Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szirtee Creative Commons License 2021.08.17 0 0 122857

Köszönöm az infókat. Vezess.hut már vagy 3x megnéztem ill. Csekkoltam a hsz-okat korábban. 

Ma 4et megnéztem végül 1.4.8v lett! Ha minden jól megy akkor szombaton már róhatjuk együtt a köröket! 

 

 

gss Creative Commons License 2021.08.16 0 0 122856

a 8v nyomatékosabb,városban ez szerintem jobb

tipushibák: https://www.youtube.com/watch?v=YEXSAdYsj2c

hozzászólásokat is olvasd végig

 

+totalcar/népitélet ha olvasni akarsz még

Előzmény: Szirtee (122854)
ovoid Creative Commons License 2021.08.16 0 0 122855

"ha megbízhatóbbnak tartjátok a 8 szelepest."

Igen, annak, már csak azért is, mert ami nincs benne, az nem is romlik el.  :)

Amúgy, baloldalt a keresés ablakában, a neked megfelelő szavakra rákereshetsz, és mindent megtalálsz.

Mi nem tudhatjuk, hogy neked mik számítanak elsősorban....

Azzal azért számolj, hogy az elején rá kell költeni biztosan.

Üdv, sikeres vásárlást!

Előzmény: Szirtee (122854)
Szirtee Creative Commons License 2021.08.16 0 0 122854

Sziasztok!

 

Első autó vásárlás elött állok elég sokat nézegettem a GP-ket, öcsém is ezt ajánlotta 1m körüli árkategóriában.

Mit kéne megnéznem feltétlenül vásárlás elött? Próbáltam visszaolvasgatni de ilyen jellegű kérdést nem találtam ameddig eljutottam. Ill. tudtok-e ajánlani valami helyet ahol normális kereskedő árulja.

1.4 16v-t ajánlotta öcsém a nagyobb teljesítmény ill. 6. sebesség miatt, de javarészt városban fogom használni ezért nem ragaszkodom hozzá ha megbízhatóbbnak tartjátok a 8 szelepest.

 

Eladó használt FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V Emotion, 2006/5, Sötétkék színű - Használtautó.hu (hasznaltauto.hu)

 

Eladó használt FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V Emotion Tempomat-T.radar-DigitK.-6xLégzsák, 2007/6, Kék (metál) színű - Használtautó.hu (hasznaltauto.hu)

 

Egyenlőre ezt a kettőt találtam. (Felsőnél kopottak a bőr dolgok ez annyira nem zavar mert olvastam, hogy nem a legjobb minőségűek)

 

Köszönöm előre is a segítséget!

ovoid Creative Commons License 2021.08.16 0 0 122853

Szia!

 

Vártam, hogy nálam nagyobb tudásúak szóljanak hozzá, de nyár van....

 

Szerintem nem szabad túlragozni, törekedj a gyári alkatrész beszerzésére!

Tudom nem egyszerű a dolog, mert szeretnél kényelmesebbet, korszerűbbet, olcsóbban, stb..

Sajnos a márkanév, ma már nemigen garancia semmire. Mindent gyártanak mindenhol. Sőt van olyan név, ami már csak csomagoló, pedig valamikor a versenysportban is megállta a helyét...

 

Az általad említett márka, nálam pl. többet már, nem rúg labdába.

 

A prémium márkák talán még jók, de ha azt teszel be, máris kétszer annyit ér a kocsid, gondolom ez nem cél  :)

Akár mit is veszel jól nézd meg a boltban! Ereszti e az olajat (igen, új alkatrészről beszélek!), ha van rajta szinjelzés, egyforma e a két gátlón, egyformán, "könnyen" járnak e ki-be, van e közben reszelésszerű érzés ....?

 

Lehet szórakoztatni is a boltost, pl úgy hogy egymás mellé rakod összenyomod őket, elengeded, és figyeled egyformán jönnek e ki a szárak. Már itt szólok, nem lepődj meg!

