Generátor fesszabályzó is lehet egy ok.Azt kellene megnézetned.
Vagy átmész az "Autóvillamossági eszmecserék " topikba és ott keresd Csövi-t ! Ő ,vagy más segit a továbbiakban.Nekem is Ő csinált anno távgyógyítást sikeresen.
Szia! Köszönöm, hogy reagáltál! Ami az akksit illeti, most 1 éves Varta, tehát minőségi és fiatal. 45 Ah-s a gyári 50 Ah helyett. Ez nem hiszem, hogy sokat oszt vagy szoroz ebben az esetben, ráadásul az indítóárama nagyobb is valamivel mint az eredeti volt. Az 7 évet ment, és nem azért cseréltem ki mert megdöglött, hanem kevésnek találtam a 12.1V-os feszültségét, és töltéssel sem lehetett tartósan efölé vinni. Ezután került bele egy "teszkós" 56 Ah-s akksi, ami a gari lejárta (akkor még 1 év) után egyszer úgy lemerült (nyitva maradt az ajtó, pedig elvileg lekapcsol mindent a computer egy idő után) hogy még a beltér világítás sem égett. Azt ugyan fel lehetett tölteni, de jobbnak láttam inkább "rendes" akksit venni. Így lett egy vadiúj Bosch 45Ah-s bele. Egy év után azt vettem észre mikor épp indultam el (index+lámpa fel+kormány elfordít), hogy letiltott a kormányszervó. Hoppá, mondom, ez meg mi?.. Izomból kormányoztam a célomig. Onna indulva aztán, mintha semmi nem lett volna, működött. De rövid időre rá, újra jött a tiltás.. Ejha.. Akkor elkezdtem nézelődni a neten, hogy mi lehet ez. Több helyen láttam, hogy kevés lehet az áram.. Töltést mértem, 13,8-9V körül volt. Hát ez mondom, nem acélos, de legalább van. Azóta sem mértem 14V feletti töltőfeszültséget. Na, lényeg, hogy megint új akksi jött.. és most is az van benne, az 1 éves Varta. Hát ha ez is gallyra ment ilyen rövid idő alatt, akkor a töltéssel lesz gond, szóval kezd a képbe úszni a generátor, mint gyanúsított. Vagy legalábbis a kábelezés is gyanús. Azt még tudni kell, hogy viszonylag sokat autózom, főleg munka miatt, tehát sokat is indítózom egy nap. (töltőre azért gyakran teszem)
Szóval töltőfeszültség.. vajon a többi GP-nál is 14V alatt dolgozik a rendszer? Egy generátor mennyit megy el vajon? (Csapágyai nem zajosak) Meg nekem fura az egész. Ha nincs áram elég, akkor nyekeregnie vagy kattognia kéne, de nem, tök normálisan pörög, csak van ez a "kihagyás". A kormányszervo is normálisan működik, mint nagyfogyasztó. Ja, tegnap cseréltem ki egy bontott, de szemlátomást jobb állapotú Bosch önindítóra (made in Germany) az eredetit (Hitachi, made in china) és ugyanaz a helyzet. Most nekiálltam szétszedni és megtisztogatni az elektromos csatlakozásokat és a testkábel sarujait. Hát kíváncsi vagyok hogy lesz-e változás. Ha nem, akkor meg nem tudom merre induljak. Nyilván a generátor sem örök életű, de annak a cseréjével egyelőre csak barátkozom gondolatban, mert nem 2 Ft és cserélni is elég trükkösnek tűnik a helyszűke miatt.
Ha az említett autó Grande Punto, akkor szerintem nem biztos hogy van reléje az önindítónak. Onnan tudom, hogy nemrég szívattam magamat a fiam Puntojának önindítójával. Igaz ez kicsit fiatalabb (2009) de szerintem hasonló lesz a helyzet.
A leírtak alapján meg kellene próbálni másik aksival, mert lehet hogy csak azt tréfál meg. Én egyszer a Honda Jazz-el jártam úgy, hogy többnyire korrekten pörgette az önindítót, aztán néha meg csak nyekergett, vagy nem is fordította a motort. Az aksit töltöttem, mérve jónak tűnt. Kiszedtem az önindítót, természetesen semmi baja nem volt. Később kiderült, hogy az akkumulátor halt meg trükkösen, ugyanis kisebb áramfelvételnél problémamentesen működött, de ha nagyobb áramot kellett leadnia, akkor cellazárlatba ment.
