vagy többet?

- kompresszió jó volt. Ok, de mennyi volt előtte és mennyi utána? Volt-e jelentős eltérés hengerenként?

-ha szelepszár szimmering környéke porszáraz volt akkor csak azért cserélték mert szét volt szedve?

-Szelepfészkeket újra marták?

- Hány km van benne?

 

 

Ha ezek után is eszi az olajat (biztos eszi és nem szivárog el valahol? ) akkor nem találták meg a problémát.

 

Hidegen rángat? Mit jelent? -6 fokban indítod és elindulás után rángat vagy +15 fokban is csinálja? Az elindulás után mit jelent? Miközben engeded fel a kuplungot vagy már felengedett kuplung után is csinálja? Minden fokozatban azonos fordulatnál jelentkezik?

- alapjáraton is ingadozik a fordulat hidegen? Hideg indításnál előfordul, hogy ha nem lépsz a gázra leáll?

 

Mi történik akkor ha beindítod, hagyod járni vagy 2-3 percig, utána is csinálja?

 

Volt Zsigulid? Vagy más szivatós autó? Ott volt jellemző, hogy ha nem jól adtad rá a szivatot, akkor hidegen (akár sebességben is) bakkecske ugrásokkal ment amig nem melegedett be.

 

Ha kuplung akkor érzed a vibrációt (ütést) miközben engeded fel?

 

Üresben morog a váltó? Ha benyomod a kuplungot akkor ez megszűnik? (kinyomó vagy nyelestengely csapágy probléma).

 

Ha csak hideg motornál csinálja és melegen nem (ide értve, hogy álló  helyzetben megvárod míg kimozdul a mutató) akkor az keverékképzési vagy esetleg gyújtási probléma. Illetve a vezérlőnek nincs elég információja arról, hogy milyen meleg a víz, főtengely jeladók nem megfelelő jelet adnak és ezért indokolatlanul elszegényíti a keveréket emiatt rángat.

 

Bármi is az egy jól körülhatárolható leírással mennék vissza a szerelőhöz, hogy ekkor és ekkor csinálja, ekkor és ekkor ezt tapasztalom.

 

De egy élőadat kiolvasás sokat lendít a dolgon.

 

Előzmény: 1kabo1 (123053)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123054

Ezek után még elszállt a hűtő-fűtő előtét ellenállás. Pont aznap hogy elkészült....Roppant boldog voltam.

Szerencsére azt nem nagy dolog cserélni. Csepp a tengerbe :D 

1kabo1 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123053

A kompresszió jo. Előtte es utána is. A hengerfej javitva tisztítva ls lett.

Ennyit tudok.

 

A kopottságrol meg annyit hogy kerdeztem őket mit láttak. Azt mondták porszáraz volt a szimmering(szelepszár) de mást nem mondtak.

Es nem volt még szerelő akiben ennyire bíztam. Évtizedek óta olasz autókkal foglalkoznak. És szeretnék hinni neki. Ugyanakkor csak ez most jo negyed milliós mutatvány volt és azért mentem bele hogy megszünjon az olajfogyasztás.

 

Ezeket csinálták.

https://img2.indafoto.hu/1/1/244141_c739b50bdfcb29d23e7b632a8effc02e/27009143_da046bf30ebf30cb230575e65de32ecb_xxl.jpg

Nem működik link szolj.

Előzmény: amator11 (123051)
amator11 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123052

Sziasztok,

 

Puntó manuális klima. Ha be van kapcsolva a ventilátor (minden fokozatban és minden irányba állítva a levegő irányát) "krepegő hang" hallatszik. Mintha beszorult volna egy falevél a ventilátorhoz vagy beleérne valamibe (műanyag, esetleg a pollenszűrő környékén valami).

 

A hang a jobboldali műszerfal felőli levegő beömlő irányából jön (nem tudom, hogy merre van benne a ventilátor) ha ez segít valamit.

 

Valakinek hasonló tapasztalata volt már?

 

Köszönöm a válaszokat.

amator11 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123051

Szia,

 

Fiat ismerete nélkül.

