Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2021.03.01 -1 0 122734

No, így már érthetőbb  :)

Nekem ennyit, soha egyik vas sem evett olajból.

A mostanink (15 éves, és épp a héten fordult át a 100000 km-en) biztos hogy nem igényel utántöltést, két olajcsere között.

A nívópálcán alig látható fogyás, lehet ha nem törölném le róla visszatétel elött, még annyit se fogyna.  :)

Komolyra fordítva, tudtommal, nagy gázadásra, vagy indításkor, ha kékes füstöt ereget, a szelepszár szimering a leggyanúsabb....

Üdv.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122733

Van a családban egy evo punto 1000 km alatt megeszik fél liter olajat ha hidegen beindítom adok neki egy kis gázt érezni az égett olajszagot a füstjében, nem tudom hogy szelepszár szimeringek okozhassák a problémát vagy gyűrű kopás 170.000 km van benne,5w40 olajat kapott minden 15ezer kmnél.

Előzmény: ovoid (122732)
ovoid Creative Commons License 2021.02.28 0 0 122732

Nem gyakori, de mit értesz gyakori alatt?

Nem is szoktak panaszkodni rá....

Előzmény: BMW E90 LCI (122731)
BMW E90 LCI Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122731

Sziasztok!1,2 8V Evo puntonál mennyire gyakori az olajfogyasztás?

gss Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122730
Előzmény: Panda 2004 (122729)
Panda 2004 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 122729

Üdv.

Nemrég vásárolatam egy gyári cd-az auótóban és bekötés után csak a CANCHEK felírat jelenik meg.

Olvastam, hogy Can-bus kommunikáció kell hozzá, de hogyan lehetséges ezt utólagosan kiépíteni? 

 

alázógyík Creative Commons License 2021.02.17 0 0 122728

Szia Subcy!

Minden okés? :))

 

 

Előzmény: subcy (122727)
subcy Creative Commons License 2021.02.17 0 0 122727

- a berakás előtt ellenőrizni a gyertya hézagot (NGK ZKR7A-10 1,0mm a hézag) de gyárilag ennyi ha ezt veszed
- hideg motornál csinálni

- pipa leszedés után kompresszorral kifújni körülötte a koszt!

- bekapatásnál figyelni nehogy félremenjen a menet

- 25 Nm-el kell meghúzni (kézzel meg érzésre, nem agyontépve)

- ha valamelyik henger pipája nehezen jön le, akkor erre léteznek fogók is. Ha nem sürgős akkor érdemes rákészülni
- én szigszallaggal szoktam rögzíteni a gyertyakulcsot a szárhoz

- gyertyakulcs belsejében szokott lenni gumidugó ami megtartja a gyertyát a becsavaráshoz, de cserébe nehezebben is jön le, lsd előző hozzászólásom

Előzmény: qrsta11 (122721)
1kabo1 Creative Commons License 2021.02.16 0 0 122726
Na jo akkor felteszem a kérdést(pár kérdést) mert mindenki másképp csinálja ráadásul márkától, típustól, évjárattól és karbantartási szinttől függően is(most maradva benzines autóknál úgy általánosságban). Igen lehet nèha túl finoman akarnék bánni vele de ő a mindenem. Félévente, ez nálam 5--6ezerkm olajcserét kap (Tél végén és ősz elején)(175e van benne) Főleg azért mert sok rövid ut es városi menet van benne de kövezzetek meg nyugodtan milyen környezetszennyező vagyok:D A netet felturva utana néztem hogy mi a legjobb módja az elindulásnak (hidegen, napi első indításra gondolok) és 30mp és 1 perc között találtam valahol az igazságot (erre (is) nyugodtan cáfoljatok rá ha kevés vagy esetleg sok? Én általában 1 percet(amíg változik a percmutató a kocsi óráján kivárok. 0 fok körül 2percet majd indulok. Első 1-2km én azért 2000 és 23000kozott már felváltok illetve amíg megmozdul a vizhőfok mutató ezt tartom, szerencsére egy dieseleshez képest ez 1-2km alatt megszokott történni. Sztem ezzel nem vagyok túl óvatos. Én azt nem értem aki indítás után a legnagyobb hidegben is egyből tolja a kövéret. Nyilván az sem jó de akkor mivel teszem a legjobbat? Nyilván ilyen statisztika nincs sajnos mert ez használt autó vásárlásnál is végképp lekövethetetlen ki hogyan bánik vele ebből a szempontból. Az biztos hogy a nyomaték öl és nem a fordulat ezt alaposan megértettem információ szerzés közben de akkor sem hinném hogy 0fokos motornak a 3000res fordulat annyival jobb. Ja most egyébként kapott új termosztátot (beugrott egy dolog hogy 1.9 tdi skodámnál okozott rangatozást a vízhőfok jeladó viszont ott alapjárati fordulatszám ingadozást is de mondom hátha csak rossz jelet kap.(miután elérte a mutató az üzemi hőt képes volt véletlenszerűen visszaesni, amúgy még gyári volt) és ki pucolták a folytószelepet és MAP szenzorokat mert kértem. Úgyhogy köszi a tippet. Ez 2 évvel ezelőtt volt legutóbb sztem ennek is itt volt az ideje, most majd kiderul mi lesz a rángatással, bízom benne nem fogom már érezni. Egyébként 2 évente vagy 20-25ezrenként rendben van ha kipucolják, vagy ritkábban elég?
Előzmény: Énvagyok148V (122725)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.02.10 0 0 122725

