A hosszabb alapjárat mit takar hideg vagy meleg motornál? Öblítőt használtam a mostani olajcsere alkalmával... :( Én is gondoltam, hogy nem veszek bele Seléniát mert ha megeszi tök fölösleges.. Total-on gondolkodtam, vagy Elf-en, és próbálok erre a nagyobb terhelésre is oda figyelni, mert elég "kíméletesen" vezetek egyébként. Nagyon bízom benne, hogy nincs nagy baj, nagyot csalódnék, direkt a kevesebb hiba lehetőség miatt váltottam dízelről benzinre erre tessék.. :c
A hangra nem tudok mit írni. Az olajjal kapcsolatban lehet bármi még szelepszár szimering is. Azt úgy tudod megnézni hogy motorfékezés vagy hosszabb alapjárat után adsz egy kövér gázt, ha akkor nyom egy jól látható kék pamacsot, de egyébként máskor nem látsz füstöt az ziher hogy szimering. De ekkor már egy fél liter olaj is elfogy 500 kmen. Inkább belül csupa trutyi minden. Lehet orvosolni. Innentől tankolj prémium 95-öst. 100-ast csak akkor ha ár nem számít. Ezekben jó sok tisztító adalék van. Persze elsősorban az üzemanyag rendszerben hat, de ha nem csak egy ta nkkal használsz el akkor jutni fog belőle az olajba is. Minél többet próbálj városon kívül menni, a motort ésszel de nagyobb terheléssel használni. Az autópályázás lenne ideális. A selenia jó olaj de drága. Használj fele annyiba kerülő de neves olajat. 5W-40 szigorúan és full syn. Cseréld le 5000 km-nél. Ezt addig csináld amíg nem lesz normál mértékű az olajfogyás, ami 1-2 dl/1000 km. Ne használj motoröblítőt mert abból baj lehet ha túl intenzívre sikerül a tisztítás.
A 10w-s olajjal megesik az ilyen.Én felejteném ha az.(bár nem irtad seleni melyik variánsa ).
Kartergáz visszavezető rendszered kellene teljesen áttakarittani...meglepődsz majd.
Gyürühornyokba le van rakódva a koksz,igy nem tudja átengedni megfelelően.Nem tudni ki hogyan használta előtted.sz-sz szimmering inkább csak másodlagos ha valós a km.Gyürütörés meg kizárt sztem.
Nagy a nyomás odabennt,nem tud visszaszellőzni,ezáltal szuszog ,kinlódik a motor.
Igazából csak hidegen csinálja utána szép csendesen jár. A legnagyobb bajom, egyébként, hogy szerintem nagyon sok olajat eszik, mondjuk nem rég vettem, és nem rég cseréltem de nagyon gyanús. Seléniát tettem bele, egyenlőre még csak 500 km van benne, de figyelgetem és már most hiányzik valami kevés az eredetileg feltöltött mennyiséghez képest.. Esetleg valakinek volt már dolga 8 szelepes motorfelújítással? Hol eheti az olajat? Én gyanakszom gyűrű törésre is, esetleg szelepszár szimering, minden esetre várom a csereperiódus végét csak érdeklődöm, lehet elfogadható mennyiségen belül marad? Csak 105 ezer van benne...
Ha kiveszed a légszűrőt akkor sem lesz hangosabb alapjáraton. Alig kell neki levegő ilyenkor. Valami talán rezonál, vagy máahonnan jön a hangeffekt de nincs köze a beszívott levegőhöz.
Szia! Szentimentális leszek kissé, de most tényleg le a kalappal a kis digó előtt. Leírom az összes gondomat ami 10,5 év alatt volt vele. Egyszercsak nem indult de úgy hogy nem tekert az önindító. Ez magától meggyógyult... Aztán hideg télen nehezen indult, értsd sokadikra. Itt a fórumon jól ismert a gond. Légtömegmérő. Bosch. Csere 16000 és pár perc... Aztán jobb ablakemelő néha nem tekeri le az ablakot. Fel mindig... Magától gyógyult... Aut klímás, ventilátor néha össze vissza megy. Típushiba. Együtt lehet élni vele... Szétesett a csomagtérajtó zárja. Ki lehet nyitni belülről. Sok szigszalag negyed óra szerelés és nincs ajtólecsapás. Azóta jó... AVezetékek eltörnek a csom. ajtónál. Van javítókészlet, de nem vettem. Vezetékek összegyógyítva, nincs hátul ablakmosás... Kipufogó flexicső eltört, de sztem ez nem rendkívüli, a kipu dob lerohadása sem, 1x. És ennyi... Megy, megy, megy... 6,6-7,3 fogyival. 1.4 8V. Ajánlom? Nem kérdés...
Igen, ez egy nehéz döntés, még én sem vagyok teljesen biztos, hogy szívó, vagy t-jet. Az eszem azt mondja, hogy bőven elég nekem az 1,4 16V szívó, de azért a szívem kicsit húz a turbós felé, biztos nagy élmény lehet azzal autózni, aminek persze megvannak a plusz költségei és esetleges hibái.
Nem akarlak lebeszélni róla mert a kis turbós kategóriában messze a legjobb motor ez a t-jet.
