Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2021.07.24 0 0 122848

Az a belinkelt kép, az egy 16 szelepes motoré......

Előzmény: Csonglie (122846)
Rigo35 Creative Commons License 2021.07.14 0 1 122847

Sorry..

Tudtommal.benzines grandéba nincs  egr. Dieselbe igen.Egyedül a T-jet -ben van olajpára lecsapató.Az valami levegő hőmérséklet érzékelő lehet a légszürőnél.

Előzmény: Csonglie (122846)
Csonglie Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122846

Köszi!

Kerékméret gyári. Váltó 5-ös. 

Akkor majd megmérem, de érzésre kb ezek az adatok lehetnek nálunk is. 

 

Mérés után közelebb leszek, de szelep lapkázás olajcsere biztos lesz. 

italiaspeed.com
A levegőház alján lévő alkatrész az EGR szelep?

Van egyáltalán a benzineseken?

 

 

Köszönöm!

 

Előzmény: Varshi (122844)
Varshi Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122845

Elnézést, ez egy 2008-as (1.4 77 paci) Grande volt, 5-ös váltóval.

Előzmény: Varshi (122844)
Varshi Creative Commons License 2021.07.14 0 1 122844

> Vagy gyorsulási-rugalmassági adatokat vadássz pl az automobile-catalog com-on és mérd meg a sajátot.

 

Vagy kérdezzen meg engem. :)

 

3-asban mértem, ott a 75 km/h 4000 RPM, tehát ez a tartomány, amit vizsgálunk:

 

óra szerint 60-100: 9,1 mp     (máskor, máshol, más gumi: 8,4 mp)

óra szerint 80-120: 12,4 mp   (máskor, máshol, más gumi: 11,9 mp)

 

Gyári alap kerékméret, 3/4-full tank, 1 fő mindig, a lejtés és az évszak viszont eltér a zárójeles adatnál.

 

 

vagy fordulatszámok és mp-ek óra szerint:

1500-2000   2,03

2000-4500   7,57

2000-5000   12,20

4000-5000   4,63

 

Ekkor volt 20e km benne.

Előzmény: gss (122842)
gss Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122843
gss Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122842

Nincs hidrotőke. 

Javítási doksi kering a neten sok helyen.

Próbálj ki egy másik ugyanilyet.

Vagy gyorsulási-rugalmassági adatokat vadássz pl az automobile-catalog com-on és mérd meg a sajátot.

Előzmény: Csonglie (122841)
Csonglie Creative Commons License 2021.07.14 0 0 122841

Sziasztok!
Egy 2012 Evo van a családomba. 1.4 77Le 8szelepes motorral. 72ezer km-el. 90% sajnos városi közlekedés.
Gyengének érzem az autót. Ez leginkább 3ezres fordulat tartomány felett érzem. Nem érzem a benzines mivoltát. 
Pár kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. 
Van a vezérmű tengely végén a változó szelepvezérlést végző egység. 
Ezt kell időszakosan tisztítani, vagy lapkákat cserélni benne? Okozhatja ez az erőtlenség érzetet?
Ha jól nyomoztam, akkor ebbe hidrotőke van lapkával kombinálva?
A szelephézag szívó 0,3  kipufogó 0,4?

A szelepfedélen lévő olajvezérlő szelepet és szenzorokat kitakarítotam, és a folytószelep is tisztítva lett. 
A szelephézagok pár szelepnél 3-5 százados mértékben megnőttek. 

Ezt szeretném rendbe tenni, egy lapkázással. 
Illetve az EGR szelepet tisztítani. 
És a változó szelepvezérlőt rendbe tenni. 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Varshi Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122840

Leskó mester tényleg "régi motoros" szakember, én is csak ajánlani tudom őt!

Előzmény: zgi521 (122838)
zgi521 Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122839

üdv ixy!! sose add el! :) dönyörűűűű

q...vára bánom, hogy eladtuk a piroskát 9 év után (bár vettünk tavasszal egy 1.4 16V MiTo -t), jó lett volna a GP a srácaimnak.

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (122817)
zgi521 Creative Commons License 2021.07.11 0 0 122838

elnézést, hogy csak most jelentkezem..

az időnként felakadó el. kormányszervó hiba miatt faterkám Grande -ja javításon volt Leskó mesternél. Én vittem -hoztam, csillagos 5 -ös.   :)  itt is köszönöm mester!

Kormi76 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122837

...ja és még annyit,hogy majd eladáskor véletlenül se mond,hogy te szereled az autódat.

