Ha kiveszed a légszűrőt akkor sem lesz hangosabb alapjáraton. Alig kell neki levegő ilyenkor. Valami talán rezonál, vagy máahonnan jön a hangeffekt de nincs köze a beszívott levegőhöz.
Szia! Szentimentális leszek kissé, de most tényleg le a kalappal a kis digó előtt. Leírom az összes gondomat ami 10,5 év alatt volt vele. Egyszercsak nem indult de úgy hogy nem tekert az önindító. Ez magától meggyógyult... Aztán hideg télen nehezen indult, értsd sokadikra. Itt a fórumon jól ismert a gond. Légtömegmérő. Bosch. Csere 16000 és pár perc... Aztán jobb ablakemelő néha nem tekeri le az ablakot. Fel mindig... Magától gyógyult... Aut klímás, ventilátor néha össze vissza megy. Típushiba. Együtt lehet élni vele... Szétesett a csomagtérajtó zárja. Ki lehet nyitni belülről. Sok szigszalag negyed óra szerelés és nincs ajtólecsapás. Azóta jó... AVezetékek eltörnek a csom. ajtónál. Van javítókészlet, de nem vettem. Vezetékek összegyógyítva, nincs hátul ablakmosás... Kipufogó flexicső eltört, de sztem ez nem rendkívüli, a kipu dob lerohadása sem, 1x. És ennyi... Megy, megy, megy... 6,6-7,3 fogyival. 1.4 8V. Ajánlom? Nem kérdés...
Igen, ez egy nehéz döntés, még én sem vagyok teljesen biztos, hogy szívó, vagy t-jet. Az eszem azt mondja, hogy bőven elég nekem az 1,4 16V szívó, de azért a szívem kicsit húz a turbós felé, biztos nagy élmény lehet azzal autózni, aminek persze megvannak a plusz költségei és esetleges hibái.
Nem akarlak lebeszélni róla mert a kis turbós kategóriában messze a legjobb motor ez a t-jet.
Nincsenek olyan betegségei mint a fosvágen tsi-nek vagy a prince motornak.
De sokkal kényesebb a szívónál. Ha egy "hangos" kettőstömegű miatt megváltál az aktuális kocsidtól akkor ezt az autót egy megrepedt turbó meleg oldal miatt egyenesen felgyújtanád.
Ha nem riasztanak vissza apró cseprő, de állandó elektromos gondok akkor szintén bártan szállj be ebbe a világba :)
Én évek óta reszelek egy t jet puntót, 184 ló jelenleg és kicsivel 300nm felett van.
Nagyon szerettem, de pár héten belül meg fogom hírdetni mert elértem az elsőkerék hajtás határait :)
A polcon van még egy mitsubishi TD04 turbó, de ez már nem kerül bele.
Ezeket csak azért írtam mert arra akarok rámutatni hogy a t jet nem jó választás ha a gazdaságosság a szempont. Ez más világ.
Köszi a választ, volt diesel autóm, elég meredek összeg lett volna cserélni, ezért azt inkább eladtam. Nem volt benne még 200k sem, de már kicsit csörgött, pedig én kíméltem az általad leírt praktikákkal. Ezek szerint egy 130-150k-t futott autóval még el lehet menni egy darabig csere nélkül.
Abszolut nem jellemző rá.Nem diesel,akár 300e-t is verheti.Kimélni lehet ugy,ha kinyomott kuplunggal inditasz,ill állitod le.No meg nem járatod sokáig alapjáraton (kivéve turbó visszahűtése miatt ).Ismertségi körbe eddig még senki nem cserélt.Tétele olyan sacc 230e munkadijjal valahol.Beszerzésen esetleg tudnál spórolni.Remegésből ....inditásnál...leállitásnál észrevehető,ha a végét járja.
1,4 T-jet-nél mik a tapasztalatok, kettős tömegű lendkerék kb. hány km-nél fárad el? Cserélt már valaki közületek, mennyiben volt a teljes szett nagyjából?
Sziasztok! Jövőre tervezzük 2. autónak egy dízel 1.3-as Fiat Punto vásárlását. A max keret olyan 1.6m Ft körül lenne mindenestül. Milyen évjáratot célszerű keresgélni, ami kevésbé problémás? Nem tudom jól olvastam-e de azt láttam, hogy célszerűbb a 2010 vagy újabbakat keresni mert akkor jelent meg az 1.3-as motorból egy újabb változat, ami kevésbé problémás. Elég sok teljesítményváltozatot találtam: 75, 84, 90, 95. 5 illetve 6 sebességes változatok, illetve szíjas és láncos vezérlésűek. Melyik a legmegbízhatóbb? Főleg napi munkáb járásra (35km oda + ennyi vissza) és városi futkosásra lenne használva (évente kb 15 ezer km). Elektronikailag mennyire problémásak ezek a Puntok? Volt annó még Punto I-em, meg Stilom de ott zért akadtak légzsák és hasonló zűrök. Most pedig egy 2004-es Ford Fiesta 1.3 benzineset váltana le mivel semmi gondunk nincsen, de valami újabb kebvesebbet fogyasztó lenne az ideális.