Szerintem semmi "baj" nincs, csak túl finoman bánsz a géppel. Igen, ha hidegen alacsony fordulaton simogatod a gázt akkor magától "rárúg" picit a gázra, kvázi "rángatás-gátló funkció". Értem, hogy kímélni szeretnéd a technikát (mint mindannyian itt:)) de túlzásokba esni itt sem jó, csakúgy mint az élet számos területén. Egyébként nézd meg hogy nem koszos-e a fojtószelep és a kis "lyuk" nincs-e eltömődve a pillangószelep alatt, aminek a csonkjáról egy kis gumicső megy a kartergáz visszavezető cső csonkjáig a pillangószelep felett.

Előzmény: 1kabo1 (122716)
zsoli7411 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 122724
Előzmény: qrsta11 (122721)
Rigo35 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 122723

Jah...olaj 0w40.mobil 1 ennek folynia kellene..(volt motul..fuchs is már 5w40....ugyanez  a helyzet ).

 

Rigo35 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 122722

Unix...Bárdi....Láng  helyekről állitható spricnis műanyagot tud valaki cikkszámmal?? Ami viszi a vizet a szélvédőre.Hernyócsavaros emelés nem hozott eredményt.Valaki lecserélte a fix gyáriját már?

 

Más..

T-jet -en az olasz mérnökurak miért nem tettek szelepdeknit?Alá szeretnék kukkolni az olajsárnak(ha van).

Egyáltalán mit hogyan kell levenni ,hogy hozzáférhető legyen?

T-jetesek! Olajbetöltő sapka levételnél nem látom hogy felhordaná az olajat a bütyköstengelyre.Olyan (mindig száraz )nak néz ki.Valaki megnézné sajátján ez jó e igy?Köszi.

 

qrsta11 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 122721

Életemben nem cseréltem még.  :)

De saját kezűleg akarom kicserélni.

Sok videót megnéztem már , tehát a folyamat maga megvan.

Amitől tartok, hogy mennyire kell meghúzni. :/

 

Előzmény: grande645 (122720)
grande645 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 122720

Bocs tévedtem rosszul mondtam.

Megtaláltam közben az első gyertyacseréről készült képet.

A gyári is NGK,csak arra még "FIAT LANCIA" volt írva :D

 

 

 

Előzmény: grande645 (122719)
grande645 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 122719

Szia!

Gyárilag nem NGK van benne.

Azóta már néhány garnitúrát cseréltem ZKR7A-10 re ,de volt BOSCH is(dobozon a száma)Tulajdonképpen nem vettem észre különbséget.

 

Előzmény: qrsta11 (122718)
qrsta11 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 122718

Sziasztok!!.

Gyertyát akarok cserélni. 1.4 8V 2007

Melyiket ajánlanátok?? Gyári NGK VAGY más!

 

Jól tudom  ez a gyári?

NGK ZKR7A10 ?? 

 

https://www.autoalkatreszonline24.hu/ngk/1041048

 

Esetleg van más ami bevált?

 

Köszönöm  :) 

 

 

Előzmény: ovoid (122717)
ovoid Creative Commons License 2021.01.17 0 0 122717

Hiba kiolvasás, akkor is ha nincs sárga lámpácska.

Fojtószelep? Gázpedál? Üzemanyagnyomás?

Én így csinálnám, de hátha volt már ilyen valakinek és többet tud....