A leendő vevők 95%-a azonnal sarkon fordul majd.

Előzmény: ovoid (122835)
Kormi76 Creative Commons License 2021.07.09 0 1 122836

A 8 szelepes motor a felépítése miatt alapból nyugodtabb járású(a karakterisztikája miatt is),főleg alapjáraton.

A Fiatunkban 1.4 16v-s gép van és megvan az fajta jellegzetes "zizegése"....a hang nagyon hasonlít az Opel Ecotec motorjaihoz.

A rezonanciát szinte biztosan a motor vagy váltótartó bakok megkeményedése okozza.Ezek cseréjét nagyon nem ajánlott otthon csinálni.

Előzmény: ovoid (122833)
ovoid Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122835

Kössz, de várok még tippeket....

A többi autó is kb 14 éves volt.

Az "óriási költség" anyaga kb 40000Ft, mert bontó kizárva! De akkor sem akarok feleslegesen venni, cserélni semmit.

Szerelő nem lesz a storyban, mert én szerelem mindig az autóimat....

Előzmény: Varshi (122834)
Varshi Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122834

Ez egész biztosan szervizt fog igényelni, és szerintem jól tippelsz. 14 év alatt azért meg tud öregedni. De nem kell magad óriási költségekbe verned szerintem. (Kábé mindegy amúgy, milyen választ kapsz az interneten - simán lehet, hogy hülyeséget mondok én is -, mert úgyis a szerelő fogja javítani.)

Előzmény: ovoid (122833)
ovoid Creative Commons License 2021.07.09 0 0 122833

Urak, segítséget kérnék!

 

Pár hónapja Grande 1.4 8V tulaj vagyok. 

2007-es, 78000 Km van csak benne, azt sem terepen tették bele.

Járása egyenletes. nem ugrál.

Feltűnt, hogy álló helyzetben az alapjárati rezgés "nagyon" érezhető a kormányon, a kesztyűtartó fedelén, sőt a külső tükrökön is látszik remegés.

Nagyon zavar!

Mivel a vásárlás óta még vadásztam Grande-ra, többet kipróbálva sem volt érezhető bennük az ami a mienkben megvan.

Több 8V és pár darab 16V után egyértelmű, hogy csak a mienkben érezni, azokban nem lehetett...

A 16V-k esetében annyira "sima" a járásuk, hogy többször, amikor a forgalom miatt meg kellett állnom, azt hittem leállt a motor, csak a fordsz. mérőn láttam hogy jár!

 

Az alapjárati fordulat rendben, egyenletes, a névlegesen forog, hibajelzés nincs.

Talán egy kicsit jobban érezhető a rezgés, ha a klímát bekapcsolom.

 

Amennyiben valamelyik motorszilent a bűnös, akkor talán arra is meglenne a magyarázat, hogy menetközben, miért hallok, érzek egy kis  "zúgást".

 

Sajnos a szilentek, drágák, főleg hogy nem tudom, hogy tényleg az e a gond, és persze azt sem hogy melyik.

Öregek, kemények lennének, össze lennének taposva?

 

Volt már valakinek hasonló tünete?  Mi volt a megoldás?

kurta8585 Creative Commons License 2021.07.04 0 0 122832

Önindító javítva, kábelprobléma is volt. A megbolondult ablaktörlő oka pedig a kormánykapcsoló hibája. Szóval teljesen független a két probléma egymástól, csak egyszerre jött össze...

Előzmény: kurta8585 (122828)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.06.23 0 1 122831

Adni kell neki még pár évet... :)

 

Fojtószelepen felül megtekinteném a turbonyomás szenzort, amit szembeállva a motorral jobb oldalon egy vastag (turbo) csövön találhatsz meg:

 

És a levegő hőmérséklet szenzort lehet érdemes megtekinteni, ami meg a motorral szembeállva a bal hátulján nem túl jól szerelhető helyen találhatsz meg:

 

Ezeknek az évenkénti tisztogatása inkább előnnyel, mint hátránnyal jár.

Illetve én még a helyedben nem riadnék meg egy élőadatos megfigyeléstől sem néhány releváns szenzorról, mert az is sokat elárulhat.

 

Előzmény: mexi6 (122830)
mexi6 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 122830

Sziasztok!

 

2007-es T-jet 198000 km-rel   kb :2200-2700-es fordulaton rángatás tapasztalható( évek óta) Városban és pályán is nagyobb sebességnél is.

