Kezd a mumusom lenni ez a kocsi. :) Kicseréltük a kuplung kinyomó hengert, működik is valamilyen szinten, de nekem nem igazán tetszik, mivel egészen a háromnegyedéig nagyon könnyű lenyomni és csak utána, nagyon rövid szakaszon emel ki. Elvileg rendesen légtelenítve lett, tehát nem levegős. Lehet hogy a kuplung főhenger is megadta magát? Gondolom hogy mivel ez hidraulikus, után állításra nincs lehetőség?
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, lementem a garázsba még egyszer megpróbálni működésre bírni a csomagtér nyitót a saját gombjával. Természetesen most sem működött. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a középkonzolon lévő központi zár gombbal bezártam magam a kocsiba, majd kinyitottam. Ezután megnyomtam a csomagtér gombot és láss csodát, működik! Nagyon úgy néz ki, hogy a fedélzeti számítógép eddig letiltva tartotta tartotta a szakadt vezeték miatt és nem érdekelte hogy kijavítottam. Szerintem a központ zár ki-be kapcsolásával újra aktiválta a csomagtér nyitást.
Már csak a kuplung munkahengert kell kicserélni ha megjön, és utána remélem jó sokáig nem lesz más gond vele.
Köszönöm, közben én is kipróbáltam, beindult nyitott csomagtartóval is, és biztos hogy a nyitás érzékelője is működik, mert amikor kinyitottam, akkor kigyulladt a nyitott ajtó visszajelzője.
Igen, a gyújtáskapcsolót elvileg megjavítottam, lekopogom hogy azóta minden alkalommal indult. Azzal csak az a gondom, hogy volt olyan periódusa, hogy napokig hibátlanul működött, aztán egyszer csak nem indult.
Már attól rettegek, hogy hiába javítottam meg a gyújtáskapcsolót, illetve cserélem ki ha megjön az új, mert lehet hogy az indítási gondot is a számítógép csinálja. :(
Ezt alátámasztja a fiam által tapasztatalak utólagos elmondása is, hogy lejtőn világított, emelkedőn elaludt a visszajelző. Igazából kicsit szégyellem is, hogy ebből még akkor nem következtettem a folyadék hiányára és akkor talán időben észrevettük volna a kuplung munkahenger hibát is. :(
Egy nagyon buta kérdés, illetve kettő. Be lehet indítani az autót nyitott csomagtartóval? És kiengedett kéziféknél ki lehet nyitni a csomagtér ajtót?
Mert nekem egyre gyanúsabb, hogy hiába nem volt hibakód a számítógépben, de valahogy mégis az szívat.
Ha jól néztem, akkor a csomagtér nyitottságát jelző vezeték volt teljesen elszakadva, de mindet kicseréltem.
"Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli? " Igen.
Én kiengedném a kéziféket.... lehúznám a fékfolyadék szintérzékelőjét.... megnézném a notórius piktogramot, hogy világít e..... áthidalnám a szintérzékelő csatlakozóját....esmeg benéznék a műszerfalra, hogy van e változás...
A kézikönyvben elvileg benne van (azt hiszem), hogy melyik jelzi a szint problémát.
Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli?
Bár azt mondtam hogy most hagyom pihenni, de azt még jó lenne tudni, hogy a kézifék visszajelző világíthat attól, hogy elfolyt a fékfolyadék elég jó nagy része a hibás kuplung kinyomó henger miatt?
Lehet hogy egyforma a cipőnk, úgy tűnik ez a kocsi is bevásárlás volt. A kétszáz már ráment pluszba és még mindig van hibája. Most ott tartok hogy nem értem az egészet. A hátsó ajtó nyitásával addig jutottam, hogy kijavítottam a szakadt vezetéket, sőt, az össze sérült szigetelésűt is kicseréltem, de a hátsó ajtó nem nyílik sem a középkonzolon lévő gombbal, sem a távkapcsolóval. Amikor megvettük, akkor még működött mindkettővel, igaz hogy a belső gombbal talán csak egyszer vagy kétszer. Aztán már a távvezérlővel se. A nyitót kiszereltem, kipróbáltam és működik. A vezetéket itt is próbáltam végig követni, de csak a sofőr lábrészig tudtam, mert utána nem tudtam rájönni hogy merre megy. Kivettem a középkonzolon lévő gombsort, kimértem és az is működik. Kerestem relét, mivel a gomboktól nagyon vékony vezetékek jönnek, úgyhogy biztosan nem direktbe megy a nyitó, de nem találtam sem a motortérben, sem bent.
