Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2022.01.07 0 0 123042

T amator11!

 

"Itt csak az acea C3 a megengedett olaj."
Nem.
A Fiat-nak ACEA-ra épülő, de önálló olajkövetelményei vannak.
Itt az aktuális olajkövetelmény a Fiat 9.55535-GS1.

 

"... acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl ..."
Nem.
ACEA C2-21: HTHS viszkozitás >=2,9 mPas.
ACEA C3-21: HTHS viszkozitás >=3,5 mPas.

 

"... Nem minden Acea C2 minősítésű olaj felel meg a Fiat elvárásainak ..."
De minden Fiat 9.55535-GS1 elfogadással rendelkező motorolaj rendelkezik az ACEA C2 elfogadással is.

 

"... lehet olyan ami ugyan megfelel de a Fiat nem minősítette (de ezt ugye nem tudhatjuk)..."
Ha nem tudhatjuk, akkor nincs.

Előzmény: amator11 (123032)
gss Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123041

Kb fél éve nézegetem-keresem a grande utódjaként az autókat , mivel ráérek nézegetek pár tipust, nagyritkán telefonálok-lekérdezek-cég értékeléseket nézek stb.

Az ajla kereskedő mindig a "haver megkért hogy adjam el az verdáját" dumát nyomja, és 1-2 évnél nem régebbi a cég. (ugyanaz a kereskedés sűrűn vált cégnevet) A garancia szabályok is mások a "haver autójára" meg  kereskedés saját nevére vett autóira.

Péknél egy kiflit nem mernek adni számla nélkül, ezek a nepperek hogy merik ezt megjátszani?!

 

A másik dolog: Egyik tipust leszűrtem 100ekm-re. Az első 15öt átnéztem. 12 tuti kintről behozott volt. 2ről nem lehetett eldönteni és asszem csak 1 volt tuti magyar.

:-) Oda tekerik vissza amikor behozzák ahova akarják-van pofájuk.

Tisztelet a kívételnek. Ha van ilyen.

Előzmény: amator11 (123038)
gss Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123040

énkérekelnézést

Fb bravó csoportban jópár T-jetről olvastam aminek megrepedt a leömlője, de a vezess.hu használtteszt videó alatt is olvastam róla.

Az M32 váltó kb ugyanez.

Szerencse-felhasználói szokások, körülmények függvénye. Lehet hogy csak óvatosan melegítve és visszahűtve kell használni, nem tudom.

Nálad nem jött elő, másnál vétel után 500km-re.

Olyan is volt aki fel akarta gyújtani mert előtte nem hallott ezekről a hibákról és lepődött mert sorba kijött mindkettő.

De volt olyan aki képbe volt, nem lepődött, javította azóta is használja boldogan. Nem mondtam egy szóval sem hogy ezek mindig-mindenkinek behalnak. (bár lehet hogy az M32 van vmelyikben nem tudom.)

Ezért írtam hogy problémásabb. Szerintem nem légbőlvett általános tévhitet gyártottam.

Javítani-fentartani ezekkel a hibákkal együtt sokkal-sokkal olcsóbb mint egy japánt, franciát vagy németet.

Az alkatrészárak mellet ami még nagy előny a FIAT-nél az a nagyon könnyű szerelhetőség.

(+Ráadásul jobban is néz, de ez ízlés kérdése)

Ja meg hogy a tévhitek miatt olcsóbb a használt fiat mint egy bármi más. (Vsz még egy corsától is hiába ugyanaz.) 

A két 77lovas puntómba 7-8 év alatt kb 180eKm-t tettem, egyiknél sem kellett testkábelt vagy  kormánymű szöghelyzetjeladót javítani. De ha holnap meghal, nem fogok lepődni, mert tudom hogy típushiba és nem én leszek az első akinél előfordul.

Amikor a szokásos kutyacsontot kellet cserélnem 140eKm-nél akkor sem lepődtem, hanem kifizettem a 3000ft-ot a két db-ért és 2 perc alatt egy crovával kicseréltem.

