Igen! Ugyan ezt tapasztalom már egy ideje.Nagyon idegesit menet közbe,hol felpörög,hol lelassul.Kontakt tiszt.megfujtam.De lehet kontakt spray kellene.Van erre valami biztos gyógymód amugy??Csatit lehet venni ujat hozzá?egyébként a barna vezeték végemen fekete elszineződés látszik.OTT a baj,meg lehet égve.Gondolkodtam hogy lecsipek belőle,de utána hogyan tovább.Vagy odaforrasztani fixre??
És volt ugy is,menet közben meg kellett állnom mozgatni,mert el sem indul valamikor. 👹👹😠😠😭
Mindketten próbáljatok még meg annyit, hogy max befúvó fordulatnál mozgassátok meg a kesztyűtartó alatt a befúvómotor csatiját. Ha felpörgést tapasztaltok, akkor ott a kontakt hiba.
Éppen ma néztem egy kereskedőnél egy digitest és ugyan ezt tapasztaltam. Minden jó volt, csak gyengébben jött a levegő maxon, mint az enyémen. Az eladóval néhányszor megmozgattattam a csatit és fel is pörgött a motor, de mikor elengedte újból lelassult. Ott a bibi.
Uj fedél a helyén,tökéletesen zár.Nem fuj mellé.Pollen uj szenes bennt.Hőfok emelésre működnek a csappantyuk hál isten.Mindenhol meleg jön.Csak kicsit gyengécske szegény az összes nyitott állásba.Digitesek.,nálatok is halovány a venti befuvás erőssége???Ugy értem motor pörget ,de nincs az a nagy elvárt "huzat".
Vettem én is ilyen fedelet, valamennyit javult a helyzet, alacsony ventilátor sebességnél egész jó meleget fúj. De! Hallgattam ezt a motor hangot és sajna nem hallok semmit bár nem feküdtem be alá, meg mostmár, hogy van mikor egész jó meleget fuj(bár ettől is több kene úgy gondolom)kiderült, hogy akár hova állítom ha 16 ha 32 fokra gyakorlatilag ugyanaz a hőmérséklet, Ja és hogyha magasabbra állítom a ventilatort mint kb fél akkor a barátságos melegből hideg lesz vagy legalábbis majdhogynem hideg. Jövő héten talán lesz hozzá diagnosztikai gép Is hátha az is mutat valamit...
Lejárt a gari (100e km v. 5 év) a gépsárkányról (1.4 benzin 16V 95 ló), s a 120e szerviz intervallumhoz közeledve a Selenia K.P.E. próbaképpen helyett mást tennék bele - főképp hogy csipeget is belőle.
Milyen típussal érdemes "próbálkozni" (persze a specifikáció körén belül) - tapasztalatotok szerint ?
A szerviz pl. még az első szerviznél a Total QUARTZ INEO MC3 5W40-t akarta betölteni....
Igen arra.Tényleg olyan 120fokosnak néznek ki a műanyag ricnis kerekek.Jó hogy van valaki aki vágja a digit nyügjeit.
Sötét volt,telón leddel bevilágitottam az általad irt folyamat vizslatásához.Végre megmozdult,láttam,ahogy a hőfok feljebb-lejjebb tekerésére megindul a motor és a ricnis kerék.Világosba majd még tesztelem amihez hozzáférhető.Ezért is ilyedtem meg,hátha megszorult,de nem.
Azt hallottam,ajánlott NEM OFF-al kikapcsolni,ha nem kell,inkább vegyük le a sebességet 0 rovátkára.Akkor nem mozognak mindig a motorok és lapátok.Ezzel nagyon kimélni lehet a rendszert.Légelosztás meg ugyis mind a 6 nyitva van nálam.
Oké. Ezt megpróbálom majd. Egyébként nekem gyanús hogy nem e hőmérséklet érzékelő probléma van mert egy idő után elkezd hidegebbet fújni, mintha azt érezné, hogy elérte a hőfokot ami lehetetlen. Kikapcsoltam vártam kicsit, majd vissza be és akkor megint a langyos az fújta. Bosszant nagyon a hiba félek , hogy az egész belsejét szét kell majd kapni...:(
Jah még annyi,a szomszéd nagytestvér topikba is érdeklődtem,esetleges hajtómotorcsere után tényleg fel kell tanitani az ujat??progi kell hozzá?Vagy miből állhat a cseréje.