Na most bevallom hogy dühös lettem. :) És dühömben úgy oldottam meg a dolgot, hogy a nyitóhoz menő vezetéket rákötöttem egy mikrokapcsoló mozgó érintkezőjére, egy pozitívot a zárójára és ami eredetileg tovább ment valahová, az meg a nyitó érintkezőre, hogy alap helyzetben megmaradjon az eredeti kapcsolás, de ha megnyomom, akkor ad egy pozitívat a nyitónak és így működik. Persze nem vagyok tőle boldog, mert nem szeretem az ilyen kókányolást. A mikrokapcsolót felfogattam a biztosíték fedél alsó részéhez mert ott volt rés és könnyen el lehet érni.
Ha majd egyszer valahol megtalálom a gyanított relét, akkor visszacsinálom, de eddig még egyetlen korrekt kapcsolási rajzot sem találtam ehhez a modellhez.
Most azt hiszem egyelőre itt pihentetem egy kicsit, úgyis áll mert még várja a megrendelt kuplung munkahengert.
Igen, mire írtál, addigra túljutottam a lámpa kiszedésen és azóta (így utólag :) ) én is okosabb lettem. Mostmár tudom, hogy a pótféklámpa kiszedésének korrekt módszere, az ovoid és a te módszered ötvözetéből áll össze.
Egy műanyag kártya sarkával, ahogy ovoid írta először a felső oldalon kell ügyködni, de nem csak a tömítés miatt, hanem meg kell keresni a négy pattintó fület és finoman benyomogatni, miközben még egy kártyával, műanyag eszközzel alányúlva, kijjebb kell húzni a tetejét 4-5 milliméterre. Ezután kell az alsó felén lévő két lemezfület megnyomni és akkor már ki lehet tolni az egészet.
Nekem is sokat segítettek már itt, és anno a Punto fórumán.
Sajnos a használt autó, mindig lutri, szerintem. Ha úgy veszem én is bevásároltam vele egy kicsit, mert négy hónapon belül kétszáznál többet ráköltöttem anyagba, úgy, hogy szerelőt nem is látott!
Hogy szeretem e? Nem tudom. A Zasszonyt, jobban! :)
Csináljátok meg a fiadnak, és had élvezze.
Nekem rohadtúl tetszik, amikor másodikba, harmadikba végigforgatom, és húz, annak ellenére, hogy nem egy erőgép.
Van a fiatokban valami, mert a FIATalok is nagyon szeretik!
Az az érzése az embernek, hogy végig van nyomaték, pedig a görbéje alapján, hegyes az ....
Lassan nem tudom hogy hogy háláljam meg a sok segítséget amit kapok tőled. Minden tiszteletem! A végén még megszeretteted velem a Puntot, de az mindenképp lejön a hozzáállásodból, hogy te biztos hogy szereted a sajátodat. Talán ha lassan elfogynak a hibái, akkor én is más szemmel nézek majd rá, bár a fiam, akié a kocsi, ő eddig is szerette még a hibái ellenére is.
Az instrukciókat köszönöm, remélem így már boldogulok vele.
Ha szemből nézed, a foncsorok felöl, akkor látszik (és én is így emléxem) hogy csak alól van két acélfül.
Fennt, körmök akadnak a lemez mögé.
Lefelé is kell húzni az egészet egy kicsit...
Nomeg, mint írtam, egy "bankkártyával" végig kellene menni a gumitömítés alatt, mert az van odasűlve cefetül. Lehet közen egy kis szilikonnal nem árt segíteni a csúszást. Persze az ablaküvegre véletlen se kerüljön...
A kábelek, emlékeim szerint, a szövet szigszallag ragasztójától keményednek meg és utána, törnek is.
Ahol nem volt betekerve, az enyémben, ott még hajlékonyak voltak a vezetékek, a betekert felület alatt megkeményedett az érszigetelés, minden vezetéken!
Törtek, ferdén, élesen, elvágva a réz elemi szálakat, szépen lassan....
A szilikon vezetéken a szigetelés könnyen törik! Nem tettem az enyémbe sem!
A végén vékonyan szilikonzsíroztam a harmonika belsejét, had csuszingáljanak benne a vezetékek kedvükre.
Hú de gyorsan elküldtem :)) még neg sem köszöntem a képeket.
