Kérdésem az, hogy mitől növekedhetett meg a fogyasztásom? 1.3 mjt 75 Le. Porlasztók nem újak de bemértek és jók, szívósort,EGR tisztítva, termosztát új. Hibakód nincs. Alapjárat 900 körül van. A fogyasztás kB fél év alatt lett 4,5 ből 6 liter. Mi lehet a megoldás?
Én is keresem a megoldást, a hitvány első szélvédőmosó fúvókákra, mert a gyári, kritikán alul "teljesít"!
Álló helyzetben is!!!
Mivel tizenéves a műanyag takarólemez, nem mertem nagyon feszegetni, mert biztosan törik, és akkor rendelhetem is darabonként az újat, igaz abban már állítólag javított fúvóka lenne, de a 8000Huf / db, sokk lenne érte.
Ezért, segítséget kérek.
Van e valakinek képe a gyári fúvókáról, a lemez is jó lehet alólról fényképezve.
1.4 16v motor, pár napja, kb. 5km-rel az indulás után, éppen felmelegedett a motor, kigyulladt a check engine lámpa.
Bár a fordulatszám nem változott, egyúttal a teljesítmény leesett, lomhává és erőtlenné vált. Kísérő jelenség, hogy a pillanatnyi- és átlag fogyasztás (l/km) kijelzés megszűnt, csak vonalak, mint álló helyzetben.
Később, miután lehűlt, indításkor normális működés, majd kb. 5 km után, ahogy felmelegedett, újra jelentkezett a jelenség.
Urak! Segítséget kérek 1,4 8V 2007-es benzines Grande-hoz. Cserélve lett a komplett vezérlés, gyertyák, termosztát. Tisztítva a fojtószelep, és a két MAP is. A fojtószelep alatt tökéletes a tömítőgyűrű. Minden "ok" látszólag, indul szépen, hibaüzenet nincs. De ahogy eléri a kb 50 C fokot, és megmozdul a hőmérő mutatója, onnantól az alapjárat megbolondul. Úgy 5 sec.-ként leesik a fordulat, néha berángat, majd visszaáll, és kezdődik elölről. MES-el figyelve látszik, hogy a MAP értéke hirtelen esik, és azt is látni ahogy visszakorrigál. Hiába végeztettem el vele a fojtószelep tanulását, és azt meg is csinálta, de nem javult a helyzet. MAP szenzort cseréltem, ugyanaz maradt minden. A jelenséget a motoron figyelve az látszik, hogy először a pillangó szelep picikét zár, fordulat leesik, pillangó nyit egy "nagyobbat", pillangó visszaszabályoz a névleges alapjárati fordulatra, egy kicsit ketyeg normálisan, majd kezdődik minden elölről. Közlekedve vele, motorféknél néha iszonyatosan berángat! Kiszámíthatatlanul. Természetesen a karbantartás elött, nem volt ilyen baja. De más azért, volt bőven :( Mivel most került hozzám, ezeket meg kellett csinálni. Természetesen vissza is olvastam, kerestem, de rengeteg a hozzászólás és nem találtam még ehhez hasonló jelenséget. Akármi tippet köszönettel fogadok.
1.4 16v GP tegnapelőtt 50-60 as tempónál bedobta a Check engine-t. Ki lett olvasva a hibakód: P0011. Azt írta a gép, hogy "Vezérműtengely állásának diagnózisa kipufogáskor". Ki engedte törölni, de 100 km után ismét jelzi.
Mitöl van az hogy reggeli elso indítás után kicsit rányomok a gázra es keket fustot kop ki a gazadas utan ? Ez egy 1.3 jtd 55kw 75 lóerő 157000km van benne nemreg lett olajcsere szoval minde lett cserelve motul olaj ment bele 5w30as ami hozza kell ezta jelenseget kb 2hete csinalja ha egy oraig allok egyhelben es ugyis inditom tobbszor is egy nap akkor is gazadas utan kivancsisagbol mindig megnezem utanna ugyan ugy kikopi a kek fustot. Melegen egyatalan nem kek a fust hanem altalaba nem jon ki korom sokszor se de azert elofordul mitol lehet ez a kek fust? Elore is koszonom.
Az 1.4 16v Fiatunkban(nem grande)0,8L/1000km a gyári max engedélyezett olajfogyasztás...ez abnormálisan magas norma de ezek gyárilag ilyenek.A miénk is kb 2 decit kér ami normális.