 

 

 

Előzmény: Varshi (123036)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123039

:)

 

Én két szempontot néznék: 1) legyenek fokozatok, amit majd végigjár, ne rögtön egy "csúcs"modellt vegyen.

2) biztonságos legyen. Ebben a nagyobb/újabb autók viszont mindig jobbak, pláne a biztonsági elektronikák terén.

Előzmény: amator11 (123038)
amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123038

Mondjuk úgy, hogy "van némi rálátásom" a kereskedésekre. És kicsit - hogyismondjam - nem annyira bizalom gerjesztő, hogy van vagy 10x hirdetésük és ha ránézek az árbevételükre akkor tavaly 4-10 M Ft volt. Persze tudom, osztálytársam, feleségem férjének az autóját vettem át bizományba és én a magánszemélytől veszem (akit persze sose láttam) igy arról sincs fogalmam, hogy hogyan tarthatta, stb.

 

Persze kereskedés az más, de mégiscsak.

 

Szóval szűrésben maradt az évjárat, a km, a ccm, a Le és az ár, igy kezdett bővülni a kör.

 

Hogy mire kell?

 

A fiam első autója, Pesten közlekedik, hétvégenként autópályán hazajön. 4 éves jogsi és - saját bevallása szerint - Hamiltonra is ráverne 1 kört a verseny pályán - ugye ismerős  :)

Előzmény: Varshi (123037)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123037

> Mégis szóba jöttek az 1.4 T-jetek meg a bravo is. Szinte hasonló árban vannak, de ez itt off tudom.

 

Nekem volt ugye mindkettő, aránylag újonnan. Én a Bravo felé mennék el, ha csak nem "ovijáratra" kell. Akkor viszont csakis szívó 1.4-es, és ahhoz már tényleg inkább a GP.

Előzmény: amator11 (123012)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123036

> nem akartam a T-jet tulajok lelkivilágába taposni, és a szívó benzinesekhez képest értettem a több problémát nem más márkákhoz képest.

 

Ez egy tök nagy általánosítás. Sok más modellnél aláírom, de pont a Fiatoknál nem számottevő "többlet kockázat".

 

Nyilván egy faékhez képest minden bonyolult dolog rejt magában némi lehetséges költségvonzatot, de ez a leömlő-dolog látványosan elkerült engem még hírből is, pedig követem az összes itteni olasz fórumot születése óta.

 

A szívómotor - valós érvek nélküli - istenítése anakronisztikus a T-Jet fényében, pláne 2022-ben. Ismerjük az előnyeit, erényeit a szívómotoroknak, de nekem ez olyannak tűnik, mint mikor az öreg bácsi nem látogat át a szomszéd faluba már évtizedek óta, mert ott ismeretlenek laknak, és rossz a hírük.

Előzmény: gss (123016)
Varshi Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123035

> A sok fosvag..

 

Ezt ne. Erre itt senki nem vevő.

Előzmény: Rigo35 (123015)
amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123034

Viszont amit nem tudok (olaj témát én már lezártam.. :) )

 

Véletlenül belebotlottam a félig Off Alfa Mitóba. Motor (majdnem) ugyanaz.  Gyártási minőségben (mert Alfa) inkább az ott kialakult sztereotipiak alapján megbizhatatlan, rozsdásodik,stb.

 

Van erről valakinek tapasztalata/véleménye? (évjárat, futásteljesítmény hasonló árban).

 

Ugye motor együttműködésre már volt példa - Ford Focus Volvo kisebbik tipusai ahol szinte azonos a motor. De ugyanez van a BMW "Prince" motorjával is, ahol a BMW, MINI, Citroen, Peugeot tipusai azonos motorral vannak szerelve, vagy a PSA Ford HDI/TDCI modelljei ahol a hengerfej és adagolásban voltak különgsége, persze ez nem azonos - általános - autó minőséget takar.

 

Mi a helyzet az Alfa Mito és Fiat Puntó vonatkozásában?

amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123033

Nem jött át semmi... csak a szöveg... :(

Előzmény: ovoid (123030)
amator11 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123032

T Mantec!

