Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122481

Igen arra.Tényleg olyan 120fokosnak néznek ki a műanyag ricnis kerekek.Jó hogy van valaki aki vágja a digit nyügjeit.

Sötét volt,telón leddel bevilágitottam az általad irt folyamat vizslatásához.Végre megmozdult,láttam,ahogy a hőfok feljebb-lejjebb tekerésére megindul a motor és a ricnis kerék.Világosba majd még tesztelem amihez hozzáférhető.Ezért is ilyedtem meg,hátha megszorult,de nem.

Azt hallottam,ajánlott NEM OFF-al kikapcsolni,ha nem kell,inkább vegyük le a sebességet 0 rovátkára.Akkor nem mozognak mindig a motorok és lapátok.Ezzel nagyon kimélni lehet a rendszert.Légelosztás meg ugyis mind a 6 nyitva van nálam.

Előzmény: Törölt nick (122480)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122480

A képeken látható hajtómotorra gondolsz?

Én azt szétbontottam, mert nekem már nem 120 fokban mozgott oda-vissza, hanem körbe-körbe járt folyamatosan, ezáltal el is törte a lapáttengelyt:(

Mindössze egy 120 fokos potméter van benne (nekem ez kopott ki), a cserélése esetén szerintem nem kell " tanítani".

Egy új motor 15-20 ezer körül van, én megpróbálom egy potméter cserével megúszni, csak még nem sikerült belevalót találnom.

Előzmény: Törölt nick (122478)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122479

Oké. Ezt megpróbálom majd. Egyébként nekem gyanús hogy nem e hőmérséklet érzékelő probléma van  mert egy idő után elkezd hidegebbet fújni, mintha azt érezné, hogy elérte a hőfokot ami lehetetlen. Kikapcsoltam vártam kicsit, majd vissza be és akkor megint a langyos az fújta. Bosszant nagyon a hiba félek , hogy az egész belsejét szét kell majd kapni...:(

Előzmény: Törölt nick (122472)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122478

Jah még annyi,a szomszéd nagytestvér topikba is érdeklődtem,esetleges hajtómotorcsere után tényleg fel kell tanitani az ujat??progi kell hozzá?Vagy miből állhat a cseréje.

 

Előzmény: Törölt nick (122476)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122477

Ezer kösz!

Ma meg is jött a fiatba a pollen zárófedél..holnap elmegyek átvenni.1hete rendeltem,nem tudom honnan szerzik ennyi időre várva.

Szürőt bedobok ujat,aztán lepróbálom amit irtál.

Lehet még zaklat(unk) lak maradj a közelbe :-))

Előzmény: Törölt nick (122476)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122476

Ja... és ha most kézzel a lapátot egyik vagy másik végpontra állítod, akkor ellenőrizni tudod az anyós felőli oldalon, hogy jön-e a hideg vagy meleg levegő. 

Előzmény: Törölt nick (122475)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122475

Először is VIGYÁZZ!!! a visszaszerelésnél a fogasokat középen a jeleknél illeszd össze, különben lapáttengely törhet!

 

Egyébként igen, erre gondoltam. A képek alapján a lapátmechanika egészséges, a motornak pedig így leszerelve is az anyós felőli hőmérséklet gomb tekerésére kellene mozogni oda-vissza 120 fokban. 

Előzmény: Törölt nick (122474)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122474

Erre gondolsz pontosan? Anyós lennti legalsó motor+ lapátállitó fogas :

Pont akartam kérdezni hogy tudom ennek a fogasát mozgásra birni.???????Levéve gyujtáson forog a motor..állitólag az jó.Motor nélkül a tengely is mozgatható kézzel(lapát).

Megpr.ahogy leirtad....eldől.

Előzmény: Törölt nick (122472)
Énvagyok148V Creative Commons License 2019.12.03 0 0 122473

Szakemberhez, jah... van akiben fel sem merül ilyen kérdés, tán neki nagyobb szüksége lenne rá...  szóval akkor nem állítgat itt senki szelepet Grandénál..

