Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Van egy piros Grande Puntom. Fényezni kellene az első lökháritót de nincs színkód matrica az autóban. Azt kéri a fényező. Ha valakinek van piros kérem segítsen. Nem hiszem hogy több fajta pirost készítettek. De ha többen is külditek akkor össze tudom hasonlítani. Előre is Köszönöm a segítséget.
A tegnapi nap kormánytekerés közben furcsa kopogó, illetve enyhe kattogó hangot hallottam elölről. Ma próbáltam megkeresni a hiba okát, a kopogást biztos, hogy az egyik stabpálca adja. Ahogy rángatom, úgy kopog, ez kuka egyértelműen. Emellett hallok egy kattogó jellegű hangot, ami nem tudom mi lehet. Gondoltam a toronycsapágyakra, de valahogy mintha lejjebbről jönne, kicsit félek, hogy magából a kormányból/kormányműből jön. Szervolaj szép tiszta, van normálisan a tartályban is. Valakinek esetleg ötlete, hogy mit kellene átnézni? Grande Punto 2006 1.4 16v
Nekem 2006-os. 2016-ban volt egy első törött rugó miatt cserélve a toronycsapágyakkal együtt. A gyári fekete színű volt és már kicsit be is volt rágva. Az újnak fehér színe volt, legalábbis egyik oldalt ha jól emlékszem. Márkaszervizben cseréltettem és alvázszám alapján előtte rendelték a belevalót, ami akkor a köv. volt:
- első rugó (Fiat 52016889)
- toronycsapágy (Fiat 50521707)
Azt mondták az új toronycsapágy jobban bírja a koszt, sarat.
Most hogy jelenleg mi a friss cikkszám nemtom, de ezek alapján talán el tudsz indulni.
Kereső -> toronycsapágy szó és lesz anyag. Pl az enyém is:
Igaz Linea és ott is feltettem már a kérdést, de hátha tudtok infót adni!
Érdeklődnék, hogy gondoltatok-e már arra, illetve valaki csinált-e olyat, hogy a Linea 5-ös váltót lecserélte 6-osra?
1,4 T-jet, chippelt kocsim van, 2008-as,2009-es forgalombahelyezés, első tulaj, telet, havat, sót még nem látott, 63 ezer km van benne!
Anno amikor vettem a Fiat szervizben feltettem a kérdést, hogy váltócsere? Akkor azt mondták, hogy ezt a török csinálja, azt meg az olasz és ügyeltek arra, hogy ne legyen csereszabatos.
Köszi az infót! Képzeld van videó a YT-n amin egy 2006-ost műtenek, annak egy részes van, sanszos hogy az enyém is az. Én inkább Kovács-fan vagyok (szegediek tartsunk össze) ami az áruházakat illeti, majd megkérdezem őket telefonon, csak gondoltam volt már itt valaki hasonló helyzetben és megosztja velem a tapasztalatait. Persze ha valaki megtenné azt megköszönném. Üdv.!
Szia! Az enyém 2006/3. havi gyártás. Nem tudom van-e Bárdi autó regisztrációd, ha van ott már tudsz alvázszám alapján keresni, és látod a képeket, valamint a gyári cikkszámokat. Ha ez segít az enyémbe valónak ez a gyári cikkszáma: 51780079.
Érik az első rugók cseréje. Nem is, az már megérett... Inkább a toronycsapágyaké. Szóval ahogy néztem, van belőlük 2 féle. Egy és két részes. A két részesnél külön van a (fehér) szilent. A kérdésem az, hogy csereszabatos a kettő? Amennyire láttam a kerékdobba nézve akkor az enyém az egyben lévő. 2007 eleji gyártás. A zűrzavar akkor keletkezett a fejemben, amikor az alkatrész áruházban láttam olyat megadva, hogy az egy részes az 2007/9 hóig jó, a két részes meg 2005/10 -től... Mi az igazság?
