Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemszabad Creative Commons License 2019.12.30 0 0 122506

Sziasztok! Nemrég lettem Grande punto tulaj. Kicsit kényszerű vásárlás volt, mert a Stilonk nem ment

át a műszakin és kellett valami az év végére. Szóval lett egy újabb Fiatunk, ha jól számolom, akkor

a kilencedik. A gép egy 1.3-as 75 lovas dízel. Úgy láttam, van ebből 90 lovas verzió is, ugyanekkora

köbcentiből. A kérdésem is erre vonatkozna: mi a különbség a két motor között? (azt tudom, hogy a

90 lovas verziót hatsebessége váltóval szerelik...)

Köszönettel: Szabolcs

sanis_7 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122505

Köszi a választ, volt diesel autóm, elég meredek összeg lett volna cserélni, ezért azt inkább eladtam. Nem volt benne még 200k sem, de már kicsit csörgött, pedig én kíméltem az általad leírt praktikákkal. Ezek szerint egy 130-150k-t futott autóval még el lehet menni egy darabig csere nélkül.

Előzmény: xxmadden (122504)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122504

Abszolut nem jellemző rá.Nem diesel,akár 300e-t is verheti.Kimélni lehet ugy,ha kinyomott kuplunggal inditasz,ill állitod le.No meg nem járatod sokáig alapjáraton (kivéve turbó visszahűtése miatt ).Ismertségi körbe eddig még senki nem cserélt.Tétele olyan sacc 230e munkadijjal valahol.Beszerzésen esetleg tudnál spórolni.Remegésből ....inditásnál...leállitásnál észrevehető,ha a végét járja.

Előzmény: sanis_7 (122503)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 122503

1,4 T-jet-nél mik a tapasztalatok, kettős tömegű lendkerék kb. hány km-nél fárad el? Cserélt már valaki közületek, mennyiben volt a teljes szett nagyjából?

petya84b Creative Commons License 2019.12.23 0 0 122502

Sziasztok! Jövőre tervezzük 2. autónak egy dízel 1.3-as Fiat Punto vásárlását. A max keret olyan 1.6m Ft körül lenne mindenestül. Milyen évjáratot célszerű keresgélni, ami kevésbé problémás? Nem tudom jól olvastam-e de azt láttam, hogy célszerűbb a 2010 vagy újabbakat keresni mert akkor jelent meg az 1.3-as motorból egy újabb változat, ami kevésbé problémás. Elég sok teljesítményváltozatot találtam: 75, 84, 90, 95. 5 illetve 6 sebességes változatok, illetve szíjas és láncos vezérlésűek. Melyik a legmegbízhatóbb? Főleg napi munkáb járásra (35km oda + ennyi vissza) és városi futkosásra lenne használva (évente kb 15 ezer km). Elektronikailag mennyire problémásak ezek a Puntok? Volt annó még Punto I-em, meg Stilom de ott zért akadtak légzsák és hasonló zűrök. Most pedig egy 2004-es Ford Fiesta 1.3 benzineset váltana le mivel semmi gondunk nincsen, de valami újabb kebvesebbet fogyasztó lenne az ideális.

sanis_7 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 122501

Ha levegős lenne, akkor nem inkább nagyon be kellene nyomni a pedált? Egyébként valószínűleg a munkahenger még a gyári, nem volt cserélve, szóval én ennek tudom be, hogy a kelleténél lassabban jön vissza.

 

Sajnos a számlán nincs megnevezve a márka, csak egy OE számot írtak oda (71744043), amivel nem nagyon vagyunk előbbre.

Előzmény: subcy (122500)
subcy Creative Commons License 2019.12.22 0 0 122500

Kuplung munkahenger rendben van, nem levegős esetleg?

 

Van olyan gyártó aki olyan szerkezetet gyárt ami olyan lesz hogy fent fog, persze akkor tudod meg ha beépíted. Ha van számla róla akkor kérdezd meg melyik fajta lett beletéve? Biztos nem Luk, azzal ilyen gond nincs.

