Segítsetek légyszi azzal, hogy melyik az önindító reléje. Ezt ugye nem köti az orrunkra gyártó... Egyesével kiszedegetni és próbálni nem akarom..
Érdekesen működik néha az önindító. Szóval van, hogy fordítom a kulcsot, akkor egy pillanatra elkapja a motort, de mintha egy újabb pillanatra megszakadna az áram és utána megint elkapná, de akkor már van hogy nem akad be az önindító fogaskereke a fogaskoszorúba és "darál" egyet. Az is különös, hogy utána megint próbálok indítani és simán megy minden. Nemrég cseréltem kuplungot, tehát a váltó le volt szedve, de többször csekkoltam is, hogy minden jól áll-e, meg van-e húzva. Nem közvetlenül a műtét után kezdte csinálni. Most 205000 km van az autóba, eredeti még az önindító is. Ja.. 2007-es 1.4 8V amiről szó van. Próbálok most mindent csekkolni.
Már nem tudom le merjem-e írni babonából, de az utolsó ilyen nem indulás óta nem csinálta újból. (lekopogom :)) ) Azt gyanítom, hogy mivel a fiamé az autó, ő használja és nem egy idegbeteg padlógázas vezető, sőt, szerintem többnyire túl alacsony fordulaton járatja, és persze a zene az mindig szól mellette, hogy így nem elég a korrekt töltéshez a generátor árama. Persze nekem ez új, mert az eddigi autóinkkal ilyen gond nem volt, de valahol olvastam hogy a fiatoknál eléggé ki van centizve a töltés.
Még mindig úgy érzem hogy mellényúlás volt ez a kocsi. Most épp azon morfondírozok, hogy a kb. kétezer kilométeren elfogyasztott négy -öt deci olaj az normális vagy sem.
A Fiat Ideám ugyanezt csinálta 2 évvel ezelőtt....egy év alatt megevett 3 akksit,menet közben szépen visszatöltött de 3 nap állás után már nem indult be.Tolásra azonnal beugrott.
Az elején túltárolt vagy cellazárlatos akksikra gondoltam de mivel az utolsót a szervíz előttem szerelte be a kocsiba és mérte be ezt elvetettem.
Első lépésként autóvillamosságisnál javaslok egy műszeres bevizsgálást,hátha elkapja,hogy mi meríti.Ennek eredményéről kinyomtatott grafikont is kapsz.
Második lépésként a testkábelek cseréje(tisztítás nem elég),illetve csatlakozópontok fémtisztára csiszolása.
Nálam végül az önindító volt a ludas,el volt öregedve túlzott áramfelvétellel dolgozott egy felújított darab beszerelése megoldott minden problémát.
A 14.4V-tal amúgy tökéletes a töltésed(fogyasztókat ráadva se mehet 14V alá)ez a része nagy valószínűséggel rendben van.
Úgy néz ki, hogy ez az autó lesz a halálom, mert az infarktusba kerget. A javítások óta eddig hibátlanul indult, viszont ma reggel amikor a fiam munkába akart menni, megmakacsolta magát és megint nem indult. Dacára annak hogy garázsban parkol, új akkumulátor van benne, gyújtáskapcsolója meg lett javítva, testkábelek letisztítva, ma mégis olyat produkált, mintha le lenne merülve az aksi. A bendix vérszegényen behúzott, de nem forgatta az önindító a motort, csak bikázva sikerül beindítani, a régi, lecserélt aksival.
Az a gyanúm, mintha nem lenne rendes töltése és lassan kifogyna. Nincs valami egyszerű módszer a töltés megfelelőségének ellenőrzésére? A töltő feszültséget egyszer mértem már rajta, az 14,4V körül volt, de azt hogy ehhez amper is társul-e és az mennyi, azt nem tudom.
Esetleg jó módszer lehet hogy beindítom és lekötöm az aksit, majd minden fogyasztót bekapcsolok hogy el bírja-e látni, vagy lefullad?
