Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122757

Köszönöm!

Ma lekaptam a jobboldalit.

Kicsit alakítottam a fészkén, és sikerült feljebb állítanom.

Holnap teszt.....

Előzmény: gss (122756)
gss Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122756

2 sugár

"hagyományosan" tűvel lehet állítani

Előzmény: ovoid (122754)
ovoid Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122755

És bocs, de a lényeg lemaradt.

Hogy lehet, kell beállítani?

Köszönöm!

Előzmény: gss (122753)
ovoid Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122754

Köszi az infót!

Most vettem tőlük ezt-azt, de csak az új van nekik, a bazi nagy műanyaggal..

És az új verzió az, porlaszt, vagy sugarat (kettőt, hármat) lővell ki?

Üdv.

Előzmény: gss (122753)
gss Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122753

Tényleg jó.Be lehet állítani normálisan.Nekem az van.

Külön csak a fúvókát lehet cserélni,szerintem bontóba is találsz vagy pl a fiatalkatresz.hu-n.

 

Előzmény: ovoid (122752)
ovoid Creative Commons License 2021.04.15 0 0 122752

Én is keresem a megoldást, a hitvány első szélvédőmosó fúvókákra, mert a gyári, kritikán alul "teljesít"!

Álló helyzetben is!!!

Mivel tizenéves a műanyag takarólemez, nem mertem nagyon feszegetni, mert biztosan törik, és akkor rendelhetem is darabonként az újat, igaz abban már állítólag javított fúvóka lenne, de a 8000Huf / db, sokk lenne érte.

Ezért, segítséget kérek.

Van e valakinek képe a gyári fúvókáról, a lemez is jó lehet alólról fényképezve.

A gyárilag módosított, tényleg jó?

És ez vajon jó lehet e, beépíthető, belevaló e?    https://www.ebay.co.uk/itm/2X-Washer-Nozzle-Pump-Jet-Headlight-For-FIAT-GRANDE-PUNTO-PUNTO-EVO-PUNTO-Abarth/183926832151?hash=item2ad2e4bc17:g:es4AAOSw1ZhdXqfB

 

Az EVO-é ugyanaz mint a Grande é?

 

Próbáltam visszakeresni, visszaolvasni, de nem találtam  Megoldást.

 

Üdv.

 

Kormi76 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 122751

Szia!

 

Persze,segítek ha tudok....lehet,hogy leírtam valahol,hogy Ideánk van :-)

Előzmény: Méézi (122748)
Méézi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 122750

Válaszolok magamnak 😀

Diagnosztika alapján: pillangószelep és alacsony olajnyomás

Előzmény: Méézi (122749)
Méézi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 122749

Addig is felteszem a kérdést,

1.4 16v motor, pár napja, kb. 5km-rel az indulás után, éppen felmelegedett a motor, kigyulladt a check engine lámpa.

Bár a fordulatszám nem változott,  egyúttal a teljesítmény leesett, lomhává és erőtlenné vált. Kísérő jelenség, hogy a pillanatnyi- és átlag fogyasztás (l/km) kijelzés megszűnt, csak vonalak, mint álló helyzetben.

Később, miután lehűlt, indításkor normális működés, majd kb. 5 km után, ahogy felmelegedett, újra jelentkezett a jelenség.

Olaj rendben. Még nem tudtam eljutni szerelőhöz.

Ismerős mindez valakinek?

Köszönet.

Előzmény: Méézi (122748)
Méézi Creative Commons License 2021.04.06 0 1 122748

Szia Kormi,

kérhetnék tanácsot Ideára vonatkozóan?

nyilvános az e-mail címem.

Köszi, ha visszajelzel!

Előzmény: Kormi76 (122742)
ovoid Creative Commons License 2021.04.03 0 1 122747

Urak!

Az előbbi probléma megoldódott.

Töröltem minden tanult értéket és jó lett egyből....

Azért, jó kis szopacs lett a takarításból...