Előzmény: sanis_7 (122499)
sanis_7 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 122499

sziasztok

 

grande punto vásárlás előtt állok, ki is próbáltam egyet. az eladó számával tudja bizonyítani, hogy kb 4-5000 km-rel ezelőtt volt a teljes kuplungszett cserélve főmunkahengerrel. viszont valami szerintem nem oké. a pedál kellemesen puha, viszont lassabban jön vissza a megszokottnál és nagyon magasan fog a kuplung, kb a pedál teljes útjának kb az utolsó 1/3-nál kezd az autó megindulni. ez mennyire normális? őszintén szólva kicsit nehezen is vezettem így az autót, de ami a furcsább, hogy a saját tulaja is elég kockásan tudott csak indulni vele. van esetleg valami ötletetek, hogy mitől produkálhatja ezt az autó?

kasztorka Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122498

Köszi, hogy ráerősítettél!!!

Előzmény: Motorola. (122497)
Motorola. Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122497

Semmi gondom nincsen vele, ugyanezt mondja az összes T-Jet tulaj ismerősöm.

Van egy Multiair motoros is a T-Jet mellett, azzal sincsen semmi gond, mindössze egy trafót cseréltem.

Amúgy az is jelentéktelen összeg, 8 ezer volt a gyári trafó.

Előzmény: kasztorka (122494)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122496

Köszi a gyors infót!!!

Előzmény: xxmadden (122495)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122495

3 éve nyúzom,és a felsoroltakból nem igazán van rá probléma,szinte semmi.Nem egy TSI,nagyon megbizható konstrukció.Főleg a szivócső befecskendezés miatt,nem kell kokszosodástól tartani.Olaj a lényeg,abból a legjobbat kapja meg (akár gyári,de van alternativa is ).Ha figyelve van a bemelegitésre,ill visszahűtésre,turbo kiszolgálja szinte a motor élettartamát.Ha döntesz,én ajánlanám.

Gyári gyertyával használva nem kell tartani a trafók idő előtti tönkremenetelétől sem.

Naggyából hirtelen.....

Előzmény: kasztorka (122494)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.19 0 0 122494

Sziasztok!

 

1.4 T-Jet motorról tudnátok hosszú távú tapasztalatot mondani?

(gyenge pontjai, bosszantóan visszatérő problémái, váratlan, de tipikus meghibásodásai)

 

Köszönöm az infókat!!!

kasztorka Creative Commons License 2019.12.13 0 0 122493

Az jó!:)

 

A környezetemben is sokan rendelnek autóhoz, motorhoz alkatrészeket, kiegészítőket, megelégedve.

 

Nekem keserű tapasztalatom volt legutóbb.:( Motorozáshoz rendeltem sisakra szerelhető walkie-talkie headsettet, ami közel félév után sem jött meg, s csak az utolsó pillanatban tudtam a pénzemet visszautaltatni.

No, de ez senkinek ne vegye kedvét, én voltam az egyik, a néhány ilyen eset közül.

 

Előzmény: ThePretorian (122492)
ThePretorian Creative Commons License 2019.12.12 0 0 122492

Nekem aliexpressről rendelt digithez való (alu félhold) van benne 2 éve, és hibátlanul működik.

Nem vagyok cshájna párti, de ez bevált.

Kb 7 ezer volt ingyen szállítással, csak ki kell várnod a kb. 3 hetet

Előzmény: kasztorka (122491)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 122491

Bocsi! Igazad van! (mellé cikkszámoztam)

A digites gyári száma: 0131822

Az ára ottkörül lesz, ha találsz akciósan, pár ezressel kevesebb.

 

Hengeres fogpiszkálókkal próbálkozz, átmenetileg megoldást jelenthet, ha csak kontaktos.

