Hát sajnos az lesz a vége. Nézd csak meg azt olajszintet nyugodtan de 200 km az kevés bármiféle konzekvencia levonására. Legalább kéne menned 500 km-t úgy hogy előtte hidegen felső nívóra állítod az olajat, aztán persze megint hidegen nézed meg, nem úgy ahogy a könyvben van leírva (melegen, pár perccel leállítás után. Gyertyák milyenek? Cserélted őket? Ha nem akkor kikaphatnád őket lefényképezni, aztán felteszed ide a képet. Ha vastagon áll rajtuk a lerakódás akkor az egyértelmű jel.
Egyébként nem füstöl, néha olyan fura szagút pöfög, mint a motorolaj, nem mikor elég hanem simán olaj szagot kipufog, vagy legalábbis ahhoz tudnám hasonlítani, de igazából magam se tudom.
Igen, néztem ezt az alapjáratos dolgot,meleg motornál álltam a parkolóban pár percet és hopp jön a füst ha gázfröccsöt adok neki. Főtengelynél nem jön olaj,cseréltem vezérlést az a része jó, a szelepfedél tömítést is kicseréltem, de ez a dolog bosszant nem kicsit, lehet szétkapni az egészet... Jöttem most vele ~210 km- et az olajat meg se merem nézni benne.
Bejut az.. Merthogy a benzin is bejut. Hidegüzem közben egészen biztosan, csak az a kérdés hogy van e ideje kipárolognia belőle. Akiknél nincs azok büszkén mesélik hogy két olajcsere között egy csepp olaj sem fogy.
Akkor cserés.. a főtengely szimringek nem eresztenek, a szelepfedélnél nincs olaj? Azért mert nem elkopni szoktal a szimeringek hanem megkeményedni. Az idő is komoly faktor, de a le nem cserélt olaj még nagyobb. Városban sínylődő autóknál a 10000 km is lehet sok, még jó olajjal is, hát még a kevésbé jóval.
A hosszabb alapjárat mit takar hideg vagy meleg motornál? Öblítőt használtam a mostani olajcsere alkalmával... :( Én is gondoltam, hogy nem veszek bele Seléniát mert ha megeszi tök fölösleges.. Total-on gondolkodtam, vagy Elf-en, és próbálok erre a nagyobb terhelésre is oda figyelni, mert elég "kíméletesen" vezetek egyébként. Nagyon bízom benne, hogy nincs nagy baj, nagyot csalódnék, direkt a kevesebb hiba lehetőség miatt váltottam dízelről benzinre erre tessék.. :c
A hangra nem tudok mit írni. Az olajjal kapcsolatban lehet bármi még szelepszár szimering is. Azt úgy tudod megnézni hogy motorfékezés vagy hosszabb alapjárat után adsz egy kövér gázt, ha akkor nyom egy jól látható kék pamacsot, de egyébként máskor nem látsz füstöt az ziher hogy szimering. De ekkor már egy fél liter olaj is elfogy 500 kmen. Inkább belül csupa trutyi minden. Lehet orvosolni. Innentől tankolj prémium 95-öst. 100-ast csak akkor ha ár nem számít. Ezekben jó sok tisztító adalék van. Persze elsősorban az üzemanyag rendszerben hat, de ha nem csak egy ta nkkal használsz el akkor jutni fog belőle az olajba is. Minél többet próbálj városon kívül menni, a motort ésszel de nagyobb terheléssel használni. Az autópályázás lenne ideális. A selenia jó olaj de drága. Használj fele annyiba kerülő de neves olajat. 5W-40 szigorúan és full syn. Cseréld le 5000 km-nél. Ezt addig csináld amíg nem lesz normál mértékű az olajfogyás, ami 1-2 dl/1000 km. Ne használj motoröblítőt mert abból baj lehet ha túl intenzívre sikerül a tisztítás.
A 10w-s olajjal megesik az ilyen.Én felejteném ha az.(bár nem irtad seleni melyik variánsa ).
Kartergáz visszavezető rendszered kellene teljesen áttakarittani...meglepődsz majd.