Úgy tűnik hogy az újabb légtelenítéssel rendben lett a kuplung is. Lehet valami a visszafelé légtelenítésben is, mivel ugye a tartály magasabban van mint a munkahengerek, így lehet hogy könnyebben kijön a levegő a rendszerből. Persze megvan az a lehetőség is, hogy a hengerből, csőből valami koszt, vagy szennyezett folyadékot toljunk vissza a tartályba, ami szerintem nem feltétlen jó. Viszont az az előnye biztos megvan a fordított légtelenítésnek, hogy egyedül is végezhető, különösebb vákuumos kütyü nélkül.
Nincs mégpedig azért, mert az a viszonylag erős rugócska, ami benne van a munkahengerben, és a beszereléskor, a helyére toláskor ellenünk dolgozik, az állandóan nekinyomja szerencsétlen kinyomócsapágyat a kuplungrugóknak!
Így aztán nincs holtjáték, van viszont több tízmillió fordulata az élettartama során, amit azzal a kevés, gyári kenőanyagtöltéssel kell megtennie!
Ez pontosan annyi, mint amennyit a főtengely is megtesz, csakhát ugye, annak mindene olajban tocsog, amit (elvileg) cserélgetni is kell....
Hihetetlen mit kibír az a kis csapágy!
És ha még a lábát, folyamatosan a kuplungpedálon nyugtató sofőröket is beszámítanánk.... :)
Kezd a mumusom lenni ez a kocsi. :) Kicseréltük a kuplung kinyomó hengert, működik is valamilyen szinten, de nekem nem igazán tetszik, mivel egészen a háromnegyedéig nagyon könnyű lenyomni és csak utána, nagyon rövid szakaszon emel ki. Elvileg rendesen légtelenítve lett, tehát nem levegős. Lehet hogy a kuplung főhenger is megadta magát? Gondolom hogy mivel ez hidraulikus, után állításra nincs lehetőség?
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, lementem a garázsba még egyszer megpróbálni működésre bírni a csomagtér nyitót a saját gombjával. Természetesen most sem működött. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a középkonzolon lévő központi zár gombbal bezártam magam a kocsiba, majd kinyitottam. Ezután megnyomtam a csomagtér gombot és láss csodát, működik! Nagyon úgy néz ki, hogy a fedélzeti számítógép eddig letiltva tartotta tartotta a szakadt vezeték miatt és nem érdekelte hogy kijavítottam. Szerintem a központ zár ki-be kapcsolásával újra aktiválta a csomagtér nyitást.
Már csak a kuplung munkahengert kell kicserélni ha megjön, és utána remélem jó sokáig nem lesz más gond vele.
Köszönöm, közben én is kipróbáltam, beindult nyitott csomagtartóval is, és biztos hogy a nyitás érzékelője is működik, mert amikor kinyitottam, akkor kigyulladt a nyitott ajtó visszajelzője.
Igen, a gyújtáskapcsolót elvileg megjavítottam, lekopogom hogy azóta minden alkalommal indult. Azzal csak az a gondom, hogy volt olyan periódusa, hogy napokig hibátlanul működött, aztán egyszer csak nem indult.
Már attól rettegek, hogy hiába javítottam meg a gyújtáskapcsolót, illetve cserélem ki ha megjön az új, mert lehet hogy az indítási gondot is a számítógép csinálja. :(
Ezt alátámasztja a fiam által tapasztatalak utólagos elmondása is, hogy lejtőn világított, emelkedőn elaludt a visszajelző. Igazából kicsit szégyellem is, hogy ebből még akkor nem következtettem a folyadék hiányára és akkor talán időben észrevettük volna a kuplung munkahenger hibát is. :(
Egy nagyon buta kérdés, illetve kettő. Be lehet indítani az autót nyitott csomagtartóval? És kiengedett kéziféknél ki lehet nyitni a csomagtér ajtót?
