Az aktuális trendeknek megfelelően a polgárpukkasztó gasztrosznobizmus mentén ráfordultam a steakek készítésére, smokerben füstön órákon át hús zsibbasztására, illetve a könnyebb vagy annak gondolt ételekre.
Punto Evo-s topicba is írtam, de látom ez látogatotabb, gondolom ide jobban megéri írni....
Hátsó ajtók nyikorognak, s bármit rakok, kenek rájuk, nem szűnik. :( Mindig nyáron jön elő. Fújtam rá ezt, kentem azt, úgy is nyikorog. Idegesítő és ötletem sincs, mit kezdjek vele. Ha valakinek lenne ötlete... Az első ajtók teljesen rendben vannak. Amikor melegebb idő kezdődik, olyankor kezdi. Lehet nem is a kenés a gond? Valami szorul és szét kellene szedni...?
Nem vagyok facebookos,de ha gondom van írok,felhívom,vagy személyesen "zaklatom".Eddig még mindig segített.Nem csak nekem,bárkinek aki hozzá fordul.Szerencsére túl gyakran nem kell terhelnem.:)
Ismerősönek 1éve van meg a Típója,ő dicséri.Nekem tetszik kivül-belül,szerintem esztétikus a műszerfal is.A motor teljesítménye ugyanaz mint az enyém,nem egy erőgép,de meg lehet szokni.
Az utóbbi időben többet motorozok,mint autózom,igy egyelőre úgy állok a dolgokhoz mint Te:nincs szándékomban cserélni.
A Tipo topicot követem, ott gyalázatos fogyasztási adaokat írnak a T-Jet-es Tipokról. Ettől függetlenül nekem tetszik, főleg a Mirror változat, elfogadnám egy jó kis 5 ajtós képében (de nem a Grande helyett), abban a méregzöld metál szinben....
Legalább volt haszna hogy felvetettem. Szépen visszahajlott abba az irányba hogy grande, amit ismerünk, kedvelünk, ez jó hír, szerencsére tévedtem.
Rendeznék egy szavazást a helyi cartársak között hogy ki váltana tipo-ra.
Részemről a Tipo török-olasz, a blokkból többet ki lehetett volna hozni fejlesztéssel a felfüggesztés korszerűbb lehetne, az általános minősége összerakottabb lehetne, könnyebb is lehetne a szekrény(fogyasztásra, olajfogyásra panaszkodnak néhányan). Talán a t-jet lenne a legésszerűbb, de ha azt összepakolom túlárazott. A minőséget meg innovációt az Alfákba tolják. Emiatt tipora nem váltanék, a grande marad amíg lehet.
2008-ban lettem GP-s, 7 évig volt meg a T-jet, de akkor eladtam, mert valami másra vágytam már. Azóta csak elvétve nézek be ide, most is tök véletlenül történt.
Voltak itt jó sztorik, az elején piszkosul pörgött a topik, voltak rendszeresen találkozók, és igen, én is emlékszem, amikor VChris fel akarta gyújtani a Dualogicos autóját. :))
Szerettem a GP-t én is nagyon, a T-jet tényleg golyóálló volt, a vl36 turbó + görög program és rendszeres padlógáz meg se kottyant neki...
Szóval jó volt, szép volt, és jól esik néha pár mondat erejéig nosztalgiázni. :)
Igen, az enyém is L-lel kezdődik. Salgótarjánra jól emlékszel, csak más kontextusba kell helyeznem :) Ott vettem a Grande-t, az ottani FIAT kereskedésben (BP-i lakos vagyok.)
Éppen kijött az EVO, Grande-t már nem lehetett rendelni, amikor is egy kedves fórumtárs - elnézést kell kérjek, nem emlékszem a nevére - itt megsúgta hogy a salgotarjáni kereskedésben kell lennie egy olyan Grande-nak, amit mi szerettünk volna (5 ajtós, 1.4 16V, Dynamic + biztonsági csomag). Egyből mail-ezés kaptam is az ajánlatot, onnan meg már történelem :) :) Emlékszem, aki megvette volna, a rendelését átkonvertálta Bravo-ra, így a ez a Grande a nyakukon maradt - hálistennek.
