- a berakás előtt ellenőrizni a gyertya hézagot (NGK ZKR7A-10 1,0mm ahézag) de gyárilag ennyi ha ezt veszed - hideg motornál csinálni
- pipa leszedés után kompresszorral kifújni körülötte a koszt!
- bekapatásnál figyelni nehogy félremenjen a menet
- 25 Nm-el kell meghúzni (kézzel meg érzésre, nem agyontépve)
- ha valamelyik henger pipája nehezen jön le, akkor erre léteznek fogók is. Ha nem sürgős akkor érdemes rákészülni - én szigszallaggal szoktam rögzíteni a gyertyakulcsot a szárhoz
- gyertyakulcs belsejében szokott lenni gumidugó ami megtartja a gyertyát a becsavaráshoz, de cserébe nehezebben is jön le, lsd előző hozzászólásom
Na jo akkor felteszem a kérdést(pár kérdést) mert mindenki másképp csinálja ráadásul márkától, típustól, évjárattól és karbantartási szinttől függően is(most maradva benzines autóknál úgy általánosságban). Igen lehet nèha túl finoman akarnék bánni vele de ő a mindenem. Félévente, ez nálam 5--6ezerkm olajcserét kap (Tél végén és ősz elején)(175e van benne) Főleg azért mert sok rövid ut es városi menet van benne de kövezzetek meg nyugodtan milyen környezetszennyező vagyok:D
A netet felturva utana néztem hogy mi a legjobb módja az elindulásnak (hidegen, napi első indításra gondolok) és 30mp és 1 perc között találtam valahol az igazságot (erre (is) nyugodtan cáfoljatok rá ha kevés vagy esetleg sok? Én általában 1 percet(amíg változik a percmutató a kocsi óráján kivárok. 0 fok körül 2percet majd indulok. Első 1-2km én azért 2000 és 23000kozott már felváltok illetve amíg megmozdul a vizhőfok mutató ezt tartom, szerencsére egy dieseleshez képest ez 1-2km alatt megszokott történni. Sztem ezzel nem vagyok túl óvatos. Én azt nem értem aki indítás után a legnagyobb hidegben is egyből tolja a kövéret. Nyilván az sem jó de akkor mivel teszem a legjobbat? Nyilván ilyen statisztika nincs sajnos mert ez használt autó vásárlásnál is végképp lekövethetetlen ki hogyan bánik vele ebből a szempontból. Az biztos hogy a nyomaték öl és nem a fordulat ezt alaposan megértettem információ szerzés közben de akkor sem hinném hogy 0fokos motornak a 3000res fordulat annyival jobb.
Ja most egyébként kapott új termosztátot (beugrott egy dolog hogy 1.9 tdi skodámnál okozott rangatozást a vízhőfok jeladó viszont ott alapjárati fordulatszám ingadozást is de mondom hátha csak rossz jelet kap.(miután elérte a mutató az üzemi hőt képes volt véletlenszerűen visszaesni, amúgy még gyári volt) és ki pucolták a folytószelepet és MAP szenzorokat mert kértem. Úgyhogy köszi a tippet. Ez 2 évvel ezelőtt volt legutóbb sztem ennek is itt volt az ideje, most majd kiderul mi lesz a rángatással, bízom benne nem fogom már érezni. Egyébként 2 évente vagy 20-25ezrenként rendben van ha kipucolják, vagy ritkábban elég?
Szerintem semmi "baj" nincs, csak túl finoman bánsz a géppel. Igen, ha hidegen alacsony fordulaton simogatod a gázt akkor magától "rárúg" picit a gázra, kvázi "rángatás-gátló funkció". Értem, hogy kímélni szeretnéd a technikát (mint mindannyian itt:)) de túlzásokba esni itt sem jó, csakúgy mint az élet számos területén. Egyébként nézd meg hogy nem koszos-e a fojtószelep és a kis "lyuk" nincs-e eltömődve a pillangószelep alatt, aminek a csonkjáról egy kis gumicső megy a kartergáz visszavezető cső csonkjáig a pillangószelep felett.
Unix...Bárdi....Láng helyekről állitható spricnis műanyagot tud valaki cikkszámmal?? Ami viszi a vizet a szélvédőre.Hernyócsavaros emelés nem hozott eredményt.Valaki lecserélte a fix gyáriját már?
Más..
T-jet -en az olasz mérnökurak miért nem tettek szelepdeknit?Alá szeretnék kukkolni az olajsárnak(ha van).
Egyáltalán mit hogyan kell levenni ,hogy hozzáférhető legyen?
T-jetesek! Olajbetöltő sapka levételnél nem látom hogy felhordaná az olajat a bütyköstengelyre.Olyan (mindig száraz )nak néz ki.Valaki megnézné sajátján ez jó e igy?Köszi.