 

 

Attól, hogy még gyűrűt cseréltetek nem biztos,  hogy nem volt annyira kopott a motor (főleg a kritikus helyeken), hogy megoldotta volna a problémát:

- előtte történt kompressziómérés? És utána?

- veszteség mérés előtte és utána volt?

- végig lett mérve a henger? Lehet most fent jó (vagy középen vagy alul) de máshol meg nem.

 

 

Nem tudjuk, hogy a gyűrűk hornya pl ki lett-e tisztítva?

Előzmény: 1kabo1 (123049)
gss Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123050

Ja, ált vagy a gyűrűnél vagy a szelepnél eszi az olajat.

...esetleg hiába cserélnek szimmeringet,a szelepvezető is kikopott annyira hogy annak a cseréje nélkül is eszi.

Inditáskor kellene élőadatot nézni.

Lehet hogy egy filléres elm327 is megmutatná hogy pl a hőérzékelő hülyeséget mér.

Map szenzor takarítás, kartergázcső repedés ellenőrzés megvolt?

Előzmény: 1kabo1 (123049)
1kabo1 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123049

Búék mindenkinek!

 

Továbbra is lenne egy olyan problémám (GP 2009. 1.4 8v) hogy hideg indítás után induláskor vagy azt kovetően berángat az autó. És erőtlenebb lesz mint általában. Olvasgattam ez ügyben, lehet hogy ez is kuplung kapcsoló? Mert az szabályozza az üzemanyagmennyiséget is. Esetleg kuplung munkahenger? Ha megmozdul a vizhőfok mutató normalizálódik a dolog és nem tapasztalok ilyet. Erre valakinek otlet tanács?

 

A másik. Novemberben check engine lett. Kapott egy motorgenerált. Trafó, gyujtáskábelek, gyertyák. (4.es henger ette az olajat) motor gyűrűzés történt es szelepszár szimeringek cseréje is meg lett. Nem szűnt a fent leirt probléma de nem is emiatt lett hanem mert leallt a 4.es henger. Azóta megy minden. De például szerintem ugyanúgy eszi az olajat. Ez rendben van? Vagy szóljak a szerelőnek? Gyűrűzés után meg kéne szűnnie az olajfogyasztásnak nem?

Köszi a válaszokat.

Varshi Creative Commons License 2022.01.08 0 1 123048

Javaslom, hogy gyári Fiat kerekeket vegyél. Egyrészt szépek, másrészt a műszakin sosem gond, harmadrészt (és talán ez a legfontosabb), erős és tartós felnik, nem hajlanak az első kátyútól.

Én 15-öst raknék fel (rugózás, padkaveszély miatt ezerszer jobb választás), persze top gumikkal.
Kétszer ilyen erős autót is csak 16-ossal hajtottam anno.

Előzmény: amator11 (123044)
amator11 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123047

185/65 R15; 195/55 R16 és 205/45 R17.

Előzmény: amator11 (123046)
amator11 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123046

Köszi,

 

csak idegen nyelvűt találtam.

 

 

gss Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123045

Ami a használatiban le van írva ehhez a motorhoz.(letölthető)

Mással bukhat műszakin.Elvileg. 

Előzmény: amator11 (123044)
amator11 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123044

Nos a projekt első szakasza lezárult.

 

:)

 

Punto  evo 1,4 Mair lett 105 LE 2010/07 havi

 

Most lassan jönnek a szakmai(bb) jellegű kérdések.

 

Első a kerék. 4*100 56,6 mm a középméret. Viszont minden féle kerékméretet láttam az autókon és kölönböző gumi oldalakon is.

 

16 "-os könnyűfém kerekeket keresünk rá. Ez jó vagy maradjunk a 15 "-osnél és esetleg szélesebb és kicsit peresebb gumit tegyünk fel?

 

Eddig amiket láttam:

175/65 R15

185/65 R15

195/55 R16

 

205/45 R17

 

Ezek közül némelyik nem is váltóméret.

amator11 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123043

Szerintem ugyanazt beszéljük, csak lehet nem olvastad végig az elejétől a gondolat menetet. Csak olvasd el újra.. :)

 

Ez ugye tipikusan a minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár esete.