Előzmény: ovoid (122746)
ovoid Creative Commons License 2021.04.03 0 0 122746

Urak!
Segítséget kérek 1,4 8V 2007-es benzines Grande-hoz.
Cserélve lett a komplett vezérlés, gyertyák, termosztát.
Tisztítva a fojtószelep, és a két MAP is.
A fojtószelep alatt tökéletes a tömítőgyűrű.
Minden "ok" látszólag, indul szépen, hibaüzenet nincs.
De ahogy eléri a kb 50 C fokot, és megmozdul a hőmérő mutatója, onnantól az alapjárat megbolondul.
Úgy 5 sec.-ként leesik a fordulat, néha berángat, majd visszaáll, és kezdődik elölről.
MES-el figyelve látszik, hogy a MAP értéke hirtelen esik, és azt is látni ahogy visszakorrigál.
Hiába végeztettem el vele a fojtószelep tanulását, és azt meg is csinálta, de nem javult a helyzet.
MAP szenzort cseréltem, ugyanaz maradt minden.
A jelenséget a motoron figyelve az látszik, hogy először a pillangó szelep picikét zár, fordulat leesik, pillangó nyit egy "nagyobbat", pillangó visszaszabályoz a névleges alapjárati fordulatra, egy kicsit ketyeg normálisan, majd kezdődik minden elölről.
Közlekedve vele, motorféknél néha iszonyatosan berángat! Kiszámíthatatlanul.
Természetesen a karbantartás elött, nem volt ilyen baja. De más azért, volt bőven :(
Mivel most került hozzám, ezeket meg kellett csinálni.
Természetesen vissza is olvastam, kerestem, de rengeteg a hozzászólás és nem találtam még ehhez hasonló jelenséget.
Akármi tippet köszönettel fogadok.

sanis_7 Creative Commons License 2021.03.27 0 0 122745

Sziasztok

 

1.4 16v GP tegnapelőtt 50-60 as tempónál bedobta a Check engine-t. Ki lett olvasva a hibakód: P0011. Azt írta a gép, hogy "Vezérműtengely állásának diagnózisa kipufogáskor". Ki engedte törölni, de 100 km után ismét jelzi.

 

Találkozott már valaki ezzel a hibakóddal?

Rigo35 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 122744

Ékezettel jobban járnál az írás végett.

Én elsőre egr teljes leszedését,kipucolását javasolnám.Utána meg kellene jól hajtanod a kicsikét.El lehet lustulva,néha nem árt a kikormolás.

Előzmény: Norbbii34 (122743)
Norbbii34 Creative Commons License 2021.03.21 0 0 122743

Sziasztok segítségre lenne szükségem !!

Mitöl van az hogy reggeli elso indítás után kicsit rányomok a gázra es keket fustot kop ki a gazadas utan ? Ez egy 1.3 jtd  55kw 75 lóerő 157000km van benne nemreg lett olajcsere szoval minde lett cserelve  motul olaj ment bele 5w30as ami hozza kell ezta jelenseget kb 2hete csinalja ha egy oraig allok egyhelben es ugyis inditom tobbszor is egy nap akkor is gazadas utan kivancsisagbol mindig megnezem utanna ugyan ugy kikopi a kek fustot. Melegen egyatalan nem kek a fust hanem altalaba nem jon ki korom sokszor se de azert elofordul mitol lehet ez a kek fust? Elore is koszonom.

Kormi76 Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 122742

Az 1.4 16v Fiatunkban(nem grande)0,8L/1000km a gyári max engedélyezett olajfogyasztás...ez abnormálisan magas norma de ezek gyárilag ilyenek.A miénk is kb 2 decit kér ami normális.

A max 10ezrenkénti olajcserénél is fontosabb az olaj fajtája,gyártója ill fontos megemlíteni,hogy ezek a motorok gyűlölik az alacsony fordulatszámokat.Kelletlenek,gyakran rángatnak az egész mechanika tiltakozik ellene.

Több szerelő is mondta,hogy pl városban az 5.fokozat felejtős,2-2,5ezer alatt ezek a gépek kínlódnak az olajfogyasztás is megnőhet.

Amúgy nagyon jó,megbízható és tartós motorok.

 

 

Előzmény: Énvagyok148V (122738)
petr.pet Creative Commons License 2021.03.17 0 0 122741

Köszi. Gondoltam, hogy nem úszom meg egy kábel megvételével. akkor lett gyanús amikor kábel nélkül átkapcsolva is rossz.

Előzmény: Rigo35 (122740)
Rigo35 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 122740

Nekem van..

Nem nincs óriási zaj.Semmi ,teljesen jó.Valahol máshol van a probléma.De azt nem tudom.

Előzmény: petr.pet (122739)
petr.pet Creative Commons License 2021.03.16 0 0 122739

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem illetve tapasztalatra, akinek van AUX kábel jack dugóval a gyári fejegységből kivezetve annak mindenkinek óriási zaj van hozzá ajándékba? Vagy csak engem tiszteltek meg ezzel. A helyzet kábel nélkül is ugyanaz zúg, sistereg, gerjed mint az állat.

Köszi a válaszokat

Énvagyok148V Creative Commons License 2021.03.14 0 0 122738

Az már elég sok. A gyári max. normálnak tekinthető érték 0,4 kg/1000 km. Na igen, a kg az nem liter. De könnyen kiszámítható az olaj sűrűségének ismeretében. Ez kb. 0,45 l-t jelent. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy fogyhat az olaj, mert az üzemszerű, csak a mértéke nem mindegy. Nem lehet éles vonalat húzni a normál és abnormális olajfogyás közé, ezért tekintsük mérvadónak a gyár által megadott értéket. Egyesek állítják, hogy egy mm-t sem süllyed a szint két olajcsere között. Ezt azért kezeljük fenntartással! Lehet igaz, de ebben az esetben az elfogyó olajat üzemanyag és kondenzvíz pótolja..