Ja... és ha most kézzel a lapátot egyik vagy másik végpontra állítod, akkor ellenőrizni tudod az anyós felőli oldalon, hogy jön-e a hideg vagy meleg levegő.
Először is VIGYÁZZ!!! a visszaszerelésnél a fogasokat középen a jeleknél illeszd össze, különben lapáttengely törhet!
Egyébként igen, erre gondoltam. A képek alapján a lapátmechanika egészséges, a motornak pedig így leszerelve is az anyós felőli hőmérséklet gomb tekerésére kellene mozogni oda-vissza 120 fokban.
Erre gondolsz pontosan? Anyós lennti legalsó motor+ lapátállitó fogas :
Pont akartam kérdezni hogy tudom ennek a fogasát mozgásra birni.???????Levéve gyujtáson forog a motor..állitólag az jó.Motor nélkül a tengely is mozgatható kézzel(lapát).
Szakemberhez, jah... van akiben fel sem merül ilyen kérdés, tán neki nagyobb szüksége lenne rá... szóval akkor nem állítgat itt senki szelepet Grandénál..
Amit a rostélyokon benézve láttál mozogni azok az irányváltó lapátok (szélvédő, láb, műszerfal), azt írtad azok rendben működnek.
A hideg-meleg váltó lapátok az irányváltók mögött vannak mélyebben a "dobozban", amiket a rostélyokon benézve nem lehet látni.
De, ha lassú fordulatra állítod a ventilátort (1-3 vonás) és 16-ról lassan tekered fölfelé a hőmérsékletet, akkor hallanod kell a hideg-meleg lapátok mozgását, vagy legalább is a mozgatómotorjaik hangját. Az anyós felőli oldal lábrészéhez lehajolva még jobban hallatszik az az oldali motorhang.
Ha nem hallasz semmiféle hangokat, (akkor amint már írtam valószínűtlen hogy mind a két oldali mozgatómotor egyszerre purcant volna ki) inkább valami érzékelő vagy vezérlő elektronikai hiba lehet. Abban már nem vagyok annyira jártas.
A leírtakat figyelmesen fülelve játszd el (monoban és külön zónában is).
Hirtelen akku cellazárlatra gondolok,mivel elsőként a legnagyobb fogyasztókat kapcsolja le a védelem.Terheléses próba villamosságisnál.Multiméter csak pillanatnyi feszre jó.
Ezt, hogy tudom ellenőrizni? Tegnap benéztem és váltottam irányt stb és akkor láttam, hogy mozognak különböző (vagy legalábbis egy biztosan) kis mechanikák a "fűtődobozon".
Nagyon távol áll tőlem a bántó szándék,de ha ezt kérdezed,akkor lehet hogy célszerűbb lenne szakemberhez fordulni.
Én állítottam(lapkáztam)..de az egy Yamaha mkp volt. Az elv ugyanaz.Különösebb célszerszám nem kellett.(bár a célszerszám relatív) A 16 v-s Grandén nem kell állítani:))
tedd fel a ventilátor sebességét magasabbra,és közben nyúlj le az anyósülésnél a kardánbox mellé,
ha ott hideg levegőt érzel,akkor a fedél nincs a helyén és ott jön be a kinti levegő..
valamelyik nap csináltam meg egy fiatosnak/ott is le volt törve a fedél tetejéről a rögzítő csap/,rögtönözve postás gumival fogattam oda a fedelet neki...
Nézd meg, hogy mind a két oldalra egyforma hőmérsékletű levegőt fúj-e! Ha igen akkor nem valószínű hogy a hideg-meleg terelőlapátok mozgatómotorjai a hibásak, mert az jobbos-balos külön egység és egyszerre valószínűtlen a kipurcanásuk.
Hogy hová fújja, a leírásod szerint az rendben van.
Ha csak az egyik oldalra produkál hűvös levegőt (mint nekem), akkor valószínű, hogy az azoldali hideg-meleg terelőlapát állt meg egy pozícióban, amit a mozgatómotor hibája okoz. Rosszabb esetben eltörhetett a terelőlapát tengelye is (mint nekem), akkor meg nem csak motorcsere, hanem az egész ház bontása, ami rohadt egy meló:(