Mitöl van az hogy reggeli elso indítás után kicsit rányomok a gázra es keket fustot kop ki a gazadas utan ? Ez egy 1.3 jtd 55kw 75 lóerő 157000km van benne nemreg lett olajcsere szoval minde lett cserelve motul olaj ment bele 5w30as ami hozza kell ezta jelenseget kb 2hete csinalja ha egy oraig allok egyhelben es ugyis inditom tobbszor is egy nap akkor is gazadas utan kivancsisagbol mindig megnezem utanna ugyan ugy kikopi a kek fustot. Melegen egyatalan nem kek a fust hanem altalaba nem jon ki korom sokszor se de azert elofordul mitol lehet ez a kek fust? Elore is koszonom.
Az 1.4 16v Fiatunkban(nem grande)0,8L/1000km a gyári max engedélyezett olajfogyasztás...ez abnormálisan magas norma de ezek gyárilag ilyenek.A miénk is kb 2 decit kér ami normális.
A max 10ezrenkénti olajcserénél is fontosabb az olaj fajtája,gyártója ill fontos megemlíteni,hogy ezek a motorok gyűlölik az alacsony fordulatszámokat.Kelletlenek,gyakran rángatnak az egész mechanika tiltakozik ellene.
Több szerelő is mondta,hogy pl városban az 5.fokozat felejtős,2-2,5ezer alatt ezek a gépek kínlódnak az olajfogyasztás is megnőhet.
Segítségre lenne szükségem illetve tapasztalatra, akinek van AUX kábel jack dugóval a gyári fejegységből kivezetve annak mindenkinek óriási zaj van hozzá ajándékba? Vagy csak engem tiszteltek meg ezzel. A helyzet kábel nélkül is ugyanaz zúg, sistereg, gerjed mint az állat.
Az már elég sok. A gyári max. normálnak tekinthető érték 0,4 kg/1000 km. Na igen, a kg az nem liter. De könnyen kiszámítható az olaj sűrűségének ismeretében. Ez kb. 0,45 l-t jelent. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy fogyhat az olaj, mert az üzemszerű, csak a mértéke nem mindegy. Nem lehet éles vonalat húzni a normál és abnormális olajfogyás közé, ezért tekintsük mérvadónak a gyár által megadott értéket. Egyesek állítják, hogy egy mm-t sem süllyed a szint két olajcsere között. Ezt azért kezeljük fenntartással! Lehet igaz, de ebben az esetben az elfogyó olajat üzemanyag és kondenzvíz pótolja..
Én igyekszem a felső szinten tartani az olajat, mert nagyon kevés amúgy is az olajtöltet (kb. 2,5 l) és ha leengedjük az alsó szintre akkor végképp kevés lesz (1,5 l), tehát az olaj kevésbé oldja le a koszt, kevesebb szennyeződést tud kezelni és hamarabb túlmelegedhet. Az enyém (1,4 8V) kb. 2 dl-t fogyaszt 1000 km-en. 6-7000 km-enként cserélem, tehát 1-1,5 l-t töltök rá. Ez komoly 2000 Ft-os költséget jelent. De sosincs a min közelében a szint.
No de visszatérve az általad leírtakra, nem valószínű hogy szelepszár szimering a probléma, mert ahhoz azért masszívan hanyagolni kell az olajcseréket és gyűjteni a kilométert (legalább 250 Ekm)
Inkább a gyűrűk környékének kokszolódása állhat a háttérben, ezt azért könnyebb begyűjteni.
Én azt csinálnám, hogy jó sokat autópályáznék a max. megengedett sebességgel, friss, minőségi olajjal. Legyen az autóban egy flakon olaj ha esetleg rá kéne tölteni.
Igazából tök jól csinálod. Én elsősorban a gázpedál kezelésére értettem a túlzott finomkodást. Hidegen kis fordulaton a motorvezérlő érezhetően beavatkozik a gázadásba ha úgy ítéli meg a mért paraméterek alapján, hogy a motor túl alacsony fordulaton járna vagy esetleg közel van a lefulladáshoz. Ez a beavatkozás és a te aktuális pedálkezelésed tud "összegerjedni" és akkor ránt, rángat a hajtáslánc. Ilyenkor azonnal kuplung ki.. és újra próbálkozhatsz. Tök jó az olajcsere periódusod is. Nem kell erőltetni a nagyon elterjedt 10-15000 km-t ha rövid távokat mész, azt is városban. Sztem 2 évente nem kell feltétlenül fojtószelepet pucolni főleg évi 5-6000 km-nél, de ha megteszed abból semmi baj nem lehet. Te is meg tudod csinálni, nagyon jól hozzáférhető szerencsére. A MAP szenzort viszont évente 2-szer mindenképpen tisztítsd ki (Ha gondolod leírom hogy én hogy csinálom) mert a belejutó vizes-olajos trutyi megfagyva kinyírhatja. Üdv.
Van a családban egy evo punto 1000 km alatt megeszik fél liter olajat ha hidegen beindítom adok neki egy kis gázt érezni az égett olajszagot a füstjében, nem tudom hogy szelepszár szimeringek okozhassák a problémát vagy gyűrű kopás 170.000 km van benne,5w40 olajat kapott minden 15ezer kmnél.
- a berakás előtt ellenőrizni a gyertya hézagot (NGK ZKR7A-10 1,0mm ahézag) de gyárilag ennyi ha ezt veszed - hideg motornál csinálni
- pipa leszedés után kompresszorral kifújni körülötte a koszt!
