Olajnyomás érzékelő problémáim vannak az 1,2 es 8 szelepes benzines vasammal.
Hideg inditáskor minden rendben van.Miután leállítom a motort,és kb 5 perc mulva startolom, a kulcs MAR elforditása után a piros olaj lámpa nem gyullad ki. Viszont a sárga háromszög felkiáltó jellel kivilágít. A motort el lehet inditani gond nélkül.
Majd ha megállok és ujbol szeretnék inditani ugyanaz a helyzet.Piros olajteknő lámpa nem gyullad ki,Sárga háromszög igen.
Ha hagyom az autót 1 órát állni,minden rendesen müködik.Piros lámpa kigyullad,az inditás után szépen elalszik.
Nagyon köszönöm a rengeteg infót, megpróbálok tematikusan végigmenni rajtuk és hátha meglesz a logika is. Azt mindig szeretem keresni, csak sajnos mostanában állandó időhiánnyal küszködöm.
Még valami: a múltkorában menet közben egy rövid időre kigyulladt a fékbetét kontroll lámpa, pedig a betétek még bőven jók.
Lehet hogy ennek is köze van hozzá?
Megnéztem az emailt is, hasznos, azt is köszi!
Most először megpróbálom az infóidat logikusan összefésűzni a tapasztaltakkal, majd elkezdek tesztelgetni és kiszűrni.
"a bekapcsolt sebességfokozat felismerése a jármű sebességének a bekapcsolt tengelykapcsoló melletti motorfordulatszámmal történő összehasonlításával történik.
A sebességtartó automatika automatikusan kikapcsol, ha:
a gyorsulás a kalibrált határérték felett van (pl. meredek ereszkedés);a lassulás egy kalibrált határérték felett van (pl. a sebességváltó kart a tengelykapcsoló használata nélkül működtetik);
A rendszer automatikusan kikapcsol, ha a Cruise Control szoftver által használt jelek helytelenek, mert azok alkatrészhibák miatt következnek be:
járműsebesség-érzékelő;
gázpedál potenciométer;
fékkapcsoló elfogadhatósága;
tengelykapcsoló kapcsoló elfogadhatósága;
Sebességtartó automatika kapcsoló elfogadhatósága és Folytatás gomb;
A sebességváltó elfogadhatósága és a sebesség növeli vagy csökkenti a kar pozícióit.
Ahogy nézem, még az is benne van, hogy talán csúszik a kuplungod?
Hiába rúgkapáltam :) lassan, gyorsan egyszerre mindkét pedált nyomni, gyorsan, lassan, nem sikerült kilövetni a tempomatot.
Sajnos a derekam nem engedi, hogy a műszerfalnak aláfeküdjek, és a kapcsolókkal szórakozzak, pedig érzésem, és az eddigi infók szerint nagy a valószinűsége. hogy ott a baj.
A MES, sokat segíthetne....
Egyik kapcsoló sem ökör összeg, de kicserélni nagy játék, mivel nem mindennap csináljuk ugyebár. Nem látsz oda, messzire kell benyúlni, közben bordák recsegnek a küszöbön...
Én nemrég cseréltem a kuplungét, mert váltáskor gyakran felpörgött a motor, az újjal azóta jó! Ebben csak egy záró érintkező van, a fékpedáléban, van egy nyitó is.
Valahol olvastam, hogy ezért kalkulálni tudja az elektronika, hogy milyen sebességgel nyomtad meg a fékpedált, és ebből pl. kalkulálni tudja hogy vészfékeztél .....
Próbáld meg, hogy egy hosszabb úton, soxor, de csak az egyik pedált használva oldod fel a tempomatot. Hátha így kiderülne melyik a bűnös (nekem a fék a gyanúsabb).
Ha valamit ki kell próbálni, szólj!
"akkor később már menet közben nem kapcsol be" = valamit nagyon zokon vesz
"Eddig még teljesen logikátlan számomra." , nyugi, utólag majd az lesz :)
Hibakeresésre esetleg hétvégén lesz időm, addig csak az infókat, ötleteket gyűjteném. Köszönöm!
ABS hibát nem jelez.
A kapcsoló úgy gondolom jó hiszen indítás után hibátlan és tartja illetve gyorsít és lassít.
Nem mindig dobja el a pedálokra sem, csak határozatlan idő után.
Viszont ha indítást követően nem kapcsolom be egyből, akkor később már menet közben nem kapcsol be, álló helyben sem, csak ha leállítom a motort és újra indítom.
Egyik napról a másikra a következőt kezdte művelni a tempomat:
Közvetlenül az autó beindítása után minden OK, vagyis bekapcsolható (visszajelző ég) rendesen működik. Majd határozatlan idő után, egy fékezést vagy váltást követően teljesen kikapcsol (visszajelző kialszik) és már menet közben nem lehet újból bekapcsolni. A motor leállítását majd újraindítását követően kezdődik minden elölről az előbb leírtak szerint.
Tapasztalt vagy hallott e már valaki hasonlóról? Mi lehet a hiba? Merre induljak a hibakereséssel? Mindenféle elmélkedés hasznos lehet!
Paraszt resettel már próbálkoztam többször, sikertelen.
Amikor rendeltem az autót nem volt szempont a tempomat, úgyhogy ebben nincs. Bár mivel sport felszereltség, lehet ott a csatlakozó és csak egy tempomatos kormánykapcsoló kellene, legalábbis pl. a Bravonál így van. De szerintem ez már így marad.
Szétkaptam, de nem látom, hogy ez a faék lény hogyan tud elromlani. Érdekel fotó is?