Vagy ami sokkal lényegesebb talán, hogy egymásra rakva, és összenyomva egyidőben ülnek e be? A közepét valaki segítségével fogjátok meg mert ha szétcsúszik....

 

Legyél  tudatos vásárló!

 

Várd el, hogy a pénzedért azt adják amit kérsz!!!

 

A leírtakat tapasztaltam, nem kitaláltam!

 

Off, irígyellek a T-jet  -ért  :)

Előzmény: Dave Kindig (122852)
Dave Kindig Creative Commons License 2021.08.09 0 0 122852

Üdv!   Hátsó lengéscsillapitó ügyben érdeklődök ,kinek melyik márka vált be.Műszakin megbukott,ill megcsinálták az előműszakit.rázópadon 21...23..mondták 20ig jó,de cserés.

Meg egyéb apróság: szélvédő repedt (50lesz holnap ),oldalindex csere (mert fekete futófényes ) ,j.e. tompitott kiégett,hátsó ablakspricni nem nyom (már javitva,gumicső törés ).

Nyugodtan leirhatja mindenki a véleményét teló miatt.Egyébként Kyb...kayaba márkában gondolkodom.

 

 

Amugy 2007 1.4 T-jet ,de csillapító egyforma mindegyikben.

 

 

 

ovoid Creative Commons License 2021.08.08 0 0 122851

Már tárgytalan!

De kérdés adódott.

Járt már valaki így, hogy behajlott a kompresszor belsejében a tárcsa?

Mert gondolom, hogy nem gyárilag ilyen....

 

 

 

 

Előzmény: ovoid (122850)
ovoid Creative Commons License 2021.07.31 0 0 122850

Urak!

Klímakompresszort keresek 2010-es 1,4  8V-s  75Le Grande-ba.

Természetesen használt is megfelelne, sőt akár egy használhatatlan, de még nem bontott is lehetne, megegyeznénk rá.

Denso 55194880 a tipusa.

 

Ha esetleg valakinek van műszaki rajza, robbantott ábrája, az is segítség lenne.

Pontosan ez a tipus kellene, nem tippek!

Köszönöm!

qrsta11 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 122849

Sziasztok!!!

Már régebb óta sz@rakodik a bal első biztonsági övem.

Néha nem tudtam kihúzni, de párat rántottam rajta és működött.

Viszont pár napja egAltalan meg se mozdul, nem tudom kihúzni.

Mi  a teendő?

Vegyek komplett biztonsági övet, vagy javítható valahogy ?

Köszönöm

ovoid Creative Commons License 2021.07.24 0 0 122848

Az a belinkelt kép, az egy 16 szelepes motoré......

Előzmény: Csonglie (122846)
Rigo35 Creative Commons License 2021.07.14 0 1 122847

Sorry..

Tudtommal.benzines grandéba nincs  egr. Dieselbe igen.Egyedül a T-jet -ben van olajpára lecsapató.Az valami levegő hőmérséklet érzékelő lehet a légszürőnél.

Előzmény: Csonglie (122846)
Csonglie Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122846

Köszi!

Kerékméret gyári. Váltó 5-ös. 

Akkor majd megmérem, de érzésre kb ezek az adatok lehetnek nálunk is. 

 

Mérés után közelebb leszek, de szelep lapkázás olajcsere biztos lesz. 

italiaspeed.com
A levegőház alján lévő alkatrész az EGR szelep?

Van egyáltalán a benzineseken?

 

 

Köszönöm!

 

Előzmény: Varshi (122844)
Varshi Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122845

Elnézést, ez egy 2008-as (1.4 77 paci) Grande volt, 5-ös váltóval.

Előzmény: Varshi (122844)
Varshi Creative Commons License 2021.07.14 0 1 122844

> Vagy gyorsulási-rugalmassági adatokat vadássz pl az automobile-catalog com-on és mérd meg a sajátot.

