Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.26 0 0 122892

Sziasztok!

 

Egyik napról a másikra a következőt kezdte művelni a tempomat:

Közvetlenül az autó beindítása után minden OK, vagyis bekapcsolható (visszajelző ég) rendesen működik. Majd határozatlan  idő után, egy fékezést vagy váltást követően teljesen kikapcsol (visszajelző kialszik) és már menet közben nem lehet újból bekapcsolni. A motor leállítását majd újraindítását követően kezdődik minden elölről az előbb leírtak szerint. 

Tapasztalt vagy hallott e már valaki hasonlóról? Mi lehet a hiba? Merre induljak a hibakereséssel? Mindenféle elmélkedés hasznos lehet! 

Paraszt resettel már próbálkoztam többször, sikertelen.

 

Köszönöm!

 

ovoid Creative Commons License 2021.10.01 0 0 122891

Köszönöm!

Én tettem az enyémbe utólag, tökéletes is....

Üdv.

Előzmény: -ikszipszilonze- (122890)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.10.01 0 0 122890

Amikor rendeltem az autót nem volt szempont a tempomat, úgyhogy ebben nincs. Bár mivel sport felszereltség, lehet ott a csatlakozó és csak egy tempomatos kormánykapcsoló kellene, legalábbis pl. a Bravonál így van. De szerintem ez már így marad.

Előzmény: ovoid (122889)
ovoid Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122889

A tied, tempomatos?

Mert ha igen, akkor lenne egy kérdésem.....

Előzmény: -ikszipszilonze- (122887)
ovoid Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122888

Köszi, nem kell, itt van szétkapva előttem az enyém....   :)

Tényleg "faék".

Ennek ellenére, amíg az új, az utolsó, kb 1mm-en kapcsol, a régi, össze-vissza, soxor már a benyomás kezdetén is.

Nem látok deformáció, koszt, kopást, de majd tovább sasolom....

Előzmény: -ikszipszilonze- (122887)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122887

Szétkaptam, de nem látom, hogy ez a faék lény hogyan tud elromlani. Érdekel fotó is?

 

Mindenesetre, megjött a csere, beraktam, diagnosztikával töröltem hibakódot és most már nem riogat. Valamint kiolvasva a pedál állapotát rendesen jelzi, hogy a pedál ki van -e nyomva, vagy fel van engedve.

 

Köszi mindenkinek mégegyszer a cartársi lelkisegélyt, hogy ezt még akár én is meg tudom csinálni! :)

Előzmény: ovoid (122880)
grande645 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122886

👋

Előzmény: Szirtee (122885)
Szirtee Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122885

Igen! Köszönöm. Autodocon egyszerűen nem találtam a karosszéria elemeknél. 

Előzmény: grande645 (122884)
grande645 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122884
Előzmény: Szirtee (122883)
Szirtee Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122883

Sziasztok!

Az A oszlopnál lévő kisablak elötti háromszög műanyag borításom meglógott. Honnan tudom pótolni ill. hogy hívják?

Köszönöm! 

Rigo35 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 122882

Rigo35 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 122881

Nos ezen felbuzdulva meg még jó az idő,a leirtak alapján nekiálltam én is kikapni ezt a kapcsolót.Talpast felhuztam körömmel oldalt benyom a két pöcök és már jött is kifele a t-jetből.Szilikonnal befujtam a tengelyt ,még könyebben összenyomható.Ennyi volt számomra a karbantartás nem volt vele gond eddig se.

Igy már tényleg "sokkal egyszerűbb"-nek tűnik a dolog

Köszönjük a tájékoztatást,sokat tanultunk ebből is.

Előzmény: -ikszipszilonze- (122879)
ovoid Creative Commons License 2021.09.25 0 0 122880

Ügyes!

De ha már kint van, miért nem kapod szét?

Főleg ha még nem rendelted meg az utódját, nézz bele.

Köszönjük!

Előzmény: -ikszipszilonze- (122879)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.09.25 0 0 122879

Folytatom ezt a threadet, hátha másnak is hasznos lesz.

Még amikor megírtam az utolsó nyomorgásomat a témában másnap odáig eljutottam, hogy kihúztam a tengelyt valamennyire, de ez nem hozott áttörést, így sem tudtam összenyomni kicsit sem az oldalsó pöcköt. Meg sem moccant. Ezen a ponton úgy voltam vele, hogy akkor majd szenved vele, aki többet látott már ilyet.