Én igyekszem a felső szinten tartani az olajat, mert nagyon kevés amúgy is az olajtöltet (kb. 2,5 l) és ha leengedjük az alsó szintre akkor végképp kevés lesz (1,5 l), tehát az olaj kevésbé oldja le a koszt, kevesebb szennyeződést tud kezelni és hamarabb túlmelegedhet. Az enyém (1,4 8V) kb. 2 dl-t fogyaszt 1000 km-en. 6-7000 km-enként cserélem, tehát 1-1,5 l-t töltök rá. Ez komoly 2000 Ft-os költséget jelent. De sosincs a min közelében a szint.

No de visszatérve az általad leírtakra, nem valószínű hogy szelepszár szimering a probléma, mert ahhoz azért masszívan hanyagolni kell az olajcseréket és gyűjteni a kilométert (legalább 250 Ekm)

Inkább a gyűrűk környékének kokszolódása állhat a háttérben, ezt azért könnyebb begyűjteni.

Én azt csinálnám, hogy jó sokat autópályáznék a max. megengedett sebességgel, friss, minőségi olajjal. Legyen az autóban egy flakon olaj ha esetleg rá kéne tölteni.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.03.14 0 0 122737

Igazából tök jól csinálod. Én elsősorban a gázpedál kezelésére értettem a túlzott finomkodást. Hidegen kis fordulaton a motorvezérlő érezhetően beavatkozik a gázadásba ha úgy ítéli meg a mért paraméterek alapján, hogy a motor túl alacsony fordulaton járna vagy esetleg közel van a lefulladáshoz. Ez a beavatkozás és a te aktuális pedálkezelésed tud "összegerjedni" és akkor ránt, rángat a hajtáslánc. Ilyenkor azonnal kuplung ki.. és újra próbálkozhatsz. Tök jó az olajcsere periódusod is. Nem kell erőltetni a nagyon elterjedt 10-15000 km-t ha rövid távokat mész, azt is városban. Sztem 2 évente nem kell feltétlenül fojtószelepet pucolni főleg évi 5-6000 km-nél, de ha megteszed abból semmi baj nem lehet. Te is meg tudod csinálni, nagyon jól hozzáférhető szerencsére. A MAP szenzort viszont évente 2-szer mindenképpen tisztítsd ki (Ha gondolod leírom hogy én hogy csinálom) mert a belejutó vizes-olajos trutyi megfagyva kinyírhatja. Üdv.

Előzmény: 1kabo1 (122726)
Zsolt Csáki Creative Commons License 2021.03.06 0 0 122736

Valakinek volt már p0115 hibakod ja jelenség reggelente nekezen indul benzines 

 

Panda 2004 Creative Commons License 2021.03.04 0 0 122735

Ha jól értelmezem, akkor tényleg teljesen mindegy honnan visszük a plusz két vezezéket a can a, can b -hez???

ovoid Creative Commons License 2021.03.01 0 0 122734

No, így már érthetőbb  :)

Nekem ennyit, soha egyik vas sem evett olajból.

A mostanink (15 éves, és épp a héten fordult át a 100000 km-en) biztos hogy nem igényel utántöltést, két olajcsere között.

A nívópálcán alig látható fogyás, lehet ha nem törölném le róla visszatétel elött, még annyit se fogyna.  :)

Komolyra fordítva, tudtommal, nagy gázadásra, vagy indításkor, ha kékes füstöt ereget, a szelepszár szimering a leggyanúsabb....

Üdv.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122733

Van a családban egy evo punto 1000 km alatt megeszik fél liter olajat ha hidegen beindítom adok neki egy kis gázt érezni az égett olajszagot a füstjében, nem tudom hogy szelepszár szimeringek okozhassák a problémát vagy gyűrű kopás 170.000 km van benne,5w40 olajat kapott minden 15ezer kmnél.

Előzmény: ovoid (122732)
ovoid Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122732

Nem gyakori, de mit értesz gyakori alatt?

Nem is szoktak panaszkodni rá....

Előzmény: BMW E90 LCI (122731)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122731

Sziasztok!1,2 8V Evo puntonál mennyire gyakori az olajfogyasztás?

gss Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122730
Előzmény: Panda 2004 (122729)
Panda 2004 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122729

Üdv.

Nemrég vásárolatam egy gyári cd-az auótóban és bekötés után csak a CANCHEK felírat jelenik meg.

Olvastam, hogy Can-bus kommunikáció kell hozzá, de hogyan lehetséges ezt utólagosan kiépíteni? 

 

alázógyík Creative Commons License 2021.02.17 0 0 122728

Szia Subcy!

Minden okés? :))

 

 

Előzmény: subcy (122727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!