 

Igen, de nem ez volt a kérdés.

 

Volt egy állítás:

"Itt csak az acea C3 a megengedett olaj."

 

Én erre azt mondtam, hogy:

"Én úgy tudtam, hogy a "acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl, mely kategóriákon belül létez(het) nek egyéb gyártói specifikációk."

 

És belinkeltem egy olajat ahol:

- amit én néztem Puntó kézikönyvet (évjáratra már nem emlékszem talán 2007-2009 között) ott Acea C2 volt aj ajánlás amihez tartozott Fiat szabvány is.

- persze lehetnek újabb Puntók (nem néztem végig az összeset) ahol már Acea C3-at ajánlanak.

 

Ezt erősítetted te (is) meg.

 

 

Leegyszerűsítve én úgy gondolom:

- Nem minden Acea C2 (vagy C3) minősítésű olaj felel meg a Fiat elvárásainak illetve

- lehet olyan ami ugyan megfelel de a Fiat nem minősítette (de ezt ugye nem tudhatjuk).

 

Én minden autónál úgy járok el, hogy az adott típusra vonatkozó viszkozitási osztály megfelelje, illetve rendelkezzen az adott gyártó márkaspecifikus minősítésével vagyis

 

Hiába Acea C2 (vagy C3) az elvárás ha az nem rendelkezik Fiat (vagy Ford, VW, Renault, stb) minősítéssel akkor azt az adott márkába nem rakom bele.

 

De ez csak az én véleményem.

Előzmény: mantec (123031)
mantec Creative Commons License 2022.01.06 0 0 123031

T amator11!

"... Selenia Digitek Pure Energ ..."

 

Egészen pontosan: ACEA C2, Fiat 9.55535-GS1.

 

olajshop.hu
olajwebshop.hu
idealo.de

Előzmény: amator11 (123023)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123030

Úgy próbáltam volna, a rendszer is úgy adta, de visszapattantak...

Előzmény: amator11 (123029)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123029

de. csak szám helyet "egy"-et irj. és szabad levél

Előzmény: ovoid (123028)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123028

OFF!

Mail-od nem él? Pü ment volna...

Előzmény: amator11 (123026)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123027

A "jó" olajhoz sok út vezet!

Az egyiken pl a jobb lábaddal jársz  :)

Én választáskor a vezetési szokásokat is! mérlegelném...

Szintén nem vitaindítónak szánom.

Előzmény: amator11 (123026)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123026

"Vigyázz, mert az olajhoz, mindenki ért ám!  :)"

 

Olajhoz is!!!!!! :)

 

Irtam nem néztem a kezelésit részletesen, más gyártókból indultam ki....

Előzmény: ovoid (123025)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123025

Vigyázz, mert az olajhoz, mindenki ért ám!  :)

Előzmény: amator11 (123024)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123024

Kíváncsiságból (nem vitát gerjesztve) belenéztem egy puntó kézikönyve ahol a Selenia Digitek Pure Energ.-t javasolja és ott is fel van tüntetve az olajadatlapon egy Fiat szabvány, míg a kézikönyvben csak olaj márkát emleget...

Előzmény: amator11 (123023)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123023

https://olajshop.hu/spg/797650/FIAT-motorolaj-szabvanyok-specifikaciok?gclid=EAIaIQobChMI9dCEsIeb9QIVx-N3Ch3VpwnLEAAYBCAAEgIU4vD_BwE

 

Én úgy tudtam, hogy a "acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl, mely kategóriákon belül létez(het) nek egyéb gyártói specifikációk.

 

Mondom ezt űgy, hogy a Fiat kézikönyvet még nem néztem, de Ford, Renault, Citroen, BMW-t igen.

 

Persze az ajánlott csereperióduson most lépjünk túl....

Előzmény: Rigo35 (123015)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123022

Köszönöm.

Előzmény: ovoid (123021)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123021

Nagymozis a szélesebbik, háromsoros kijelző.