A max 10ezrenkénti olajcserénél is fontosabb az olaj fajtája,gyártója ill fontos megemlíteni,hogy ezek a motorok gyűlölik az alacsony fordulatszámokat.Kelletlenek,gyakran rángatnak az egész mechanika tiltakozik ellene.
Több szerelő is mondta,hogy pl városban az 5.fokozat felejtős,2-2,5ezer alatt ezek a gépek kínlódnak az olajfogyasztás is megnőhet.
Segítségre lenne szükségem illetve tapasztalatra, akinek van AUX kábel jack dugóval a gyári fejegységből kivezetve annak mindenkinek óriási zaj van hozzá ajándékba? Vagy csak engem tiszteltek meg ezzel. A helyzet kábel nélkül is ugyanaz zúg, sistereg, gerjed mint az állat.
Az már elég sok. A gyári max. normálnak tekinthető érték 0,4 kg/1000 km. Na igen, a kg az nem liter. De könnyen kiszámítható az olaj sűrűségének ismeretében. Ez kb. 0,45 l-t jelent. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy fogyhat az olaj, mert az üzemszerű, csak a mértéke nem mindegy. Nem lehet éles vonalat húzni a normál és abnormális olajfogyás közé, ezért tekintsük mérvadónak a gyár által megadott értéket. Egyesek állítják, hogy egy mm-t sem süllyed a szint két olajcsere között. Ezt azért kezeljük fenntartással! Lehet igaz, de ebben az esetben az elfogyó olajat üzemanyag és kondenzvíz pótolja..
Én igyekszem a felső szinten tartani az olajat, mert nagyon kevés amúgy is az olajtöltet (kb. 2,5 l) és ha leengedjük az alsó szintre akkor végképp kevés lesz (1,5 l), tehát az olaj kevésbé oldja le a koszt, kevesebb szennyeződést tud kezelni és hamarabb túlmelegedhet. Az enyém (1,4 8V) kb. 2 dl-t fogyaszt 1000 km-en. 6-7000 km-enként cserélem, tehát 1-1,5 l-t töltök rá. Ez komoly 2000 Ft-os költséget jelent. De sosincs a min közelében a szint.
No de visszatérve az általad leírtakra, nem valószínű hogy szelepszár szimering a probléma, mert ahhoz azért masszívan hanyagolni kell az olajcseréket és gyűjteni a kilométert (legalább 250 Ekm)
Inkább a gyűrűk környékének kokszolódása állhat a háttérben, ezt azért könnyebb begyűjteni.
Én azt csinálnám, hogy jó sokat autópályáznék a max. megengedett sebességgel, friss, minőségi olajjal. Legyen az autóban egy flakon olaj ha esetleg rá kéne tölteni.
Igazából tök jól csinálod. Én elsősorban a gázpedál kezelésére értettem a túlzott finomkodást. Hidegen kis fordulaton a motorvezérlő érezhetően beavatkozik a gázadásba ha úgy ítéli meg a mért paraméterek alapján, hogy a motor túl alacsony fordulaton járna vagy esetleg közel van a lefulladáshoz. Ez a beavatkozás és a te aktuális pedálkezelésed tud "összegerjedni" és akkor ránt, rángat a hajtáslánc. Ilyenkor azonnal kuplung ki.. és újra próbálkozhatsz. Tök jó az olajcsere periódusod is. Nem kell erőltetni a nagyon elterjedt 10-15000 km-t ha rövid távokat mész, azt is városban. Sztem 2 évente nem kell feltétlenül fojtószelepet pucolni főleg évi 5-6000 km-nél, de ha megteszed abból semmi baj nem lehet. Te is meg tudod csinálni, nagyon jól hozzáférhető szerencsére. A MAP szenzort viszont évente 2-szer mindenképpen tisztítsd ki (Ha gondolod leírom hogy én hogy csinálom) mert a belejutó vizes-olajos trutyi megfagyva kinyírhatja. Üdv.
Van a családban egy evo punto 1000 km alatt megeszik fél liter olajat ha hidegen beindítom adok neki egy kis gázt érezni az égett olajszagot a füstjében, nem tudom hogy szelepszár szimeringek okozhassák a problémát vagy gyűrű kopás 170.000 km van benne,5w40 olajat kapott minden 15ezer kmnél.