Előzmény: grande645 (122467)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.02 0 1 122472

Amit a rostélyokon benézve láttál mozogni azok az irányváltó lapátok (szélvédő, láb, műszerfal), azt írtad azok rendben működnek.

A hideg-meleg váltó lapátok az irányváltók mögött vannak mélyebben a "dobozban", amiket a rostélyokon benézve nem lehet látni.

De, ha lassú fordulatra állítod a ventilátort (1-3 vonás) és 16-ról lassan tekered fölfelé a hőmérsékletet, akkor hallanod kell a hideg-meleg lapátok mozgását, vagy legalább is a mozgatómotorjaik hangját. Az anyós felőli oldal lábrészéhez lehajolva még jobban hallatszik az az oldali motorhang.

Ha nem hallasz semmiféle hangokat, (akkor amint már írtam valószínűtlen hogy mind a két oldali mozgatómotor egyszerre purcant volna ki) inkább valami érzékelő vagy vezérlő elektronikai hiba lehet. Abban már nem vagyok annyira jártas.

A leírtakat figyelmesen fülelve játszd el (monoban és külön zónában is).

Még tovább agyalok én is.

 

Előzmény: EAG E95 (122470)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122471

Hirtelen akku cellazárlatra gondolok,mivel elsőként a legnagyobb fogyasztókat kapcsolja le a védelem.Terheléses próba villamosságisnál.Multiméter csak pillanatnyi feszre jó.

Egyébként milyen motoros?lehet tudni többet?....

Előzmény: E(n)nikő (122468)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122470

Ezt, hogy tudom ellenőrizni? Tegnap benéztem és váltottam irányt stb és akkor láttam, hogy mozognak különböző (vagy legalábbis egy biztosan) kis mechanikák a "fűtődobozon". 

Előzmény: Törölt nick (122469)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.02 0 1 122469

Arról megbizonyosodtál már, hogy a hideg-meleg levegőválasztó terelőlapátok mozognak-e?

Előzmény: EAG E95 (122463)
E(n)nikő Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122468
grande645 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122467

Nagyon távol áll tőlem a bántó szándék,de ha ezt kérdezed,akkor lehet hogy célszerűbb lenne szakemberhez fordulni.

Én állítottam(lapkáztam)..de az egy Yamaha mkp volt. Az elv ugyanaz.Különösebb célszerszám nem kellett.(bár a célszerszám relatív) A 16 v-s Grandén nem kell állítani:))

De azért ez nem egy kerékcsere művelet...

Előzmény: Énvagyok148V (122466)
Énvagyok148V Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122466

Üdv! Állított már valaki szelephézagot lapkás motoron? Kell azt egyébként? Ha igen, akkor mennyire bonyolult? Célszerszám kell hozzá?

EAG E95 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 122465

Minimálisan érezni hogy jön a hideg a fedélnélkül, de nem gondolnám hogy ennyit számít..

Előzmény: EAG E95 (122464)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122464

Megnézem, jó lenne ha csak ennyi lenne a baj :/

Előzmény: Airbag. (122462)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122463

Mindkét oldalra egyforma hőmérsékletűt fúj. :/

Előzmény: Törölt nick (122461)
Airbag. Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122462

tedd fel a ventilátor  sebességét magasabbra,és közben nyúlj le az anyósülésnél a kardánbox mellé,

ha ott hideg levegőt érzel,akkor a fedél nincs a helyén és ott jön be a kinti levegő..

valamelyik nap csináltam meg egy fiatosnak/ott is le volt törve a fedél tetejéről a rögzítő csap/,rögtönözve postás gumival fogattam oda a fedelet neki...

Előzmény: EAG E95 (122456)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122461

Szia!

 

Nekem is digites van és már szedtem szét.

Nézd meg, hogy mind a két oldalra egyforma hőmérsékletű levegőt fúj-e! Ha igen akkor nem valószínű hogy a hideg-meleg terelőlapátok mozgatómotorjai a hibásak, mert az jobbos-balos külön egység és egyszerre valószínűtlen a kipurcanásuk.

