Folytatom ezt a threadet, hátha másnak is hasznos lesz.
Még amikor megírtam az utolsó nyomorgásomat a témában másnap odáig eljutottam, hogy kihúztam a tengelyt valamennyire, de ez nem hozott áttörést, így sem tudtam összenyomni kicsit sem az oldalsó pöcköt. Meg sem moccant. Ezen a ponton úgy voltam vele, hogy akkor majd szenved vele, aki többet látott már ilyet.
Aztán többnapos, egész családos hányás után most szombaton mivel már képes voltam megtenni a ház -> garázs távolságot, gondoltam a legjobb alkalom feleleveníteni hol is tartottam és és újra kicsit fejjel lefele fetrengeni a pedálok alatt.
Az eredmény: siker!
Ami sokat számított, hogy telefonnal megtekintettem hogyan néz ki az egész abban az állapotban amikor a tengely ki van húzva. Konstatáltam, hogy itt aztán marhára nem jön ki az a neten található képeken látható talpas rész, az marad a helyén. Ahogy néztem a képet a telefonon jutott eszembe, hogy ugyan képről nem adja magát, de mi lenne ha alányúlnék a körmömmel kicsit, hátha letöröm - a körmöm. De nem törtem, hanem kijött a képeken a piros, pöcök körüli rész, ami ellentart a két oldalsó pöcöknek.
Ezzel viszont még nem voltam beljebb, mivel így is alig fértem hozzá, közben ugye tartom a pedált kinyomva, mintha nem lenne holnap, hiszen nincs normális felszerelésem, amivel rögzíteni tudom a pedált kinyomott állapotában. Ráadásul tartottam attól, hogy mivel csak az egyik oldalához férek hozzá, az kevés lesz, mert két oldalon van pöcök. Ezen gondolkoztam kicsit, aztán arra jutottam, hogy nem tervezhették meg úgy, hogy szerelhetetlen legyen, következésképp elég lesz azon az oldalon benyomni a pöcköt, amihez hozzáférek. Nem kellene annyit gondolkoznom, sosem segít. Végül sikerült a körmömmel annyira megnyomni, hogy elkezdett kifele mozogni. Csak úgy nem jött volna ki, így a pöcköt benyomva tartva másik ujjaimmal elkezdtem segíteni kijátszani a kapcsolót a házából, ami végül kijött. Igazi közös munka volt ez, én és az öt ujjam.
Köszi a segítséget mindenkinek. :) Hamarosan megjön a csere, az már seperc' lesz (híres utolsó mondások könyvéből idézve), törlök egy hibakódot és beírom a linkedin profilomra, hogy már nem 1024, hanem 1025 dologban vagyok szakértő.
Néhány kép végezetül.
A lényeg ez: nem csak a tengelyt kell kihúzni. Ezt tudtam is, csak azt nem, hogy azt külön kell még... én egészen eddig azt hittem, azt ki sem tudnám húzni, mert nem olyan, mint a fórumokon a képeken a piros verzió, eleve az alapján amit addig láttam, nem is feltételeztem ezt a lehetőséget, mert nem adta magát.
Igen, emlékeztem is rá, hogy többen szenvedtek ezzel, mármint a féklámpa kapcsolójával.
Nálam a kuplung verziónál annyi a nehezítés, hogy csak az egyik pöcökhöz férsz hozzá, ahhoz is csak úgy, hogy nem látod. A másik oldali pöcökhöz pedig kinyomott pedálnál is alig, és abban a pózban szerintem más nem is fér oda, hogy kinyomja a pedált, hogy legalább azt ne kelljen kézzel kinyomva tartani. Amihez hozzáférek se tudom benyomni, olyan mintha ellentartana valami a másik oldalon. Angol fórumon írták erre, hogy ki kell kapni a kapcsoló mozgó részét és utána össze lehet nyomni már. A féklámpa kapcsolónál látom is erre a lehetőséget, de ennél nem, bár az ott leírtak szerint a kuplung verziónál is ezt kell eljátszani.