Előzmény: xxmadden (122490)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.12 0 0 122490

Az enyémben nem ez a cikkszámu való.A másikról tudsz dobni egyet esetleg?? Az az aluminium hűtőbordás,hold alaku.Az olyan 23e.Egyáltalán hogy lehetne tesztelni ,hogy biztos az a hibás?Nem e csak az érintkezéssel van a gond.Megpróbálom kihegyezett gyufaszállal kiékelni ne mozogjon.Majd jelzek.

Off : megjött a hó,már vagy 2cm.

Előzmény: kasztorka (122489)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 122489

Szét kell szedned, meg kell nézned tudsz-e valamit "barkácsolni" rajta.

Lehet, hogy előtétellenállás csere lesz a vége:( (77364061 a gyári száma, 10 ezer körüli az ára)

Előzmény: xxmadden (122488)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.11 0 0 122488

Igen! Ugyan ezt tapasztalom már egy ideje.Nagyon idegesit menet közbe,hol felpörög,hol lelassul.Kontakt tiszt.megfujtam.De lehet kontakt spray kellene.Van erre valami biztos gyógymód amugy??Csatit lehet venni ujat hozzá?egyébként a barna vezeték végemen fekete elszineződés látszik.OTT a baj,meg lehet égve.Gondolkodtam hogy lecsipek belőle,de utána hogyan tovább.Vagy odaforrasztani fixre??

És volt ugy is,menet közben meg kellett állnom mozgatni,mert el sem indul valamikor. 👹👹😠😠😭

Előzmény: kasztorka (122487)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.11 0 0 122487

Az nagyon jó, hogy "belül" minden funkcionál:)

 

Mindketten próbáljatok még meg annyit, hogy max befúvó fordulatnál mozgassátok meg a kesztyűtartó alatt a befúvómotor csatiját. Ha felpörgést tapasztaltok, akkor ott a kontakt hiba.

 

Éppen ma néztem egy kereskedőnél egy digitest és ugyan ezt tapasztaltam. Minden jó volt, csak gyengébben jött a levegő maxon, mint az enyémen. Az eladóval néhányszor megmozgattattam a csatit és fel is pörgött a motor, de mikor elengedte újból lelassult. Ott a bibi.

Előzmény: xxmadden (122485)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 122486

Nekem is feltűnt már, sőt digit klímás Lineában is. Jön a levegő stb stb.. de valahogy többet várnék tőle.

Előzmény: xxmadden (122485)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.11 0 0 122485

Uj fedél a helyén,tökéletesen zár.Nem fuj mellé.Pollen uj szenes bennt.Hőfok emelésre működnek a csappantyuk hál isten.Mindenhol meleg jön.Csak kicsit gyengécske szegény az összes nyitott állásba.Digitesek.,nálatok is halovány a venti befuvás erőssége???Ugy értem motor pörget ,de nincs az a nagy elvárt "huzat".

 

EAG E95 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 122484

Vettem én is ilyen fedelet, valamennyit javult a helyzet, alacsony ventilátor sebességnél egész jó meleget fúj. De! Hallgattam ezt a motor hangot és sajna nem hallok semmit bár nem feküdtem be alá, meg mostmár, hogy van mikor egész jó meleget fuj(bár ettől is több kene úgy gondolom)kiderült, hogy akár hova állítom ha 16 ha 32 fokra gyakorlatilag ugyanaz a hőmérséklet, Ja és hogyha magasabbra állítom a ventilatort mint kb fél akkor a barátságos melegből hideg lesz vagy legalábbis majdhogynem hideg. Jövő héten talán lesz hozzá diagnosztikai gép Is hátha az is mutat valamit...

Előzmény: EAG E95 (122479)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.06 0 0 122483

...."A szerviz pl. még az első szerviznél a Total QUARTZ INEO MC3 5W40-t akarta betölteni...."

    Azzal sem nyultál volna mellé,mivel mindkettő C3 acea besorolásu.Total jobban árazott.(olcsóbb ).