Sziasztok!
Olyan problémával már ki találkozott már és mit tudna javasolni mit nézessek meg mert egyre jobban zavar a jelenség.
A jelenség: 10 fok alatt indítva teljesen kihült motornál kb másfélperces járatás után indulok.
1es, gáz 2ezerig hidegen is hagyom különben nem történik semmi majd 2es es siklok.
Na de már 1esbe ha gázt adok miután sebességbe tettem és nem elég finoman adagolom a gázt akkor először megugrik(magától megnő a fordulatszám,gázadás nélkül) majd rángat párat ekkor felváltok 2be megszunik, majd 2000es fordulathoz közel érezhetően visszacsokken ez az ero még több gáz kell. Átélve Nagyon fura és zavaró. Remélem sikerült leirnom hogy mi is az aggodalmam, és főleg szeretnék utána menni mert nagyon bosszantó főleg hogy nagyon rendben van tartva. (GP 2009. 1.4 8v benzin)
Ötletek mit nézessek meg? Köszi !
Bizonyos felszereltséghez jár.Amugy alatta nem szokott gond lenni.Nem hallani hogy középen rohad a küszöb.Inkább az első dobbetéteket érdemes 1-2 évente kivenni a küszöbvégnél,és a sarat kipucolni.Na az tud igazán rohadást okozni.
Igen , a legkisebb méretüt.Anya visszateker menet szintje fölé picivel,aztán finoman lehuzat.Esetleg ha van hőlégfúvód,azzal szoktam adni neki finoman.
Volt olyan opel,ahol a flex hozott csak eredményt.(és a menet nem sérült )
Sziasztok, hatso ablaktorlo kart szednem le, a csavaranyat sikerult leimadkoznom rola, de maga a kar ugy ra van gyogyulva hogy nem boldogulok vele. Csavarlazitot kapta rendesen, de meg se mozdul, nem merem tulsagosan rangatni, feszegetni mert az uvegben van es a masik felen meg a motor van. Van ennek valami trukkje? Vegyek csapagyleszedot?
sziasztok, faterkám hívott hogy a napokban párszor elment a kormányszervo (ikon megjelent), aztán visszajött. nálunk 9 év alatt talán 1x volt ilyen, akkor az akksi volt cellazárlatos.
nem lehet , hogy most nála is az akksi gyengélkedik, sajnos keveset és rövid utakat megy mostanában. cseréltem már pont ezért 2x akksit neki.
a PII nél cseréltek nálunk anno gariban kormányrásegítőtt, de ott is vmi határoló szenzorokkal volt a baj. a Grandénál nem rémlik ilyen típushiba.. :(
ha rossz a kormányszervó, akkor nem fixen rossz, tehát elromlik és vége? lehet itt is nyomatékérzékelő hiba? köszi
Nappali menetfényes Punto evo-val kapcsolatban kérném a segítségeteket, első sorban az első fényszórók miatt. A lámpák E9 jelzésűek, tehát elvileg Spanyolországból származóak, jobb oldali közlekedéshez valók. Mégis a vetítési kép teljesen fordított, a bevilágított terület közepétől nem jobbra emelkedik, hanem balra, így nem az úttest jobb oldalát és a közlekedési táblákat látom jobban, hanem vakítom a szemben érkezőt. Izzókat most cseréltem jobb minőségűekre, hátha, de a helyzet nem változott. Próbáltam tekergetni hátul, de egyik a magasság, másik pedig a bal-jobb eltolás, ami nincs igazából hatással az emelkedésre.
Másik problémám, hogy belül a kormány mellett balra alul van az egyik biztosíték tábla, ami előtt lenyílik a fedél. Ennek a fedélnek felül van 2 patentje, ami nekem hiányzik, ezt szeretném pótolni, de nem találtam sehol, ebben tudtok segíteni? Erről csatoltam egy pirossal karikázott ábrát, nagyjából ott van az a 2 patent.
Köszi a tippeket.Feszültség mérés nem régen volt és minden rendben. Az akksi most lesz csak 1 éves, generátor sincs még 1 éves. A probléma azóta (hiba törlés és gondolom kalibráció, ezt pl nem is tudtam hogy lehet kalibrálni a szervót, sőt kell is pl futómű állítás után, ez valahogy elfelejtődik sztem vagy nem foglalkoznak vele) a kérdés (magamhoz) hogy mennyire merek hosszabb útra indulni. Bízom benne valami átmeneti zavar volt csak az erőben:)
A gőzös bt. Nekem nagyon messze van és elég vegyes véleményeket írnak róla amugy nem igazan győzött meg hogy oda vigyem ha ilyen gondom lenne.