Mondjuk úgy, hogy "van némi rálátásom" a kereskedésekre. És kicsit - hogyismondjam - nem annyira bizalom gerjesztő, hogy van vagy 10x hirdetésük és ha ránézek az árbevételükre akkor tavaly 4-10 M Ft volt. Persze tudom, osztálytársam, feleségem férjének az autóját vettem át bizományba és én a magánszemélytől veszem (akit persze sose láttam) igy arról sincs fogalmam, hogy hogyan tarthatta, stb.
Persze kereskedés az más, de mégiscsak.
Szóval szűrésben maradt az évjárat, a km, a ccm, a Le és az ár, igy kezdett bővülni a kör.
Hogy mire kell?
A fiam első autója, Pesten közlekedik, hétvégenként autópályán hazajön. 4 éves jogsi és - saját bevallása szerint - Hamiltonra is ráverne 1 kört a verseny pályán - ugye ismerős :)
> Mégis szóba jöttek az 1.4 T-jetek meg a bravo is. Szinte hasonló árban vannak, de ez itt off tudom.
Nekem volt ugye mindkettő, aránylag újonnan. Én a Bravo felé mennék el, ha csak nem "ovijáratra" kell. Akkor viszont csakis szívó 1.4-es, és ahhoz már tényleg inkább a GP.
> nem akartam a T-jet tulajok lelkivilágába taposni, és a szívó benzinesekhez képest értettem a több problémát nem más márkákhoz képest.
Ez egy tök nagy általánosítás. Sok más modellnél aláírom, de pont a Fiatoknál nem számottevő "többlet kockázat".
Nyilván egy faékhez képest minden bonyolult dolog rejt magában némi lehetséges költségvonzatot, de ez a leömlő-dolog látványosan elkerült engem még hírből is, pedig követem az összes itteni olasz fórumot születése óta.
A szívómotor - valós érvek nélküli - istenítése anakronisztikus a T-Jet fényében, pláne 2022-ben. Ismerjük az előnyeit, erényeit a szívómotoroknak, de nekem ez olyannak tűnik, mint mikor az öreg bácsi nem látogat át a szomszéd faluba már évtizedek óta, mert ott ismeretlenek laknak, és rossz a hírük.
Viszont amit nem tudok (olaj témát én már lezártam.. :) )
Véletlenül belebotlottam a félig Off Alfa Mitóba. Motor (majdnem) ugyanaz. Gyártási minőségben (mert Alfa) inkább az ott kialakult sztereotipiak alapján megbizhatatlan, rozsdásodik,stb.
Van erről valakinek tapasztalata/véleménye? (évjárat, futásteljesítmény hasonló árban).
Ugye motor együttműködésre már volt példa - Ford Focus Volvo kisebbik tipusai ahol szinte azonos a motor. De ugyanez van a BMW "Prince" motorjával is, ahol a BMW, MINI, Citroen, Peugeot tipusai azonos motorral vannak szerelve, vagy a PSA Ford HDI/TDCI modelljei ahol a hengerfej és adagolásban voltak különgsége, persze ez nem azonos - általános - autó minőséget takar.
Mi a helyzet az Alfa Mito és Fiat Puntó vonatkozásában?
"Én úgy tudtam, hogy a "acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl, mely kategóriákon belül létez(het) nek egyéb gyártói specifikációk."
És belinkeltem egy olajat ahol:
- amit én néztem Puntó kézikönyvet (évjáratra már nem emlékszem talán 2007-2009 között) ott Acea C2 volt aj ajánlás amihez tartozott Fiat szabvány is.
- persze lehetnek újabb Puntók (nem néztem végig az összeset) ahol már Acea C3-at ajánlanak.
Ezt erősítetted te (is) meg.
Leegyszerűsítve én úgy gondolom:
- Nem minden Acea C2 (vagy C3) minősítésű olaj felel meg a Fiat elvárásainak illetve
- lehet olyan ami ugyan megfelel de a Fiat nem minősítette (de ezt ugye nem tudhatjuk).
