Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemtomika Creative Commons License 2020.01.05 0 0 122521

Bocs nem az előlap kopott le,hanem a gombok .

nemtomika Creative Commons License 2020.01.05 0 0 122520

BUÉK!

 

A lekopott rádió előlaphoz felújító matrica "alis " linkjét egyszer mutogatta valaki,de sajna nem találom.

Köszi,ha segít valaki!

EAG E95 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 122519

Gyűrűhorgony tisztításhoz pedig cefetre kell szedni a motort. :(

Előzmény: Törölt nick (122516)
EAG E95 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 122518

helyesbitem, nem

maga a cső hanem a szelepfedél meg a kartergáz csőcsonkja.

Előzmény: EAG E95 (122517)
EAG E95 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 122517

5w40es Selenia, látszik is ilyen olaj párlat, a fojtószelepnel, meg a kartergaz cső is trutyis volt. Úgy tudom világ életében városban használták.

Előzmény: Törölt nick (122516)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.04 0 1 122516

A 10w-s olajjal megesik az ilyen.Én felejteném ha az.(bár nem irtad seleni melyik variánsa ).

 

Kartergáz visszavezető rendszered kellene teljesen áttakarittani...meglepődsz majd.

Gyürühornyokba le van rakódva a koksz,igy nem tudja átengedni megfelelően.Nem tudni ki hogyan használta előtted.sz-sz szimmering inkább csak másodlagos ha valós a km.Gyürütörés meg kizárt sztem.

Nagy a nyomás odabennt,nem tud visszaszellőzni,ezáltal szuszog ,kinlódik a motor.

És ez mindegyikre igaz,

Előzmény: EAG E95 (122515)
EAG E95 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 122515

Igazából csak hidegen csinálja utána szép csendesen jár. A legnagyobb bajom, egyébként, hogy szerintem nagyon sok olajat eszik, mondjuk nem rég vettem, és nem rég cseréltem de nagyon gyanús. Seléniát tettem bele, egyenlőre még csak 500 km van benne, de figyelgetem és már most hiányzik valami kevés az eredetileg feltöltött mennyiséghez képest.. Esetleg valakinek volt már dolga 8 szelepes motorfelújítással? Hol eheti az olajat? Én gyanakszom gyűrű törésre is, esetleg szelepszár szimering, minden esetre várom a csereperiódus végét csak érdeklődöm, lehet elfogadható mennyiségen belül marad? Csak 105 ezer van benne...

Előzmény: Énvagyok148V (122514)
Énvagyok148V Creative Commons License 2020.01.03 0 1 122514

Ha kiveszed a légszűrőt akkor sem lesz hangosabb alapjáraton. Alig kell neki levegő ilyenkor. Valami talán rezonál, vagy máahonnan jön a hangeffekt de nincs köze a beszívott levegőhöz.

Előzmény: EAG E95 (122513)
EAG E95 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 122513

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy 1.4 8v Gp-mnek öblös hangja van alapjáraton, mintha nrm lenne benne légszűrő. Valaki találkozott már ilyennel?

Énvagyok148V Creative Commons License 2020.01.02 0 0 122512

Szia! Szentimentális leszek kissé, de most tényleg le a kalappal a kis digó előtt. Leírom az összes gondomat ami 10,5 év alatt volt vele. Egyszercsak nem indult de úgy hogy nem tekert az önindító. Ez magától meggyógyult... Aztán hideg télen nehezen indult, értsd sokadikra. Itt a fórumon jól ismert a gond. Légtömegmérő. Bosch. Csere 16000 és pár perc... Aztán jobb ablakemelő néha nem tekeri le az ablakot. Fel mindig... Magától gyógyult... Aut klímás, ventilátor néha össze vissza megy. Típushiba. Együtt lehet élni vele... Szétesett a csomagtérajtó zárja. Ki lehet nyitni belülről. Sok szigszalag negyed óra szerelés és nincs ajtólecsapás. Azóta jó... AVezetékek eltörnek a csom. ajtónál. Van javítókészlet, de nem vettem. Vezetékek összegyógyítva, nincs hátul ablakmosás... Kipufogó flexicső eltört, de sztem ez nem rendkívüli, a kipu dob lerohadása sem, 1x. És ennyi... Megy, megy, megy... 6,6-7,3 fogyival. 1.4 8V. Ajánlom? Nem kérdés...

 

Előzmény: sanis_7 (122511)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 122511

Igen, ez egy nehéz döntés, még én sem vagyok teljesen biztos, hogy szívó, vagy t-jet. Az eszem azt mondja, hogy bőven elég nekem az 1,4 16V szívó, de azért a szívem kicsit húz a turbós felé, biztos nagy élmény lehet azzal autózni, aminek persze megvannak a plusz költségei és esetleges hibái.