 

Aztán többnapos, egész családos hányás után most szombaton mivel már képes voltam megtenni a ház -> garázs távolságot, gondoltam a legjobb alkalom feleleveníteni hol is tartottam és és újra kicsit fejjel lefele fetrengeni a pedálok alatt. 

Az eredmény: siker!

 

Ami sokat számított, hogy telefonnal megtekintettem hogyan néz ki az egész abban az állapotban amikor a tengely ki van húzva. Konstatáltam, hogy itt aztán marhára nem jön ki az a neten található képeken látható talpas rész, az marad a helyén. Ahogy néztem a képet a telefonon jutott eszembe, hogy ugyan képről nem adja magát, de mi lenne ha alányúlnék a körmömmel kicsit, hátha letöröm - a körmöm. De nem törtem, hanem kijött a képeken a piros, pöcök körüli rész, ami ellentart a két oldalsó pöcöknek.

Ezzel viszont még nem voltam beljebb, mivel így is alig fértem hozzá, közben ugye tartom a pedált kinyomva, mintha nem lenne holnap, hiszen nincs normális felszerelésem, amivel rögzíteni tudom a pedált kinyomott állapotában. Ráadásul tartottam attól, hogy mivel csak az egyik oldalához férek hozzá, az kevés lesz, mert két oldalon van pöcök. Ezen gondolkoztam kicsit, aztán arra jutottam, hogy nem tervezhették meg úgy, hogy szerelhetetlen legyen, következésképp elég lesz azon az oldalon benyomni a pöcköt, amihez hozzáférek. Nem kellene annyit gondolkoznom, sosem segít. Végül sikerült a körmömmel annyira megnyomni, hogy elkezdett kifele mozogni. Csak úgy nem jött volna ki, így a pöcköt benyomva tartva másik ujjaimmal elkezdtem segíteni kijátszani a kapcsolót a házából, ami végül kijött. Igazi közös munka volt ez, én és az öt ujjam.

 

Köszi a segítséget mindenkinek. :) Hamarosan megjön a csere, az már seperc' lesz (híres utolsó mondások könyvéből idézve), törlök egy hibakódot és beírom a linkedin profilomra, hogy már nem 1024, hanem 1025 dologban vagyok szakértő.

 

Néhány kép végezetül.

 

 

 

 

A lényeg ez: nem csak a tengelyt kell kihúzni. Ezt tudtam is, csak azt nem, hogy azt külön kell még... én egészen eddig azt hittem, azt ki sem tudnám húzni, mert nem olyan, mint a fórumokon a képeken a piros verzió, eleve az alapján amit addig láttam, nem is feltételeztem ezt a lehetőséget, mert nem adta magát. 

 

#tjet #kuplungkapcsolo #clutchswitch

Előzmény: -ikszipszilonze- (122875)
grande645 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 122878
Előzmény: -ikszipszilonze- (122875)
ovoid Creative Commons License 2021.09.19 0 0 122877

Nekem is volt (van ) gondom a kuplungpedál kapcsolójával.

Váltáskor, állandóan felpörgött a motor.

Ez a kapcsoló volt a gond! Nem nyomódott be eléggé, alaphelyzetben.

Túl azon, hogy tényleg macerás kivenni, én sajnos nem birom, a fejenállós/befekvéses szerelési módot.

Valami tubusnak a tetejéből csináltam egy kupakot, ráragasztottam és azóta jó.

Persze kiszedem majd valahogy, és csere, vagy javítás lesz belőle, attól függően, hogy szétszedhető e.

Mindenesetre, ha kézben az új, akkor már könnyebb lehet azt a piros biztosítót kihúzni....

Előzmény: -ikszipszilonze- (122875)
grande645 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 122876

Sorry,elkerülte a figyelmem hogy neked a kuplungpedálnál van problémád,nem a féklámpa kapcsolónál.

De ha abból indulunk ki hogy azt is 🚹 rakta oda,-aki nem volt ügyesebb nálad -akkor talán nem fog ki rajtad sem :D

Grande Feri "szarolaszozott" egy sort de úgy emlékszem ő is megoldotta...

Ne add fel!

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (122875)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.09.19 0 0 122875

Igen, emlékeztem is rá, hogy többen szenvedtek ezzel, mármint a féklámpa kapcsolójával.

