Ez egész biztosan szervizt fog igényelni, és szerintem jól tippelsz. 14 év alatt azért meg tud öregedni. De nem kell magad óriási költségekbe verned szerintem. (Kábé mindegy amúgy, milyen választ kapsz az interneten - simán lehet, hogy hülyeséget mondok én is -, mert úgyis a szerelő fogja javítani.)
2007-es, 78000 Km van csak benne, azt sem terepen tették bele.
Járása egyenletes. nem ugrál.
Feltűnt, hogy álló helyzetben az alapjárati rezgés "nagyon" érezhető a kormányon, a kesztyűtartó fedelén, sőt a külső tükrökön is látszik remegés.
Nagyon zavar!
Mivel a vásárlás óta még vadásztam Grande-ra, többet kipróbálva sem volt érezhető bennük az ami a mienkben megvan.
Több 8V és pár darab 16V után egyértelmű, hogy csak a mienkben érezni, azokban nem lehetett...
A 16V-k esetében annyira "sima" a járásuk, hogy többször, amikor a forgalom miatt meg kellett állnom, azt hittem leállt a motor, csak a fordsz. mérőn láttam hogy jár!
Az alapjárati fordulat rendben, egyenletes, a névlegesen forog, hibajelzés nincs.
Talán egy kicsit jobban érezhető a rezgés, ha a klímát bekapcsolom.
Amennyiben valamelyik motorszilent a bűnös, akkor talán arra is meglenne a magyarázat, hogy menetközben, miért hallok, érzek egy kis "zúgást".
Sajnos a szilentek, drágák, főleg hogy nem tudom, hogy tényleg az e a gond, és persze azt sem hogy melyik.
Öregek, kemények lennének, össze lennének taposva?
Volt már valakinek hasonló tünete? Mi volt a megoldás?
Önindító javítva, kábelprobléma is volt. A megbolondult ablaktörlő oka pedig a kormánykapcsoló hibája. Szóval teljesen független a két probléma egymástól, csak egyszerre jött össze...
Fojtószelepen felül megtekinteném a turbonyomás szenzort, amit szembeállva a motorral jobb oldalon egy vastag (turbo) csövön találhatsz meg:
És a levegő hőmérséklet szenzort lehet érdemes megtekinteni, ami meg a motorral szembeállva a bal hátulján nem túl jól szerelhető helyen találhatsz meg:
Ezeknek az évenkénti tisztogatása inkább előnnyel, mint hátránnyal jár.
Illetve én még a helyedben nem riadnék meg egy élőadatos megfigyeléstől sem néhány releváns szenzorról, mert az is sokat elárulhat.
Akksinál minden kábel feszes, nincs lötyögés. Testkábeleket még végignézem. Az egyik könnyen hozzáférhető, annyit láttam csak rajta, hogy olaj+por rakódott rá talán, de nincs rajt szakadás. Megpróbálok alábújni, mert az önindító is a "legjobb" helyen van. Ilyenkor egyébként ér valamit, ha kissé megkocogtatom az önindítót (miután végigmentem a kábeleken)?
Adott egy 2009 16V Sport Grande. A Blue and me rendszer az új vásárlás óta "érdekesen" működik... Tegnap óta a napfénytetőm középen megállt és kb csak 40 cm-t megy le és fel.. Létezik valami Bódy computer frissítés vagy mi lehet a baja? Köszi!
Igen, én is... Azóta van fejlemény, sajnos. Ma reggel óta nem indul az autó. Ráadom a gyújtást, kivillan minden jelzés, ahogy eddig is, jó a világítás is, hallom az üzemanyagszivattyút. Indítóznék, de semmi. Kattan egyet és kész. Leveszem a gyújtást, szintén hallani a kattanást a motortér felől. És persze kivillant a narancssárga háromszög a felkiáltójellel. Hmmm erre azért nem számítottam. :/
Előre is elnézést, hogy első hozzászólásom alkalmával máris segítségért jöttem... De 1 hónapja vettem egy jó kis Grande Punto 1.4 T-jet-et. Igazán szeretem, a hibái ellenére is. Viszont most a nagy melegben (mert melóidőben a tűző napon áll az autó) egyszerűen megbolondul az első ablaktörlő. Gyújtást adok és már indul a szélvédőmosó, folyamatosan kattog, mintha én huzogatnám a kart. És egyszerűen nem áll le, csak 1-2 percere -aztán megint beindul. A héten már 3-szor töltöttem fel a tartályt. Közben persze mindenki engem néz hülyének... Valakinek volt ilyen problémája? Sorry, még csak ismerkedem a verdával...
Igyekszem. Pedig igazán olasz. Csak két vicces eset, mindkétszer műszaki vizsgánál történt.
Egyszer legurult a padról vizsga után, egyből kiégett egy helyzetjelző. :D
Következő vizsgánál a legurulás után pár kilóméterrel megint elfolyt a fékolaj az alsó munkahengernél, mint kb. 12 éve.
Jön majd most az éves olajcsere, szerintem kifúj valahol a kipufogó, ez is volt már, még garis volt tehát 2008 környéke. Valahol a középső dobnál kellett talán tömítést cserélni.
Negyedikként, de megvan. Valamikor előszedem a garázs mélyéről és megyek vele pár karikát, aztán majd lövök róla 1-2 képet. Idén már ment 200 km -t autópályán nagyrészt, ezzel megdupláztam az elmúlt kb. 5-6 évben belerakott km -ek számát. :)
Mivel mi találkoztunk az Ádám tanyán anno tudhatod nem vagyok mai gyerek.Ha egészségem engedi még egy tizest szeretnék vezetni,addigra a Grande 22éves lesz.Ezért váltottam most.Persze a márka maradt ez az ötödik Fiatom.
Elnézve az új autók árait (ami magával húzza felfele a használtakétt is), talán jelenleg azzal jár jól mindenki, ha a meglévőt tartja karban.
Persze, ha másik kategória, felszereltség, akármi kell akkor talán magyarázható, de én pl. egy Tipohoz hasonlítva nem látom, hogy egy karbantartott GP sokkal kevesebbet adna, vagy fordítsuk meg, egy Tipo annyival többet adna.
Unix/Bárdi/Zsu alvázszám alapján bármikor rendel neked gyárit vagy utángyártottat. Esetleg https://fiatalkatreszek.hu/
Használt gyári esetén pedig ugyanolyan színűt (pöttyök a rugón jelzik) szerintem találsz bontottat valamelyik közeli bontóban ahol bontanak GP -t. GP -hez kérd és akkor nem lesz gond a mérettel, a pöttyökre kell csak figyelni. Nem tudom van -e olyan, hogy jó állapotú használt rugó.
Nem vesz csákbamacskát akárki veszi meg.Szerencsére az eladás nem sürgős,elpotyálni nem fogom.Nekem most is annyit ér mint az új:)
Érdekesség:A 14éves utánfutómat a hirdetés megjelenése után 2 órán belül elvitték.9érdeklődő volt és drágábban eladtam mint amennyiért hirdettem mert egymásra licitáltak.Persze az is makulátlan állapotú garázsban tartott nem dohányzó tulajtól.De tényleg:)