Előzmény: ThePretorian (122510)
ThePretorian Creative Commons License 2019.12.31 0 0 122510

Nem akarlak lebeszélni róla mert a kis turbós kategóriában messze a legjobb motor ez a t-jet.

Nincsenek olyan betegségei mint a fosvágen tsi-nek vagy a prince motornak.

De sokkal kényesebb a szívónál. Ha egy "hangos" kettőstömegű miatt megváltál az aktuális kocsidtól akkor ezt az autót egy megrepedt turbó meleg oldal miatt egyenesen felgyújtanád.

Ha nem riasztanak vissza apró cseprő, de állandó elektromos gondok akkor szintén bártan szállj be ebbe a világba :)

 

Én évek óta reszelek egy t jet puntót, 184 ló jelenleg és kicsivel 300nm felett van.

Nagyon szerettem, de pár héten belül meg fogom hírdetni mert elértem az elsőkerék hajtás határait :)

A polcon van még egy mitsubishi TD04 turbó, de ez már nem kerül bele.

 

Ezeket csak azért írtam mert arra akarok rámutatni hogy a t jet nem jó választás ha a gazdaságosság a szempont. Ez más világ.

Előzmény: sanis_7 (122508)
ThePretorian Creative Commons License 2019.12.31 0 0 122509

Ha pedig az olcsó fentarthatóság szempont akkor nem jobb választás az 1.4 16 szelep vagy az 1.4 8 szelep?

Előzmény: sanis_7 (122508)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.31 0 0 122508

Is. Plusz már nem érte meg fenntartani egy nagy diesel autót évi 10k km-re. Ezért szeretnék inkább egy kis benzines GP-t.

Előzmény: ThePretorian (122507)
ThePretorian Creative Commons License 2019.12.31 0 0 122507

Csak azért adtad el mert ki kellett volna cserélni a kettőstömegűt? Fura...

Előzmény: sanis_7 (122505)
nemszabad Creative Commons License 2019.12.30 0 0 122506

Sziasztok! Nemrég lettem Grande punto tulaj. Kicsit kényszerű vásárlás volt, mert a Stilonk nem ment

át a műszakin és kellett valami az év végére. Szóval lett egy újabb Fiatunk, ha jól számolom, akkor

a kilencedik. A gép egy 1.3-as 75 lovas dízel. Úgy láttam, van ebből 90 lovas verzió is, ugyanekkora

köbcentiből. A kérdésem is erre vonatkozna: mi a különbség a két motor között? (azt tudom, hogy a

90 lovas verziót hatsebessége váltóval szerelik...)

Köszönettel: Szabolcs

sanis_7 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122505

Köszi a választ, volt diesel autóm, elég meredek összeg lett volna cserélni, ezért azt inkább eladtam. Nem volt benne még 200k sem, de már kicsit csörgött, pedig én kíméltem az általad leírt praktikákkal. Ezek szerint egy 130-150k-t futott autóval még el lehet menni egy darabig csere nélkül.

Előzmény: Törölt nick (122504)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122504

Abszolut nem jellemző rá.Nem diesel,akár 300e-t is verheti.Kimélni lehet ugy,ha kinyomott kuplunggal inditasz,ill állitod le.No meg nem járatod sokáig alapjáraton (kivéve turbó visszahűtése miatt ).Ismertségi körbe eddig még senki nem cserélt.Tétele olyan sacc 230e munkadijjal valahol.Beszerzésen esetleg tudnál spórolni.Remegésből ....inditásnál...leállitásnál észrevehető,ha a végét járja.

Előzmény: sanis_7 (122503)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122503

1,4 T-jet-nél mik a tapasztalatok, kettős tömegű lendkerék kb. hány km-nél fárad el? Cserélt már valaki közületek, mennyiben volt a teljes szett nagyjából?

petya84b Creative Commons License 2019.12.23 0 0 122502

Sziasztok! Jövőre tervezzük 2. autónak egy dízel 1.3-as Fiat Punto vásárlását. A max keret olyan 1.6m Ft körül lenne mindenestül. Milyen évjáratot célszerű keresgélni, ami kevésbé problémás? Nem tudom jól olvastam-e de azt láttam, hogy célszerűbb a 2010 vagy újabbakat keresni mert akkor jelent meg az 1.3-as motorból egy újabb változat, ami kevésbé problémás. Elég sok teljesítményváltozatot találtam: 75, 84, 90, 95. 5 illetve 6 sebességes változatok, illetve szíjas és láncos vezérlésűek. Melyik a legmegbízhatóbb? Főleg napi munkáb járásra (35km oda + ennyi vissza) és városi futkosásra lenne használva (évente kb 15 ezer km). Elektronikailag mennyire problémásak ezek a Puntok? Volt annó még Punto I-em, meg Stilom de ott zért akadtak légzsák és hasonló zűrök. Most pedig egy 2004-es Ford Fiesta 1.3 benzineset váltana le mivel semmi gondunk nincsen, de valami újabb kebvesebbet fogyasztó lenne az ideális.