 

Pont ugyanazt állítod te is mint én.

Előzmény: mantec (123042)
mantec Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123042

T amator11!

 

"Itt csak az acea C3 a megengedett olaj."
Nem.
A Fiat-nak ACEA-ra épülő, de önálló olajkövetelményei vannak.
Itt az aktuális olajkövetelmény a Fiat 9.55535-GS1.

 

"... acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl ..."
Nem.
ACEA C2-21: HTHS viszkozitás >=2,9 mPas.
ACEA C3-21: HTHS viszkozitás >=3,5 mPas.

 

"... Nem minden Acea C2 minősítésű olaj felel meg a Fiat elvárásainak ..."
De minden Fiat 9.55535-GS1 elfogadással rendelkező motorolaj rendelkezik az ACEA C2 elfogadással is.

 

"... lehet olyan ami ugyan megfelel de a Fiat nem minősítette (de ezt ugye nem tudhatjuk)..."
Ha nem tudhatjuk, akkor nincs.

Előzmény: amator11 (123032)
gss Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123041

Kb fél éve nézegetem-keresem a grande utódjaként az autókat , mivel ráérek nézegetek pár tipust, nagyritkán telefonálok-lekérdezek-cég értékeléseket nézek stb.

Az ajla kereskedő mindig a "haver megkért hogy adjam el az verdáját" dumát nyomja, és 1-2 évnél nem régebbi a cég. (ugyanaz a kereskedés sűrűn vált cégnevet) A garancia szabályok is mások a "haver autójára" meg  kereskedés saját nevére vett autóira.

Péknél egy kiflit nem mernek adni számla nélkül, ezek a nepperek hogy merik ezt megjátszani?!

 

A másik dolog: Egyik tipust leszűrtem 100ekm-re. Az első 15öt átnéztem. 12 tuti kintről behozott volt. 2ről nem lehetett eldönteni és asszem csak 1 volt tuti magyar.

:-) Oda tekerik vissza amikor behozzák ahova akarják-van pofájuk.

Tisztelet a kívételnek. Ha van ilyen.

Előzmény: amator11 (123038)
gss Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123040

énkérekelnézést

Fb bravó csoportban jópár T-jetről olvastam aminek megrepedt a leömlője, de a vezess.hu használtteszt videó alatt is olvastam róla.

Az M32 váltó kb ugyanez.

Szerencse-felhasználói szokások, körülmények függvénye. Lehet hogy csak óvatosan melegítve és visszahűtve kell használni, nem tudom.

Nálad nem jött elő, másnál vétel után 500km-re.

Olyan is volt aki fel akarta gyújtani mert előtte nem hallott ezekről a hibákról és lepődött mert sorba kijött mindkettő.

De volt olyan aki képbe volt, nem lepődött, javította azóta is használja boldogan. Nem mondtam egy szóval sem hogy ezek mindig-mindenkinek behalnak. (bár lehet hogy az M32 van vmelyikben nem tudom.)

Ezért írtam hogy problémásabb. Szerintem nem légbőlvett általános tévhitet gyártottam.

Javítani-fentartani ezekkel a hibákkal együtt sokkal-sokkal olcsóbb mint egy japánt, franciát vagy németet.

Az alkatrészárak mellet ami még nagy előny a FIAT-nél az a nagyon könnyű szerelhetőség.

(+Ráadásul jobban is néz, de ez ízlés kérdése)

Ja meg hogy a tévhitek miatt olcsóbb a használt fiat mint egy bármi más. (Vsz még egy corsától is hiába ugyanaz.) 

A két 77lovas puntómba 7-8 év alatt kb 180eKm-t tettem, egyiknél sem kellett testkábelt vagy  kormánymű szöghelyzetjeladót javítani. De ha holnap meghal, nem fogok lepődni, mert tudom hogy típushiba és nem én leszek az első akinél előfordul.

Amikor a szokásos kutyacsontot kellet cserélnem 140eKm-nél akkor sem lepődtem, hanem kifizettem a 3000ft-ot a két db-ért és 2 perc alatt egy crovával kicseréltem.