Nálam a kuplung verziónál annyi a nehezítés, hogy csak az egyik pöcökhöz férsz hozzá, ahhoz is csak úgy, hogy nem látod. A másik oldali pöcökhöz pedig kinyomott pedálnál is alig, és abban a pózban szerintem más nem is fér oda, hogy kinyomja a pedált, hogy legalább azt ne kelljen kézzel kinyomva tartani. Amihez hozzáférek se tudom benyomni, olyan mintha ellentartana valami a másik oldalon. Angol fórumon írták erre, hogy ki kell kapni a kapcsoló mozgó részét és utána össze lehet nyomni már. A féklámpa kapcsolónál látom is erre a lehetőséget, de ennél nem, bár az ott leírtak szerint a kuplung verziónál is ezt kell eljátszani.

Berakom ide azt a képet, hogy ők hogyan gondolják ezt:

"Just get someone to press the clutch for you, pull out the plastic safety and pull the switch out. "

 

 

A fűtés konzolját én is néztem, hogy le kéne kapni, de annyira nem éreztem volna, hogy az segítene, mert nekem a helyhiány abból adódik, hogy nagyon közel vagyok a tűzfalhoz, mert a kapcsoló pöcke arra néz.

Hát, így vagy úgy, de ki fog az onnan jönni. Most már csak azért is megcsinálom, hogy ne hozzak szégyent a topicra. :)

Jelentkezem.

Előzmény: grande645 (122874)
grande645 Creative Commons License 2021.09.18 0 0 122874

Halihó!

 

Világít a féklámpa állandóan,és ha nyomod neki nem akar menni?

 

Hát legyél már kemény férfi!(mint a kád széle) és állj neki ne hozz rám szégyent :D

 

Ha nem megy ,keresd vissza a 121841-121845 ös képpel illusztrált hozzászólásomat (2018.12.12.)

Ne hozz szégyent rám,meg tudod Te azt csinálni!

 

Na hajrá,türelem,kitartás,és várom a beszámolódat!

Előzmény: -ikszipszilonze- (122873)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.09.18 0 0 122873

Azt mondja őnarancssága, hogy hill holder unavailable.

Nem szép dolog ezzel zaklatni szegény júzert, de hát már nem mai csirke az autó, elnézem neki.

Az internet népe nagyrészt azt állítja, hogy a kuplungnál van egy kapcsoló és az tud elfáradni. Dobtam egy hátast a pedálokhoz és valóban igaz az állítás, van ott egy kapcsoló. A törzsi rituáléknak megfelelően megmozgattam, megsimogattam, kábelt kihúztam és vissza, megígértem neki, hogy felgyújtom, de nem múlt el a zaklatás. Megnéztem diagnosztikával az ABS/ESP modult és ott virít a hibakód, miszerint clutch switch failure van, valamint kiolvastam a pedálról mit gondol. Azt gondolja, be van az nyomva, akkor is, ha nem. Szóval gyanakszom, hogy ezt a kapcsolót ki kellene cserélni.

Kiolvasva az internetet arra jutottam, hogy kinyomott kuplung pedálnál a kapcsoló pöckét (amit benyomva érzékeli a pedál pozícióját) ki kellene húzni, ezáltal össze tudom nyomni, majd a két kis oldalsó pöcköt a kapcsolón és kihúzhatom a helyéről. A problémám csak az, hogy a telefonnal készített képek alapján nekem nem olyan a kapcsoló mozgó pöcök része, mint amire írják, hogy első lépésként azt kellene kihúzni a boldoság útjára való lépéshez. Egyelőre az erre alkalmas szerszámnak még nem szóltam, hogy feladat lenne, gondoltam előtte kérdezek, bár ilyet igazi férfi nem tesz, pláne autó témában.

 

Szóval ami nekem van az ilyen:

 

Az internet népe viszont erre írja, hogy a pöcköt ki kell húzni, utána tudom csak összenyomni az oldalsó pöcköket, ami rögzíti ezt a kis huncut szerkezetet a helyére:

 

Mi lehet az igazság? Álljak neki és tépjem meg a fejét, mintha nem lenne holnap? 

Akár el is vihetném szerelőhöz, pláne, hogy az éves olajcsere most jön, de hát ő megcsinálná 1 perc alatt, aztán csak rosszul érezném magam, hogy még ezt sem tudom megcsinálni, micsoda férfi vagyok én?!

grande645 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 122872

Szia!

Ha az "ütközés"után változott meg a hangja én mindenképp a kipufogórendszerre gyanakodnék.Elől a motor alatti flexibilis cső kiszakadhat,vagy hátul a dob/felfogatás sérült.