Előzmény: 1kabo1 (122716)
1kabo1 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 122716
Sziasztok!
Olyan problémával már ki találkozott már és mit tudna javasolni mit nézessek meg mert egyre jobban zavar a jelenség.
A jelenség: 10 fok alatt indítva teljesen kihült motornál kb másfélperces járatás után indulok.
1es, gáz 2ezerig hidegen is hagyom különben nem történik semmi majd 2es es siklok.
Na de már 1esbe ha gázt adok miután sebességbe tettem és nem elég finoman adagolom a gázt akkor először megugrik(magától megnő a fordulatszám,gázadás nélkül) majd rángat párat ekkor felváltok 2be megszunik, majd 2000es fordulathoz közel érezhetően visszacsokken ez az ero még több gáz kell. Átélve Nagyon fura és zavaró. Remélem sikerült leirnom hogy mi is az aggodalmam, és főleg szeretnék utána menni mert nagyon bosszantó főleg hogy nagyon rendben van tartva. (GP 2009. 1.4 8v benzin)
Ötletek mit nézessek meg? Köszi !
ovoid Creative Commons License 2020.12.23 0 0 122715

Urak, karosszériások előnyben!

Grande-nak, melyik része (volt) ez?

grande645 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 122714

Jaj bocs most látom a smile-t.:)

Előzmény: grande645 (122713)
grande645 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 122713

Biztos hogy képben van a kereskedő az 1.4 es benzines láncos vezérlésével kapcsolatban???

Előzmény: gss (122711)
ovoid Creative Commons License 2020.12.22 0 0 122712

Köszi!

Nekem még egy Fiat sem ette, pedig a 127-sel kezdtem.....

Csakhát nagyon ritka, és nem szeretnék melléverni a cimbalomnak.

Ezért is keresek kevés km-rel....

Előzmény: gss (122711)
gss Creative Commons License 2020.12.22 0 0 122711

Nekem meg azt mondta egy hasonlóan képben lévő kereskedő hogy az 1,4benzines kimegy a világból mert láncos a vezérlése.

:-)

Kereskedőnek ne higgy.

Típus hibákat meg nézd meg vezess,hu értékbecslőjében,(+ a hozzászólásokban rengeteg info)

Előzmény: ovoid (122710)
ovoid Creative Commons License 2020.12.22 0 0 122710

1.4  16V tulajok!

Mennyire eszi az olajat ez a tipusú motor?

Egy kereskedő szerint, nem szabad ilyen motorral venni, mert zabálja az olajat!

Én csodálkoznék, ha igaz lenne...

Köszi!

ovoid Creative Commons License 2020.12.18 0 0 122709

Köszönöm!

Ez megnyugtató :)

Most vadászok, de itthon nincs piacon 1.4 /16V, számomra elfogadható áron, km-rel, színben stb..

Üdv.

Előzmény: Rigo35 (122708)
Rigo35 Creative Commons License 2020.12.18 0 0 122708

Az csak spoiler...optika..disz...stb.

Bizonyos felszereltséghez jár.Amugy alatta nem szokott gond lenni.Nem hallani hogy középen rohad a küszöb.Inkább az első dobbetéteket érdemes 1-2 évente kivenni a küszöbvégnél,és a sarat kipucolni.Na az tud igazán rohadást okozni.

 

Előzmény: ovoid (122707)
ovoid Creative Commons License 2020.12.18 0 0 122707

Üdv! 

Grande 1.4 16V Sport változatán a küszöb, más, "áramvonalasabb" mint általában.

Az valami rátét, vagy anyagából van domborítva? Optikai tuning?

Csak képeken láttam még, nagyítással sem mentem semmire, ezért fogalmam sincs.

Azért lényeges, mert ha csak rátét, akkor rozsdatemető is lehet alatta, szerintem....

Kössz a választ!

Samott Creative Commons License 2020.12.14 0 0 122706

Koszi, keritek egy olyat. Lattam van celszerszam is ilyesmihez, de talan a csapagylehuzo univerzalisabb es mashoz is jol lesz meg. :)

Előzmény: Rigo35 (122705)
Rigo35 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 122705

Igen , a legkisebb méretüt.Anya visszateker menet szintje fölé picivel,aztán finoman lehuzat.Esetleg ha van hőlégfúvód,azzal szoktam adni neki finoman.

Volt olyan opel,ahol a flex hozott csak eredményt.(és a menet nem sérült )

 

Előzmény: Samott (122704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!