Mindenesetre, megjött a csere, beraktam, diagnosztikával töröltem hibakódot és most már nem riogat. Valamint kiolvasva a pedál állapotát rendesen jelzi, hogy a pedál ki van -e nyomva, vagy fel van engedve.
Köszi mindenkinek mégegyszer a cartársi lelkisegélyt, hogy ezt még akár én is meg tudom csinálni! :)
Nos ezen felbuzdulva meg még jó az idő,a leirtak alapján nekiálltam én is kikapni ezt a kapcsolót.Talpast felhuztam körömmel oldalt benyom a két pöcök és már jött is kifele a t-jetből.Szilikonnal befujtam a tengelyt ,még könyebben összenyomható.Ennyi volt számomra a karbantartás nem volt vele gond eddig se.
Igy már tényleg "sokkal egyszerűbb"-nek tűnik a dolog
Köszönjük a tájékoztatást,sokat tanultunk ebből is.
Folytatom ezt a threadet, hátha másnak is hasznos lesz.
Még amikor megírtam az utolsó nyomorgásomat a témában másnap odáig eljutottam, hogy kihúztam a tengelyt valamennyire, de ez nem hozott áttörést, így sem tudtam összenyomni kicsit sem az oldalsó pöcköt. Meg sem moccant. Ezen a ponton úgy voltam vele, hogy akkor majd szenved vele, aki többet látott már ilyet.
Aztán többnapos, egész családos hányás után most szombaton mivel már képes voltam megtenni a ház -> garázs távolságot, gondoltam a legjobb alkalom feleleveníteni hol is tartottam és és újra kicsit fejjel lefele fetrengeni a pedálok alatt.
Az eredmény: siker!
Ami sokat számított, hogy telefonnal megtekintettem hogyan néz ki az egész abban az állapotban amikor a tengely ki van húzva. Konstatáltam, hogy itt aztán marhára nem jön ki az a neten található képeken látható talpas rész, az marad a helyén. Ahogy néztem a képet a telefonon jutott eszembe, hogy ugyan képről nem adja magát, de mi lenne ha alányúlnék a körmömmel kicsit, hátha letöröm - a körmöm. De nem törtem, hanem kijött a képeken a piros, pöcök körüli rész, ami ellentart a két oldalsó pöcöknek.
Ezzel viszont még nem voltam beljebb, mivel így is alig fértem hozzá, közben ugye tartom a pedált kinyomva, mintha nem lenne holnap, hiszen nincs normális felszerelésem, amivel rögzíteni tudom a pedált kinyomott állapotában. Ráadásul tartottam attól, hogy mivel csak az egyik oldalához férek hozzá, az kevés lesz, mert két oldalon van pöcök. Ezen gondolkoztam kicsit, aztán arra jutottam, hogy nem tervezhették meg úgy, hogy szerelhetetlen legyen, következésképp elég lesz azon az oldalon benyomni a pöcköt, amihez hozzáférek. Nem kellene annyit gondolkoznom, sosem segít. Végül sikerült a körmömmel annyira megnyomni, hogy elkezdett kifele mozogni. Csak úgy nem jött volna ki, így a pöcköt benyomva tartva másik ujjaimmal elkezdtem segíteni kijátszani a kapcsolót a házából, ami végül kijött. Igazi közös munka volt ez, én és az öt ujjam.
Köszi a segítséget mindenkinek. :) Hamarosan megjön a csere, az már seperc' lesz (híres utolsó mondások könyvéből idézve), törlök egy hibakódot és beírom a linkedin profilomra, hogy már nem 1024, hanem 1025 dologban vagyok szakértő.
Néhány kép végezetül.
A lényeg ez: nem csak a tengelyt kell kihúzni. Ezt tudtam is, csak azt nem, hogy azt külön kell még... én egészen eddig azt hittem, azt ki sem tudnám húzni, mert nem olyan, mint a fórumokon a képeken a piros verzió, eleve az alapján amit addig láttam, nem is feltételeztem ezt a lehetőséget, mert nem adta magát.
Igen, emlékeztem is rá, hogy többen szenvedtek ezzel, mármint a féklámpa kapcsolójával.
Nálam a kuplung verziónál annyi a nehezítés, hogy csak az egyik pöcökhöz férsz hozzá, ahhoz is csak úgy, hogy nem látod. A másik oldali pöcökhöz pedig kinyomott pedálnál is alig, és abban a pózban szerintem más nem is fér oda, hogy kinyomja a pedált, hogy legalább azt ne kelljen kézzel kinyomva tartani. Amihez hozzáférek se tudom benyomni, olyan mintha ellentartana valami a másik oldalon. Angol fórumon írták erre, hogy ki kell kapni a kapcsoló mozgó részét és utána össze lehet nyomni már. A féklámpa kapcsolónál látom is erre a lehetőséget, de ennél nem, bár az ott leírtak szerint a kuplung verziónál is ezt kell eljátszani.
Berakom ide azt a képet, hogy ők hogyan gondolják ezt:
"Just get someone to press the clutch for you, pull out the plastic safety and pull the switch out. "
A fűtés konzolját én is néztem, hogy le kéne kapni, de annyira nem éreztem volna, hogy az segítene, mert nekem a helyhiány abból adódik, hogy nagyon közel vagyok a tűzfalhoz, mert a kapcsoló pöcke arra néz.
Hát, így vagy úgy, de ki fog az onnan jönni. Most már csak azért is megcsinálom, hogy ne hozzak szégyent a topicra. :)