 

Vagy kérdezzen meg engem. :)

 

3-asban mértem, ott a 75 km/h 4000 RPM, tehát ez a tartomány, amit vizsgálunk:

 

óra szerint 60-100: 9,1 mp     (máskor, máshol, más gumi: 8,4 mp)

óra szerint 80-120: 12,4 mp   (máskor, máshol, más gumi: 11,9 mp)

 

Gyári alap kerékméret, 3/4-full tank, 1 fő mindig, a lejtés és az évszak viszont eltér a zárójeles adatnál.

 

 

vagy fordulatszámok és mp-ek óra szerint:

1500-2000   2,03

2000-4500   7,57

2000-5000   12,20

4000-5000   4,63

 

Ekkor volt 20e km benne.

Előzmény: gss (122842)
gss Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122843
gss Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122842

Nincs hidrotőke. 

Javítási doksi kering a neten sok helyen.

Próbálj ki egy másik ugyanilyet.

Vagy gyorsulási-rugalmassági adatokat vadássz pl az automobile-catalog com-on és mérd meg a sajátot.

Előzmény: Csonglie (122841)
Csonglie Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122841

Sziasztok!
Egy 2012 Evo van a családomba. 1.4 77Le 8szelepes motorral. 72ezer km-el. 90% sajnos városi közlekedés.
Gyengének érzem az autót. Ez leginkább 3ezres fordulat tartomány felett érzem. Nem érzem a benzines mivoltát. 
Pár kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. 
Van a vezérmű tengely végén a változó szelepvezérlést végző egység. 
Ezt kell időszakosan tisztítani, vagy lapkákat cserélni benne? Okozhatja ez az erőtlenség érzetet?
Ha jól nyomoztam, akkor ebbe hidrotőke van lapkával kombinálva?
A szelephézag szívó 0,3  kipufogó 0,4?

A szelepfedélen lévő olajvezérlő szelepet és szenzorokat kitakarítotam, és a folytószelep is tisztítva lett. 
A szelephézagok pár szelepnél 3-5 százados mértékben megnőttek. 

Ezt szeretném rendbe tenni, egy lapkázással. 
Illetve az EGR szelepet tisztítani. 
És a változó szelepvezérlőt rendbe tenni. 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Varshi Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122840

Leskó mester tényleg "régi motoros" szakember, én is csak ajánlani tudom őt!

Előzmény: zgi521 (122838)
zgi521 Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122839

üdv ixy!! sose add el! :) dönyörűűűű

q...vára bánom, hogy eladtuk a piroskát 9 év után (bár vettünk tavasszal egy 1.4 16V MiTo -t), jó lett volna a GP a srácaimnak.

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (122817)
zgi521 Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122838

elnézést, hogy csak most jelentkezem..

az időnként felakadó el. kormányszervó hiba miatt faterkám Grande -ja javításon volt Leskó mesternél. Én vittem -hoztam, csillagos 5 -ös.   :)  itt is köszönöm mester!

Kormi76 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122837

...ja és még annyit,hogy majd eladáskor véletlenül se mond,hogy te szereled az autódat.

A leendő vevők 95%-a azonnal sarkon fordul majd.

Előzmény: ovoid (122835)
Kormi76 Creative Commons License 2021.07.09 0 1 122836

A 8 szelepes motor a felépítése miatt alapból nyugodtabb járású(a karakterisztikája miatt is),főleg alapjáraton.

A Fiatunkban 1.4 16v-s gép van és megvan az fajta jellegzetes "zizegése"....a hang nagyon hasonlít az Opel Ecotec motorjaihoz.

A rezonanciát szinte biztosan a motor vagy váltótartó bakok megkeményedése okozza.Ezek cseréjét nagyon nem ajánlott otthon csinálni.

Előzmény: ovoid (122833)
ovoid Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122835

Kössz, de várok még tippeket....

A többi autó is kb 14 éves volt.

Az "óriási költség" anyaga kb 40000Ft, mert bontó kizárva! De akkor sem akarok feleslegesen venni, cserélni semmit.

Szerelő nem lesz a storyban, mert én szerelem mindig az autóimat....