Berakom ide azt a képet, hogy ők hogyan gondolják ezt:
"Just get someone to press the clutch for you, pull out the plastic safety and pull the switch out. "
A fűtés konzolját én is néztem, hogy le kéne kapni, de annyira nem éreztem volna, hogy az segítene, mert nekem a helyhiány abból adódik, hogy nagyon közel vagyok a tűzfalhoz, mert a kapcsoló pöcke arra néz.
Hát, így vagy úgy, de ki fog az onnan jönni. Most már csak azért is megcsinálom, hogy ne hozzak szégyent a topicra. :)
Azt mondja őnarancssága, hogy hill holder unavailable.
Nem szép dolog ezzel zaklatni szegény júzert, de hát már nem mai csirke az autó, elnézem neki.
Az internet népe nagyrészt azt állítja, hogy a kuplungnál van egy kapcsoló és az tud elfáradni. Dobtam egy hátast a pedálokhoz és valóban igaz az állítás, van ott egy kapcsoló. A törzsi rituáléknak megfelelően megmozgattam, megsimogattam, kábelt kihúztam és vissza, megígértem neki, hogy felgyújtom, de nem múlt el a zaklatás. Megnéztem diagnosztikával az ABS/ESP modult és ott virít a hibakód, miszerint clutch switch failure van, valamint kiolvastam a pedálról mit gondol. Azt gondolja, be van az nyomva, akkor is, ha nem. Szóval gyanakszom, hogy ezt a kapcsolót ki kellene cserélni.
Kiolvasva az internetet arra jutottam, hogy kinyomott kuplung pedálnál a kapcsoló pöckét (amit benyomva érzékeli a pedál pozícióját) ki kellene húzni, ezáltal össze tudom nyomni, majd a két kis oldalsó pöcköt a kapcsolón és kihúzhatom a helyéről. A problémám csak az, hogy a telefonnal készített képek alapján nekem nem olyan a kapcsoló mozgó pöcök része, mint amire írják, hogy első lépésként azt kellene kihúzni a boldoság útjára való lépéshez. Egyelőre az erre alkalmas szerszámnak még nem szóltam, hogy feladat lenne, gondoltam előtte kérdezek, bár ilyet igazi férfi nem tesz, pláne autó témában.
Szóval ami nekem van az ilyen:
Az internet népe viszont erre írja, hogy a pöcköt ki kell húzni, utána tudom csak összenyomni az oldalsó pöcköket, ami rögzíti ezt a kis huncut szerkezetet a helyére:
Mi lehet az igazság? Álljak neki és tépjem meg a fejét, mintha nem lenne holnap?
Akár el is vihetném szerelőhöz, pláne, hogy az éves olajcsere most jön, de hát ő megcsinálná 1 perc alatt, aztán csak rosszul érezném magam, hogy még ezt sem tudom megcsinálni, micsoda férfi vagyok én?!
Ha az "ütközés"után változott meg a hangja én mindenképp a kipufogórendszerre gyanakodnék.Elől a motor alatti flexibilis cső kiszakadhat,vagy hátul a dob/felfogatás sérült.
Járó motornál a kipufogócsövet egy ronggyal bedugaszolva esetleg kiszűrhető melyik részen fúj ki.
Van egy 2008-as Fiat Grande Puntom, 1.3 Jtd multijet 90LE, dízel, 6 sebességes. Közvetlen műszaki vizsga után "fennakadt" egy felgyűrt aszfaltszakaszban. Kanyar után rögtön, kikerülni sajnos nem tudtam, jöttek szembe. Látni nem láttam semmi sérülést, hangja is rendben volt. Viszont másnap munkába menet észrevettem, hogy főként 70km/h felett 1800-1900-as fordulatnál sokkal hangosabb lett az autó, mint eddig, 2000-nél viszont visszahalkul. Váltástól független, minden fokozatban csinálja ezen a fordulaton, de ha üresben pörgetem a motort nem csinálja. Voltam vele szerelőnél, de azt mondta ez a hang teljesen normális, ne törődjek vele. Minden hétköznap használom, pályán közlekedek vele napi kb. 180km-t. Olajcsere 10ezer km-ént van, szerelő 3 havonta átnézi a sok km miatt. Mást nem vettem észre, teljesítménye nem romlott, nem fogyaszt többet, csak a hangja lett nagyobb az adott tartományban. Mivel az "ütközés" után jött elő, csak ahhoz tudom kötni. Van valakinek valami ötlete? Nem igazán értek hozzá, de legalább tudnám mit nézessek meg a szerelővel, mert nemigen érti a problémám, beletörődni pedig nem szeretnék, mert eddig nem ilyen volt. Ha ez számít: az előző tulaj kiiktatta az EGR szelepet.