Én minden autónál úgy járok el, hogy az adott típusra vonatkozó viszkozitási osztály megfelelje, illetve rendelkezzen az adott gyártó márkaspecifikus minősítésével vagyis
Hiába Acea C2 (vagy C3) az elvárás ha az nem rendelkezik Fiat (vagy Ford, VW, Renault, stb) minősítéssel akkor azt az adott márkába nem rakom bele.
Kíváncsiságból (nem vitát gerjesztve) belenéztem egy puntó kézikönyve ahol a Selenia Digitek Pure Energ.-t javasolja és ott is fel van tüntetve az olajadatlapon egy Fiat szabvány, míg a kézikönyvben csak olaj márkát emleget...
Én úgy tudtam, hogy a "acea C3" egy "általános(abb) specifikációs kategóriát jelöl, mely kategóriákon belül létez(het) nek egyéb gyártói specifikációk.
Mondom ezt űgy, hogy a Fiat kézikönyvet még nem néztem, de Ford, Renault, Citroen, BMW-t igen.
Persze az ajánlott csereperióduson most lépjünk túl....
De lehet, hogy az óracsoportot is cserélned kell! Ha nagymozis, akkor talán nem. A zöld jelecske a bal alsó sarokban, még nem jelenti azt, hogy működik is!
Ha veszed a tempomat karocskát, szerezz hozzá fedőlemezt is, mert a 2. nyílás reszelve, csúnya :)
Visszaolvasva, keresve van még bőven róla írás....
T-Jet Fa...a!
Lejjebb az "olajos tanács" nagyon megfontolandó, szerintem is! Tudom nehéz otthagyni egyet, amikor már körbenézted és tetszik. De ha elhozod, sokkba fájhat!
A sok fosvag...en tsi meg közvetlen befecsis társaikhoz képest fényévekkel megbizhatóbb.6.éve hajtom a T-jetem,kopó alkatrészeken kívül semmi peobléma vele.Ha valaki venni akar,szivesen adok tanácsot ezügyben.
Itt csak az acea C3 a megengedett olaj.Ha olajbeöntő sapkát levéve kokszlerakódás van a veztengely és környékén,hagyjátok azt ott.(nem belevalóval használták ).30e felejtős.Le kell harmadolni !!
Rengeteg képem munkám van fennt visszalapozgatva,csak nicket váltottam közben.
Mégis szóba jöttek az 1.4 T-jetek meg a bravo is. Szinte hasonló árban vannak, de ez itt off tudom.
Szóval Puntó.
Ennek milyen az elektromos kialakítása? Ha multifunkciós kormány van rajta de nincs tempómat, akkor felrakunk egyet, diagban engedélyezni és megy vagy kábelezni is kell?
Jah, gondoltam, hogy dízel mert a benzinesnek nem így néz ki a saruja, meg a dízel keményebben jár így jobban ráz mindent ami hozzá van kötve. Én nem akartam felgyújtani, mert egyébként annyi jót tett már nekem a szolgálataival, hogy akkor sem haragudnék rá ha többet sose tudnám beindítani. Mondjuk azért az igen megviselne.. :)
Én többször is megtisztítom évente, amióta meghalt az eredetije kb. 8 éves korában. Sajnos belemegy a nyomásmérő részébe a kondenzvizes olajos trutyi (hülye helyre tette a digó a fííínom Bosch cuccot...) aztán kemény mínuszokban meg belefagy és tönkreteszi a szenzort. Azt a csatit nagyon könnyen szét lehet szedni, kézre esik, sajnos ez valóban nem mondható el mindegyikről.. Olvastam olyat, hogy a motor környékén lévő csatikat csak levett negatív saruval lehet szétszedni. Hát én nem veszem le sose és mégis minden rendben van. Nyilván szétbontott csatival nem adja rá az ember a gyújtást..
Szóval a nyomásmérő nyílásába óvatosan belefolyatok egy kis WD-40-et, az ugye felold minden trutyit meg kihozza a vizet is, aztán féktisztítóval átöblítem és kész. Így még a második darab hibátlanul teszi a dolgát kb. 6 év után is.