Nincsenek olyan betegségei mint a fosvágen tsi-nek vagy a prince motornak.
De sokkal kényesebb a szívónál. Ha egy "hangos" kettőstömegű miatt megváltál az aktuális kocsidtól akkor ezt az autót egy megrepedt turbó meleg oldal miatt egyenesen felgyújtanád.
Ha nem riasztanak vissza apró cseprő, de állandó elektromos gondok akkor szintén bártan szállj be ebbe a világba :)
Én évek óta reszelek egy t jet puntót, 184 ló jelenleg és kicsivel 300nm felett van.
Nagyon szerettem, de pár héten belül meg fogom hírdetni mert elértem az elsőkerék hajtás határait :)
A polcon van még egy mitsubishi TD04 turbó, de ez már nem kerül bele.
Ezeket csak azért írtam mert arra akarok rámutatni hogy a t jet nem jó választás ha a gazdaságosság a szempont. Ez más világ.
Köszi a választ, volt diesel autóm, elég meredek összeg lett volna cserélni, ezért azt inkább eladtam. Nem volt benne még 200k sem, de már kicsit csörgött, pedig én kíméltem az általad leírt praktikákkal. Ezek szerint egy 130-150k-t futott autóval még el lehet menni egy darabig csere nélkül.
Abszolut nem jellemző rá.Nem diesel,akár 300e-t is verheti.Kimélni lehet ugy,ha kinyomott kuplunggal inditasz,ill állitod le.No meg nem járatod sokáig alapjáraton (kivéve turbó visszahűtése miatt ).Ismertségi körbe eddig még senki nem cserélt.Tétele olyan sacc 230e munkadijjal valahol.Beszerzésen esetleg tudnál spórolni.Remegésből ....inditásnál...leállitásnál észrevehető,ha a végét járja.
1,4 T-jet-nél mik a tapasztalatok, kettős tömegű lendkerék kb. hány km-nél fárad el? Cserélt már valaki közületek, mennyiben volt a teljes szett nagyjából?
Sziasztok! Jövőre tervezzük 2. autónak egy dízel 1.3-as Fiat Punto vásárlását. A max keret olyan 1.6m Ft körül lenne mindenestül. Milyen évjáratot célszerű keresgélni, ami kevésbé problémás? Nem tudom jól olvastam-e de azt láttam, hogy célszerűbb a 2010 vagy újabbakat keresni mert akkor jelent meg az 1.3-as motorból egy újabb változat, ami kevésbé problémás. Elég sok teljesítményváltozatot találtam: 75, 84, 90, 95. 5 illetve 6 sebességes változatok, illetve szíjas és láncos vezérlésűek. Melyik a legmegbízhatóbb? Főleg napi munkáb járásra (35km oda + ennyi vissza) és városi futkosásra lenne használva (évente kb 15 ezer km). Elektronikailag mennyire problémásak ezek a Puntok? Volt annó még Punto I-em, meg Stilom de ott zért akadtak légzsák és hasonló zűrök. Most pedig egy 2004-es Ford Fiesta 1.3 benzineset váltana le mivel semmi gondunk nincsen, de valami újabb kebvesebbet fogyasztó lenne az ideális.
Ha levegős lenne, akkor nem inkább nagyon be kellene nyomni a pedált? Egyébként valószínűleg a munkahenger még a gyári, nem volt cserélve, szóval én ennek tudom be, hogy a kelleténél lassabban jön vissza.
Sajnos a számlán nincs megnevezve a márka, csak egy OE számot írtak oda (71744043), amivel nem nagyon vagyunk előbbre.
Kuplung munkahenger rendben van, nem levegős esetleg?
Van olyan gyártó aki olyan szerkezetet gyárt ami olyan lesz hogy fent fog, persze akkor tudod meg ha beépíted. Ha van számla róla akkor kérdezd meg melyik fajta lett beletéve? Biztos nem Luk, azzal ilyen gond nincs.
grande punto vásárlás előtt állok, ki is próbáltam egyet. az eladó számával tudja bizonyítani, hogy kb 4-5000 km-rel ezelőtt volt a teljes kuplungszett cserélve főmunkahengerrel. viszont valami szerintem nem oké. a pedál kellemesen puha, viszont lassabban jön vissza a megszokottnál és nagyon magasan fog a kuplung, kb a pedál teljes útjának kb az utolsó 1/3-nál kezd az autó megindulni. ez mennyire normális? őszintén szólva kicsit nehezen is vezettem így az autót, de ami a furcsább, hogy a saját tulaja is elég kockásan tudott csak indulni vele. van esetleg valami ötletetek, hogy mitől produkálhatja ezt az autó?
3 éve nyúzom,és a felsoroltakból nem igazán van rá probléma,szinte semmi.Nem egy TSI,nagyon megbizható konstrukció.Főleg a szivócső befecskendezés miatt,nem kell kokszosodástól tartani.Olaj a lényeg,abból a legjobbat kapja meg (akár gyári,de van alternativa is ).Ha figyelve van a bemelegitésre,ill visszahűtésre,turbo kiszolgálja szinte a motor élettartamát.Ha döntesz,én ajánlanám.
Gyári gyertyával használva nem kell tartani a trafók idő előtti tönkremenetelétől sem.