Aux csati nagyon egyszeru, a radio hatuljan van mini iso abba kell bedugni, a kozepkonzol alatt szepen ki lehet vezetni a valto ele a poharartok kornyeken. Gyari melynyomo bonyolultabb, mert ugy tudom ha nincs, akkor a kabelkoteg sincs kiepitve oda.
Múlthéten vásárolt punton szeretnék olaj ill. Vezérléscserét, van valamilyen márka amit kifejezetten ajánlotok?
Másik kérdésem, hogy szeretnék aux csatit berakni, nagyon macera a beszerelés? (gyári rádió) + létezik valami gyári mélynyomó amit lehet bontottan szerezni?
Első autó vásárlás elött állok elég sokat nézegettem a GP-ket, öcsém is ezt ajánlotta 1m körüli árkategóriában.
Mit kéne megnéznem feltétlenül vásárlás elött? Próbáltam visszaolvasgatni de ilyen jellegű kérdést nem találtam ameddig eljutottam. Ill. tudtok-e ajánlani valami helyet ahol normális kereskedő árulja.
1.4 16v-t ajánlotta öcsém a nagyobb teljesítmény ill. 6. sebesség miatt, de javarészt városban fogom használni ezért nem ragaszkodom hozzá ha megbízhatóbbnak tartjátok a 8 szelepest.
Vártam, hogy nálam nagyobb tudásúak szóljanak hozzá, de nyár van....
Szerintem nem szabad túlragozni, törekedj a gyári alkatrész beszerzésére!
Tudom nem egyszerű a dolog, mert szeretnél kényelmesebbet, korszerűbbet, olcsóbban, stb..
Sajnos a márkanév, ma már nemigen garancia semmire. Mindent gyártanak mindenhol. Sőt van olyan név, ami már csak csomagoló, pedig valamikor a versenysportban is megállta a helyét...
Az általad említett márka, nálam pl. többet már, nem rúg labdába.
A prémium márkák talán még jók, de ha azt teszel be, máris kétszer annyit ér a kocsid, gondolom ez nem cél :)
Akár mit is veszel jól nézd meg a boltban! Ereszti e az olajat (igen, új alkatrészről beszélek!), ha van rajta szinjelzés, egyforma e a két gátlón, egyformán, "könnyen" járnak e ki-be, van e közben reszelésszerű érzés ....?
Lehet szórakoztatni is a boltost, pl úgy hogy egymás mellé rakod összenyomod őket, elengeded, és figyeled egyformán jönnek e ki a szárak. Már itt szólok, nem lepődj meg!
Vagy ami sokkal lényegesebb talán, hogy egymásra rakva, és összenyomva egyidőben ülnek e be? A közepét valaki segítségével fogjátok meg mert ha szétcsúszik....
Üdv! Hátsó lengéscsillapitó ügyben érdeklődök ,kinek melyik márka vált be.Műszakin megbukott,ill megcsinálták az előműszakit.rázópadon 21...23..mondták 20ig jó,de cserés.
Meg egyéb apróság: szélvédő repedt (50lesz holnap ),oldalindex csere (mert fekete futófényes ) ,j.e. tompitott kiégett,hátsó ablakspricni nem nyom (már javitva,gumicső törés ).
Nyugodtan leirhatja mindenki a véleményét teló miatt.Egyébként Kyb...kayaba márkában gondolkodom.