 

 

 

Előzmény: Varshi (123036)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123039

:)

 

Én két szempontot néznék: 1) legyenek fokozatok, amit majd végigjár, ne rögtön egy "csúcs"modellt vegyen.

2) biztonságos legyen. Ebben a nagyobb/újabb autók viszont mindig jobbak, pláne a biztonsági elektronikák terén.

Előzmény: amator11 (123038)
amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123038

Mondjuk úgy, hogy "van némi rálátásom" a kereskedésekre. És kicsit - hogyismondjam - nem annyira bizalom gerjesztő, hogy van vagy 10x hirdetésük és ha ránézek az árbevételükre akkor tavaly 4-10 M Ft volt. Persze tudom, osztálytársam, feleségem férjének az autóját vettem át bizományba és én a magánszemélytől veszem (akit persze sose láttam) igy arról sincs fogalmam, hogy hogyan tarthatta, stb.

 

Persze kereskedés az más, de mégiscsak.

 

Szóval szűrésben maradt az évjárat, a km, a ccm, a Le és az ár, igy kezdett bővülni a kör.

 

Hogy mire kell?

 

A fiam első autója, Pesten közlekedik, hétvégenként autópályán hazajön. 4 éves jogsi és - saját bevallása szerint - Hamiltonra is ráverne 1 kört a verseny pályán - ugye ismerős  :)

Előzmény: Varshi (123037)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123037

> Mégis szóba jöttek az 1.4 T-jetek meg a bravo is. Szinte hasonló árban vannak, de ez itt off tudom.

 

Nekem volt ugye mindkettő, aránylag újonnan. Én a Bravo felé mennék el, ha csak nem "ovijáratra" kell. Akkor viszont csakis szívó 1.4-es, és ahhoz már tényleg inkább a GP.

Előzmény: amator11 (123012)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123036

> nem akartam a T-jet tulajok lelkivilágába taposni, és a szívó benzinesekhez képest értettem a több problémát nem más márkákhoz képest.

 

Ez egy tök nagy általánosítás. Sok más modellnél aláírom, de pont a Fiatoknál nem számottevő "többlet kockázat".

 

Nyilván egy faékhez képest minden bonyolult dolog rejt magában némi lehetséges költségvonzatot, de ez a leömlő-dolog látványosan elkerült engem még hírből is, pedig követem az összes itteni olasz fórumot születése óta.

 

A szívómotor - valós érvek nélküli - istenítése anakronisztikus a T-Jet fényében, pláne 2022-ben. Ismerjük az előnyeit, erényeit a szívómotoroknak, de nekem ez olyannak tűnik, mint mikor az öreg bácsi nem látogat át a szomszéd faluba már évtizedek óta, mert ott ismeretlenek laknak, és rossz a hírük.

Előzmény: gss (123016)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123035

> A sok fosvag..

 

Ezt ne. Erre itt senki nem vevő.

Előzmény: Rigo35 (123015)
amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123034

Viszont amit nem tudok (olaj témát én már lezártam.. :) )

 

Véletlenül belebotlottam a félig Off Alfa Mitóba. Motor (majdnem) ugyanaz.  Gyártási minőségben (mert Alfa) inkább az ott kialakult sztereotipiak alapján megbizhatatlan, rozsdásodik,stb.

 

Van erről valakinek tapasztalata/véleménye? (évjárat, futásteljesítmény hasonló árban).

 

Ugye motor együttműködésre már volt példa - Ford Focus Volvo kisebbik tipusai ahol szinte azonos a motor. De ugyanez van a BMW "Prince" motorjával is, ahol a BMW, MINI, Citroen, Peugeot tipusai azonos motorral vannak szerelve, vagy a PSA Ford HDI/TDCI modelljei ahol a hengerfej és adagolásban voltak különgsége, persze ez nem azonos - általános - autó minőséget takar.

 

Mi a helyzet az Alfa Mito és Fiat Puntó vonatkozásában?

amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123033

Nem jött át semmi... csak a szöveg... :(

Előzmény: ovoid (123030)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!