Azóta vigyázunk rá mint a szemünk fényére, 59k km van benne, atom szalon állapot.
Viszont a mondeo-nk sajna öregszik (11 éves), tdci motorral, annak minden nyűgjével, ezért lassan gondolkodunk a cserén. Bevallom, a Tipo nagyon tetszik, abból is az 5 ajtós, meg talán a kombi. Meg ott az 5OOX is....eh, na az nagyon bejön.
Nem kell feliratkozni,hisz Te már régi motoros vagy.Mindenkinek nem ugrik be a neve.Öregszem,vagy már megöregedtem:((((Ha jól emlékszem a tiéd is "L"-lel kezdődik.Irogattunk mi annak idején egymásnak is mint "Dynamicosok".
most hogy láttam a listát, feliratkoznék. Sajna ezer éve nem írtam ide - ha vki visszanézi a hozzászólásaimat, láthatja, hogy 2OO9-es a sztorim, meg hgy hogy jutottam hozzá a grande-hez amikor már az EVO-t árulták :) )
Szóval lassan 1O éves a GP, 1.4 16V Dynamic, fekete, 5 ajtós, (biztonsági csomaggal!!! :), ESP, ASR, hillholder!! :) ), van benne vagy 59k km, igazi patika állapotban van, garázsban, óvjuk is. Alapvetően második autóként szolgál a mondeo mellett, de amikor átülök a GP-be, na az az igazi gyönyör!
Kár hogy csak 2és fél éve vagyok tag,azóta van meg a grande.Igy én is lehettem volna őstag..:-))
T-Jetemtől nem válok meg mostanában,annyira megbizható konstrukció.A kopó dolgok mind rendbe,jó minőségü éves olajcserékre (is) figyelek.És ez a családi autónk,mellette egy kisebb van asszonynak.
Jövőre első olasz ut azért necces lesz 4fővel +csomagok.De lehet marad a csak bankkártya..
"-Gyík lehet hogy a Forddal(az van még?)többet szív mind az előddel?"
Jól tudod, volt Ford is, de nem a Grande helyett, hanem mellette. 1etlen dologban volt jó a C-Max, hogy nagy volt és variálható. Egyébként borzalom. :))
Nekem T-jet Bravom van lassan 5 éve, de imádom. Sok gond nincs vele, ami meg van az se vészes.
A Grande helyett átmenetileg volt fél évig egy 308-as Peugeot, ami borzalom volt, de legalább nem buktunk rajta. 2 éve pedig egy 3-as Megane kombija van feleségemnek, aki imádja. Kényelmes és elég nagy, jól felszerelt, és keveset eszik.
Nem tudom a Te szemszögedből ki számít ős Gradésnak,de legjobb tudomásom szerint:
-Hugóapi még mindig a majdnem feketével tolja
-Ixinek is megvan tán még a narancs,ha még másod autónak is.
-Subcy sem akar még megválni a 8V-től
-Talán még Realtukkonak(nem tudom jól írom-e?) is megvan a fehér GP
-V Criss mielőtt felgyújtotta volna az automata váltósát,maradt a Fiatnál (500as)
-jómagam sem azt mondtam hogy lecserélem másik márkára (negyedik Fiatom van)
-CsaCsasról nem tudok,jól eltűnt,de a GP előtt is Fiatja volt
-Gyík lehet hogy a Forddal(az van még?)többet szív mind az előddel?
-Grande Fecó lecserélte mert oktatóautónak nem találta jónak a GP.t
-Cicabácsinak nem tudom megvan-e a Bömöse.
Kapásból ennyi jutott eszembe,elnézést azoktól akikat kihagytam.Szóval azért maradtunk még néhányan -GrandeFeri szavaival élve-"szarolasz" tulajdonosok.
Egyébként ismerőseim körében is vannak viszonylag új autósok,akik már most többet voltak szervízben,mint mi.
Ne érts félre,nem érdekem védeni a MÁRKÁT,de hibák sajnos mindenütt fellelhetők.