sanis_7 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 122501

Ha levegős lenne, akkor nem inkább nagyon be kellene nyomni a pedált? Egyébként valószínűleg a munkahenger még a gyári, nem volt cserélve, szóval én ennek tudom be, hogy a kelleténél lassabban jön vissza.

 

Sajnos a számlán nincs megnevezve a márka, csak egy OE számot írtak oda (71744043), amivel nem nagyon vagyunk előbbre.

Előzmény: subcy (122500)
subcy Creative Commons License 2019.12.22 0 0 122500

Kuplung munkahenger rendben van, nem levegős esetleg?

 

Van olyan gyártó aki olyan szerkezetet gyárt ami olyan lesz hogy fent fog, persze akkor tudod meg ha beépíted. Ha van számla róla akkor kérdezd meg melyik fajta lett beletéve? Biztos nem Luk, azzal ilyen gond nincs.

Előzmény: sanis_7 (122499)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 122499

sziasztok

 

grande punto vásárlás előtt állok, ki is próbáltam egyet. az eladó számával tudja bizonyítani, hogy kb 4-5000 km-rel ezelőtt volt a teljes kuplungszett cserélve főmunkahengerrel. viszont valami szerintem nem oké. a pedál kellemesen puha, viszont lassabban jön vissza a megszokottnál és nagyon magasan fog a kuplung, kb a pedál teljes útjának kb az utolsó 1/3-nál kezd az autó megindulni. ez mennyire normális? őszintén szólva kicsit nehezen is vezettem így az autót, de ami a furcsább, hogy a saját tulaja is elég kockásan tudott csak indulni vele. van esetleg valami ötletetek, hogy mitől produkálhatja ezt az autó?

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122498

Köszi, hogy ráerősítettél!!!

Előzmény: Motorola. (122497)
Motorola. Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122497

Semmi gondom nincsen vele, ugyanezt mondja az összes T-Jet tulaj ismerősöm.

Van egy Multiair motoros is a T-Jet mellett, azzal sincsen semmi gond, mindössze egy trafót cseréltem.

Amúgy az is jelentéktelen összeg, 8 ezer volt a gyári trafó.

Előzmény: Törölt nick (122494)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122496

Köszi a gyors infót!!!

Előzmény: Törölt nick (122495)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122495

3 éve nyúzom,és a felsoroltakból nem igazán van rá probléma,szinte semmi.Nem egy TSI,nagyon megbizható konstrukció.Főleg a szivócső befecskendezés miatt,nem kell kokszosodástól tartani.Olaj a lényeg,abból a legjobbat kapja meg (akár gyári,de van alternativa is ).Ha figyelve van a bemelegitésre,ill visszahűtésre,turbo kiszolgálja szinte a motor élettartamát.Ha döntesz,én ajánlanám.

Gyári gyertyával használva nem kell tartani a trafók idő előtti tönkremenetelétől sem.

Naggyából hirtelen.....

Előzmény: Törölt nick (122494)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122494

Sziasztok!

 

1.4 T-Jet motorról tudnátok hosszú távú tapasztalatot mondani?

(gyenge pontjai, bosszantóan visszatérő problémái, váratlan, de tipikus meghibásodásai)

 

Köszönöm az infókat!!!

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.13 0 0 122493

Az jó!:)

 

A környezetemben is sokan rendelnek autóhoz, motorhoz alkatrészeket, kiegészítőket, megelégedve.

 

Nekem keserű tapasztalatom volt legutóbb.:( Motorozáshoz rendeltem sisakra szerelhető walkie-talkie headsettet, ami közel félév után sem jött meg, s csak az utolsó pillanatban tudtam a pénzemet visszautaltatni.

No, de ez senkinek ne vegye kedvét, én voltam az egyik, a néhány ilyen eset közül.

 

Előzmény: ThePretorian (122492)
ThePretorian Creative Commons License 2019.12.12 0 0 122492

Nekem aliexpressről rendelt digithez való (alu félhold) van benne 2 éve, és hibátlanul működik.

Nem vagyok cshájna párti, de ez bevált.

Kb 7 ezer volt ingyen szállítással, csak ki kell várnod a kb. 3 hetet

Előzmény: Törölt nick (122491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!