Gyürühornyokba le van rakódva a koksz,igy nem tudja átengedni megfelelően.Nem tudni ki hogyan használta előtted.sz-sz szimmering inkább csak másodlagos ha valós a km.Gyürütörés meg kizárt sztem.
Nagy a nyomás odabennt,nem tud visszaszellőzni,ezáltal szuszog ,kinlódik a motor.
Igazából csak hidegen csinálja utána szép csendesen jár. A legnagyobb bajom, egyébként, hogy szerintem nagyon sok olajat eszik, mondjuk nem rég vettem, és nem rég cseréltem de nagyon gyanús. Seléniát tettem bele, egyenlőre még csak 500 km van benne, de figyelgetem és már most hiányzik valami kevés az eredetileg feltöltött mennyiséghez képest.. Esetleg valakinek volt már dolga 8 szelepes motorfelújítással? Hol eheti az olajat? Én gyanakszom gyűrű törésre is, esetleg szelepszár szimering, minden esetre várom a csereperiódus végét csak érdeklődöm, lehet elfogadható mennyiségen belül marad? Csak 105 ezer van benne...
Ha kiveszed a légszűrőt akkor sem lesz hangosabb alapjáraton. Alig kell neki levegő ilyenkor. Valami talán rezonál, vagy máahonnan jön a hangeffekt de nincs köze a beszívott levegőhöz.
Szia! Szentimentális leszek kissé, de most tényleg le a kalappal a kis digó előtt. Leírom az összes gondomat ami 10,5 év alatt volt vele. Egyszercsak nem indult de úgy hogy nem tekert az önindító. Ez magától meggyógyult... Aztán hideg télen nehezen indult, értsd sokadikra. Itt a fórumon jól ismert a gond. Légtömegmérő. Bosch. Csere 16000 és pár perc... Aztán jobb ablakemelő néha nem tekeri le az ablakot. Fel mindig... Magától gyógyult... Aut klímás, ventilátor néha össze vissza megy. Típushiba. Együtt lehet élni vele... Szétesett a csomagtérajtó zárja. Ki lehet nyitni belülről. Sok szigszalag negyed óra szerelés és nincs ajtólecsapás. Azóta jó... AVezetékek eltörnek a csom. ajtónál. Van javítókészlet, de nem vettem. Vezetékek összegyógyítva, nincs hátul ablakmosás... Kipufogó flexicső eltört, de sztem ez nem rendkívüli, a kipu dob lerohadása sem, 1x. És ennyi... Megy, megy, megy... 6,6-7,3 fogyival. 1.4 8V. Ajánlom? Nem kérdés...
Igen, ez egy nehéz döntés, még én sem vagyok teljesen biztos, hogy szívó, vagy t-jet. Az eszem azt mondja, hogy bőven elég nekem az 1,4 16V szívó, de azért a szívem kicsit húz a turbós felé, biztos nagy élmény lehet azzal autózni, aminek persze megvannak a plusz költségei és esetleges hibái.
Nem akarlak lebeszélni róla mert a kis turbós kategóriában messze a legjobb motor ez a t-jet.
Nincsenek olyan betegségei mint a fosvágen tsi-nek vagy a prince motornak.
De sokkal kényesebb a szívónál. Ha egy "hangos" kettőstömegű miatt megváltál az aktuális kocsidtól akkor ezt az autót egy megrepedt turbó meleg oldal miatt egyenesen felgyújtanád.
Ha nem riasztanak vissza apró cseprő, de állandó elektromos gondok akkor szintén bártan szállj be ebbe a világba :)
Én évek óta reszelek egy t jet puntót, 184 ló jelenleg és kicsivel 300nm felett van.
Nagyon szerettem, de pár héten belül meg fogom hírdetni mert elértem az elsőkerék hajtás határait :)
A polcon van még egy mitsubishi TD04 turbó, de ez már nem kerül bele.
Ezeket csak azért írtam mert arra akarok rámutatni hogy a t jet nem jó választás ha a gazdaságosság a szempont. Ez más világ.