Első autó vásárlás elött állok elég sokat nézegettem a GP-ket, öcsém is ezt ajánlotta 1m körüli árkategóriában.
Mit kéne megnéznem feltétlenül vásárlás elött? Próbáltam visszaolvasgatni de ilyen jellegű kérdést nem találtam ameddig eljutottam. Ill. tudtok-e ajánlani valami helyet ahol normális kereskedő árulja.
1.4 16v-t ajánlotta öcsém a nagyobb teljesítmény ill. 6. sebesség miatt, de javarészt városban fogom használni ezért nem ragaszkodom hozzá ha megbízhatóbbnak tartjátok a 8 szelepest.
Vártam, hogy nálam nagyobb tudásúak szóljanak hozzá, de nyár van....
Szerintem nem szabad túlragozni, törekedj a gyári alkatrész beszerzésére!
Tudom nem egyszerű a dolog, mert szeretnél kényelmesebbet, korszerűbbet, olcsóbban, stb..
Sajnos a márkanév, ma már nemigen garancia semmire. Mindent gyártanak mindenhol. Sőt van olyan név, ami már csak csomagoló, pedig valamikor a versenysportban is megállta a helyét...
Az általad említett márka, nálam pl. többet már, nem rúg labdába.
A prémium márkák talán még jók, de ha azt teszel be, máris kétszer annyit ér a kocsid, gondolom ez nem cél :)
Akár mit is veszel jól nézd meg a boltban! Ereszti e az olajat (igen, új alkatrészről beszélek!), ha van rajta szinjelzés, egyforma e a két gátlón, egyformán, "könnyen" járnak e ki-be, van e közben reszelésszerű érzés ....?
Lehet szórakoztatni is a boltost, pl úgy hogy egymás mellé rakod összenyomod őket, elengeded, és figyeled egyformán jönnek e ki a szárak. Már itt szólok, nem lepődj meg!
Vagy ami sokkal lényegesebb talán, hogy egymásra rakva, és összenyomva egyidőben ülnek e be? A közepét valaki segítségével fogjátok meg mert ha szétcsúszik....
Üdv! Hátsó lengéscsillapitó ügyben érdeklődök ,kinek melyik márka vált be.Műszakin megbukott,ill megcsinálták az előműszakit.rázópadon 21...23..mondták 20ig jó,de cserés.
Meg egyéb apróság: szélvédő repedt (50lesz holnap ),oldalindex csere (mert fekete futófényes ) ,j.e. tompitott kiégett,hátsó ablakspricni nem nyom (már javitva,gumicső törés ).
Nyugodtan leirhatja mindenki a véleményét teló miatt.Egyébként Kyb...kayaba márkában gondolkodom.
Tudtommal.benzines grandéba nincs egr. Dieselbe igen.Egyedül a T-jet -ben van olajpára lecsapató.Az valami levegő hőmérséklet érzékelő lehet a légszürőnél.
Sziasztok! Egy 2012 Evo van a családomba. 1.4 77Le 8szelepes motorral. 72ezer km-el. 90% sajnos városi közlekedés. Gyengének érzem az autót. Ez leginkább 3ezres fordulat tartomány felett érzem. Nem érzem a benzines mivoltát. Pár kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Van a vezérmű tengely végén a változó szelepvezérlést végző egység. Ezt kell időszakosan tisztítani, vagy lapkákat cserélni benne? Okozhatja ez az erőtlenség érzetet? Ha jól nyomoztam, akkor ebbe hidrotőke van lapkával kombinálva? A szelephézag szívó 0,3 kipufogó 0,4?
A szelepfedélen lévő olajvezérlő szelepet és szenzorokat kitakarítotam, és a folytószelep is tisztítva lett. A szelephézagok pár szelepnél 3-5 százados mértékben megnőttek.
Ezt szeretném rendbe tenni, egy lapkázással. Illetve az EGR szelepet tisztítani. És a változó szelepvezérlőt rendbe tenni.
az időnként felakadó el. kormányszervó hiba miatt faterkám Grande -ja javításon volt Leskó mesternél. Én vittem -hoztam, csillagos 5 -ös. :) itt is köszönöm mester!
Ez egész biztosan szervizt fog igényelni, és szerintem jól tippelsz. 14 év alatt azért meg tud öregedni. De nem kell magad óriási költségekbe verned szerintem. (Kábé mindegy amúgy, milyen választ kapsz az interneten - simán lehet, hogy hülyeséget mondok én is -, mert úgyis a szerelő fogja javítani.)
2007-es, 78000 Km van csak benne, azt sem terepen tették bele.
Járása egyenletes. nem ugrál.
Feltűnt, hogy álló helyzetben az alapjárati rezgés "nagyon" érezhető a kormányon, a kesztyűtartó fedelén, sőt a külső tükrökön is látszik remegés.
Nagyon zavar!
Mivel a vásárlás óta még vadásztam Grande-ra, többet kipróbálva sem volt érezhető bennük az ami a mienkben megvan.
Több 8V és pár darab 16V után egyértelmű, hogy csak a mienkben érezni, azokban nem lehetett...
A 16V-k esetében annyira "sima" a járásuk, hogy többször, amikor a forgalom miatt meg kellett állnom, azt hittem leállt a motor, csak a fordsz. mérőn láttam hogy jár!
Az alapjárati fordulat rendben, egyenletes, a névlegesen forog, hibajelzés nincs.
Talán egy kicsit jobban érezhető a rezgés, ha a klímát bekapcsolom.
Amennyiben valamelyik motorszilent a bűnös, akkor talán arra is meglenne a magyarázat, hogy menetközben, miért hallok, érzek egy kis "zúgást".
Sajnos a szilentek, drágák, főleg hogy nem tudom, hogy tényleg az e a gond, és persze azt sem hogy melyik.
Öregek, kemények lennének, össze lennének taposva?
Volt már valakinek hasonló tünete? Mi volt a megoldás?
Önindító javítva, kábelprobléma is volt. A megbolondult ablaktörlő oka pedig a kormánykapcsoló hibája. Szóval teljesen független a két probléma egymástól, csak egyszerre jött össze...
Fojtószelepen felül megtekinteném a turbonyomás szenzort, amit szembeállva a motorral jobb oldalon egy vastag (turbo) csövön találhatsz meg:
És a levegő hőmérséklet szenzort lehet érdemes megtekinteni, ami meg a motorral szembeállva a bal hátulján nem túl jól szerelhető helyen találhatsz meg:
Ezeknek az évenkénti tisztogatása inkább előnnyel, mint hátránnyal jár.
Illetve én még a helyedben nem riadnék meg egy élőadatos megfigyeléstől sem néhány releváns szenzorról, mert az is sokat elárulhat.
Akksinál minden kábel feszes, nincs lötyögés. Testkábeleket még végignézem. Az egyik könnyen hozzáférhető, annyit láttam csak rajta, hogy olaj+por rakódott rá talán, de nincs rajt szakadás. Megpróbálok alábújni, mert az önindító is a "legjobb" helyen van. Ilyenkor egyébként ér valamit, ha kissé megkocogtatom az önindítót (miután végigmentem a kábeleken)?