Pl amin látszik a külső hőmérséklet is, a display bal alsó sarkában. Vagy elő jön rajta a "Cruise-control" felirat.

Ha jól tippelek ebből van többféle is (nem a turbót is  kijelzősre gondolok).

Ne vedd biztosra, de nekem, ha jól emléxem a "51803124 selesped robotic" jó lett....

 

Itt egy kis kijelzős

 

és egy nagy (hirtelen nem találtam jobb képet, bocs)

 

Alvázszám alapján, én még nemigen boldogultam, soha.....

 

Előzmény: amator11 (123020)
amator11 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123020

Koszi.

 

Mit jelent a nagy mozis? Esetleg egy link a hasznaltauto autoi kozul?

 

Alvazszam alapjan neten meg tudom nezni a gyari felszereltseget?

Előzmény: ovoid (123018)
Rigo35 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123019

Így van...

Amúgy leömlő repedést egy jól képzett hegesztő tud javítani öntvénypálcával??Vagy mi a menete?

Hallani hallottam,sajátomon még nem néztem.Yt-n láttam róla képet hol a gyenge pontja.

Bravósoknál is akkor ez a helyzet gondolom..

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (123017)
ovoid Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123018

Ha kis szerencséd van, tudja a tempomatot is.

Programban engedélyezni kell persze.

De lehet, hogy az óracsoportot is cserélned kell! Ha nagymozis, akkor talán nem. A zöld jelecske a bal alsó sarokban, még nem jelenti azt, hogy működik is!

Ha veszed a tempomat karocskát, szerezz hozzá fedőlemezt is, mert a 2. nyílás reszelve, csúnya  :)

Visszaolvasva, keresve van még bőven róla írás....

 

T-Jet Fa...a!

Lejjebb az "olajos tanács" nagyon megfontolandó, szerintem is! Tudom nehéz otthagyni egyet, amikor már körbenézted és tetszik.  De ha elhozod, sokkba fájhat!

Előzmény: amator11 (123012)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123017

Igazi férfi ezektől nem retten meg.

M32 probléma nincs GP esetén, csak az Abarth GP kapták meg, a GP T-jet igazi szarolasz 5 -ös váltót kapott.

Leömlő repedés meg majd ha jön, javítjuk.

Előzmény: gss (123016)
gss Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123016

Bocsi,nem akartam a T-jet tulajok lelkivilágába taposni, és a szívó benzinesekhez képest értettem a több problémát nem más márkákhoz képest.

 

Ki lehet fogni, elhiszem ha 2-300 ezret elmegy vki hiba nélkül, de az M32 váltó hiba, és a leömlő repedésről tényleg nem hallottatok-olvastatok!?

Rigo35 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123015

Így igaz!

A sok fosvag...en tsi meg közvetlen befecsis társaikhoz képest fényévekkel megbizhatóbb.6.éve hajtom a T-jetem,kopó alkatrészeken kívül semmi  peobléma vele.Ha valaki venni akar,szivesen adok tanácsot ezügyben.

Itt csak az acea C3 a megengedett olaj.Ha olajbeöntő sapkát levéve kokszlerakódás van a veztengely és környékén,hagyjátok azt ott.(nem belevalóval használták ).30e felejtős.Le kell harmadolni !!

Rengeteg képem munkám van fennt visszalapozgatva,csak nicket váltottam közben.

Előzmény: Directors5 (123014)
Directors5 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 123014

Miért lenne sokkal problémásabb a T-jet ? Pár dolgot felsorolnál ? 

gss Creative Commons License 2022.01.04 0 0 123013

T-jet sokkal problémásabb.

Annyira nem off,mert nagyon sokan bravóra váltanak a puntóról.

Facebookon van csoport mindkét típusra, ott kis keresgéléssel a megoldást és a korrekt-gyakorlott megoldóembert is megtalálod.

De tuti hogy itt is volt már téma, keress rá baloldalt a keresőben.

Előzmény: amator11 (123012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!