Mert nekem egyre gyanúsabb, hogy hiába nem volt hibakód a számítógépben, de valahogy mégis az szívat.
Ha jól néztem, akkor a csomagtér nyitottságát jelző vezeték volt teljesen elszakadva, de mindet kicseréltem.
"Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli? " Igen.
Én kiengedném a kéziféket.... lehúznám a fékfolyadék szintérzékelőjét.... megnézném a notórius piktogramot, hogy világít e..... áthidalnám a szintérzékelő csatlakozóját....esmeg benéznék a műszerfalra, hogy van e változás...
A kézikönyvben elvileg benne van (azt hiszem), hogy melyik jelzi a szint problémát.
Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli?
Bár azt mondtam hogy most hagyom pihenni, de azt még jó lenne tudni, hogy a kézifék visszajelző világíthat attól, hogy elfolyt a fékfolyadék elég jó nagy része a hibás kuplung kinyomó henger miatt?
Lehet hogy egyforma a cipőnk, úgy tűnik ez a kocsi is bevásárlás volt. A kétszáz már ráment pluszba és még mindig van hibája. Most ott tartok hogy nem értem az egészet. A hátsó ajtó nyitásával addig jutottam, hogy kijavítottam a szakadt vezetéket, sőt, az össze sérült szigetelésűt is kicseréltem, de a hátsó ajtó nem nyílik sem a középkonzolon lévő gombbal, sem a távkapcsolóval. Amikor megvettük, akkor még működött mindkettővel, igaz hogy a belső gombbal talán csak egyszer vagy kétszer. Aztán már a távvezérlővel se. A nyitót kiszereltem, kipróbáltam és működik. A vezetéket itt is próbáltam végig követni, de csak a sofőr lábrészig tudtam, mert utána nem tudtam rájönni hogy merre megy. Kivettem a középkonzolon lévő gombsort, kimértem és az is működik. Kerestem relét, mivel a gomboktól nagyon vékony vezetékek jönnek, úgyhogy biztosan nem direktbe megy a nyitó, de nem találtam sem a motortérben, sem bent.
Na most bevallom hogy dühös lettem. :) És dühömben úgy oldottam meg a dolgot, hogy a nyitóhoz menő vezetéket rákötöttem egy mikrokapcsoló mozgó érintkezőjére, egy pozitívot a zárójára és ami eredetileg tovább ment valahová, az meg a nyitó érintkezőre, hogy alap helyzetben megmaradjon az eredeti kapcsolás, de ha megnyomom, akkor ad egy pozitívat a nyitónak és így működik. Persze nem vagyok tőle boldog, mert nem szeretem az ilyen kókányolást. A mikrokapcsolót felfogattam a biztosíték fedél alsó részéhez mert ott volt rés és könnyen el lehet érni.
Ha majd egyszer valahol megtalálom a gyanított relét, akkor visszacsinálom, de eddig még egyetlen korrekt kapcsolási rajzot sem találtam ehhez a modellhez.
Most azt hiszem egyelőre itt pihentetem egy kicsit, úgyis áll mert még várja a megrendelt kuplung munkahengert.
Igen, mire írtál, addigra túljutottam a lámpa kiszedésen és azóta (így utólag :) ) én is okosabb lettem. Mostmár tudom, hogy a pótféklámpa kiszedésének korrekt módszere, az ovoid és a te módszered ötvözetéből áll össze.
Egy műanyag kártya sarkával, ahogy ovoid írta először a felső oldalon kell ügyködni, de nem csak a tömítés miatt, hanem meg kell keresni a négy pattintó fület és finoman benyomogatni, miközben még egy kártyával, műanyag eszközzel alányúlva, kijjebb kell húzni a tetejét 4-5 milliméterre. Ezután kell az alsó felén lévő két lemezfület megnyomni és akkor már ki lehet tolni az egészet.