Pillangószelep tisztítás szükséges ,ha van benne? A fogyasztása kiváló, olajat nem eszi! Ebben kérem a tanácsokat. Köszönettel Gábor

Varshi Creative Commons License 2021.06.21 0 0 122829

Ha rásegítesz neki kézzel, jobb a helyzet?

Előzmény: pumakolyok (122826)
kurta8585 Creative Commons License 2021.06.21 0 0 122828

Akksinál minden kábel feszes, nincs lötyögés. Testkábeleket még végignézem. Az egyik könnyen hozzáférhető, annyit láttam csak rajta, hogy olaj+por rakódott rá talán, de nincs rajt szakadás. Megpróbálok alábújni, mert az önindító is a "legjobb" helyen van. Ilyenkor egyébként ér valamit, ha kissé megkocogtatom az önindítót (miután végigmentem a kábeleken)?

Előzmény: -ikszipszilonze- (122827)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.06.21 0 0 122827

A pozitív saru dobozába less be, rögzítve van -e minden kábel, testkábeleket is érdemes végignézni. Kiolvasni a hibát sem árt, ha van hozzá kábeled.

Előzmény: kurta8585 (122825)
pumakolyok Creative Commons License 2021.06.20 0 0 122826

Sziasztok!

 

Adott egy 2009 16V Sport Grande. A Blue and me rendszer az új vásárlás óta "érdekesen" működik... Tegnap óta a napfénytetőm középen megállt és kb csak 40 cm-t megy le és fel.. Létezik valami Bódy computer frissítés vagy mi lehet a baja? Köszi!

kurta8585 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 122825

Igen, én is... Azóta van fejlemény, sajnos. Ma reggel óta nem indul az autó. Ráadom a gyújtást, kivillan minden jelzés, ahogy eddig is, jó a világítás is, hallom az üzemanyagszivattyút. Indítóznék, de semmi. Kattan egyet és kész. Leveszem a gyújtást, szintén hallani a kattanást a motortér felől. És persze kivillant a narancssárga háromszög a felkiáltójellel. Hmmm erre azért nem számítottam. :/

Előzmény: Varshi (122823)
grande645 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 122824

Az autó 12 év használat, 133668  hibamentes km után elkelt.Remélem az új gazdáját is olyan hűségesen szolgálja mint engem.

A grandésoktól elköszönök köszönet mindenkinek ,aki hozzászólásával segített.

 

Előzmény: grande645 (122794)
Varshi Creative Commons License 2021.06.17 0 0 122823

Műszaki problémára gyanakszom.

Előzmény: kurta8585 (122822)
kurta8585 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 122822

Sziasztok!

Előre is elnézést, hogy első hozzászólásom alkalmával máris segítségért jöttem... De 1 hónapja vettem egy jó kis Grande Punto 1.4 T-jet-et. Igazán szeretem, a hibái ellenére is. Viszont most a nagy melegben (mert melóidőben a tűző napon áll az autó) egyszerűen megbolondul az első ablaktörlő. Gyújtást adok és már indul a szélvédőmosó, folyamatosan kattog, mintha én huzogatnám a kart. És egyszerűen nem áll le, csak 1-2 percere -aztán megint beindul. A héten már 3-szor töltöttem fel a tartályt. Közben persze mindenki engem néz hülyének... Valakinek volt ilyen problémája? Sorry, még csak ismerkedem a verdával...

-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.06.16 0 0 122821

Áhh, de jó látni téged is! :) 1024 éve...

Előzmény: ferrike (122819)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.06.16 0 0 122820

Igyekszem. Pedig igazán olasz. Csak két vicces eset, mindkétszer műszaki vizsgánál történt.

Egyszer legurult a padról vizsga után, egyből kiégett egy helyzetjelző. :D

Következő vizsgánál a legurulás után pár kilóméterrel megint elfolyt a fékolaj az alsó munkahengernél, mint kb. 12 éve.

Jön majd most az éves olajcsere, szerintem kifúj valahol a kipufogó, ez is volt már, még garis volt tehát 2008 környéke. Valahol a középső dobnál kellett talán tömítést cserélni.

Mondjuk az elmúlt 10 évre kb. ennyi.

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (122817)
ferrike Creative Commons License 2021.06.14 0 0 122819

Szép!

Jó látni!!!

Gratula Ikszi!

 

 

Előzmény: -ikszipszilonze- (122817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!