Legjobb minőségű alapolajjal a shell,és a mobil 1 rendelkezik,ezekből van választék a motorodnak megfelelően.

Valamennyit mindegyik motor csipeget,az a kérdés,1000km-en mégis mennyit.

Ajánlani lehetetlen,mindenkinek szívügye.

Fiat ajánlással nem tudom rendelkezik e ,bár nemhinném :

https://katalogus.total.hu/hungarian-hu/products/3t6/QUARTZ-INEO-MC3-5W-40

Előzmény: Von Guldenburgh (122482)
Von Guldenburgh Creative Commons License 2019.12.05 0 0 122482

Üdv Urak !

 

Lejárt a gari (100e km v. 5 év) a gépsárkányról (1.4 benzin 16V 95 ló), s a 120e szerviz intervallumhoz közeledve a Selenia K.P.E. próbaképpen helyett mást tennék bele - főképp hogy csipeget is  belőle.

 

Milyen típussal érdemes "próbálkozni" (persze a specifikáció körén belül) - tapasztalatotok szerint  ?

 

A szerviz pl. még az első szerviznél a Total QUARTZ INEO MC3 5W40-t akarta betölteni....

 

Előre is köszönöm az okosságokat...

 

Üdv :

 

Guldi

xxmadden Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122481

Igen arra.Tényleg olyan 120fokosnak néznek ki a műanyag ricnis kerekek.Jó hogy van valaki aki vágja a digit nyügjeit.

Sötét volt,telón leddel bevilágitottam az általad irt folyamat vizslatásához.Végre megmozdult,láttam,ahogy a hőfok feljebb-lejjebb tekerésére megindul a motor és a ricnis kerék.Világosba majd még tesztelem amihez hozzáférhető.Ezért is ilyedtem meg,hátha megszorult,de nem.

Azt hallottam,ajánlott NEM OFF-al kikapcsolni,ha nem kell,inkább vegyük le a sebességet 0 rovátkára.Akkor nem mozognak mindig a motorok és lapátok.Ezzel nagyon kimélni lehet a rendszert.Légelosztás meg ugyis mind a 6 nyitva van nálam.

Előzmény: kasztorka (122480)
kasztorka Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122480

A képeken látható hajtómotorra gondolsz?

Én azt szétbontottam, mert nekem már nem 120 fokban mozgott oda-vissza, hanem körbe-körbe járt folyamatosan, ezáltal el is törte a lapáttengelyt:(

Mindössze egy 120 fokos potméter van benne (nekem ez kopott ki), a cserélése esetén szerintem nem kell " tanítani".

Egy új motor 15-20 ezer körül van, én megpróbálom egy potméter cserével megúszni, csak még nem sikerült belevalót találnom.

Előzmény: xxmadden (122478)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122479

Oké. Ezt megpróbálom majd. Egyébként nekem gyanús hogy nem e hőmérséklet érzékelő probléma van  mert egy idő után elkezd hidegebbet fújni, mintha azt érezné, hogy elérte a hőfokot ami lehetetlen. Kikapcsoltam vártam kicsit, majd vissza be és akkor megint a langyos az fújta. Bosszant nagyon a hiba félek , hogy az egész belsejét szét kell majd kapni...:(

Előzmény: kasztorka (122472)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122478

Jah még annyi,a szomszéd nagytestvér topikba is érdeklődtem,esetleges hajtómotorcsere után tényleg fel kell tanitani az ujat??progi kell hozzá?Vagy miből állhat a cseréje.

 

Előzmény: kasztorka (122476)
xxmadden Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122477

Ezer kösz!

Ma meg is jött a fiatba a pollen zárófedél..holnap elmegyek átvenni.1hete rendeltem,nem tudom honnan szerzik ennyi időre várva.

Szürőt bedobok ujat,aztán lepróbálom amit irtál.

Lehet még zaklat(unk) lak maradj a közelbe :-))

Előzmény: kasztorka (122476)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!