Érdekes jelenség: a légszűrő ház rögzítése 3 db csavar. 1 csavar hárul, 2 a blokkon. Ezeknél a rögzítési pontnál kapja a meleget. A két csavarnál a műanyag megkeményedett, majd lényegében elporladt. Így a ház alul rátámaszkodott a blokkra.
A kiszerelésnél derült ki, hogy annyira, hogy ki is égett. Szerencsére még a szűrőn kívül.
Az 1100 alig magasabb mint a 800/min körüli alapjárat,ha pl az 1.2-1.4 16v-vel 1500 alatt akarsz elindulni,lefulladnak.....ha a benzinest elváltod 2000 alatt gyakorlatilag egy Camping bicikli sebességével gyorsulhatsz(és eközben kínzod az egész hajtásláncot).
Gondolom Jtd diesel géped van mert amit írsz,az benzines géppel a hihetetlen kategória.
Kérdésem az, hogy mitől növekedhetett meg a fogyasztásom? 1.3 mjt 75 Le. Porlasztók nem újak de bemértek és jók, szívósort,EGR tisztítva, termosztát új. Hibakód nincs. Alapjárat 900 körül van. A fogyasztás kB fél év alatt lett 4,5 ből 6 liter. Mi lehet a megoldás?
Én is keresem a megoldást, a hitvány első szélvédőmosó fúvókákra, mert a gyári, kritikán alul "teljesít"!
Álló helyzetben is!!!
Mivel tizenéves a műanyag takarólemez, nem mertem nagyon feszegetni, mert biztosan törik, és akkor rendelhetem is darabonként az újat, igaz abban már állítólag javított fúvóka lenne, de a 8000Huf / db, sokk lenne érte.
Ezért, segítséget kérek.
Van e valakinek képe a gyári fúvókáról, a lemez is jó lehet alólról fényképezve.
1.4 16v motor, pár napja, kb. 5km-rel az indulás után, éppen felmelegedett a motor, kigyulladt a check engine lámpa.
Bár a fordulatszám nem változott, egyúttal a teljesítmény leesett, lomhává és erőtlenné vált. Kísérő jelenség, hogy a pillanatnyi- és átlag fogyasztás (l/km) kijelzés megszűnt, csak vonalak, mint álló helyzetben.
Később, miután lehűlt, indításkor normális működés, majd kb. 5 km után, ahogy felmelegedett, újra jelentkezett a jelenség.
Urak! Segítséget kérek 1,4 8V 2007-es benzines Grande-hoz. Cserélve lett a komplett vezérlés, gyertyák, termosztát. Tisztítva a fojtószelep, és a két MAP is. A fojtószelep alatt tökéletes a tömítőgyűrű. Minden "ok" látszólag, indul szépen, hibaüzenet nincs. De ahogy eléri a kb 50 C fokot, és megmozdul a hőmérő mutatója, onnantól az alapjárat megbolondul. Úgy 5 sec.-ként leesik a fordulat, néha berángat, majd visszaáll, és kezdődik elölről. MES-el figyelve látszik, hogy a MAP értéke hirtelen esik, és azt is látni ahogy visszakorrigál. Hiába végeztettem el vele a fojtószelep tanulását, és azt meg is csinálta, de nem javult a helyzet. MAP szenzort cseréltem, ugyanaz maradt minden. A jelenséget a motoron figyelve az látszik, hogy először a pillangó szelep picikét zár, fordulat leesik, pillangó nyit egy "nagyobbat", pillangó visszaszabályoz a névleges alapjárati fordulatra, egy kicsit ketyeg normálisan, majd kezdődik minden elölről. Közlekedve vele, motorféknél néha iszonyatosan berángat! Kiszámíthatatlanul. Természetesen a karbantartás elött, nem volt ilyen baja. De más azért, volt bőven :( Mivel most került hozzám, ezeket meg kellett csinálni. Természetesen vissza is olvastam, kerestem, de rengeteg a hozzászólás és nem találtam még ehhez hasonló jelenséget. Akármi tippet köszönettel fogadok.
1.4 16v GP tegnapelőtt 50-60 as tempónál bedobta a Check engine-t. Ki lett olvasva a hibakód: P0011. Azt írta a gép, hogy "Vezérműtengely állásának diagnózisa kipufogáskor". Ki engedte törölni, de 100 km után ismét jelzi.
Mitöl van az hogy reggeli elso indítás után kicsit rányomok a gázra es keket fustot kop ki a gazadas utan ? Ez egy 1.3 jtd 55kw 75 lóerő 157000km van benne nemreg lett olajcsere szoval minde lett cserelve motul olaj ment bele 5w30as ami hozza kell ezta jelenseget kb 2hete csinalja ha egy oraig allok egyhelben es ugyis inditom tobbszor is egy nap akkor is gazadas utan kivancsisagbol mindig megnezem utanna ugyan ugy kikopi a kek fustot. Melegen egyatalan nem kek a fust hanem altalaba nem jon ki korom sokszor se de azert elofordul mitol lehet ez a kek fust? Elore is koszonom.
Az 1.4 16v Fiatunkban(nem grande)0,8L/1000km a gyári max engedélyezett olajfogyasztás...ez abnormálisan magas norma de ezek gyárilag ilyenek.A miénk is kb 2 decit kér ami normális.
A max 10ezrenkénti olajcserénél is fontosabb az olaj fajtája,gyártója ill fontos megemlíteni,hogy ezek a motorok gyűlölik az alacsony fordulatszámokat.Kelletlenek,gyakran rángatnak az egész mechanika tiltakozik ellene.
Több szerelő is mondta,hogy pl városban az 5.fokozat felejtős,2-2,5ezer alatt ezek a gépek kínlódnak az olajfogyasztás is megnőhet.
Segítségre lenne szükségem illetve tapasztalatra, akinek van AUX kábel jack dugóval a gyári fejegységből kivezetve annak mindenkinek óriási zaj van hozzá ajándékba? Vagy csak engem tiszteltek meg ezzel. A helyzet kábel nélkül is ugyanaz zúg, sistereg, gerjed mint az állat.