De ha az aksival minden oké, akkor akár lehet a tiéden is az indító kapcsolóbetét beégése is. Pár kommenttel visszaolvasva képet is találsz róla hogy az enyém hogy nézett ki. De sajnos ott van még az önindító behúzótekercs záró érintkezője is, ami szintén hajlamos a kontakt hibára. De még az sem kizárt, hogy az önindító szétszedése, tisztességes kitakarítása és bezsírozása is segíthet, ugyanis már a miénkben is már csak beleszáradt koszos kenőanyag volt.
Köszönöm, megnyugtattál. Azért zavart nagyon, mert nekem eddig japán autóm volt/van de se a Nissan Almera-ba, se most a Honda Jazz-ba, soha egy deci olajat sem kellett utántölteni, mindig elég volt az éves olajcsere. Illetve, volt egy 30 éves Opel corsám, ami 3-4000km után kért két deci olajat.
Segítsetek légyszi azzal, hogy melyik az önindító reléje. Ezt ugye nem köti az orrunkra gyártó... Egyesével kiszedegetni és próbálni nem akarom..
Érdekesen működik néha az önindító. Szóval van, hogy fordítom a kulcsot, akkor egy pillanatra elkapja a motort, de mintha egy újabb pillanatra megszakadna az áram és utána megint elkapná, de akkor már van hogy nem akad be az önindító fogaskereke a fogaskoszorúba és "darál" egyet. Az is különös, hogy utána megint próbálok indítani és simán megy minden. Nemrég cseréltem kuplungot, tehát a váltó le volt szedve, de többször csekkoltam is, hogy minden jól áll-e, meg van-e húzva. Nem közvetlenül a műtét után kezdte csinálni. Most 205000 km van az autóba, eredeti még az önindító is. Ja.. 2007-es 1.4 8V amiről szó van. Próbálok most mindent csekkolni.
Már nem tudom le merjem-e írni babonából, de az utolsó ilyen nem indulás óta nem csinálta újból. (lekopogom :)) ) Azt gyanítom, hogy mivel a fiamé az autó, ő használja és nem egy idegbeteg padlógázas vezető, sőt, szerintem többnyire túl alacsony fordulaton járatja, és persze a zene az mindig szól mellette, hogy így nem elég a korrekt töltéshez a generátor árama. Persze nekem ez új, mert az eddigi autóinkkal ilyen gond nem volt, de valahol olvastam hogy a fiatoknál eléggé ki van centizve a töltés.
Még mindig úgy érzem hogy mellényúlás volt ez a kocsi. Most épp azon morfondírozok, hogy a kb. kétezer kilométeren elfogyasztott négy -öt deci olaj az normális vagy sem.
A Fiat Ideám ugyanezt csinálta 2 évvel ezelőtt....egy év alatt megevett 3 akksit,menet közben szépen visszatöltött de 3 nap állás után már nem indult be.Tolásra azonnal beugrott.
Az elején túltárolt vagy cellazárlatos akksikra gondoltam de mivel az utolsót a szervíz előttem szerelte be a kocsiba és mérte be ezt elvetettem.
Első lépésként autóvillamosságisnál javaslok egy műszeres bevizsgálást,hátha elkapja,hogy mi meríti.Ennek eredményéről kinyomtatott grafikont is kapsz.
Második lépésként a testkábelek cseréje(tisztítás nem elég),illetve csatlakozópontok fémtisztára csiszolása.
Nálam végül az önindító volt a ludas,el volt öregedve túlzott áramfelvétellel dolgozott egy felújított darab beszerelése megoldott minden problémát.
A 14.4V-tal amúgy tökéletes a töltésed(fogyasztókat ráadva se mehet 14V alá)ez a része nagy valószínűséggel rendben van.