- bekapatásnál figyelni nehogy félremenjen a menet
- 25 Nm-el kell meghúzni (kézzel meg érzésre, nem agyontépve)
- ha valamelyik henger pipája nehezen jön le, akkor erre léteznek fogók is. Ha nem sürgős akkor érdemes rákészülni - én szigszallaggal szoktam rögzíteni a gyertyakulcsot a szárhoz
- gyertyakulcs belsejében szokott lenni gumidugó ami megtartja a gyertyát a becsavaráshoz, de cserébe nehezebben is jön le, lsd előző hozzászólásom
Na jo akkor felteszem a kérdést(pár kérdést) mert mindenki másképp csinálja ráadásul márkától, típustól, évjárattól és karbantartási szinttől függően is(most maradva benzines autóknál úgy általánosságban). Igen lehet nèha túl finoman akarnék bánni vele de ő a mindenem. Félévente, ez nálam 5--6ezerkm olajcserét kap (Tél végén és ősz elején)(175e van benne) Főleg azért mert sok rövid ut es városi menet van benne de kövezzetek meg nyugodtan milyen környezetszennyező vagyok:D
A netet felturva utana néztem hogy mi a legjobb módja az elindulásnak (hidegen, napi első indításra gondolok) és 30mp és 1 perc között találtam valahol az igazságot (erre (is) nyugodtan cáfoljatok rá ha kevés vagy esetleg sok? Én általában 1 percet(amíg változik a percmutató a kocsi óráján kivárok. 0 fok körül 2percet majd indulok. Első 1-2km én azért 2000 és 23000kozott már felváltok illetve amíg megmozdul a vizhőfok mutató ezt tartom, szerencsére egy dieseleshez képest ez 1-2km alatt megszokott történni. Sztem ezzel nem vagyok túl óvatos. Én azt nem értem aki indítás után a legnagyobb hidegben is egyből tolja a kövéret. Nyilván az sem jó de akkor mivel teszem a legjobbat? Nyilván ilyen statisztika nincs sajnos mert ez használt autó vásárlásnál is végképp lekövethetetlen ki hogyan bánik vele ebből a szempontból. Az biztos hogy a nyomaték öl és nem a fordulat ezt alaposan megértettem információ szerzés közben de akkor sem hinném hogy 0fokos motornak a 3000res fordulat annyival jobb.
Ja most egyébként kapott új termosztátot (beugrott egy dolog hogy 1.9 tdi skodámnál okozott rangatozást a vízhőfok jeladó viszont ott alapjárati fordulatszám ingadozást is de mondom hátha csak rossz jelet kap.(miután elérte a mutató az üzemi hőt képes volt véletlenszerűen visszaesni, amúgy még gyári volt) és ki pucolták a folytószelepet és MAP szenzorokat mert kértem. Úgyhogy köszi a tippet. Ez 2 évvel ezelőtt volt legutóbb sztem ennek is itt volt az ideje, most majd kiderul mi lesz a rángatással, bízom benne nem fogom már érezni. Egyébként 2 évente vagy 20-25ezrenként rendben van ha kipucolják, vagy ritkábban elég?
Szerintem semmi "baj" nincs, csak túl finoman bánsz a géppel. Igen, ha hidegen alacsony fordulaton simogatod a gázt akkor magától "rárúg" picit a gázra, kvázi "rángatás-gátló funkció". Értem, hogy kímélni szeretnéd a technikát (mint mindannyian itt:)) de túlzásokba esni itt sem jó, csakúgy mint az élet számos területén. Egyébként nézd meg hogy nem koszos-e a fojtószelep és a kis "lyuk" nincs-e eltömődve a pillangószelep alatt, aminek a csonkjáról egy kis gumicső megy a kartergáz visszavezető cső csonkjáig a pillangószelep felett.
Unix...Bárdi....Láng helyekről állitható spricnis műanyagot tud valaki cikkszámmal?? Ami viszi a vizet a szélvédőre.Hernyócsavaros emelés nem hozott eredményt.Valaki lecserélte a fix gyáriját már?
Más..
T-jet -en az olasz mérnökurak miért nem tettek szelepdeknit?Alá szeretnék kukkolni az olajsárnak(ha van).
Egyáltalán mit hogyan kell levenni ,hogy hozzáférhető legyen?
T-jetesek! Olajbetöltő sapka levételnél nem látom hogy felhordaná az olajat a bütyköstengelyre.Olyan (mindig száraz )nak néz ki.Valaki megnézné sajátján ez jó e igy?Köszi.
Sziasztok!
Olyan problémával már ki találkozott már és mit tudna javasolni mit nézessek meg mert egyre jobban zavar a jelenség.
A jelenség: 10 fok alatt indítva teljesen kihült motornál kb másfélperces járatás után indulok.
1es, gáz 2ezerig hidegen is hagyom különben nem történik semmi majd 2es es siklok.
Na de már 1esbe ha gázt adok miután sebességbe tettem és nem elég finoman adagolom a gázt akkor először megugrik(magától megnő a fordulatszám,gázadás nélkül) majd rángat párat ekkor felváltok 2be megszunik, majd 2000es fordulathoz közel érezhetően visszacsokken ez az ero még több gáz kell. Átélve Nagyon fura és zavaró. Remélem sikerült leirnom hogy mi is az aggodalmam, és főleg szeretnék utána menni mert nagyon bosszantó főleg hogy nagyon rendben van tartva. (GP 2009. 1.4 8v benzin)
Ötletek mit nézessek meg? Köszi !