Ha levegős lenne, akkor nem inkább nagyon be kellene nyomni a pedált? Egyébként valószínűleg a munkahenger még a gyári, nem volt cserélve, szóval én ennek tudom be, hogy a kelleténél lassabban jön vissza.
Sajnos a számlán nincs megnevezve a márka, csak egy OE számot írtak oda (71744043), amivel nem nagyon vagyunk előbbre.
Kuplung munkahenger rendben van, nem levegős esetleg?
Van olyan gyártó aki olyan szerkezetet gyárt ami olyan lesz hogy fent fog, persze akkor tudod meg ha beépíted. Ha van számla róla akkor kérdezd meg melyik fajta lett beletéve? Biztos nem Luk, azzal ilyen gond nincs.
grande punto vásárlás előtt állok, ki is próbáltam egyet. az eladó számával tudja bizonyítani, hogy kb 4-5000 km-rel ezelőtt volt a teljes kuplungszett cserélve főmunkahengerrel. viszont valami szerintem nem oké. a pedál kellemesen puha, viszont lassabban jön vissza a megszokottnál és nagyon magasan fog a kuplung, kb a pedál teljes útjának kb az utolsó 1/3-nál kezd az autó megindulni. ez mennyire normális? őszintén szólva kicsit nehezen is vezettem így az autót, de ami a furcsább, hogy a saját tulaja is elég kockásan tudott csak indulni vele. van esetleg valami ötletetek, hogy mitől produkálhatja ezt az autó?
3 éve nyúzom,és a felsoroltakból nem igazán van rá probléma,szinte semmi.Nem egy TSI,nagyon megbizható konstrukció.Főleg a szivócső befecskendezés miatt,nem kell kokszosodástól tartani.Olaj a lényeg,abból a legjobbat kapja meg (akár gyári,de van alternativa is ).Ha figyelve van a bemelegitésre,ill visszahűtésre,turbo kiszolgálja szinte a motor élettartamát.Ha döntesz,én ajánlanám.
Gyári gyertyával használva nem kell tartani a trafók idő előtti tönkremenetelétől sem.
A környezetemben is sokan rendelnek autóhoz, motorhoz alkatrészeket, kiegészítőket, megelégedve.
Nekem keserű tapasztalatom volt legutóbb.:( Motorozáshoz rendeltem sisakra szerelhető walkie-talkie headsettet, ami közel félév után sem jött meg, s csak az utolsó pillanatban tudtam a pénzemet visszautaltatni.
No, de ez senkinek ne vegye kedvét, én voltam az egyik, a néhány ilyen eset közül.
Az enyémben nem ez a cikkszámu való.A másikról tudsz dobni egyet esetleg?? Az az aluminium hűtőbordás,hold alaku.Az olyan 23e.Egyáltalán hogy lehetne tesztelni ,hogy biztos az a hibás?Nem e csak az érintkezéssel van a gond.Megpróbálom kihegyezett gyufaszállal kiékelni ne mozogjon.Majd jelzek.
Igen! Ugyan ezt tapasztalom már egy ideje.Nagyon idegesit menet közbe,hol felpörög,hol lelassul.Kontakt tiszt.megfujtam.De lehet kontakt spray kellene.Van erre valami biztos gyógymód amugy??Csatit lehet venni ujat hozzá?egyébként a barna vezeték végemen fekete elszineződés látszik.OTT a baj,meg lehet égve.Gondolkodtam hogy lecsipek belőle,de utána hogyan tovább.Vagy odaforrasztani fixre??
És volt ugy is,menet közben meg kellett állnom mozgatni,mert el sem indul valamikor. 👹👹😠😠😭
Mindketten próbáljatok még meg annyit, hogy max befúvó fordulatnál mozgassátok meg a kesztyűtartó alatt a befúvómotor csatiját. Ha felpörgést tapasztaltok, akkor ott a kontakt hiba.
Éppen ma néztem egy kereskedőnél egy digitest és ugyan ezt tapasztaltam. Minden jó volt, csak gyengébben jött a levegő maxon, mint az enyémen. Az eladóval néhányszor megmozgattattam a csatit és fel is pörgött a motor, de mikor elengedte újból lelassult. Ott a bibi.
Uj fedél a helyén,tökéletesen zár.Nem fuj mellé.Pollen uj szenes bennt.Hőfok emelésre működnek a csappantyuk hál isten.Mindenhol meleg jön.Csak kicsit gyengécske szegény az összes nyitott állásba.Digitesek.,nálatok is halovány a venti befuvás erőssége???Ugy értem motor pörget ,de nincs az a nagy elvárt "huzat".