Járó motornál a kipufogócsövet egy ronggyal bedugaszolva esetleg kiszűrhető melyik részen fúj ki.

Előzmény: CsZs94 (122871)
CsZs94 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 122871

Sziasztok,

 

Van egy 2008-as Fiat Grande Puntom, 1.3 Jtd multijet 90LE, dízel, 6 sebességes. Közvetlen műszaki vizsga után "fennakadt" egy felgyűrt aszfaltszakaszban. Kanyar után rögtön, kikerülni sajnos nem tudtam, jöttek szembe. Látni nem láttam semmi sérülést, hangja is rendben volt. Viszont másnap munkába menet észrevettem, hogy főként 70km/h felett 1800-1900-as fordulatnál sokkal hangosabb lett az autó, mint eddig, 2000-nél viszont visszahalkul. Váltástól független, minden fokozatban csinálja ezen a fordulaton, de ha üresben pörgetem a motort nem csinálja. Voltam vele szerelőnél, de azt mondta ez a hang teljesen normális, ne törődjek vele. Minden hétköznap használom, pályán közlekedek vele napi kb. 180km-t. Olajcsere 10ezer km-ént van, szerelő 3 havonta átnézi a sok km miatt. Mást nem vettem észre, teljesítménye nem romlott, nem fogyaszt többet, csak a hangja lett nagyobb az adott tartományban. Mivel az "ütközés" után jött elő, csak ahhoz tudom kötni. Van valakinek valami ötlete? Nem igazán értek hozzá, de legalább tudnám mit nézessek meg a szerelővel, mert nemigen érti a problémám, beletörődni pedig nem szeretnék, mert eddig nem ilyen volt. Ha ez számít: az előző tulaj kiiktatta az EGR szelepet.

 

Köszi a válaszokat,

Zsófi

 

grande645 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 122870

Én 133 ezret mentem az enyémmel,45e és 88e km-nél tisztítottam.

Előzmény: Kormi76 (122869)
Kormi76 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 122869

12ezret mentem eddig az autóval az EGR-rel még semmi gondom nem volt.Kopp-kopp.

Előzmény: Méézi (122866)
ovoid Creative Commons License 2021.09.09 0 0 122868

Az előző beírásomban a "kismozis", félreérthető.

Tudom, hogy nem a kismozis volta miatt nem tanítható, azt inkább csak támpontként közöltem....

Előzmény: ovoid (122867)
ovoid Creative Commons License 2021.09.09 0 0 122867

Urak!

2006-os Grande 1,4   8V benzines Dynamic-be keresek óracsoportot, ami tudja mutatni a tempomat dolgait is.

Bármi segítség jól jönne, akár a tuti biztos gyári cikkszáma is.

Az eredetije kismozis, és sajna nem tanítható rá....

Köszönöm.

Méézi Creative Commons License 2021.08.24 0 0 122866

Mi a tapasztalatod az egr szeleppel kapcsolatban (1.4 16v), mennyi gond van vele?

Nekem kb. 3e km-rel ezelőtt lett kitisztítva, nem először, de megint vacakol.

Előzmény: Kormi76 (122836)
gss Creative Commons License 2021.08.24 0 1 122865

én contitech vezmű szíj készletet tettem fel vízpumpával (0CT1115WP1)

hosszbordásat is érdemes egyuttal 

yt-on van video, rögzítő nélkül simán megoldható

 

aux:2 perc betenni, ebayról párszáz ft

 

Előzmény: Szirtee (122863)
Samott Creative Commons License 2021.08.24 0 1 122864

Aux csati nagyon egyszeru, a radio hatuljan van mini iso abba kell bedugni, a kozepkonzol alatt szepen ki lehet vezetni a valto ele a poharartok kornyeken. Gyari melynyomo bonyolultabb, mert ugy tudom ha nincs, akkor a kabelkoteg sincs kiepitve oda.

Előzmény: Szirtee (122863)
Szirtee Creative Commons License 2021.08.22 0 0 122863

Sziasztok!

 

Múlthéten vásárolt punton szeretnék olaj ill. Vezérléscserét, van valamilyen márka amit kifejezetten ajánlotok?

 

Másik kérdésem, hogy szeretnék aux csatit berakni, nagyon macera a beszerelés? (gyári rádió) + létezik valami gyári mélynyomó amit lehet bontottan szerezni? 

 

Köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!