Tudtommal.benzines grandéba nincs egr. Dieselbe igen.Egyedül a T-jet -ben van olajpára lecsapató.Az valami levegő hőmérséklet érzékelő lehet a légszürőnél.
Sziasztok! Egy 2012 Evo van a családomba. 1.4 77Le 8szelepes motorral. 72ezer km-el. 90% sajnos városi közlekedés. Gyengének érzem az autót. Ez leginkább 3ezres fordulat tartomány felett érzem. Nem érzem a benzines mivoltát. Pár kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Van a vezérmű tengely végén a változó szelepvezérlést végző egység. Ezt kell időszakosan tisztítani, vagy lapkákat cserélni benne? Okozhatja ez az erőtlenség érzetet? Ha jól nyomoztam, akkor ebbe hidrotőke van lapkával kombinálva? A szelephézag szívó 0,3 kipufogó 0,4?
A szelepfedélen lévő olajvezérlő szelepet és szenzorokat kitakarítotam, és a folytószelep is tisztítva lett. A szelephézagok pár szelepnél 3-5 százados mértékben megnőttek.
Ezt szeretném rendbe tenni, egy lapkázással. Illetve az EGR szelepet tisztítani. És a változó szelepvezérlőt rendbe tenni.
az időnként felakadó el. kormányszervó hiba miatt faterkám Grande -ja javításon volt Leskó mesternél. Én vittem -hoztam, csillagos 5 -ös. :) itt is köszönöm mester!
Ez egész biztosan szervizt fog igényelni, és szerintem jól tippelsz. 14 év alatt azért meg tud öregedni. De nem kell magad óriási költségekbe verned szerintem. (Kábé mindegy amúgy, milyen választ kapsz az interneten - simán lehet, hogy hülyeséget mondok én is -, mert úgyis a szerelő fogja javítani.)
2007-es, 78000 Km van csak benne, azt sem terepen tették bele.
Járása egyenletes. nem ugrál.
Feltűnt, hogy álló helyzetben az alapjárati rezgés "nagyon" érezhető a kormányon, a kesztyűtartó fedelén, sőt a külső tükrökön is látszik remegés.
Nagyon zavar!
Mivel a vásárlás óta még vadásztam Grande-ra, többet kipróbálva sem volt érezhető bennük az ami a mienkben megvan.
Több 8V és pár darab 16V után egyértelmű, hogy csak a mienkben érezni, azokban nem lehetett...
A 16V-k esetében annyira "sima" a járásuk, hogy többször, amikor a forgalom miatt meg kellett állnom, azt hittem leállt a motor, csak a fordsz. mérőn láttam hogy jár!
Az alapjárati fordulat rendben, egyenletes, a névlegesen forog, hibajelzés nincs.
Talán egy kicsit jobban érezhető a rezgés, ha a klímát bekapcsolom.
Amennyiben valamelyik motorszilent a bűnös, akkor talán arra is meglenne a magyarázat, hogy menetközben, miért hallok, érzek egy kis "zúgást".
Sajnos a szilentek, drágák, főleg hogy nem tudom, hogy tényleg az e a gond, és persze azt sem hogy melyik.
Öregek, kemények lennének, össze lennének taposva?
Volt már valakinek hasonló tünete? Mi volt a megoldás?
Önindító javítva, kábelprobléma is volt. A megbolondult ablaktörlő oka pedig a kormánykapcsoló hibája. Szóval teljesen független a két probléma egymástól, csak egyszerre jött össze...
Fojtószelepen felül megtekinteném a turbonyomás szenzort, amit szembeállva a motorral jobb oldalon egy vastag (turbo) csövön találhatsz meg:
És a levegő hőmérséklet szenzort lehet érdemes megtekinteni, ami meg a motorral szembeállva a bal hátulján nem túl jól szerelhető helyen találhatsz meg:
Ezeknek az évenkénti tisztogatása inkább előnnyel, mint hátránnyal jár.
Illetve én még a helyedben nem riadnék meg egy élőadatos megfigyeléstől sem néhány releváns szenzorról, mert az is sokat elárulhat.
Akksinál minden kábel feszes, nincs lötyögés. Testkábeleket még végignézem. Az egyik könnyen hozzáférhető, annyit láttam csak rajta, hogy olaj+por rakódott rá talán, de nincs rajt szakadás. Megpróbálok alábújni, mert az önindító is a "legjobb" helyen van. Ilyenkor egyébként ér valamit, ha kissé megkocogtatom az önindítót (miután végigmentem a kábeleken)?
Adott egy 2009 16V Sport Grande. A Blue and me rendszer az új vásárlás óta "érdekesen" működik... Tegnap óta a napfénytetőm középen megállt és kb csak 40 cm-t megy le és fel.. Létezik valami Bódy computer frissítés vagy mi lehet a baja? Köszi!
Igen, én is... Azóta van fejlemény, sajnos. Ma reggel óta nem indul az autó. Ráadom a gyújtást, kivillan minden jelzés, ahogy eddig is, jó a világítás is, hallom az üzemanyagszivattyút. Indítóznék, de semmi. Kattan egyet és kész. Leveszem a gyújtást, szintén hallani a kattanást a motortér felől. És persze kivillant a narancssárga háromszög a felkiáltójellel. Hmmm erre azért nem számítottam. :/
Előre is elnézést, hogy első hozzászólásom alkalmával máris segítségért jöttem... De 1 hónapja vettem egy jó kis Grande Punto 1.4 T-jet-et. Igazán szeretem, a hibái ellenére is. Viszont most a nagy melegben (mert melóidőben a tűző napon áll az autó) egyszerűen megbolondul az első ablaktörlő. Gyújtást adok és már indul a szélvédőmosó, folyamatosan kattog, mintha én huzogatnám a kart. És egyszerűen nem áll le, csak 1-2 percere -aztán megint beindul. A héten már 3-szor töltöttem fel a tartályt. Közben persze mindenki engem néz hülyének... Valakinek volt ilyen problémája? Sorry, még csak ismerkedem a verdával...
Igyekszem. Pedig igazán olasz. Csak két vicces eset, mindkétszer műszaki vizsgánál történt.
Egyszer legurult a padról vizsga után, egyből kiégett egy helyzetjelző. :D
Következő vizsgánál a legurulás után pár kilóméterrel megint elfolyt a fékolaj az alsó munkahengernél, mint kb. 12 éve.
Jön majd most az éves olajcsere, szerintem kifúj valahol a kipufogó, ez is volt már, még garis volt tehát 2008 környéke. Valahol a középső dobnál kellett talán tömítést cserélni.