A kérdés: digitklímás t-jet ,a hűtő ventillátor a motor térben 1-es 2-es módban nem indul el csak 3-as ban. A klíma kompresszor nagyon zúgott és kiderült (obd) hogy a relék ugyan kattannak de a ventillátor csak a legvégén kapcsol mikor már az egekben a nyomás.Mi lehet a probléma?
Szezonra felkészités,egy kis gombátlanitás,fertőtlenités forró gőzzel.
Gőz után egy kis VMD, majd klimahab radiátor külső-belső oldala.Legvégén egy klimabomba.Majd uj szenes szűrő.Mindenből volt itthon,igy nem kellett időpontért sorbaállnom a szakinál ebben a helyzetben.Tudom,ózonos a legjobb.
Amugy nem is láttam ilyen gőzös tisztitást,holott ecetet beleöntve sztem elég jó hatást lehet elérni igy mindent egybevetve.Szag eddig sem volt,de mondom kipróbálom.
Cooler rendszerbe kellene nyomáspróbát csinálni,nem szivárog e valahol a levegő.Amikor szivárog,a turbo fordulata nagyon megemelkedik,túlterhelődik,majd reped ,vagy besül a tengelye.Valami kiváltotta azt a szétrepedést,ez csak ugy nem jellemző a tipusra.
1.4 tjet, igaz Lancia Delta, de a lényegen nem vàltoztat.
Hàtha valaki talàlkozott hasonlóval, vagy ad egy jó tippet.
A helyzet a következõ: októberben turbót cseréltünk felújítottra, mert elrepedt a ház, és alig volt nyomás. 1 hónapig teljesen jó volt. Majd elkezdett ismét fogyni a nyomàs. Elõször csak 2 csík hiànyzott, majd 1-2 hét alatt a felére esett vissza. MES sel nézve 1750 mbar kérthez, 1530 at nyomott. Gondoltam, h rossz a felújított turbó. Vissza küldtem garanciàban. A szakműhely szerint jó volt. Nem hittem el, úgyhogy el lett küldve màshovà. Ott ràvàgták, h rosszul van beállítva. Àllítottak rajta. 3 barra a nyitàst!!?? Ezt még csak nem is értettem. Mindegy, összerakva a hiba ugyan az maradt. Majd megelégeltem és vettem egy bontottat. Sajnos a hiba ezzel is maradt. Tehàt belàttam, h nem turbó.
Amit még próbàltunk: MAP, turbonyomàs mérõ, nyomàsszabàlyzó szelep, turbó elektromos szelep. Ezekkel sem történt változàs.
Ami feltűnt, h a map érték alacsony. alapjàraton 300 körüli. Sajnos kifogytunk az ötletekbõl. Esetleg valakinek lenne hasznàlható ötlete?
Dehogy állok neki!! :))))) Kb. a kerékcserén és izzócserén kívül max. olyannak állok neki, ami balesetet és nagy műszaki galibát nem okozhat... az autó veszélyes üzem :D
Akkor azért 70-80e magasságban van a dolog, sejtettem... az előzőt kb. kihoztam 30-ból, és nem alja anyagokkal, de mondjuk az elvont szerelő miatt elment egy napom :)
22-30ig mennek a szettek.Nem vészes.Egyéb cullang esetleg rámehet,pl hosszbordás...feszitője....generátor szabadonfutó miegyéb.Általánosságba 30körüli a munkadij.
De ezt magad próbálod most otthon cserélni????
Én beadnám valahova,majd az elkészülés után 1-2nappal mennék érte.(ha félsz ami most zajlik ).
Ha nincs sehol kedvezményes beszerzési forrásod innét tudsz rendelni esetleg: fekmester.hu v kovács (postán maradóra ).
Valaki cseréltetett mostanság T-Jet-en vezérlést? Mai árakkal, munkadíjakkal nagyságrendileg mennyibe fáj? Az előzőhöz én szereztem kici pénzért anyagot, és elég bagó volt a szerelés, de most ez nem járható... Ahogy tudom, ennél elég szívás a csere :(