A javítókészletet én is néztem és tényleg horror áron vannak még az ebayon is. Azt hiszem én is házi megoldással fogom megcsinálni. Szép munkát végeztél! Ahogy én a gyári vezetékeket nézem, nagyon vastag szálúak és a műanyag szigetelés sem igazán strapabíró rajtuk, de minimum a hőingadozást nem bírják, talán ezért szakadnak/törnek el. Keresek valami extra hajlékon, ha lehet akkor szilikonos vezetéket.
A fém fülek csak alul vannak, vagy vannak fölül is? Mert én az alsókat benyomtam és az a széle meg is indult kifelé, de a felső széle nem mozdult. Azt mondod hogy nem is párhuzamosan fog kijönni, hanem kibillen? Fölfele? Nagyon nem szeretném eltörni. :)
Igen, ez is képben volt, de hihetetlen, hogy ezen spóróltak! Egy szar relén.... ilyen rajzot nem is láttam még Grande-ról.
Az ajtóborító műanyag, kárpit, könnyen reped a zár melletti sarkokban, óvatosan!
Pedig úgy kell, a kis fémlemezkéket benyomni, és közben "billenteni", az egészet, persze óvatostan. Tudom-tudom, mi az hogy óvatosan? :)
Az "O" gyűrűt nagyon odavulkanizálta a sok napsütés, műanyag lappal érdemes alányúlva végigmenni, körbe.
A bolhák helyei
Vezeték törések, egy sem volt épségben. az ablakfűtés 30Amperes biztosítékja ki is volt olvadva....
Kicserélve a sérült darabok (kapni horroráron javítókészletet, de felesleges érte pénzt adni!). Csak egy keveset hagytam rá, azt lehúztam a kerék feletti karosszériarészbe....
Közben manuálisan kiderítettem, hogy nincs relézve a bendix áramköre, direktbe megy a gyújtáskapcsolóra. :(
Fogtam szépen a kis műszerkémet és végig méregettem csatlakozóról csatlakozóra és így eljutottam közvetlenül a gyújtáskapcsolóig, amit eddig nem akartam kiszedni, de mostmár minden jel arra mutatott, hogy az lesz a ludas. (remélem!!) Szétszedtem és ez a kép fogadott.
És tisztítás után így nézett ki.
Reménykedek benne, hogy ez volt a ludas, mivel az érintkező pogácsa is meg volt pörkölődve, meg a sík érintkezőben is van egy beégési kráter. Egyelőre megtisztítottam és visszaraktam, de rendeltem újat. Eddig minden indítási kísérletnél működött.
Most egy másik problémával is küzdök, (mennyi lesz még? :( ) ami a csomagtér ajtó nem nyitása. Első nekifutásból lehúztam a kábelekről az ajtóhoz vezető gumi harmonikát és talán meg is lett a probléma oka. Ugyanis az átvezető vezetékek szigetelése több helyen szétment és találtam egy teljesen szakadt vezetéket is. Most ott akadtam el, hogy a vezetékek javításához visszább kellene húznom a köteget, de a pótféklámpát az istennek se tudom kivenni és lehúzni a csatlakozóját. Egyszerűen nem jövök rá hogy hogyan kell. Bár találtam két fém benyomós fület és benyomtam őket, de akkor se jött ki.
Köszönöm a PDF-et, de sajnos úgy tűnik annak nem sok köze ehhez az autóhoz. Sőt, egyre inkább hajlok rá, hogy nincs benne önindító relé, mert ugyan találtam olyat ami kattan indításnál, de ha azokat egyesével kivettem, akkor természetesen most minden alkalommal gond nélkül indult. Most arra szálltam rá hogy végig követem a bendix vezetéket a beltérig és megnézem az integritását, vagy hogy bent az utastérben nincs-e mégis relé. Egyelőre odáig jutottam, hogy a bendixtől egy fehér csíkos lila vezeték jön, amit fent a is megtaláltam.
Viszont ott egy csatlakozóba megy bele, aminek a másik felén természetesen már nincs lila fehér vezeték. :) De amik kijönnek belőle, azok mennek a tűzfal alatti kötegbe és nagyon úgy néz ki hogy bemennek az utastérbe. Szóval fogom a műszeremet és megpróbálom lekövetni. Aztán szétbontom a kormány burkolatot és megnézem hogy közvetlenül, (valószínűleg biztosítékon keresztül) megy-e a gyújtáskapcsolóra. Jelenleg vagy vezeték szakadásra, kontakt hibára, vagy a gyújtáskapcsoló hibájára tippelek.