Hogy hová fújja, a leírásod szerint az rendben van.

Ha csak az egyik oldalra produkál hűvös levegőt (mint nekem), akkor valószínű, hogy az azoldali hideg-meleg terelőlapát állt meg egy pozícióban, amit a mozgatómotor hibája okoz. Rosszabb esetben eltörhetett a terelőlapát tengelye is (mint nekem), akkor meg nem csak motorcsere, hanem az egész ház bontása, ami rohadt egy meló:(

De remélem ennél kisebb a baj!

 

Előzmény: EAG E95 (122459)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 1 122460

Motortér fűtőradiátor be-kimenőcsöve tüzfalnál meleg mind a kettő??(üzemmelegen annak kell lennie ! ).

Vagy ha diaghoz hozzáférsz,kiolvasás.Működnek e a motorok és lapátok.

 

Vagy csak az ember hirtelen nem alkalmazkodott a 10fokról 0fokra való hőmérséklet eséshez.Motor sokkal lassabban melegszik be.

Előzmény: EAG E95 (122459)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122459

Megnéztem a felső füle nincs meg, de megpróbáltam rátartani, de így se jó... eddig egyébként volt benne jó meleg.. :( azt is váltja, hogy hova fújja, szélvédő,láb stb. Meg a ventilátor erőssége is valtozik.

Előzmény: Törölt nick (122458)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122458

Az egyik lehetséges ok,mint a mi nálam is van,hogy a pollensz.fedelének beakasztó füle letörött.Venti magasra állitásnál meg kinyomja a tetejét,lecsökken a meleglevegő beáramlás,ellenben a hideg levegő meg jön be alul.Fiatosok még nem küldtek sms-t,pedig leadtam a rendelést az uj fedélre.Ha már ott vagy,pollent is érdemes kihuzni nincs e tele kosszal.Meg a szabályzógombokat végigzongorázni,majd befeküdve ellenőrizni nyitnak-zárnak e rendesen a terelőlapátok.

Ha nem találsz megoldást elküldhetem Gyurci számát,ő ebben a főszaki.

Előzmény: EAG E95 (122456)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122457

Esetleg valami belső hőmérséklet érzékelő probléma? 

Előzmény: EAG E95 (122456)
EAG E95 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 122456

Az mitől lehet, hogy 2006-os GP-n dupla digit klímás autón nem fúj elég meleget? A radiátor és a rámenő két vízcső is meleg mégis langyosat fúj akkor is mikor jó magasra felveszem a kívánt hőmérsékletet.. Van valakinek ötlete? 

sanis_7 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122455

gss:

pont olvasgattam vissza a fórumot és láttam ide belinkelve ilyen képeket, hogy a kábelköteg egyszerűen elfárad. Igazából pont egy olyan autót keresek, ami könnyen szervizelhető, és akár otthon is elvégezhető pár alapvető karbantartás.

 

Airbag.:

Zala megyei vagyok, ez nem tudom mennyire elérhető táv.

Airbag. Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122454

sok szerelő nem teszi vissza a oldalsó doblemez takarókat,igy a vízet felveri rendesen a segédszíjhoz...

Előzmény: gss (122452)
Airbag. Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122453

Ha az segítség,és elérhető távon belül vagy akkor találkozhatunk és kipróbálhatod...

Előzmény: sanis_7 (122451)
gss Creative Commons License 2019.11.29 0 0 122452

Ez eddigiekhez talán még az ajtó átvezetéseknél előforduló kábelszakadást lehet hozzátenni mint tipushibát,az ablakemelő hibát (bowden vizet kap szétrohad) és a generátor beázás miatti halálát.(a szélvédő előtti esőcsatorna gumi lefolyóját módositották is emiatt)

Alapvetően egy könnyen, otthon is és olcsón szerelhető,de néha azt igénylő autó szerintem.(grandepuntofan weboldalt érdemes megnézni)

A második 1.4 8v-m is elmegy alattam 5,5-6l országúti fogyasztással.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!