Előzmény: Varshi (122834)
Varshi Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122834

Ez egész biztosan szervizt fog igényelni, és szerintem jól tippelsz. 14 év alatt azért meg tud öregedni. De nem kell magad óriási költségekbe verned szerintem. (Kábé mindegy amúgy, milyen választ kapsz az interneten - simán lehet, hogy hülyeséget mondok én is -, mert úgyis a szerelő fogja javítani.)

Előzmény: ovoid (122833)
ovoid Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122833

Urak, segítséget kérnék!

 

Pár hónapja Grande 1.4 8V tulaj vagyok. 

2007-es, 78000 Km van csak benne, azt sem terepen tették bele.

Járása egyenletes. nem ugrál.

Feltűnt, hogy álló helyzetben az alapjárati rezgés "nagyon" érezhető a kormányon, a kesztyűtartó fedelén, sőt a külső tükrökön is látszik remegés.

Nagyon zavar!

Mivel a vásárlás óta még vadásztam Grande-ra, többet kipróbálva sem volt érezhető bennük az ami a mienkben megvan.

Több 8V és pár darab 16V után egyértelmű, hogy csak a mienkben érezni, azokban nem lehetett...

A 16V-k esetében annyira "sima" a járásuk, hogy többször, amikor a forgalom miatt meg kellett állnom, azt hittem leállt a motor, csak a fordsz. mérőn láttam hogy jár!

 

Az alapjárati fordulat rendben, egyenletes, a névlegesen forog, hibajelzés nincs.

Talán egy kicsit jobban érezhető a rezgés, ha a klímát bekapcsolom.

 

Amennyiben valamelyik motorszilent a bűnös, akkor talán arra is meglenne a magyarázat, hogy menetközben, miért hallok, érzek egy kis  "zúgást".

 

Sajnos a szilentek, drágák, főleg hogy nem tudom, hogy tényleg az e a gond, és persze azt sem hogy melyik.

Öregek, kemények lennének, össze lennének taposva?

 

Volt már valakinek hasonló tünete?  Mi volt a megoldás?

kurta8585 Creative Commons License 2021.07.04 0 0 122832

Önindító javítva, kábelprobléma is volt. A megbolondult ablaktörlő oka pedig a kormánykapcsoló hibája. Szóval teljesen független a két probléma egymástól, csak egyszerre jött össze...

Előzmény: kurta8585 (122828)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.06.23 0 1 122831

Adni kell neki még pár évet... :)

 

Fojtószelepen felül megtekinteném a turbonyomás szenzort, amit szembeállva a motorral jobb oldalon egy vastag (turbo) csövön találhatsz meg:

 

És a levegő hőmérséklet szenzort lehet érdemes megtekinteni, ami meg a motorral szembeállva a bal hátulján nem túl jól szerelhető helyen találhatsz meg:

 

Ezeknek az évenkénti tisztogatása inkább előnnyel, mint hátránnyal jár.

Illetve én még a helyedben nem riadnék meg egy élőadatos megfigyeléstől sem néhány releváns szenzorról, mert az is sokat elárulhat.

 

Előzmény: mexi6 (122830)
mexi6 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 122830

Sziasztok!

 

2007-es T-jet 198000 km-rel   kb :2200-2700-es fordulaton rángatás tapasztalható( évek óta) Városban és pályán is nagyobb sebességnél is.

Pillangószelep tisztítás szükséges ,ha van benne? A fogyasztása kiváló, olajat nem eszi! Ebben kérem a tanácsokat. Köszönettel Gábor

Varshi Creative Commons License 2021.06.21 0 0 122829

Ha rásegítesz neki kézzel, jobb a helyzet?

Előzmény: pumakolyok (122826)
kurta8585 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 122828

Akksinál minden kábel feszes, nincs lötyögés. Testkábeleket még végignézem. Az egyik könnyen hozzáférhető, annyit láttam csak rajta, hogy olaj+por rakódott rá talán, de nincs rajt szakadás. Megpróbálok alábújni, mert az önindító is a "legjobb" helyen van. Ilyenkor egyébként ér valamit, ha kissé megkocogtatom az önindítót (miután végigmentem a kábeleken)?

Előzmény: -ikszipszilonze- (122827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!