Úgy néz ki, hogy ez az autó lesz a halálom, mert az infarktusba kerget. A javítások óta eddig hibátlanul indult, viszont ma reggel amikor a fiam munkába akart menni, megmakacsolta magát és megint nem indult. Dacára annak hogy garázsban parkol, új akkumulátor van benne, gyújtáskapcsolója meg lett javítva, testkábelek letisztítva, ma mégis olyat produkált, mintha le lenne merülve az aksi. A bendix vérszegényen behúzott, de nem forgatta az önindító a motort, csak bikázva sikerül beindítani, a régi, lecserélt aksival.
Az a gyanúm, mintha nem lenne rendes töltése és lassan kifogyna. Nincs valami egyszerű módszer a töltés megfelelőségének ellenőrzésére? A töltő feszültséget egyszer mértem már rajta, az 14,4V körül volt, de azt hogy ehhez amper is társul-e és az mennyi, azt nem tudom.
Esetleg jó módszer lehet hogy beindítom és lekötöm az aksit, majd minden fogyasztót bekapcsolok hogy el bírja-e látni, vagy lefullad?
Úgy tűnik hogy az újabb légtelenítéssel rendben lett a kuplung is. Lehet valami a visszafelé légtelenítésben is, mivel ugye a tartály magasabban van mint a munkahengerek, így lehet hogy könnyebben kijön a levegő a rendszerből. Persze megvan az a lehetőség is, hogy a hengerből, csőből valami koszt, vagy szennyezett folyadékot toljunk vissza a tartályba, ami szerintem nem feltétlen jó. Viszont az az előnye biztos megvan a fordított légtelenítésnek, hogy egyedül is végezhető, különösebb vákuumos kütyü nélkül.
Nincs mégpedig azért, mert az a viszonylag erős rugócska, ami benne van a munkahengerben, és a beszereléskor, a helyére toláskor ellenünk dolgozik, az állandóan nekinyomja szerencsétlen kinyomócsapágyat a kuplungrugóknak!
Így aztán nincs holtjáték, van viszont több tízmillió fordulata az élettartama során, amit azzal a kevés, gyári kenőanyagtöltéssel kell megtennie!
Ez pontosan annyi, mint amennyit a főtengely is megtesz, csakhát ugye, annak mindene olajban tocsog, amit (elvileg) cserélgetni is kell....
Hihetetlen mit kibír az a kis csapágy!
És ha még a lábát, folyamatosan a kuplungpedálon nyugtató sofőröket is beszámítanánk.... :)
Kezd a mumusom lenni ez a kocsi. :) Kicseréltük a kuplung kinyomó hengert, működik is valamilyen szinten, de nekem nem igazán tetszik, mivel egészen a háromnegyedéig nagyon könnyű lenyomni és csak utána, nagyon rövid szakaszon emel ki. Elvileg rendesen légtelenítve lett, tehát nem levegős. Lehet hogy a kuplung főhenger is megadta magát? Gondolom hogy mivel ez hidraulikus, után állításra nincs lehetőség?
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, lementem a garázsba még egyszer megpróbálni működésre bírni a csomagtér nyitót a saját gombjával. Természetesen most sem működött. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a középkonzolon lévő központi zár gombbal bezártam magam a kocsiba, majd kinyitottam. Ezután megnyomtam a csomagtér gombot és láss csodát, működik! Nagyon úgy néz ki, hogy a fedélzeti számítógép eddig letiltva tartotta tartotta a szakadt vezeték miatt és nem érdekelte hogy kijavítottam. Szerintem a központ zár ki-be kapcsolásával újra aktiválta a csomagtér nyitást.
Már csak a kuplung munkahengert kell kicserélni ha megjön, és utána remélem jó sokáig nem lesz más gond vele.
Köszönöm, közben én is kipróbáltam, beindult nyitott csomagtartóval is, és biztos hogy a nyitás érzékelője is működik, mert amikor kinyitottam, akkor kigyulladt a nyitott ajtó visszajelzője.
Igen, a gyújtáskapcsolót elvileg megjavítottam, lekopogom hogy azóta minden alkalommal indult. Azzal csak az a gondom, hogy volt olyan periódusa, hogy napokig hibátlanul működött, aztán egyszer csak nem indult.